بهترین کافه‌های تبریز کدامند؟

تاریخ انتشار : 30 آبان 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ دی ۱۴۰۱
کافی شاپ های تبریز

کافه گردی چند سالی است که طرفدار زیاد پیدا کرده و این علاقه خودش را در سفرها بیشتر نشان می‌دهد. در خیابان‌های شهر مورد نظر گشته‌اید و به جاهای دیدنی‌اش سر زده‌اید و حالا دلتان میخواهد بروید در جایی بنشینید و خستگی در کنید و کجا بهتر از یک کافه خوب. تبریز هم از آن شهرهایی است که کافه و قهوه‌خانه خوب کم ندارد. برای همین هم ما در اینجا درباره بهترین کافه‌های تبریز نوشته‌ایم.

کافه جازوه

کافه جازوه

به عقیده آنهایی که قهوه‌های جازوه را امتحان کرده‌اند، طعم واقعی قهوه را باید در جازوه چشید. با اینکه کافه جازوه مغازه کوچکی است و یک کافه بیرون بر محسوب می‌شود، اما از کافه‌های شلوغ تبریز است. هم میتوانید نوشیدنی‌تان را بگیرید و بیرون مغازه بنشینید و هم در ماشین و موقع گشت زدن در خیابان‌های تبریز آن را بخورید.

در همان مغازه هم انواع قهوه و ملزومات قهوه‌خوری را می‌فروشند و چی از این بهتر. نوشیدنی هایی که در این کافه امتحان‌شان را پس داده‌اند، هات چاکلت، قهوه فرانسه و اسپرسوست. کافه جازوه تنها در تبریز شعبه ندارد و دو شبعه دیگر جازوه در اصفهان و رشت قرار گرفته.

آدرس: تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، اول بارون آواک

کافه پام فیلیا

کافه پام فیلیا

یکی دیگر از کافی شاپ‌های کوچک ولی خودمانی تبریز که مثل کافه جازوه در یکی از قدیمیترین خیابان‌های تبریز، یعنی شریعتی(شهناز سابق) قرار گرقته، کافه پام فیلیاست. درست نمیدانیم معنی پام فیلیا چیست و اگر خودتان رفتید میتوانید از صاحب آن معنی اسمش را هم جویا شوید . پام فیلیا با اینکه کوچک است، ولی آدم در آن احساس راحتی می‌کند و این راحتی را به دکور و میز و صندلی‌های چوبی‌اش ربط می‌دهند. از چیزهای خوبی که در مورد این کافه گفته می‌شود، یکی برخورد خوب کارکنان کافه است و دیگر خوراکی‌های خوشمزه‌ای که می‌توان در اینجا خورد. مثلا چه خوراکی‌هایی؟ شیک، چای گل گاوزبان، معجون و چیپس و پنیرهایش.

  آدرس: تبریز، انتهای خیابان شریعتی جنوبی(شهناز)، بالاتر از تقاطع پاستور

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران تبریز کجاست؟

قهوه خانه اسرافیل

قهوه خانه اسرافیل تبریز

اگر در تبریز خواستید در قهوه‌خانه‌ای باصفا و خودمانی بنشینید و چای دبشی بر بدن بزنید، قهوه خانه اسرافیل بهترین جاست. قهوه خانه دوه چی در بازار دوه چی که قدمتی نزدیک به صد سال دارد و خیلی‌ها آن را به نام صاحبش اسرافیل می‌شناسند، حال و هوایی قدیمی، یادآور تبریز در روزهای خیلی دور دارد و تاریخ زنده تبریز است. تنها چیزی که در این قهوه خانه جلوی مشتری گذاشته می‌شود، چای و قلیان است و برعکس خیلی از قهوه خانه‌های تبریز ورود برای خانم‌ها هم آزاد است.

آدرس: تبریز، خیابان سید ابراهیم، بازار دوه چی

هتل‌های لوکس تبریز کدامند؟

کافه رز

کافه رز تبریز

گویا در تبریز رسم است که بیشتر کافه‌های خوب کوچک باشند و کافه رز هم یکی از این کافه‌هاست. کافه رز مثل بیشتر کافه‌هایی‌ست که دیده‌ایم با دکور تمام شیشه‌ای و صندلی‌های لهستانی. کارکنانش خوش برخوردند و دنج بودن کافه باعث می‌شود هم تبریزی‌ها مشتری‌اش باشند و هم مسافران شهر اولین‌های ایران. خوراکی‌های کافه خوشمزه است و آنطور که می‌گویند صدای موزیک هم طوری نیست که از  کافه رفتن‌تان پشیمان شوید یا صدا به صدا نرسد، به علاوه اینکه اگر تنها باشید یا حوصله‌تان سر برود هم میتوانید یک کتاب از توی قفسه‌های کافه بردارید و ورق بزنید.

از خوراکی‌های باب طبع در کافه رز وافل، آبمیوه‌های طبیعی و شیک‌های آن است.

آدرس: تبریز کوی الهی پرست نبش ۳۵ متری

کافه کیوسک

کافه کیوسک تبریز

اگر دلتان بخواهد در کافه‌ای جمع و جور بنشینید و همینکه قهوه‌تان را میخورید خیابان را هم تماشا کنید، یا نه، نوشیدنی یا قهوه‌تان را بگیرید و همینکه در خیابان‌های تبریز گشت می‌زنید، جرعه جرعه قهوه‌تان را سر بکشید، کافه کیوسک میتواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد. کافه کیوسک هم خوراکی‌هایش خوشمزه است و هم قیمت‌هایش مناسب و اگر حوصله‌تان سر رفته باشد میتوانید به مدد بازی‌هایی مثل منچ و تخته که روی میزهای کافه گذاشته‌اند، سرتان را برای دقایقی هم که شده گرم کنید. کافه کیوسک مثل بیشتر کافه‌های تبریز سرویس بیرون بر هم دارد. از خوراکی هایی که میتوان در این کافه به مزه‌شان اعتماد کرد اینهاست: املت، تست، لاته و کیک و آبمیوه های طبیعی.

آدرس: تبریز، ۳۵ متری بلوار سینا

بیشتر بخوانید: سوغات تبریز را از کجا بخریم؟

از دیگر بهترین کافه‌های تبریز:

کافه ساقه که به خصوص برای صرف صبحانه جای خوبی است. آدرس: ائل گلی ، فلکه خیام ، روبروی کوی الهی پرست ، بالاتر از کبابی اصلانی

کافه کلبه چوبی که به فضای دنج‌اش معروف است. آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان مقصودیه

کافه رادیو که همه چیز را باهم دارد و صبحانه و غذا هم دارد. آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان قانون جنب برج‌های شفق

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تبریز؛ گشتی در شهر شهریار و مشروطه

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

8 آبان 1402
بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

20 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد