ساده‌ترین راه‌ها برای استعلام ممنوع الخروجی

تاریخ انتشار : 7 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
ساده‌ترین راه‌ها برای استعلام ممنوع الخروجی

خروج از مرزهای یک کشور و ورود به کشور دیگر نیازمند داشتن شرایط و مدارک خاصی است. دلایل مختلفی همچون مشکلات مالیاتی، مهریه، مسائل کیفری و … وجود دارد که باعث ممنوع الخروجی افراد می‌شود. بهتر است قبل از سفر استعلام ممنوع الخروجی خود را دریافت کنید تا با مشکل مواجه نشوید. نحوه استعلام ممنوع الخروجی چندان کار سختی نیست و می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی این کار را انجام دهید.

دلایل اصلی ممنوع الخروجی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ممنوع الخروجی افراد می‌شود. برخی از این دلایل شامل موارد زیر است.

  • ممنوع الخروجی مالیاتی
  • ممنوع الخروجی اجرائیات ثبت
  • سو شهرت در کشورهای دیگر
  • ممنوع الخروجی قضایی
  • ممنوع الخروجی کیفری
  • ممنوع الخروجی سربازی

در ادامه به بررسی هر یک از این دلایل خواهیم پرداخت.

ممنوع الخروجی مالیاتی

یکی از دلایل عمده برای ممنوع الخروجی، موارد مربوط به عدم پرداخت مالیات است. چنانچه فردی دارای بدهی مالیاتی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد و برای پرداخت بدهی خود به اداره مالیات مراجعه نکرده باشد، مجرم شناخته شده و برای این فرد حکم جلب صادر می‌شود. این شخص حق خروج از کشور را ندارد و سریعا از طرف دادگاه ممنوع الخروج اعلام می‌شود.

جدیدترین شرایط پذیرش مسافر و خرید بلیت پرواز خارجی

ممنوع الخروجی اجرائیات ثبت

اگر همسر شخصی تقاضای دریافت مهریه کرده باشد و شخص قصد خروج از کشور را داشته باشد، آن شخص ممنوع الخروج می‌شود و از خروج او از کشور جلوگیری خواهد شد. افراد برای بدهی‌های بانکی و دیگر بدهی‌ها نیز مشمول ممنوع الخروجی اجرائیات ثبت می‌شوند. برای رفع این مشکل باید با مراجعه به دادگاه، بدهی‌ها را پرداخت کرد.

ممنوع الخروجی سو شهرت در کشورهای دیگر

چنانچه در گذشته هنگام زندگی در کشورهای خارجی، فعالیت‌های مجرمانه مانند کلاهبرداری، دزدی و … انجام داده باشید، در آن کشور دارای سوء شهرت خواهید بود. در این صورت ممنوع الخروج می‌شوید و دیگر نمی‌توانید به کشورهای خارجی سفر کنید.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

ممنوع الخروجی سربازی

چنانچه شخصی سربازی خود را تمام نکرده باشد و در واقع غایب به حساب بیاید، فرار از سربازی محسوب شده و حق خروج از کشور را ندارد.

چگونه استعلام ممنوع الخروجی را بگیریم؟

استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی

برای استعلام ممنوع الخروجی راهکارهای حضوری و غیرحضوری مختلفی وجود دارد. روش‌هایی مانند استعلام از اداره گذرنامه، اپلیکیشن پلیس من، سامانه ثبت من و سامانه ثنا برای اخذ استعلام ممنوع الخروجی وجود دارند. نحوه استعلام ممنوع الخروجی برای هر یک از این روش‌ها متفاوت است.

اپلیکیشن پلیس من

با نصب این اپلیکیشن افراد به‌راحتی می‌توانند استعلام ممنوع الخروجی خود را دریافت کنند. دریافت استعلام از طریق اپلیکیشن رایگان نیست و برای استعلام باید مبلغ ۵۲۰۰ تومان پرداخت کنید. تمامی استعلام‌های مربوط به ممنوع الخروجی شامل: استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه، ممنوع الخروجی کیفری و ممنوع الخروجی مهریه را می‌توانید از این اپلیکیشن دریافت کنید.

وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

سامانه ثنا

یکی از روش‌های استعلام ممنوع الخروجی مراجعه به سایت ثنا است. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید انواع ابلاغیه‌های مربوط به موارد قضایی و کیفری را دریافت کنید. این سامانه مختص به ابلاغ اوراق قضایی است. در این روش نیازی به مراجعه به دادگستری وجود ندارد. نحوه استعلام ممنوع الخروجی در این سامانه به این صورت است که پس از ثبت‌نام باید برای دریافت احراز هویت و امضای الکترونیکی به خدمات قضایی الکترونیکی مراجعه کنید.

عوارض خروج از کشور چیست؟ به همراه راهنمای کامل پرداخت

استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی

برای استعلام ممنوع الخروجی به‌صورت اینترنتی می‌توانید وارد سایت ssaa.ir شوید و در مرحله بعدی گزینه ثبت‌نام را جست‌و‌جو کنید. سپس گزینه اجرای اسناد رسمی را انتخاب و در آخر بر گزینه استعلام ممنوع الخروجی کلیک کنید. بعد از این مراحل استعلام خود را دریافت خواهید کرد. این سامانه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

مدت زمان ممنوع الخروجی چقدر است؟

استعلام ممنوع الخروجی

نحوه استعلام مدت زمان ممنوع الخروجی

تاریخ ممنوع الخروجی ۶ ماهه است. چنانچه ممنوع ‌الخروجی نیاز به تمدید داشته باشد دادستانی آن را برای ۶ ماه دیگر نیز تمدید می‌کند. افراد می‌توانند استعلام شرایط خود را به روش حضوری یا آنلاین اخذ کنند.

از گواهینامه بین‌المللی رانندگی چه می‌دانید؟

اطلاعات لازم برای استعلام ممنوع‌الخروجی

اجازه خروج از کشور را استعلام ممنوع الخروجی اشخاص مشخص می‌کند. به‌طور کلی، اشخاص برای خروج از مرزهای کشور و ورود به کشورهای دیگر، احتیاج به دو مجوز دارند. مجوز اول مربوط به کشور میزبان می‌شود که از طریق دریافت پاسپورت توسط فرد متقاضی و صدور ویزا توسط کشور میزبان صادر می‌شود. البته تنها صدور مجوز از طرف کشور میزبان کافی نیست، کشور مبدا هم باید امکان خارج شدن فرد از مرزهای خود را صادر کند.

در صورتی که شخصی دارای محکومیت‌های مالی یا کیفری باشد، امکان خارج شدن از کشور را ندارد و به‌اصطلاح ممنوع الخروج می‌شود. همان‌طور که گفته شد، آشنایی با نحوه استعلام ممنوع الخروجی می‌تواند از وارد شدن آسیب به وقت و هزینه شما جلوگیری کند. سامانه‌ای به نام سایت استعلام ممنوع الخروجی راه‌اندازی شده است تا اشخاصی که تصمیم به خروج از کشور دارند، ابتدا وضعیت خود را در این سامانه بررسی کنند. چنانچه این افراد مشکلی برای خروج از کشور نداشته باشند، می‌توانند سایر اقدامات لازم را انجام دهند.

قبل از سفر استعلام ممنوع الخروجی بگیرید!

اگر می‌خواهید در برنامه‌ریزی سفر خود با مشکل مواجه نشوید، قبل از سفر اقدام به بررسی ممنوع الخروجی خود کنید. آگاهی از نحوه استعلام ممنوع الخروجی کار ساده‌ای است. شما به‌راحتی با روش‌های مختلفی می‌توانید استعلام خروج از کشور خود را دریافت کنید. اگر قصد سفر خارجی را دارید می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

دسته:پروازمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد