چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

تاریخ انتشار : 2 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲ آبان ۱۴۰۲
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

گرجستان با طبیعت بکر و آب‌وهوای معتدل، مقصدی پرطرفدار برای ایرانیان است. برای سفر به این کشور نیازی به ویزا نیست و شاید یکی از دلایل انتخاب آن به عنوان مقصد سفر نیز همین باشد. هر مسافری در گرجستان می‌تواند با استفاده از اینترنت و گوگل‌مپ، از اماکن گردشگری این کشور دیدن کند. اما برای این کار نیازمند دسترسی به اینترنت در هر لحظه و همچنین برقراری ارتباط با دیگران، هستید که تنها با خرید سیم کارت گرجستان امکان‌پذیر است.

در این بلاگ می‌خواهیم کلیه نکاتی که برای خرید سیم کارت در گرجستان باید بدانید را به شما عنوان کرده و راهنمای کاملی را در مورد نحوه دریافت آن خواهیم داشت.

نحوه خرید سیم کارت در گرجستان

برای خرید سیم‌کارت گرجستان، سه گزینه پیش روی شماست. البته قبل از خرید بهتر است اطلاعات لازم در مورد انواع سیم‌کارت و اپراتورهای فعال در این کشور را بررسی کنید:

  1. می‌توانید در فرودگاه از نمایندگی‌های فروش اپراتورهای گرجستان، سیم‌کارت تهیه کنید،. اما توجه داشته باشید که معمولاً قیمت سیم‌کارت در این روش کمی بالاتر است.
  2. در روش دوم می‌توانید به مراکزی در داخل شهرهای گرجستان مراجعه کنید. پس از آن سیم‌کارت خود را تهیه و آن را فعال کنید.
  3. سومین روش نیز از طریق آژانس‌های گردشگری است که با آن‌ها سفر می‌کنید. این شرکت‌ها در ازای دریافت هزینه‌ای مشخص، سیم‌کارتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اپراتورهای تلفن همراه در گرجستان | بهترین اپراتور برای ایرانی ها

برای خرید سیم کارت در گرجستان، سه اپراتور مگت ی‌کام، بی‌ لاین و ژئوسل در دسترس شما هستند که هر کدام امکاناتی مخصوص به خود دارند:

  • مگتی‌کام برای گردشگرانی که به طبیعت و مناطق دورافتاده علاقه‌مند هستند مناسب بوده و دارای اینترنت ۴G و آنتن‌دهی قوی است.
  • ژئوسل دومین اپراتور در گرجستان بوده و با خرید سیم‌کارت آن، می‌توانید از دو گیگابایت اینترنت و ۵۰ دقیقه تماس رایگان بهره‌مند شوید. سیم‌کارت ژئوسل تنها ۱۵ روز اعتبار داشته و محدودیتی در ارسال پیامک ندارد.
  • بی‌لاین نیز اپراتور دیگری است که خدمات تلفن همراه در گرجستان را ارائه می‌دهد و ارتباطات خوبی را برای اینترنت دارد.

قیمت خرید سیم کارت‌ در گرجستان بستگی به اپراتور انتخابی شما دارد. تمامی سیم‌کارت‌های گرجستان از اینترنت با سرعت ۴G و ۴٫۵G پشتیبانی می‌کنند. اما اغلب، برای ایرانی‌ها توصیه می‌شود که اپراتور مگتی‌کام را در مدت زمان اقامت خود در گرجستان انتخاب کنند.

فعال کردن سیم کارت در گرجستان

برای فعال کردن سیم کارت در گرجستان، باید شماره مورد نظرتان را انتخاب کرده و منتظر تماسی از طرف اپراتور یا نماینده فروش باشید. سپس می‌توانید با کمک نماینده فروش یا خودتان، بسته‌ای را که بر اساس مدت اقامت و نوع سفرتان مناسب است را انتخاب و پاسپورت خود را ارائه دهید. همچنین در این مرحله باید فرم‌هایی را هم پر کنید و در نهایت هزینه سیم‌کارت را به صورت نقدی یا با استفاده از مسترکارت پرداخت کنید.

پس از انجام تمام مراحل، نماینده فروش، سیم‌کارت شما را فعال و در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین تنها پس از ۱۵ دقیقه قادر به استفاده از سیم‌کارت دریافتی خود خواهید بود.

صفر تا صد ویزای تفلیس گرجستان

شارژ سیم کارت در گرجستان

سیم‌کارت‌های گرجستانی که در اختیار شما قرار داده می‌شوند، به صورت اعتباری بوده و ممکن است نیاز داشته باشید آن‌ها را شارژ و اعتبارشان را افزایش دهید. برای شارژ سیم‌کارتی که خریده‌اید می‌توانید هم از اپلیکیشن و هم از دستگاه پی باکس استفاده کنید. در ادامه نحوه انجام هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد:

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن

برای این روش خرید، کافی است پس از دریافت سیم‌کارت، اپلیکیشن مربوط به اپراتور خود را روی گوشی‌تان نصب کنید. با اینکار می‌توانید در هر زمانی پس از پایان شارژ، به‌راحتی مبلغ مورد نیازتان را پرداخت و مراحل شارژ کردن سیم‌کارت را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از اپلیکیشن‌ها، باید حتماً کارت‌های بانکی بین‌المللی ویزا یا مسترکارت داشته باشید.

شارژ سیم کارت گرجستان با باکس‌ پی

شارژ سیم‌کارت گرجستانی با استفاده از دستگاه پی باکس، نیز بسیار آسان است. کافی است زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهید تا کار برایتان راحت‌تر شود. پس از آن با انتخاب گزینه Mobile Operator و انتخاب اپراتور مورد نظر به دنبال بسته‌ای که نیاز دارید بگردید.

در این مرحله باید شماره سیم‌کارت خود را وارد و اسکناس یا سکه با ارزش مبلغ مشخص شده را در قسمت مخصوص خود روی دستگاه قرار دهید. اکنون مراحل شارژ انجام شده و باید رسید را دریافت کنید. همچنین مبلغ شارژ مورد نظر شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

خرید سیم کارت گرجستان در ایران

می‌توانید سیم‌کارت گرجستانی را در ایران برای فعالیت در سایت‌های بین‌المللی مانند فریلنسری، سایت‌های بازی یا شبکه‌های اجتماعی نیز خریداری کرده و به راحتی و با هزینه کمتری در این سایت‌ها فعالیت کنید. سیم‌کارت گرجستانی با پیش‌شماره ۹۹۵+ در ایران استفاده می‌شود و شما می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی خود را از طریق آن دریافت کنید.

بهترین شهرهای توریستی گرجستان

فعالسازی رومینگ همراه اول در گرجستان

فعالسازی قابلیت رومینگ همراه اول برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی امکان پذیر است. روش‌های مختلفی برای فعالسازی وجود دارد، از جمله استفاده از کد دستوری #۲۹*۱۰* یا ارسال پیامک با عدد ۲۹ به شماره ۱۰ است. فرایند فعالسازی رومینگ همراه اول رایگان بوده و شما می‌توانید این قابلیت را قبل از سفر به کشورهای مختلف فعال کرده و از خدماتی مانند مکالمه و ارسال پیامک به ایران استفاده کنید.

فعالسازی رومینگ ایرانسل در گرجستان

شما می‌توانید رومینگ تلفن همراه خود با سیم‌کارت ایرانسل را هم در زمان سفرتان به گرجستان فعال کنید. روش‌های فعالسازی شامل شماره‌گیری کد دستوری #۱*۱۱۱۱* یا استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. پس از فعالسازی رومینگ ایرانسل، باید رومینگ را در تنظیمات گوشی همراه خود نیز فعال کنید.

نکات مهم خرید سیم کارت در گرجستان

اکنون با نحوه خرید سیم‌ کارت در گرجستان آشنا شدید و می‌دانید که چگونه باید این مراحل را طی کنید. اما چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که بهتر است آن‌ها را در ذهن خود بسپارید:

  • برای سیم‌کارت‌های گرجستان، نیاز به پرداخت هزینه زیادی ندارید و هزینه اصلی مربوط به میزان شارژ آن است.
  • شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های رایگان توریستی نیز استفاده کنید که خدماتشان با دیگر مدل‌های سیم‌کارت تفاوتی ندارد.
  • حتما شماره سیم‌کارت خود را در یک مکان مطمئن یادداشت کنید.
  • مگتی کام گرجستان بالاترین پوشش دهی را در این منطقه دارد.
  • در هربار استفاده مطمئن شوید که سیم‌کارت شما اعتبار کافی دارد، زیرا تعرفه آزاد در گرجستان بسیار بالاست.
  • تعرفه رومینگ ایرانی نسبت به سیم‌کارت گرجستانی بیشتر بوده و سیم‌کارت گرجستانی کیفیت و سرعت بالاتری دارد.
  • نصب اپلیکیشن اپراتور مورد نظرتان روی گوشی، به شما کمک می‌کند تا به راحتی حساب خودتان را شارژ کرده و در صورت وجود مشکلات مربوط به شارژ و اینترنت، آن‌ها را به راحتی برطرف کنید.
  • توصیه می‌شود فقط از سه اپراتور معرفی شده سیم‌کارت تهیه کنید و به اپراتورهای فرعی اعتماد نکنید، زیرا اپراتورهای معرفی شده پوشش و خدمات بهتری دارند.

کاهش هزینه سفر با خرید سیم کارت گرجی

در این مطلب به‌طور کامل در مورد روش‌های خرید سیم کارت در گرجستان صحبت کردیم و اکنون می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد سفری راحت و به دور از استرس و تنش را تجربه کنید. با خرید این سیم‌کارت‌ها به میزان زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی خواهید کرد و در تمامی نقاط کشور به اینترنت دسترسی داشته و می‌توانید با دوستانتان تماس برقرار کنید.

اگر شما هم به کشور گرجستان علاقه دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های خدمات آنلاین رزرو هتل و بلیط هواپیما مانند اسنپ تریپ مقدمات سفر خود را بچینید. همچنین برخی از این شرکت‌ها، سیم‌کارت‌های گردشگری را هم به شما ارائه می‌دهند و دیگر دردسرهای خرید سیم‌کارت در مقصد را نخواهید داشت.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
درباره اشیا ممنوعه در فرودگاه امام خمینی بیشتر بدانید

درباره اشیا ممنوعه در فرودگاه امام خمینی بیشتر بدانید

18 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد