بهترین ایرلاین ‌های ایران کدامند؟

تاریخ انتشار : 23 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
بهترین ایرلاین ‌های ایران کدامند؟

برای مسافری که چمدانش را بسته و آماده سفر هوایی است، هیچ‌چیز مهم‌تر از کیفیت و امنیت هواپیما نیست. اصلی‌ترین معیار انتخاب ایرلاین‌ها برای هر مسافری که قصد سفر هوایی داشته باشد، ایمنی و کیفیت پرواز است. از سال ۱۳۴۰ تاکنون، در ناوگان هوایی ایران ۲۱ ایرلاین دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند و در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.  بنابراین قبل از خرید بلیط، لازم است مسافران بهترین ایرلاین ‌های ایران را بشناسند. در ادامه این بلاگ درباره بهترین ایرلاین ‌های ایران می‌خوانید.

لیست بهترین ایرلاین‌های ایران

همه ایرلاین‌های فعال در ایران در تلاش هستند تا رضایت مسافران بیشتری را جلب کنند و امتیازات خود را ارتقا دهند. بر اساس معیارها و استانداردهایی همچون درصد تاخیر، تعداد پرواز، تعداد مسافر، سانحه هوایی، ناوگان هوایی و مسیرهای پروازی، می‌توان بهترین ایرلاین را مشخص کرد.

ایران‌ ایر

هواپیمایی ایران ایر

این شرکت هواپیمایی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ایرلاین‌های ایران است که در سال ۱۳۴۱ از ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرویز» شروع به کار کرد. ایران ایر به‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین های ایران اولین پرواز خود را از تهران به مشهد انجام داد. در حال حاضر، پروازهای این شرکت به ۳۵ شهر داخلی و ۲۶ شهر خارجی انجام می‌شوند.
ایران ایر دارای ۵۱ فروند هواپیمای استاندارد است که شامل ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس A300، دو فروند هواپیمای ایرباس A310، چهار فروند هواپیمای ایرباس A300-600، پنج فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، ۱۶ فروند هواپیمای فوکر و ۶ فروند هواپیمای ایرباس A310 می‌شود.
نخستین هدف این ایرلاین، تامین نیازهای حمل‌ونقل هوایی کشور همراه با ایمنی بود؛ بااین‌حال این شرکت علاوه بر برقراری سرویس‌های حمل‌ونقل هوایی، تعمیرات هواپیماهای سایر ایرلاین‌ها را نیز انجام می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این شرکت به‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین های ایران مستقیم بودن پروازهای آن است. امکانات و مزایای دیگر این شرکت شامل ارائه خدمات درجه یک سرو غذا به مسافران، فاصله مناسب میان صندلی‌ها، مهمانداران مجرب، قیمت مناسب بلیط و امنیت بالای سفر می‌شود.

ماهان ایر، کم‌تاخیرترین ایرلاین در کشور

ماهان ایر

جالب است بدانید ماهان نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی ایران است که در سال ۱۳۷۱ با پرواز در مسیر هوایی کرمان- تهران- کرمان فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت از شرکت‌های هواپیمایی‌ خارجی و پیشرفته الگو گرفته است و به همین دلیل مسافران داخلی و خارجی، آن را در اولویت قرار می‌دهند. شرکت هواپیمایی ماهان پس از ۳۰ سال فعالیت با ۳۳۰۰ کارمند مسئولیت‌پذیر، به‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین ‌های ایران شناخته‌ شد. این ایرلاین در تیر ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان کم‌تاخیرترین ایرلاین در کشور نیز معرفی شد. شرکت هواپیمایی ماهان به ۳۰ مقصد داخلی و ۲۵ مقصد خارجی پرواز دارد و بیشترین سهم جابه‌جایی مسافران در پروازهای بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.
شرکت هواپیمایی ماهان دارای ۵۴ فروند هواپیما است که شامل هواپیمای ایرباس مدل ۳۰۰B4 ، ۱۴ فروند هواپیمای A300-600، دو فروند هواپیمای بوئینگ ۳۰۰-۷۴۷، هفت فروند هواپیمای ایرباس A340-600، چهار فروند هواپیمای ایرباس A340-300 و ۱۰ فروند ایرباس A310-300  و ۱۷ فروند هواپیمای BAe-146-300  می‌شود.

بهترین موقع برای رسیدن به فرودگاه چه زمانی است؟

آتا

هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا نه‌ تنها یکی از بهترین ایرلاین ‌های ایران است، بلکه به ‌عنوان امن‌ترین ایرلاین در ایران معرفی شد. این شرکت در سال ۱۳۸۷ در تبریز تاسیس شد و اولین پرواز آن در سال ۱۳۸۸ در مسیر تبریز-مشهد انجام گرفت. شرکت آتا موفق به کسب مجوز CAMO، راه‌اندازی شعبه چرخ و ترمز در تبریز، مجوز A چک، افتتاح بخش شاپ الکتریک به‌منظور تعمیر باتری هواپیماها و گواهینامه Part-M شده است. این شرکت هواپیمایی ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری دارد که شامل هشت فروند هواپیمای بوئینگ MD80، سه فروند هواپیمای ایرباس A320، دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و سه فروند هواپیمای EMB-145 می‌شود.

کیش ایر

هواپیمایی کیش

این شرکت هواپیمایی نخستین شرکت دارنده گواهینامه IOSA در ایران است. کیش ایر به‌ عنوان یکی از بهترین ایرلاین ‌های ایران در سال ۱۳۷۰ به‌منظور توسعه روابط جزیره کیش و سایر استان‌ها، فعالیت خود را شروع کرد. دلیل بالا بودن رتبه این ایرلاین در مقایسه با سایر ایرلاین‌های ایران، کیفیت بالای پروازها و ناوگان هوایی جدید و پیشرفته آن است. این شرکت هواپیمایی در ابتدا با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای توپولوف شروع به کار کرد، اما اکنون دارای هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD، دو فروند هواپیمای FOKKER-100 و دو فروند ایر باس A321 در ناوگان هوایی خود است. پروازهای این ایرلاین به ۱۸ شهر داخلی انجام می‌شوند.

همه چیز درباره فرودگاه امام خمینی تهران

هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ با ادغام چهار شرکت ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تاسیس شد. این شرکت به‌ عنوان یکی از بهترین ایرلاین های ایران دارای بهترین تیم پشتیبانی فنی است. ایرلاین آسمان به ۴۰ شهر داخلی و همچنین ۱۳ شهر خارجی پرواز دارد و بیشترین سهم از مسافران در پروازهای داخلی را به خود اختصاص داده است. شرکت هواپیمایی آسمان ۳۳ فروند هواپیما در اختیار دارد که شامل پنج فروند هواپیمای ایرباس A320، یک فروند هواپیمای ایرباس A320، دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، هفت فروند هواپیمای FOKKER 100 و پنج فروند هواپیمای ATR 72-200 می‌شود.

نکاتی که باید در اولین سفر با هواپیما بدانیم

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس یک ناوگان جوان و استاندارد است که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ با دو فروند توپولوف شروع کرد و در سال ۱۳۸۶ دو فروند هواپیمای MD به این ناوگان اضافه شدند. زاگرس به ‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌ های ایران پیشرفت چشمگیری در بخش حمل ‌و نقل هوایی داشته است. این ایرلاین دارای ۱۹ فروند هواپیما شامل هفت فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰، دو فروند ایرباس ۳۲۱، یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ و هشت فروند هواپیمای بوئینگ MD-82 و MD-83 است. شرکت هواپیمایی زاگرس به ۱۵ شهر داخلی پرواز دارد و نخستین پرواز بین‌المللی خود را در سال ۱۳۸۷ به مقصد دمشق انجام داد.

پروازی دلنشین بر فراز آسمان‌های ایران!

در ایران تعداد زیاد شرکت هواپیمایی در حال فعالیت هستند که هرکدام از آن‌ها، سابقه و خدمات مخصوص به خود را دارد. برخی از مسافران بهترین ایرلاین‌ های ایران را بر اساس قدمت آن‌ها و برخی دیگر بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند، انتخاب می‌کنند. جهت خرید بلیط هواپیما از یکی از این ایرلاین‌ها می‌توانید به اسنپ تریپ مراجعه فرمایید.

با بهترین ایرلاین ‌های دنیا آشنا شوید

کدام یک از ایرلاین‌های ایران از همه قدیمی‌تر و بزرگ‌تر است؟

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ایرلاین، ایران‌ ایر است.

کدام ایرلاین ایران بیشترین سهم جابه‌جایی مسافران در پروازهای بین‌المللی را دارد؟

شرکت هواپیمایی ماهان در مقایسه با سایر ایرلاین‌ها، بیشترین سهم را در جابه‌جایی مسافران در پروازهای بین‌المللی دارد و به‌عنوان فعال‌ترین ایرلاین در ایران شناخته شده است.

کدام ایرلاین امن‌تر است؟

شرکت هواپیمایی آتا امن‌ترین ایرلاین در ایران شناخته شده است و تنها پنج حادثه هوایی داشته که در آن‌ها هیچ‌گونه مرگ و میر و جراحتی ثبت نشده است.

وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

دسته:ایرانگردیپرواز

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد