به کدام شهرهای ایران تنها سفر کنیم؟

تاریخ انتشار : 16 دی 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تنها سفر کردن

تنها سفر کردن گزینه‌ای نیست که خیلی‌ها دوستش داشته باشند. خیلی‌ها فکر می‌کنند تنهایی چندان به آدم خوش نمی‌گذرد و آدم تنها در سفر با مخاطرات زیادی روبه‌روست. تازه در ایران این مخاطرات چند برابر می‌شود و شهرهایی هم که مناسب آدم‌های تنها باشد چندان در ایران وجود ندارد. اما واقعیت چیزی دیگری می‌گوید.

درست است که در ایران، آمار تنها سفربروها به دلایل مختلف با آمار جهانی قابل مقایسه نیست، ولی اینطور هم نیست که نتوان در ایران به تنهایی سفر کرد.

به عقیده بسیاری از کسانی که مرتب تنها سفر می‌کنند، شهرهایی که دارای اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی هستند، مناسب‌ترین شهرها برای گردشگران تنهاست. اقامت در خانه‌های بومگردی فرصت ارتباط با بقیه گردشگران را فراهم می‌کند و هزینه‌های سفر را پایین می‌آورد.

شهرهای دارای اقامتگاه‌های بومگردی فراوان، معمولا از فضایی سنتی و تاریخی هم برخوردارند، موضوعی که برای افرادی که تنها سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. اما جدا از بحث اقامت، آن دسته از شهرهای زنده و پرجنب و جوش هم برای تنها سفربروها مناسبند.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

یزد و کاشان

کاشان

دو شهر یزد و کاشان، دارای بیشترین اقامتگاه‌های سنتی در ایران هستند. بافت تاریخی و سنتی این شهرها، برخورد دوستانه مردم با توریست‌ها و مکان‌های دیدنی این شهرها باعث شده یکی از مقاصد گردشگری برای تنها سفر کردن باشند.

شهر کاشان را به خانه‌های تاریخی می‌شناسند. این موضوع، به اضافه دسترسی آسان به شهرهای بزرگی چون اصفهان، تهران و قم و همچنین هزینه پایین سفر به این شهر باعث شده، کاشان در لیست مقاصد مهم برای گردشگران تنها قرار بگیرد. در این شهر تاریخی می‌توان اقامتگاه‌هایی پیدا کرد که هزینه هر شب اقامت در آنها ۱۰۰ هزار تومان است.

اصفهان

اصفهان

سومین شهر پرطرفدار برای تنها سفر کردن، اصفهان است. بیش از صد اثر تاریخی در اصفهان وجود دارد و به همین دلیل، این شهر به نصف جهان معروف شده.

جاهای دیدنی بی‌شمار این شهر مثل میدان نقش جهان، رفتار دوستانه اصفهانی‌ها با گردشگران، امنیت شهر و وجود اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌های ارزان، از دیگر فاکتورهای اصلی انتخاب اصفهان برای گردشگران تنهاست.

این شهر همچنین به دلیل وجود پیاده‌روها و محله‌هایی مناسب پیاده‌روی، یکی از شهرهای مناسب پیاده‌روی در ایران هم هست. اصفهان همچنین از معدود شهرهای ایران است که تجربه زندگی شبانه در آن معنا پیدا می‌کند.

شیراز

شیراز

شیراز، شهر پرجنب و جوشی‌ست. جاهای دیدنی زیادی در شیراز قرار گرفته که تا پاسی از شب بازند و می‌شود به آنها رفت. پس حوصله کمتر کسی در این شهر سر می‌رود، می‌توانیم بیرون بزینم و در هر جای شهر که خواستیم خودمان را به جمعیت بسپاریم. جاهایی مثل حافظیه، سعدیه و باغ‌هایی مثل باغ دلگشا یا باغ نارنجستان.

مشهد

مشهد

معمولا به طور سالانه ۳۰ میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند؛ چه به صورت تنها و چه گروهی و خانوادگی. مشهد، مثل اصفهان و شیراز، شهر زنده‌ایست. هروقت از شبانه‌روز که بخواهیم می‌توانیم به حرم برویم و در خیابان‌های اطرافش قدم بزنیم. اینطور معروف است که مغازه‌های اطراف حرم ۲۴ ساعته بازند و رنگ بسته بودن را تا به حال به خود ندیده‌اند.

در این شهر تنوع همه چیز از رستوران گرفته تا هتل هم بالاست. پس برای پیدا کردن جایی که بتوان در آن با قیمت مناسب غذا خورد به دردسر نمی‌افتیم. برای آدم تنها هم پیدا کردن یک هتل ارزان قیمت در مشهد کار سختی نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی چند هتل قیمت مناسب در مشهد

تبریز

تبریز

جاهایی در تبریز هست که خیلی شلوغند و وقتی آنجاییم، تنهاییمان را احساس نمی‌کنیم. بازار تبریز و ائل گلی از جمله این جاهاست. همچنین در تبریز پیاده‌راه‌هایی‌ مثل پیاده‌راه تربیت هست که می‌توان در آنها قدم زد. میدان شهرداری تبریز از جاهای دیدنی شهر است که چه تنها سفر کرده باشیم چه با کس دیگری، در آن بهمان خوش می‌گذرد.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد