بهترین زمان سفر به بندرعباس، قدم‌زنان تا ساحل نیلگون دریا

تاریخ انتشار : 16 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ آبان ۱۴۰۲
بهترین زمان سفر به بندرعباس، قدم‌زنان تا ساحل نیلگون دریا

بندرعباس مملو از زیبایی‌های چشمگیر و نفس‌گیر است. این بندر یکی از بندرهای اصلی و مهم در جنوب ایران محسوب می‌شود که در کنار موقعیت تجاری، دیدنی‌های فراوانی هم دارد. البته نمی‌توان گفت که بهترین زمان سفر به بندرعباس چه فصلی است.

اگر تحمل گرما برای شما آسان نیست، شش ماه دوم سال را  برای سفر به بندرعباس و دیدن تمام جاذبه‌های گردشگری آن از نزدیک اختصاص دهید. نیمه دوم سال در این بندر سرد یا گرم نیست و فرصتی مهیج برای گردشگران و مسافران به حساب می‌آید که سفری پرخاطره به جنوب ایران خصوصاً بندرعباس را تجربه کنند.

البته که قدم زدن در خلیج همیشه فارس حال عجیبی دارد. شما می‌توانید از طریق سایت اینترنتی اسنپ تریپ انواع بلیط هواپیما بندرعباس همراه با رزرو بهترین هتل‌های بندر عباس را با مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین انجام دهید و در نهایت یک سفر فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

مشخصات جغرافیایی در راهنمای سفر به بندر عباس

مثل تمام مسافرت‌ها برای سفر به بندرعباس و لذت بردن از این حضور چند روزه در این بندر جنوبی ایران، بهتر است قبل از هرچیز، کمی در مورد آن تحقیق کنید. بندرعباس شهری ساحلی در جنوب ایران است که مساحتی برابر با ۲۷۳۱۶ کیلومتر مربع دارد. ارتفاع آن از سطح دریا صفر تا ۲۰ متر است و بر اساس آخرین آمار به دست آمده در سال ۱۳۹۵ شمسی جمعیت آن در حدود ۵۰۰ هزار نفر است.

مردمان بندرعباس ترکیبی از مذاهب شیعه و سنی دارند و این بندر را بزرگ‌ترین بندر جنوب ایران می‌دانند که از قسمت شمالی به کوهستان و از قسمت جنوبی به تنگه هرمز و دریا ختم می‌شود. این موقعیت سبب شده تا مردم بندرعباس از قدیم به راحتی با آب‌های آزاد در ارتباط بوده و تجارت و رفت‌وآمد خوبی داشته باشند.

جاهای دیدنی بندرعباس، از معبد هندوها تا پل لاتیدان

مسیرهای دسترسی به بندر عباس

غروب دلنشین بندرعباس

غروب دلنشین بندرعباس

برای دسترسی به این بندر در بهترین زمان سفر به بندرعباس بد نیست بدانید که اگر تصمیم داشتید از هر قسمت ایران به این بندر سفر کنید راه‌های متعددی در مقابل شما قرار دارد. سفر شما ممکن است حدود ۱۴ تا ۱۶ ساعت طول بکشد و بهتر است که از مسیرهای تهران، قم، کاشان، یزد و سپس شهر بابک و سیرجان عبور کنید. بعد از آن هم به هرمزگان و بندرعباس خواهید رسید.

سفر به بندرعباس از سمت بوشهر: اگر تصمیم گرفتید از سمت بوشهر به بندرعباس سفر کنید بعد از اینکه خط ساحلی خلیج فارس را پشت سر گذاشتید به بندرهای کنگان، سیراف و عسلویه خواهید رسید که در بخش غربی هرمزگان قرار دارند. بعد از آن، از منطقه پارسیان، بندر بستانو، بندر مقام، بندر چارک، لنگه و خمیر عبور کرده و در کیلومتر ۸۲ در شرق بندر خمیر، در نهایت به بندرعباس خواهید رسید.

سفر به بندرعباس از سمت اصفهان: برای سفر به بندرعباس از سمت اصفهان هم می‌توانید از مسیر سیرجان و بعد از آن حاجی آباد عبور کرده و در نهایت به بندرعباس برسید.

بهترین زمان سفر به بندرعباس

فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به بندرعباس

فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به بندرعباس

اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به بندرعباس کدام فصل سال است، باید به شما بگوییم که بندرعباس شهری ساحلی است که آب و هوای مرطوب و گرمی دارد. ضمن اینکه در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است. تابستان‌های بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد، اما در فصل‌های پاییز و زمستان به معتدل‌ترین و بهترین حالت خود می‌رسد.

بر همین اساس پاییز و زمستان بهترین هوا و زمان برای سفر را در بندرعباس تجربه خواهید کرد. البته ناگفته نماند که در بهار و تعطیلات عید نوروز هم افراد زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. شما هم می‌توانید این زمان را برای سفر به بندرعباس انتخاب کنید. اما هوا گرم است و بدون شک این گرما شما را آزار خواهد داد. پس بهترین انتخاب نیمه دوم سال است.

وضعیت آب و هوایی بندرعباس

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم بندرعباس آب‌وهوای بسیار گرمی دارد؛ بنابراین اگر غیر بومی باشید بدون شک طاقت این گرما را نخواهید داشت. البته ابتدای بهار و شش ماهه دوم سال بهترین زمان سفر به بندرعباس و حضور در آن به حساب می‌آید. چون در این زمان هوا بسیار متعادل است و البته در فصل بهار هم این بندر زیبایی‌های خود را دارد.

فرودگاه های بندرعباس

بندرعباس مانند تمام شهرهای دیگر ایران، فرودگاهی بین المللی دارد که در سال ۱۳۳۹ شمسی رسماً افتتاح شده و در سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۹ شمسی به مکانی مشخص در بلوار جمهوری اسلامی این شهر منتقل شد. منطقه فرودگاه قدیم در حال حاضر به محله فرودگاه قدیم مشهور است و حتی قسمتی از بیمارستان شهید محمدی نیز در آن قرار دارد.

جالب است بدانید این فرودگاه در بخشی از بیمارستان شهید محمدی واقع شده و همچنان پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد. فرودگاه بزرگ و بین المللی بندرعباس دو ترمینال بزرگ مسافربری دارد که ترمینال یک آن برای پروازهای خارجی به مدینه، مسقط و دبی و ترمینال شماره دو آن برای پروازهای داخلی به اصفهان، شیراز، یزد، رشت، تبریز، تهران، ساری، چابهار، کیش، آبادان، کرمانشاه و غیره در نظر گرفته شده است.

معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

ترمینال‌های مسافربری بندرعباس

بندرعباس پایانه اتوبوس‌رانی هم دارد که محله نخل ناخدا و در بلوار خلیج فارس این شهر قرار گرفته و تنها پایانه مسافربری آن به حساب می‌آید.

سفر از بندرعباس به شهرها و جزایر نزدیک

در انتهای این مطلب بد نیست به شما بگوییم که چطور می‌توانید از بندرعباس با روش‌های مختلف به جزایر متعدد اطراف آن سفر کنید.

بندرعباس به چابهار

اگر از تهران عازم چابهار می‌شوید توصیه می‌کنیم که حتماً از هواپیما استفاده کنید. اما اگر انتخاب شما راه زمینی است باید اول خودتان را به بندرعباس و از آنجا به بزرگراه شهید رجایی، سپس به جاده بندرعباس-میناب برسانید. بعد از آن به بندر جاسک، روستای درک، تنگ و کنارک بروید.

حالا یک دوراهی در مقابل خود خواهید دید. مسیر سمت چپ را انتخاب کرده به باغو، ده نو، ده نو بالا و سپس به بزرگراه بندرعباس زاهدان وارد شوید. بعد از آن هم به جاده بندرعباس چابهار خواهید رسید. البته مسیرهای دیگری هم وجود دارند اما این مسیر بهترین آن‌ها است.

بندرعباس به هرمز

حالا که متوجه شده‌اید بهترین زمان سفر به بندرعباس کدام فصل است بدون شک دوست دارید سفری هم به هرمز داشته باشید. هرمز کوه‌های آتشفشانی، تپه‌های نمکی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و یکی از جزایر منحصر به فرد خلیج فارس به حساب می‌آید. برای سفر به هرمز از بندرعباس باید اول به اسکله شهید حقانی رفته، سپس با لنج و قایق، خودتان را به جزیره هرمز برسانید. بعد از ۳۰ دقیقه هرمز در مقابل شما است.

بندرعباس به کیش

مطمئناً بهترین و آسان‌ترین راه برای رسیدن به کیش استفاده از هواپیما است. اما اگر تصمیم داشتید از بندرعباس به کیش بروید باید اول به بندر لنگه، بندر آفتاب یا چارک که البته بندر چارک بهتر است، بروید. از آن قسمت هم می‌توانید ماشین خود را سوار لنج، شناور یا کشتی کنید و بعد از دو ساعت و ۳۰ دقیقه به کیش برسید.

بندرعباس به قشم

برای رفتن به جزیره قشم از راه بندرعباس، همچنان باید به اسکله شهید حقانی رفته و با لنج و شناور خود را به قشم برسانید. راه دیگر آن هم این است که با ماشین شخصی خود به بندر پل رفته سپس خود و ماشینتان را با کشتی‌های ماشین بر به بندر لافت در جزیره قشم برسانید.

بندرعباس و سفری به سواحل نیلگون خلیج فارس

در این مطلب، از بندرعباس و زیبایی‌های آن صحبت کردیم، بهترین زمان سفر به بندرعباس را برای شما شرح دادیم و گفتیم که چطور می‌توانید خود را از راه‌های مختلف با وسایل حمل‌ونقل گوناگون به این شهر زیبا و ساحلی جنوب ایران برسانید. بد نیست بدانید که بندرعباس مانند تمام شهرهای ایران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. عمارت‌ها، معبدها، مساجد، قلعه‌ها، حمام‌ها و دیدنی‌های جذابی که هر کدام می‌توانند تمام روزهای سفر شما را به بهترین نحو و شکل ممکن پر کنند.

بهترین رستوران های بندرعباس؛ تجربه خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی

دسته:Uncategorized

مطالب مرتبط :

روستای زشک مشهد

روستای زشک مشهد؛ قطعه ای زیبا در اطراف یک کلان شهر

2 اردیبهشت 1403
زیباترین جزایر ایران کدامند؟

زیباترین جزایر ایران کدامند؟

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد