بهترین پارک‌های آبی ایران برای گردشگران

تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۹ مهر ۱۴۰۲
بهترین پارک‌های آبی ایران برای گردشگران

بدون شک تفریح در پارک‌های آبی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که شما می‌توانید در تمام فصول خصوصاً شش ماه اول سال از آن لذت ببرید. همانطور که می‌دانید بهترین پارک‌های آبی ایران در تمام شهرها وجود دارند و شما به‌راحتی می‌توانید در شهر خودتان یا در نزدیک‌ترین شهری که در کنار شما قرار گرفته با یک مسافرت کوتاه، بهترین تفریح و لذت را از حضور در پارک آبی تجربه کنید.

البته هرکدام از پارک‌های آبی که در ایران وجود دارند امکانات و تجهیزات متفاوتی داشته که در این مطلب قرار است آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

 بهترین پارک‌های آبی ایران

بهترین پارک‌ های آبی ایران کمک می‌کنند تا شما لذت غوطه ور شدن و شیرجه زدن در آب را تجربه کنید. ضمن اینکه با امکانات متفاوتی که دارند تفریحات جذاب و لذت بخشی را برای شما رقم می‌زنند. جالب اینجاست بدانید که این پارک‌های آبی حتی در پاییز و زمستان و در سردترین و برفی‌ترین روزهای سال هم فعال هستند.

شاید یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های ماجرا همین باشد که شما فارغ از سرمای فراوان بیرون از فضای پارک و در محیطی مملو از آرامش، یک شنا و آب‌تنی جذاب در آب‌های گرم را تجربه کنید. حالا این شما و این بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های آبی ایران.

همه چیز درباره سرزمین موج‌های آبی مشهد به همراه عکس

اُپارک تهران

یکی از جذاب‌ترین، مجهزترین و بهترین پارک‌ های آبی ایران اُوپارک تهران است که در سال ۱۳۹۶ به طور رسمی افتتاح شد. این پارک آبی که نام مدرن‌ترین، بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی ایران را به خود اختصاص داده است، بعد از پارک موج‌های آبی مشهد، بهترین پارک آبی کشور به حساب می‌آید که با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر به طور همزمان می‌تواند از شما پذیرایی کند.

در این بین اگر آلوده بودن آب و یا حساسیت‌هایی که به واسطه آب آلوده برای شما ایجاد می‌شود یکی از دغدغه‌های ذهنی شماست، باید به شما بگوییم که اُپارک تهران با سیستم مدرن میکروب زدایی و همینطور تصفیه آب هوشمندانه طراحی شده که یکی از بالاترین و با کیفیت‌ترین استانداردهای جهانی را دارد. جالب است که بدانید سیستم تصفیه آب در این پارک چهار برابر قوی‌تر و بهتر از سیستم استاندارد جهانی عمل می‌کند.

ضمن اینکه میزان ایمنی در این پارک آبی به قدری بالاست که تمام تجهیزات سرسره‌ها مخصوصاً در بخش کودکان توسط شرکت کانادایی white water که در تولید و ارائه تجهیزات پارک‌های آبی پیشرو است، طراحی شده و همگی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند.

در این پارک آبی ۱۴ سرسره قرار گرفته و البته بلندترین سرسره پارک آبی خاورمیانه با ارتفاع ۱۹ و نیم متر هم در آن مستر شده است.

آب و تاب قم

شهر قم یک شهر زیارتی به حساب می‌آید که سالانه گردشگران و مسافران زیادی عازم آن هستند. به همین دلیل یکی از هوشمندانه‌ترین امکاناتی که می‌شود در این شهر طراحی کرد، پارک آبی است. پارک آبی آب و تاب قم که در سال ۱۳۹۵ به طور رسمی افتتاح شد، در مدت بسیار کوتاهی توانست جایگاه خود را در میان سایر پارک‌های آبی ایران تثبیت کند. این پارک مجهز و مدرن، در زمینی با مساحت تقریبی سه هکتار طراحی و اجرا شده است و یکی از به روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات تصفیه آب در آن قرار دارد.

در این پارک شما علاوه بر استفاده از استخر موج، سرسره سقوط آزاد، سرسره مارپیچ و تیوب سواری در رودخانه، می‌توانید از امکانات دیگری هم مانند ماساژ سوئدی و تایلندی، غرفه بستنی و آبمیوه، کافه و رستوران، فروشگاه برای خرید لوازم مختلف و نمازخانه هم استفاده کنید.

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد یکی دیگر از بهترین پارک‌ های آبی ایران به حساب می‌آید؛ این مجموعه به‌عنوان اولین پارک آبی در ایران و اولین پارک آبی کاملاً سرپوشیده در خاورمیانه شناخته شده است. این پارک آبی نقاط قوت بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها دو قسمت بودن و البته استفاده همزمان از پارک آبی برای آقایان و بانوان است. این پارک تقریبا تا سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین، بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک آبی در قاره آسیا معرفی شد.

نکته جالبی که باید در مورد پارک بدانید این است که سرسره تاپسی توروی که در سرزمین موج‌های آبی مشهد قرار دارد در سال ۲۰۱۰، از طرف انجمن معروف پارک‌های آبی جهان به عنوان برنده سال انتخاب شد. از جمله سرگرمی‌هایی که در این مجموعه می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید رودخانه آرام، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سقوط آزاد، سرسره پیچشی، سرسره‌های آهسته، سرسره جت موج (به‌عنوان طولانی‌ترین سرسره)، سرسره توییستر، سرسره تورنادو، جکوزی گرم و سرد، سونای بخار و خشک، محل بازی کودکان، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران، کافی شاپ، سالن ماساژ و غیره اشاره کرد.

بهترین پارک‌های آبی استانبول

ایرانیان مشهد

این پارک آبی یکی دیگر از بهترین پارک ‌های آبی ایران به حساب می‌آید که در مشهد قرار گرفته و از بالاترین و بهترین استانداردهای جهانی برخوردار است. پارک آبی ایرانیان مشهد که در منطقه قاسم آباد شهر قرار گرفته و با وسایل حمل‌ونقل عمومی، دسترسی راحت و اولیه‌ای به آن برقرار است. این پارک آبی امکانات تفریحی متعددی دارد و در کنار رستوران و کافی شاپ مجموعه، می‌تواند یک روز شما را به طور کامل پوشش دهد.

آبسار اصفهان

شهر اصفهان همیشه شهره خاص و عام بوده اما یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آن، پارک آبی آبسار است که تفریحات متنوع و جذابی در آن برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. این پارک آبی مدرن و جذاب که با انواع و اقسام امکانات و تفریحات مدرن و پیشرفته از شما پذیرایی می‌کند دو فاز دارد.

در فاز اول آن استخر شیرجه، استخر، رختکن، استخر کودکان، سونا و غیره قرار دارد. فاز دوم این مجموعه نیز با مساحت ۱۲ هزار متر مربع به امکانات متفاوتی مانند سرسره روباز، محوطه بازی روباز، رستوران، دریاچه آبی، حمام ترکی، فوتبال صابونی و غیره اختصاص پیدا کرده است.

پارک آبی ائل گلی تبریز

این پارک آبی یکی از معروف‌ترین و همینطور شناخته‌شده‌ترین پارک‌های آبی کشور است و گل سر سبد پارک‌های آبی تبریز به حساب می‌آید. بدون شک شما گردشگر و مسافری را مشاهده نخواهید کرد که به تبریز سفر کند اما به این پارک آبی سر نزند. این پارک آبی در قسمت غربی دریاچه قرار گرفته و تفریحاتی مانند ترن هوایی، اینترپرایز، سالتو و غیره در آن قرار گرفته است.

همه چیز درباره سرزمین موج‌های آبی مشهد به همراه عکس

اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن کیش که در دسته بهترین پارک ‌های آبی ایران معرفی شده، در مساحتی برابر با پنج و نیم هکتار به عنوان اولین پارک مجهز و آبی روباز در کشور ساخته شده است و آن را با الگوگیری از یک داستان کلی طراحی کرده‌اند.

جالب است بدانید این تم پارک بر اساس داستان هیجان انگیز و جذاب “راز قلعه خورشید” طراحی شده است. این تم پارک در منطقه پرواز ممنوع قرار دارد و هیچ سازه و بنای بلند مرتبه‌ای اجازه طراحی، ساخت و اجرا در اطراف این تم پارک را ندارد تا بانوان به راحتی بتوانند از تفریح و شنا در این مجموعه لذت ببرند.

کوثر شیراز

بهترین پارک های آبی ایران

بهترین پارک های آبی ایران

این پارک آبی که یک مجموعه کامل ورزشی و تفریحی در بلوار فرهنگ شهر شیراز است، یک استخر بسیار جذاب و سرپوشیده هم دارد که در سال ۱۳۷۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. پارک آبی کوثر شیراز با به روزترین خدمات و همینطور با بالاترین سطح استانداردها در حفظ بهداشت و محیطی مدرن و لوکس هر روز پذیرای شهروندان، مسافران و گردشگران است.

از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به سرسره ۵۰ متری پارک آبی، سونای خشک و سونای بخار، جکوزی گرم و سرد، آموزش خصوصی و همینطور عمومی شنا، بوفه، آب درمانی و البته بوفه آزاد هم اشاره کرد. جالب است بدانید که سرسره ۵۰ متری در سال ۷۶ برای اولین بار در سراسر ایران، در این مجموعه نصب و اجرا شد.

هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

آریا موج البرز

مجموعه پارک آبی آریا موج البرز هم یک مجموعه آبی مجهز و مدرن به تمام امکانات است که در شهر البرز قرار گرفته و مطابق با استانداردهای روز جهانی به شهروندان و مسافران خدمت‌رسانی می‌کند. از جمله امکاناتی که در این مجموعه می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید شامل سونای بخار و خشک، استخر کودکان، سرسره آبی، جکوزی، رودخانه مواج، آبشار و بوفه است. ضمن اینکه این مجموعه مانند سایر مجموعه‌های آبی بزرگ و پیشرفته کشور به پارکینگ هم مجهز بوده و در دو سانس آقایان و بانوان فعال است.

پارک آبی رامسر

آخرین پارک آبی از بهترین پارک‌ های آبی ایران که قصد داریم به شما معرفی کنیم پارک آبی رامسر است. در این پارک تفریحات و ورزش‌های متعددی مانند اسکی و اسکی روی آب، پاراسل، شاتل، بنانا، فلای بُرد و…، تجربه‌ای جذاب از تفریح در پارک‌های آبی روباز را برای شما خلق می‌کنند؛ همچنین امکانات دیگری مانند قایق‌های موتوری، رستوران و کافه، فضای سبز و اتاقک‌ها و آلاچیق‌هایی برای استراحت و دور هم بودن نیز در این مجموعه تعبیه شده‌اند.

بهترین‌ها همه در اینجا جمع هستند!

در این مطلب از پارک‌های آبی و البته بزرگ‌ترین پارک‌ های آبی ایران با شما صحبت کردیم. البته تمام پارک‌های آبی ایران به این پارک‌ها خلاصه نمی‌شوند. پارک آبی تبریز، پارک آبی هلیا، پارک آبی اهواز، پارک ساحلی آفتاب، از جمله دیگر پارک‌های آبی کشور هستند که شما با سفر به هر شهر و منطقه به‌راحتی می‌توانید از تفریح و بازی در آن‌ها لذت ببرید.

برای سفر به هر شهر و استفاده از امکانات آبی آن نیز می‌توانید از طریق پلتفرم آنلاین اسنپ تریپ اقدام کنید که امکان گرفتن بلیط‌های ارزان و رزرو هتل را به راحتی برای شما فراهم می‌آورد.

با تفریحات شبانه آنتالیا آشنا شوید!

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد