رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : 3 خرداد 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۷ مرداد ۱۴۰۲
رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

گروه اسنپ با حضور بنیانگذاران و مدیران، از گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ رونمایی کرد. در ادامه شرح و جزئیات این مراسم و برخی از آمارهای جذاب منتشر شده‌ی گروه اسنپ را در این گزارش بخوانید.

یک سال مسیر همراهی

در مراسمی که روز یک خرداد ۱۴۰۱ با حضور بنیانگذاران اسنپ و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اسنپ از «گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰» رونمایی کرد. در این گزارش، عملکرد کامل و جامعی از تمام شرکت‌های زیرمجموعه اسنپ شامل اسنپ‌ (تاکسی)، اسنپ‌تریپ، اسنپ‌باکس، اسنپ‌فود، اسنپ‌اکسپرس، اسنپ‌مارکت، اسنپ‌پی، اسنپ‌دکتر، اسنپ‌روم، اسنپ‌تیکت و اسنپ‌ونچرز در سال گذشته به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه اسنپ در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌‌کند، اطلاعات منتشر شده در این گزارش، دید جامعی درباره بازارهای آنلاین کشور در سال ۱۴۰۰ و عبورشان از بحران کرونا را نشان می‌دهد.

در ابتدای مراسم رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، به اهمیت مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: «در شرایطی که نرخ مهاجرت در کشور زیاد شده، خوشحالیم که تلاش کردیم روزنه امیدی را در دل جوانان کشور ایجاد کنیم. افتخار می‌کنیم که ۵ هزار و ۷۵۵ نفر از جوانان کشور در مجموعه اسنپ فعالیت می‌کنند.»

محمد خلج مدیر عامل اسنپ
محمد خلج مدیرعامل اسنپ

داستان یک سرمایه‌گذاری موفق در خاورمیانه

در این مراسم بنیانگذاران و مدیرعاملان گروه اسنپ، ایاد الکسار و محمود فوز، برای اولین بار از داستان ورودشان به ایران و تلاش برای ساختن گفتند. ایاد الکسار و محمود فوز هر دو دارای دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه زارلاند (Saarland) در آلمان هستند. ایاد الکسار در رابطه با شروع فعالیت و مسیری که اسنپ در ابتدا طی کرده گفت: «سال ۱۳۹۳ برای حل یک مشکل ساده، یعنی گرفتن تاکسی به ایران آمدیم و امروز بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر در گروه اسنپ داریم و به دستاوردهایمان افتخار می‌کنیم. ما با همراهی بهترین جوانان و کارآفرینان موفق ایرانی مجموعه‌ای ساخته‌ایم که در خاورمیانه یکی از بزرگترین‌هاست.»

بنیان‌گذاران گروه اسنپ ایاد الکسار (سمت راست) و محمود فوز (سمت چپ)

محمود فوز، دیگر هم‌بنیانگذار و دیگر مدیرعامل گروه اسنپ، با اشاره به تاثیر کرونا بر روی کسب‌و‌کارها به ویژه اسنپ در دو سال گذشته گفت: «کرونا برای مردم ایران و همه دنیا یک تراژدی بود، ما هم در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار گرفتیم و یک‌ شبه ۵۰ درصد سفرهای اسنپ را از دست دادیم. اما خوشحالم که با وجود همه چالش‌ها، در سال گذشته ۴۳ درصد در سفرهای هفتگی اسنپ رشد داشتیم و این را مدیون همکاران و رانندگان و دیگر همراهانمان هستیم.»

زمستان؛ فصل رویایی سفر

هرچند به دلیل شیوع گسترده کرونا در دنیا، سال ۱۳۹۹ برای کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری سال سختی بود. اما با واکسیناسیون سراسری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این کسب‌و‌کارها جان تازه‌ای یافتند. در سال گذشته، زمستان محبوب‌ترین فصل سفر برای کاربران اسنپ‌تریپ بود. محبوب‌ترین مسیر پرواز داخلی در سال ۱۴۰۰، مشهد به تهران و محبوب‌ترین مسیر اتوبوس اصفهان به تهران بود. اسنپ‌تریپ با هزار و ۱۰۰ هتل همکاری می‌کند و تا پایان سال گذشته، بیش از ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در هتل‌های این سامانه اقامت کرده‌اند.

صبا مرتضوی، مدیرعامل اسنپ‌تریپ به خدمات اسنپ‌تریپ در دوران کرونا و رکورد رزرو هتل داخلی اشاره کرد: «در دوران پاندمی، ما نه تنها مردم را به جلوگیری از سفرهای غیرضروری تشویق کردیم، بلکه با طرح کنسلی رایگان توانستیم امکان کنسل کردن اقامت در آخرین لحظه بدون پرداخت جریمه را برای مسافران‌مان فراهم کنیم. در دوران شیوع کرونا، متاسفانه حدود نیمی از هتل‌ها تعطیل شدند و در سال ۱۴۰۰ و پس از واکسیناسیون سراسری بسیاری از هتل‌ها مجددا بازگشایی شدند و با تدابیری که ما برای پس از گذار از این دوران داشتیم، توانستیم بیشترین ظرفیت ممکن هتل‌ها را برای مشتریان‌مان فراهم کنیم و رکورد رزرو هتل داخلی را در نوروز ۱۴۰۱ ثبت کردیم.»

سحر شیشه‌گر، مدیر عامل اسنپ‌تریپ، در بخشی از گزارش عملکرد گروه اسنپ درباره شرایط سفر در کرونا و اوج سفر در زمستان ۱۴۰۰ توضیح داد: «نیمه اول ۱۴۰۰، به‌دلیل شیوع کرونا و ظرفیت ۶۰ درصدی پروازها، صنعت گردشگری با اقبال مواجه نشد. پیش‌بینی ما برای نیمه دوم سال، بازگشت به اوج روزهای سفر بود. بنابراین فعالیت خود را بر اجرای کمپین‌های مختلف برای دوران پس از پاندمی استوار کردیم و توانستیم با نزدیک شدن به نوروز، تسریع واکسیناسیون سراسری و از سرگیری پروازها با ظرفیت کامل، نتیجه‌ی فعالیت‌های‌مان را ببینیم و زمستان ۱۴۰۰ را به پرفروش‌ترین فصل در زمینه‌ی فروش بلیت پرواز داخلی تبدیل کنیم.»

پرسفر‌ترین کاربر سال ۱۴۰۰ در اسنپ‌تریپ، شخصی با ۱۳۳ شب اقامت در هتل‌های مختلف ایران، به‌عنوان پرسفرترین کاربر اسنپ‌تریپ شناخته شد. او در این سال، بیش‌تر از ۸۰ میلیون تومان برای اقامت هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: گزارش عملکرد اسنپ‌تریپ؛ پیش از کرونا، اوج پاندمی و پس از واکسیناسیون سراسری

دیگر آمارهای جالب اسنپ

سرویس غذای اسنپ توانست در شهریور ۱۴۰۰ رکورد ۱۰۰ میلیون سفارش را ثبت کند. در سال گذشته، به طور متوسط روزانه ۴۰ هزار پیتزای آمریکایی در اسنپ‌فود سفارش داده شد. از آنجایی که پیتزای آمریکایی بدون نوشابه مزه نمی‌دهد ۷۵ درصد از نوشیدنی‌های سفارش داده شده همراه با غذا، نوشابه بود!

بستنی هم مثل نوشابه در سال گذشته محبوب بود. و سوپرمارکت اسنپ در این سال بیش از ۱۴ میلیون بستنی برای کاربران خود ارسال کرد.

در سال گذشته ۱۸۹ هزار و ۱۷۳ کاربر از خدمات کرونای اسنپ‌دکتر استفاده کردند. پرسفارش‌ترین کاربر سال نیز بیش از هزار بار از خدمات مشاوره‌ روانشناسی و پزشکی اسنپ‌دکتر استفاده کرد.

اسنپ‌روم که با هدف ارائه خدمات بهتر برای سفرهای اقتصادی شکل گرفت در یک سال اخیر بیش از ۲۱۴ درصد رشد کرد.

اسنپ‌تیکت شاید جوان‌ترین سرویس گروه اسنپ باشد که در سال ۱۴۰۰ با رویکردی نو در زمینه خرید بلیت رویدادهای گوناگون فعالیت خود را آغاز کرد. خرید بلیت رویدادهای تفریحی مانند اتاق فرار، استخر، پینت بال، شهربازی، تم پارک و … در حال حاضر از این سامانه امکان‌پذیر است و در آینده خرید بلیت رویدادهای فرهنگی، آموزشی و تاریخی مانند تئاتر، سینما، کنسرت، موزه و مکان‌های تاریخی نیز افزوده خواهد شد.

مشارکت در کار خیر با ثبت ان‌اف‌تی کاراکترهای گزارش

در گزارش عملکرد سالانه اسنپ برای هر زیرمجموعه این شرکت یک کاراکتر فانتزی طراحی شده که نشان‌دهنده آن کسب‌و‌کار است. همزمان با رونمایی از گزارش، ان‌اف‌تی (NFT) هر کدام از این کاراکترها نیز ثبت شده. و این شرکت تصمیم دارد در آینده مبلغ جمع‌آوری شده از فروش ان‌اف‌تی کاراکترها را به همکاری با یک خیریه‌ اختصاص دهد. به‌زودی اطلاعات بیشتری درباره این همکاری و نحوه اختصاص این هزینه برای مشارکت در یک اقدام نیکوکارانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

کاراکترهای گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1400
کاراکترهای گزارش

ان‌اف‌تی نوعی توکن رمزنگاری شده روی یک بلاک‌چین است و دارایی منحصربه‌فردی را نمایش می‌دهد. این دارایی ممکن است دیجیتالی یا نسخه توکن شده از یک دارایی ملموس در دنیای واقعی باشد.  برای دیدن کاراکترهای ان‌اف‌تی شده گزارش سالانه اسنپ می‌توانید به این لینک بروید (برای ورود نیاز به فیلترشکن دارید).

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ

دسته:اخبار

مطالب مرتبط :

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

17 خرداد 1401
بسته کنسلی رایگان؛ امکان جدید اسنپ‌تریپ

بسته کنسلی رایگان؛ امکان جدید اسنپ‌تریپ

17 اردیبهشت 1401

۱ نظر

  • پاسخ میثم ۳ خرداد ۱۴۰۱ از ۱۲:۲۰

    بلاگ اسنپ‌تریپ خیلی خوب و کامله🙌❤️

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد