راهنمای رفتن به بازارهای یزد

تاریخ انتشار : 21 آبان 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۹ آذر ۱۴۰۰
بازارهای یزد

در کوچه پس کوچه‌های یزد گشته‌ایم و حالا دلمان می‌خواهد بازار یزد را هم ببینیم. شاید به نظر نرسد، ولی تعداد بازارهای یزد، چه بازارهای قدیمی و چه جدید، زیادند. این بازارها نبض تپنده شهرند و برخی از آنها جزو جاهای دیدنی یزد به حساب می‌آیند. ما در این نوشته به تعدادی از بهترین‌ها سر زده‌ایم.  

بازار خان

بازار خان یزد

طولانی‌ترین بازار یزد و یکی از قدیمی‌ترین‌ها بازار خان است. بازار خان در دوره ناصری ساخته شده و تیمچه‌ها و سراهای مختلفی دارد. بازار خان در در دل خودش بازارهای کوچکی و بزرگی زیادی را جای داده که هر کدام مربوط به صنف خاصی‌ست. ترمه یزد را که از معروف‌ترین سوغات‌های یزد است، می‌توان از این بازار و مغازه ترمه رضایی خرید. بازار خان از ۸ صبح تا ۱۰ شب باز است.

آدرس: یزد، خیابان قیام

بازار قیصریه

بازار قیصریه یزد

مثل بیشتر شهرهای بزرگ ایران، یزد هم بازار قیصریه دارد که مربوط به اواخر قرن دوازدهم هجری قمری‌ست. قیصریه به نسبت دیگر بازارهای قدیمی یزد، نظم و ترتیب بهتری دارد و بیشتر قسمت‌هایش به حجره‌‌های فروش پارچه اختصاص دارد.

آدرس: حدفاصل میدان و مدرسه خان یزد

بازار زرگری یا طلافروشان

بازار زرگری یزد

اگر خواستید طلاهای معروف یزد را ببینید، راهش رفتن به بازار زرگری‌ست. بازار زرگری، مربوط به سده دوازدهم و سیزدهم است و ۵۳ مغازه دارد. یکی دیگر از قطب‌های طلا و جواهر یزد، بازار کویتی‌ها در میدان شهید بهشتی‌ست.

آدرس بازار زرگری: شمال خیابان قیام

بازار پنجه علی

بازار پنجه علی

بازار پنجه‌علی، بازار مسگرهای یزد است و قدمتی ۶۰۰ ساله دارد. در این بازار انواع و اقسام ظروف مسی و فلزی فروخته می‌شود. بعد از گشت و گذار در این قسمت هم به بازار تبریزیان می‌رسید که آخر بازار پنجه علی قرار دارد.

اگر به بازار پنجه علی رفتید، کافه پناهنده را که یکی از بهترین رستوران‌های یزد است فراموش نکنید. در اینجا، عدسی و کباب کوبیده‌های خیلی خوشمزه‌ای پخته می‌شود و ارزان هم هست.

آدرس: خیابان قیام

کافه عدسی پناهنده

بازارهای جدید یزد

بازارهای یزد فقط شامل بازارهای قدیمی نیستند و در این شهر می‌توان مراکز جدید و مدرنی هم پیدا کرد:

مرکز خرید آریا

مرکز خرید آریا

مرکز خرید آریا ۵ طبقه دارد و ۴ طبقه‌اش مرکز خرید و رستوران و یک طبقه‌اش پارکینگ است. برای خرید چیزهایی مثل لباس، اسب‌بازی و عطر و وسایل آشپزخانه، مرکز خرید آریا انتخاب خوبی‌ست.

آدرس: یزد، بلوار شهید قندی

بیشتر بخوانید: هتل‌های تاریخی یزد، توریستی‌ترین هتل‌های ایران

پاساژ ستاره

مرکز تفریحی ستاره یزد

اگر با فرزندتان به یزد رفتید و خواستید او هم کمی بازی کند و خوش بگذراند، می‌توانید بروید پاساژ ستاره. پاساژ ستاره، شهربازی سرپوشیده و سینمای ۵ بعدی و سالن بیلیارد دارد و متشکل از مغازه‌های مختلفی مثل لباس‌فروشی و کیف و کفش و مانتوست.

آدرس: یزد، میدان آزادی

دیگر بازارهای یزد

مرکز خرید شقایق و فکری در خیابان فرخی یزد از دیگر مراکز خریدی هستند که برای خرید لباس و مانتو و شال و روسری و لباس مردانه مناسبند.

اگر در یزد دنبال خرید موبایل، لپ‌تاپ، کامیپوتر یا لوازم جانبی همه اینها بودید باید بروید خیابان کاشانی. در این خیابان دو پاساژ امیر، شهاب، مرکز فروش این اجناسند. پاساژ علاء الدین در در خیابان تیمسار فلاحی صفاییه، از دیگر مراکزی‌ست که می‌شود این وسایل را خرید.

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

26 تیر 1402
معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

21 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد