بازار قدیم یا جدید؛ در قم به کدام مراکز خرید برویم؟

تاریخ انتشار : 2 مرداد 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ دی ۱۴۰۱
بازار قم

بیشتری‌ها فکر می‌کنند از قم فقط می‌شود سوهان خرید، بیراه هم نیست، چون هرجای شهر که چشم بچرخانیم، از ورودی تا خیابان‌های اصلی، کلی سوهان‌فروشی می‌بینیم. اما ما در این نوشته سری زده‌ایم به بازار قم و دیگر مراکز خرید این شهر تا ببینید که این شهر هم در داشتن مراکز خرید، کم از شهرهای دیگر ندارد.

مجتمع تجاری مهر و ماه

مجتمع مهر و ماه

در جاده تهران-قم، تابلوهای مجتمع تجاری-مهر و ماه را می‌بینیم و اگر راهمان را به سمتش کج نکنیم، ممکن است خاطره بد همه مجتمع‌های بین‌راهی، برای همیشه با ما بماند.

مهروماه، ساختمان شیشه‌ای شیک و مدرنی دارد، انگار که در آن مسیر خشک و بی‌آب‌وعلف سبز شده باشد که  از خسته‌کننده‌ بودن مسیر کم کند. این مجتمع در ۹۰ هزار متر، مغازه‌های متنوع و فودکورت دارد. اما از همه اینها مهمتر اینکه از تمیزی برق می‌زند.

آدرس: ۶ کیلومتری اتوبان قم تهران، شهرک چاپ و نشر شهاب

بازار قم

تیمچه بازار قم

بازار هر شهر معمولا اولین جایی‌ست که آدم برای خرید به آن سر می‌زند، چون هم تاریخ زنده هر شهری‌ست و هم اجناس خوبی می‌شود در آن پیدا کرد. بازار قم، یکی از زیباترین بازارهای ایران است؛ به‌خصوص وقتی سر بلند کنیم و سقفش را ببینیم.

طاق‌بری‌های سقف و روزنه‌هایی که عامل روشنایی اینجا هستند را در بازارهایی مثل تیمچه امین‌الدوله بازار کاشان می‌توان دید. البته همه جای بازار قم مثل تیمچه انقدر زیبا نیست. تیمچه، قدیمی‌ترین قسمت بازار است و ۴۰۰ سال قدمت دارد. اگر دوست داشته باشیم فرش اصیل قم را ببینیم، یکی از راه‌هایش رفتن به تیمچه است.

آدرس: خیابان طالقانی

درباره زیباترین تیمچه های ایران، اینجا بخوانید. 

کهنه‌بازار

کهنه بازار

دلتان می‌خواهد با گوشه‌ای از قم قدیم آشنا شوید؟ پا به کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی‌اش بگذارید و از کوچه‌های باریک سقف‌دار رد شوید؟ اگر جواب بله است باید به طرف بازار کهنه بروید. در این بازار می‌شود چیزهایی پیدا کرد که هرجای شهر پیدا نمی‌شوند.

کهنه‌بازار قم از دوره صفوی به جا مانده و چندان سرپا نیست، ولی هنوز هستند آنهایی که کسب‌وکار قدیمی را رها نکرده‌اند و مغازه‌شان سرپاست. مثلا در اینجا می‌شود مغازه‌های عطاری، میوه‌فروشی، مسگری و نجاری پیدا کرد و گوشه‌ای از دوران گذشته را از نزدیک  لمس کرد.

آدرس: خیابان آذر، میدان کهنه

هتل‌های قم برای بودجه‌های مختلف

بازار فردوسی

بازار فردوسی

از بازارهای قدیمی که فاصله بگیریم به بازارهای مدرن و جدید قم می‌رسیم. مثل همین بازار فردوسی. در سه طبقه، لباس‌فروشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیسمونی و کیف و کفش را در خود جای داده. اینطور معروف است که اجناس این بازار ارزان‌تر از مرکزخریدهای مشابه است.

آدرس: بلوار پلیس، خیابان شهید محلاتی، ابتدای بازار آهنی (کوچه آهنی)

بازار کوثر

بازار کوثر قم

در این مرکز خرید همه‌چیز را می‌شود پیدا کرد، از میوه و سبزی و گوشت تازه و لبنیات تا لوازم‌خانگی، لوازم ورزشی، گوشی موبایل، لوازم‌التحریر و … شاید به همین خاطر هم باشد که این مرکز خرید در میان قمی‌ها خیلی محبوب است.

آدرس: بلوار امین

مجتمع تجاری عصر جدید

مجتمع تجاری عصر جدید

عصرجدید در ۱۱ طبقه، مغازه‌های زیادی را در خودش جای داده و کمتر دیده شده که کسی وارد شود و دست خالی از آن بیرون برود. هر طبقه از این مرکز خرید مختص به صنفی خاص است.

در یک طبقه، طلافروشی‌ها قرار گرفته‌اند، یک طبقه مخصوص لباس‌فروشی‌هاست. طبقه دیگر راسته لوازم‌خانگی‌ها را می‌بینیم و طبقه دیگر به وسایل صوتی-تصویری اختصاص دارد. مجتمع تجاری عصر جدید فودکورت و شهربازی هم دارد.

آدرس: سالاریه، میدان میثم

مرکز خرید سیرنگ

مجتمع تجاری سیرنگ

بیشتر مراکز خرید قم به این شکل‌اند که همه چیز را می‌توان در آنها پیدا کرد و مجتمع سیرنگ هم یکی از آنهاست. این مجتمع تجاری ۱۱ طبقه دارد و مثل عصر جدید هر طبقه‌اش به کالایی خاص اختصاص پیدا کرده. در این مرکز خرید هم، فودکورت و شهربازی پیدا می‌شود که خودش دلیل خوبی‌ست برای سرزدن به آن.

آدرس: میدان آیت‌االله سعیدی

مجتمع تجاری الغدیر

مجتمع تجاری الغدیر

بزگترین بورس لپ‌تاپ در قم در همین مجتمع قرار گرفته، اما کامپیوتر و لپ‌تاپ تنها چیزهایی نیست که بتوان اینجا پیدا کرد. قرار گرفتن بورس طلا، مانتو، کیف‌وکفش و لباس در این مجتمع آن را به یکی از بزرگترین مراکز خرید قم تبدیل کرده است.

آدرس: خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی، میدان امام خمینی (آستانه)

مجتمع تجاری حجت

مجتمع تجاری حجت

این مجتمع در بیشتر اوقات سال غلغله است. حجت، بورس کیف و کفش در قم محسوب می‌شود و عمده شهرتش هم به همین خاطر است. در طبقات دیگر این مجتمع، لوازم‌خانگی، پارچه و ظرف‌وظروف بلوری هم می‌فروشند. این پاساژ به کت‌وشلوارفروشی‌هایش هم معروف است.

آدرس: چهارراه بازار، ابتدای خیابان ۱۹ دی

قمی‌ها چه توصیه‌ای برای خرید دارند؟

بهترین توصیه درباره هرشهری را باید از زبان مردم آن شهر شنید. به گفته قمی‌ها بازار موبایل این شهر کامل‌ترین بورس تلفن همراه و لوازم جانبی آن است. این بازار نرسیده به میدان توحید قرار دارد. لباس و مانتو را می‌توان از پاساژ ترنج، پاساژ مروارید و مرکز خرید صفائیه در خیابان شهدا خرید. اگر وقت گشتن در شهر را ندارید تا فاصله ۱۰۰۰ متری از حرم، پر از پاساژهایی‌ست که در آنها می‌شود لباس و پارچه‌هایی با قیمت مناسب پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: ۵ هتل در قم برای بودجه‌های مختلف

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

13 خرداد 1398
سوغات قم؛ از سوهان تا فرش دستبافت

سوغات قم؛ از سوهان تا فرش دستبافت

28 آذر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد