راهنمای رفتن به ناهارخوران گرگان

تاریخ انتشار : 13 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۶ مهر ۱۴۰۰
نهارخوران گرگان

تا حالا شده وسط شهر با جنگل مواجه شوید؟ یا از دو سه تا خیابان بگذرید و یکدفعه همه آن دود و دم جایش را به سرسبزی و هوای تروتازه جنگل بدهد؟ ناهارخوران گرگان اینطور جنگلی‌ست و یکی از دلایل محبوبیت بی‌شمارش هم همین است. 

ناهارخوران گرگان کجاست؟

ناهارخوران

تقریبا در همه شهر تابلوهای ناهارخوران را می‌شود دید، بنابراین محال است راه را گم کنیم و با چند دقیقه رانندگی در بلوار ناهارخورانیم.

قدیم‌ها، ناهارخوران انقدر نزدیک شهر نبود، ولی هرچه شهر بزر‌گتر شد، ناهارخوران هم جلوتر آمد. اینجا، جایی‌ست که محبوب قلب گرگانی‌هاست هرچند برای بیشترشان به جایی تکراری تبدیل شده. به طوری که وقتی از یک گرگانی بخواهی راه جنگل ناهارخوران را نشانت بدهد، می‌گوید: ” ناهارخوران؟ چیزی ندارد که.”

خیلی‌ها فکر می‌کنند ناهارخوران جایی‌ست که در آن ناهار می‌خورند. البته ریشه اسم اینجا هم همین است. اینطور معروف است که حجاج گرگانی که برای زیارت خانه کعبه یا مشهد می‌رفتند، در راه برگشت از کوه‌های جنوب گرگان، به زیارت می‌رسیدند و در آنجا بعد از چند ماه دوری، همراه اطرافیان که برای استقبال‌شان رفته بودند، در ناهارخوران امروزی ناهار می‌خوردند.

پارک جنگلی ناهارخوران

این جنگل‌ها جزو جنگل‌‌های هیرکانی‌ است که ۴۰ میلیون سال قدمت دارد. پنجشنبه و جمعه‌ها، گرگانی‌ها و مسافران این شهر در حاشیه بلوار ورودی این جنگل قدم می‌زنند، در حالی که مه‌ای هم توی جنگل را پوشانده.

این فقط حاشیه بلوار ناهارخوران با رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها و جگرکی‌هایش نیست که معروف است. داخل جنگل که بشویم می‌توانیم زیر آلاچیق‌ها زیراندازمان را پهن کنیم و غرق صدای پرنده‌ها بشویم.

ناهارخوران در گرگان، رودخانه پرآبی هم دارد که آبش از رودخانه زیارت می‌آید. جز این، سفید چشمه، تپه باباطاهر که از بالایش می‌توان به کل شهر احاطه داشت، منطقه پارادایز که شهربازی و رستوران و هتل دارد، از دیدنی‌های این جنگل است.

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان در این جنگل، کلبه‌های چوبی دارد که می‌توان یکی از آنها را اجاره کرد و شب را در جنگل گذراند. هتل شهرداری و هتل باباطاهر هم دو هتل دیگر این منطقه‌اند.

جاذبه‌های نزدیک

النگدره

پارک جنگلی النگدره: در مسیر ناهارخوران به النگدره می‌رسیم. این جنگل یکی از مناطق نمونه گردشگری ایران است و حداقل ۱۰ درجه از مرکز شهر خنک‌تر است. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط این جنگل می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب هم وجود دارد.

روستای زیارت: در ادامه جنگل ناهارخوران و ۱۰ کیلومتر جلوتر از آن روستای زیارت قرار گرفته که در چند سال اخیر آنقدر ویلا در آن ساخته‌اند که وقتی اسمش می‌آید خیلی‌ها می‌گویند دیگر چیزی از آن باقی نمانده است. جاذبه‌های این روستا جز هوای مطبوعش، چشمه و آبگرم و زیارتگاه است و به اضافه نان خوشمزه‌ای که ابتدای جاده به سمت گرگان آن را می‌فروشند.

روستای زیارت

رستوران‌های ناهارخوران

رسم خوردن جگر در گرگان یکی از محبوب‌ترین رسم‌هاست و تقریبا در بیشتر خیابان‌های شهر بوی جگر، خبر از وجود یکی دو تا جگرکی می‌دهد. پاتوق جگرکی‌های گرگان خیابان کریمی است، اما در ناهارخوران هم جگرکی و رستوران زیاد است.  اکبر جوجه در اینجا هم شعبه دارد و اگر خواستیم جگر خوب بخوریم جگرکی مسعودی می‌تواند انتخاب‌مان باشد.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فرودگاه گرگان

از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟

17 شهریور 1398
آبشار شیرآباد

راهنمای رفتن به آبشار شیرآباد

19 تیر 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد