بهترین قطار‌های تهران مشهد

تاریخ انتشار : 19 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۹ اسفند ۱۴۰۱
بهترین قطار‌های تهران مشهد

لم دادن روی صندلی واگن با تکان‌های ملایم و چشم دوختن به منظره دلنشین صحرا، تجربه‌ای است که فقط در سفر با قطار می‌توانید لمسش کنید! اگر با خانواده یا دوستانتان سفر می‌کنید لذت مسیر دوچندان می‌شود. به ویژه اگر مقصد خراسان زیبا و مشهد باشد، خوش‌سفر ترین وسیله برای سفر قطار است و دلتان می‌خواهد دیرتر به مقصد برسید.

این روزها مسافران کمتر به مراکز فروش بلیت مراجعه می‌کنند و اغلب خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند؛ اگر شما نیز خرید اینترنتی بلیت قطار را ترجیح می‌دهید، با معرفی بهترین قطارهای تهران – مشهد اسنپ‌تریپ همراه باشید تا همه‌چیز را درباره آن بدانید.

قطار زندگی تهران مشهد

قطار زندگی از بهترین و لوکس‌ترین قطار‌های پنج ستاره تهران مشهد است. امکانات این قطار از نظر تفریحی، بهداشت و تجهیزات، در بین قطارها کم‌نظیر هستند. رستوران زیبای این قطار نیز از ظرفیت ۱۰۰ نفر برخوردار است. سیستم احضار مهماندار از کوپه، سیستم رسانه‌ای صوتی و تصویری، سفارش انواع خوراکی از کافه قطار و سرویس خواب مسافرتی درجه ‌یک از مهم‌ترین امکانات آن هستند.

وعده‌های غذایی بلیط قطار زندگی تهران مشهد به سه صورت ارائه می‌شود: همراه با شام، همراه با شام ویژه و همراه با عصرانه؛ قطار زندگی جزء گران‌ترین قطار‌های تهران مشهد است. اما باتوجه ‌به امکانات لوکس آن، ارزش خرید خواهد داشت.

قطار پردیس تهران مشهد

اگر می‌خواهید سریع‌تر به مشهد برسید، سریع‌تر از قطار پردیس نخواهید یافت! قطار پردیس برخلاف سایر قطارها، کوپه‌ای نیست و صندلی‌های اتوبوسی یا بهتر بگوییم، هواپیمایی دارد. این قطار از نوع سریع‌السیر است. قطار‌های معمولی، مسیر تهران مشهد را در حدود ۱۱ یا ۱۲ ساعت می‌پیمایند. اما این قطار در هشت ساعت شما را به مقصد خواهد رساند.

البته کوپه‌ای نبودن قطار ۴ ستاره پردیس به‌هیچ‌وجه باعث نشده است تا از نظر امکانات در سطح ضعیفی قرار بگیرد. یک میان‌وعده و یک وعده‌غذای اصلی به مسافران این قطار ارائه می‌شود. همچنین در هر چند متر سالن قطار، مانیتوری گذاشته شده است. با استفاده از هدفون‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرند، می‌توانید برنامه‌های آن را تماشا کنید. تهویه مطبوع و بدنه کاملا عایق، از دیگر ویژگی‌های قطار پردیس هستند.

قطار فدک تهران مشهد

در سال ۱۳۹۳، مجموعه ۲۰۰ قطار مدرن، ساخت کشور آلمان، تحت مالکیت شرکت «ریل پرداز نوآفرین»، در ایران آغاز به کار کردند. این قطار‌های پنج ستاره تحت عنوان «فدک»، پیشرفته‌ترین تجهیزات را به مسافران ارائه می‌کنند. دو نمایشگر ۱۵ اینچی در هر کوپه، قابلیت تنظیم دمای کوپه، طراحی لوکس، پیشرفته‌ترین عایق‌های صوتی و اینترنت وای ‌فای از جمله این امکانات هستند. همچنین یک کترینگ آشپزی ویژه با سرآشپز‌های اتریشی و ایرانی برای این قطار در نظر گرفته شد‌ه‌اند. سرویس‌های بهداشتی این قطار‌ها به دو صورت ایرانی و فرنگی هستند. فدک در لیست بهترین قطار‌های تهران مشهد و شاید جزء سه رتبه اول باشد. بلیت‌های این قطار نیز جزء گران‌ترین‌ها هستند.

خرید بلیت قطار تهران مشهد فدک در چهار کلاس قابل انجام است. در کلاس عادی، همه امکانات به‌صورت متعادل و معمولی ارائه می‌شوند. در کلاس تجاری، سرویس خواب نسبت به دیگر کلاس‌ها بسیار کامل‌تر است. کلاس عصرانه نیز همراه با میان ‌وعده‌های متنوع خواهد بود. بلیت‌های کلاس تور فدک نیز امکاناتی چون هتل و حمل ‌و نقل را همراه با قطار ارائه می‌کنند.

قطار نورالرضا تهران مشهد

قطار نورالرضا یکی دیگر از مجموعه قطار‌های پنج ستاره تهران مشهد و زیر مجموعه شرکت رجا است. بلیط‌های نورالرضا در کلاس عادی و اکونومی، دارای پذیرایی نسبتا معمولی و بدون وعده‌های غذایی اصلی هستند. اما بلیط‌های فرست کلاس و بیزینس کلاس آن دارای پذیرایی مفصل، سرویس خواب ویژه و وعده‌های غذایی اصلی هستند. البته از نظر امکانات اصلی، همه بلیط‌ها در وضعیت یکسان و عالی قرار دارند. ال‌سی‌دی، هدفون، لوازم خواب، تهویه قابل تنظیم، سیستم روشنایی عمومی و چراغ مطالعه برخی از این امکانات هستند. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، رستوران، بوفه و مایکروفر نیز تعبیه شده‌اند. همچنین طراحی داخل قطار، بسیار دل‌انگیز است. قیمت بلیت قطار تهران مشهد نورالرضا در مقایسه با قطار فدک و زندگی، پایین‌تر است، اما امکانات آن‌ها مشابه هستند. اگر می‌خواهید در قطار امکانات بیشتری داشته باشید، قطار نورالرضا دستتان را باز می‌گذارد! با تهیه بلیت امکان VIP می‌توانید با فشردن کلید اختصاصی، فورا به مهمانداران قطار دسترسی پیدا کنید.

راهنمای قطارهای تهران یزد

قطار الغدیر تهران مشهد

قطار الغدیر از نظر امکانات، تا حدودی هم‌سطح با قطار نور الرضا قرار دارد. البته این قطار چهار ستاره است و تحت مالکیت شرکت ریل سبا، به بهره‌برداری رسیده است. دکوراسیون ویژه داخلی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، پذیرایی میان‌وعده و سیستم صوتی و تصویری از مهم‌ترین امکانات آن به شمار می‌روند. داشتن میز تعویض پوشک در سرویس‌های بهداشتی و درب‌های اتوماتیک لمسی بین واگن‌ها را نیز نباید نادیده گرفت! صندلی‌های الغدیر همگی بسیار راحت و ارگونومیک هستند و سیستم تهویه آن از پیشرفته‌ترین‌ها است.

در سایت اسنپ‌تریپ، شما می‌توانید زمان، تاریخ و قیمت بلیت بهترین قطار‌های تهران مشهد را با یک کلیک مقایسه و سپس بلیت مورد نیاز خود را خریداری کنید.

قطار سیمرغ تهران مشهد

این قطار با وجود چهار ستاره بودن و قیمت پایین‌تر، از امکاناتی برخوردار است که با قطار‌های پنج ستاره رقابت می‌کند. هر واگن سیمرغ متشکل از هشت کوپه چهار نفره است. سیستم صوتی تصویری ویژه، تهویه مطبوع، میان‌وعده، ویلچر، کتابخانه و سرویس خواب، از جمله تجهیزات ویژه این قطار هستند. در صورت تمایل مسافر، هزینه وعده‌های غذایی اصلی به قیمت بلیط قطار تهران مشهد سیمرغ، اضافه می‌شود. قطار سیمرغ یک سرگرمی برای مسافران در نظر گرفته و آن داشتن اتاق بازی یا گیم نت است.

نکاتی که برای سفر با قطار باید بدانید

قطار شهاب تهران مشهد

بسیاری از افراد قطار‌های سه ستاره را انتخاب می‌کنند. زیرا قیمت بلیط قطار تهران مشهد سه ستاره معمولا به‌صرفه‌تر است و درعین‌حال، نیاز‌های مسافران را برای یک سفر ۱۲ ساعته کاملا برطرف می‌سازد. البته نمی‌توان به هر قطار سه ستاره‌ای، اعتماد کرد.

قطار‌هایی چون شهاب، جزء بهترین قطار‌های تهران مشهد از نوع سه ستاره با کوپه‌های چهار تخته هستند. این قطار فقط از سرویس بهداشتی ایرانی، البته با سطح بهداشت عالی، برخوردار است. بسته‌های میان‌وعده رایگان و رستوران درجه‌یک از دیگر امکانات آن هستند. برخورداری از سیستم صوتی تصویری و تهویه مطبوع نیز باعث شده است قطار‌های شهاب، کیفیتی عالی در مقایسه با قطار‌های هم‌قیمت پیدا کنند.

قطار ماهان تهران مشهد

قطار ماهان، از نظر سرعت جزء بهترین قطار‌های تهران مشهد به شمار می‌رود. خدمات این قطار سریع‌السیر سه ستاره، تقریبا با پردیس چهار ستاره برابری می‌کنند. هر واگن ماهان اتوبوسی از دو سرویس بهداشتی برخوردار است. عایق‌بندی و تهویه مطبوع آن نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند. سیستم صوتی تصویری از دیگر تجهیزات برجسته قطار ماهان به شمار می‌رود. برای صرف وعده‌های غذایی، در هر قطار دو رستوران موجود است و هزینه وعده‌های غذایی اصلی را می‌بایست هنگام خرید بلیت پرداخت کرده باشید.

انتخاب بهترین قطار در کمال آسودگی از اسنپ‌تریپ

چند سالی است که خرید اینترنتی بلیت قطار، جای خرید‌های حضوری را گرفته است. البته سایت خرید بلیت قطار حتما باید مطمئن باشد. اسنپ‌تریپ یکی از بهترین سایت‌های خرید بلیت آنلاین قطار و با سابقه خوب است. در اسنپ‌تریپ، شما می‌توانید با قابلیت جستجوی پیشرفته به بهترین قطار‌های تهران مشهد دست یابید.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین، قطار و هواپیما

 

دسته:ایرانگردیقطار

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد