بوتیک هتل چیست؟

تاریخ انتشار : 25 مهر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۹ اسفند ۱۴۰۱
نمای بیرونی بوتیک هتل

شاید تا به حال بارها نام بوتیک هتل به گوشتان خورده باشد، اگر اهل سفر باشید، احتمالا می‌دانید که اکثر افراد یا صاحبان هتل‌ها به هتل‌های لوکس، بوتیک هتل می‌‎گویند. باید بگوییم که هر هتل لوکسی، هتل بوتیک نیست! در واقع این نام به هتل‌هایی کوچک با ظاهری مدرن و متفاوت گفته می‎شود که ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و همین ویژگی‌ها سبب تمایز آن‌ها با سایر هتل‌ها می‌شود. در ادامه هر چه را که نیاز است تا راجع به یک بوتیک هتل بدانید را به شما می‌گوییم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت هتل با بوتیک هتل

به گروه خاصی از هتل‌ها که یک سری ویژگی‌های خاصی مانند وسعت کم، ظاهر مدرن و متفاوت، اعتبار، پذیرش حیوانات، پذیرایی با غذاهای محلی و حساسیت در سرو غذا دارند بوتیک هتل گفته می‌شود. در ادامه راجع به این ویژگی‌ها بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

ویژگی‌های بوتیک هتل

به ۷ ویژگی می‌توان اشاره کرد که وجود آن‌ها برای اطلاق نام بوتیک هتل به هتل‌ها ضرورت دارد.

دارای وسعت کم

یک بوتیک هتل حداکثر ۱۰۰ اتاق دارد. در واقع در این نوع از هتل‌ها کیفیت در اولویت بالاتری نسبت به کمیت قرار دارند و این‌گونه تمام تمرکز خود را روی ارائه هرچه بهتر و باکیفیت‌تر خدمات می‌گذارند. البته توجه کنید که تنها معیار، تعداد اتاق‌ها نیست و به هر جایی که تعداد اتاق‌های کمی داشته باشد، هتل بوتیک گفته نمی‌شود. برای مثال در صورتی که تعداد اتاق‌های یک مکان کم‌تر از ۱۰ عدد باشد، به آن مهمانسرا گفته می‌شود.

بوتیک هتل

تصویر یک بوتیک هتل به سبک مدرن

ظاهر متفاوت، خلاقانه و مدرن بوتیک هتل

رسالت یک بوتیک هتل خاص و متفاوت بودن است. این تفاوت در ظاهر مدرن و خلاقانه معماری داخلی آن هم به صورت آشکارا قابل درک است. استفاده از به روزترین و مدرن‌ترین تجهیزات با طیف رنگی بی‌نقص و آرامش‌بخش و چیدمانی حیرت‌انگیز سبب تمایز آن می‌شود. از نکات مهم در معماری داخلی بوتیک هتل‌ها، می‌توان به عدم وجود مبلمان پر زرق و برق اشاره کرد.

با ۵ مورد از گران‌ترین هتل‌های ایران آشنا شوید!

پذیرش آسان حیوانات

بر خلاف سایر هتل‌ها که قوانین سرسختی برای پذیرش حیوانات دارند یا حتی گاها از ورود حیوانات به داخل هتل جلوگیری می‌کنند، یک بوتیک هتل با آغوش باز حیوان خانگی شما را می‌پذیرد. اگر وابستگی زیادی به حیوان خانگی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از اتاق‌های بوتیک هتل‌های موجود در شهر مقصدتان را رزرو کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

معرف مکان جغرافیایی

یکی از ویژگی‌های مهم و اجتناب ناپذیر یک بوتیک هتل‌ها این است که معرف محلی هستند که در آن واقع شده‌اند و برای حفظ میراث فرهنگی محلی که در آن احداث شده‌اند، تلاش می‌کنند. اگر برای آشنایی با فرهنگ منطقه‌ای خاص ذوق و تمایل دارید، یکی از بهترین راه‌ها، اقامت در یکی از بوتیک‌هتل‌های آن منطقه است.

بوتیک هتل

بوتیک هتل

پذیرایی با غذاهای محلی

در راستای عمل به ویژگی قبل، یعنی همان تلاش برای معرفی مکانی که در آن واقع شده‌اند، از مهمانان با انواع و اقسام غذاهای محلی آن منطقه پذیرایی می‌کنند.

دارای اعتبار

یک هتل بوتیک می‌تواند متعلق به برند یک هتل لوکس یا هتل‌های زنجیره‌ای باشد، درون یک هتل بزرگ و مجلل قرار داشته باشد یا به‌صورت مستقل مشغول به فعالیت باشد. در هر صورت با توجه به ظاهر متفاوت، امکانات و تجهیزات مدرن و بسیار و ارائه خدمات با کیفیت بالا به عنوان یک هتل منحصر به فرد شناخته می‌شود و باید تمام فعالیت‌های خود را به صورت مستقل پیش ببرد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید به دور از شلوغی استراحت کنید، از هیاهوی جمعیت و شلوغی سایر مسافران دور باشید و در محلی منحصر به فرد ساکن شوید، اقامت در یکی از اتاق‌های یک بوتیک هتل بهترین انتخاب برای شما است.

حساس در سرو غذا

بهترین هتل‌های چالوس را بشناسید!

همان‌طور که از یک هتل لوکس و باکیفیت انتظار می‌رود، بوتیک هتل‌ها بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را به بهترین شیوه‌های ممکن سرو می‌کنند.

امکانات بوتیک هتل

هدف اصلی در یک بوتیک هتل ارائه بهترین خدمات برای یک اقامت راحت و آسوده به مشتریان است. از همین رو معمولا تمام امکانات رفاهی نظیر تخت، حمام، تلوزیون و … را دارند. علاوه بر این‌ها اتاق‌های بوتیک هتل می‌توانند دارای امکانات منحصر به فرد و محلی مانند قهوه مخصوص منطقه یا یخچال‌های قدیمی و دکورهای منحصر به فردی مانند اثاثیه عتیقه، نورپردازی‌های جذاب، آثار هنری و … باشند.

 

بهترین بوتیک هتل‌های ایران

در ایران به دلیل وجود شهرهای فرهنگی و تاریخی بسیار با قدمت بالا مانند یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، کرمانشاه و … و هم‌چنین وجود خانه‌هایی با معماری‌های بی‌نظیر بوتیک هتل‌های زیادی تاسیس شده است که تجربه‌ای تکرار نشدنی برای مسافران رقم می‌زنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بوتیک هتل کندوان تبریز

از اولین بوتیک هتل‌های ساخته شده در ایران است که در دل صخره‌های کندوان تبریز قرار دارد.

بوتیک هتل داد یزد

هتلی واقع در یکی از عمارت‌های مجلل و قدمی یزد با دیوارهای کاه‌گلی، که سبک تلفیقی (سنتی و مدرن) دارد.

رزرو هتل داد یزد

بوتیک هتل درب شازده شیراز

این هتل در قرن ۲۹ خانه یک بازرگان بوده و در حال حاضر بازسازی شده و با پنجره‌ها و دیوارهای رنگارنگش آماده پذیرایی از شما عزیزان است.

بوتیک هتل پهلوان رزاز تهران

یکی از بهترین هتل بوتیک‌های ایران که در خانه‌ای تاریخی در تهران واقع است.

بوتیک هتل ایرمان قشم

یکی از معروف‌ترین هتل بوتیک‌های ایران که به مراکز خرید قشم هم بسیار نزدیک است.

رزرو هتل ایرمان قشم

بوتیک هتل سرای عامری‌های کاشان

یک خانه سنتی و زیبا در شهر کاشان که جزو ۱۰ برترین هتل بوتیک‌های ایران به حساب می‌آید.

بوتیک  هتل جویبار اصفهان

این هتل تحت تاثیر بازسازی و مرمت یک ساختمان متعلق به اواخر دوران قاجار (قرن نوزدهم) است. ظاهری مدرن و شیک با جزئیاتی واضح از معماری سنتی دارد. نکته مهم و مثبت راجع به این اقامتگاه این است که استفاده از پلاستیک را کنار گذاشته و از مواد شوینده ارگانیک استفاده می‌کند. برای گیاهخواران هم منوی غذایی دارد و از صنایع‌دستی ایرانی و تولیدات داخلی استفاده می‌کند.

لیست بهترین هتل‌های شیراز با جزئیات

بوتیک هتل حنا تهران

معماری این هتل به معماری‌های سبک باوهاوس در آلمان که در دهه ۱۹۳۰ میلادی رواج داشتند، شباهت دارد. این ساختمان توجه تعداد زیادی از معماران و طراحان داخلی را به خود جلب کرده است.

بوتیک هتل

بوتیک هتل ایده آل اردبیل

هتل ایده آل بوتیک اردبیل در بافت قدیم مرکز شهر و خیابان شهید مدنی و اول پل پیر عبدالملک قرار گرفته. این هتل ۳ ستاره، در بین هتل‌های شهر اردبیل نوساز است. موقعیت مکانی هتل هم ایده‌آل است و به بسیاری از نقاط توریستی و تاریخی شهر دسترسی دارید. بقعه شیخ صفی‌الدین، جمعه مسجد، بازار تاریخی (راسته بازار)، پل هفت چشمه، و خانه ارشادی از جاهای دیدنی نزدیک به هتل ایده آل بوتیک اردبیل هستند.

بوتیک هتل

سخن پایانی؛

این روزها در هر سفری گزینه‌های متفاوتی برای اقامت وجود دارد. هتل‌های لوکس و پنج ستاره، اقامتگاه بومگردی، هاستل و… گزینه‌های هر مسافری است. اما بوتیک هتل‌ها از اقامتگاه‌های کمتر شناخته شده و متفاوت به شمار می‌آیند. در این بلاگ به طور مفصل به تجربه اقامت در بوتیک هتل پرداختیم. اگر دوست دارید سفر بعدی‌تان در یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران باشد، میتوانید روی اسنپ تریپ و پیشنهادهایش حساب کنید.

رزرو اقامتگاه‌های اقتصادی اسنپ تریپ با بهترین قیمت

دسته:هتل

مطالب مرتبط :

معرفی هتل اسپیناس پالاس تهران

معرفی هتل اسپیناس پالاس تهران

1 آذر 1402
بهترین هتل‌های ساحلی شمال ایران کدامند؟

بهترین هتل‌های ساحلی شمال ایران کدامند؟

15 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد