همه‌چیز درباره رومینگ ایرانسل

تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
همه‌چیز درباره رومینگ ایرانسل

هنگامی که به خارج از کشور سفر می‌کنید، یکی از دغدغه‌هایتان این است که بتوانید با دوستان و آشنایان خود در ایران در ارتباط باشید. سیستم رومینگ ایرانسل این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که در سفرهای کاری یا سفرهای تفریحی به ‌راحتی بتوانند با خط ایرانسل خود با ایران و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند. فعال‌سازی سیستم رومینگ ایرانسل چه برای افرادی که دارای خطوط دائمی هستند و چه برای افرادی که از خط اعتباری استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر است. تعرفه این سیستم در کشورهای مختلف، متفاوت است.

رومینگ ایرانسل چیست؟

رومینگ ایرانسل

رومینگ ایرانسل

اپراتور ایرانسل این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که از طریق سرویس رومینگ در خارج از کشور بتوانند از خطوط دائمی و اعتباری اختصاصی خود استفاده کنند. از دغدغه‌های افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، ارتباط با خانواده و دوستان است. این افراد می‌توانند قبل از خروج از کشور، سیستم رومینگ خود را فعال کنند و از سرویس مکالمه، پیامک و اینترنت سرویس ایرانسل بهره ببرند. از خدمات سرویس رومینگ ایرانسل می‌توانید در ۱۵۸ کشور جهان استفاده کنید.

هزینه رومینگ ایرانسل چگونه محاسبه می‌شود؟

موضوع مهمی که افراد باید در نظر بگیرند، محاسبه هزینه رومینگ سیم کارت ایرانسل است. عدم اطلاع از این موضوع می‌تواند افراد را به دردسر بیندازد؛ زیرا مجبور به پرداخت هزینه اضافه می‌شوند. هزینه رومینگ در هر کشور، متفاوت است و تمامی خدمات از جمله پیام، مکالمه و اینترنت طبق تعرفه کشور میزبان محاسبه می‌شوند. چنانچه قصد دارید تعرفه کشور مورد نظر خود را مشاهده کنید، به وب‌سایت ایرانسل و قسمت سرویس رومینگ مراجعه فرمایید. تعرفه رومینگ ایرانسل مانند دیگر اپراتورها به‌صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود. جدول زیر تعرفه رومینگ اپراتور ایرانسل در برخی از کشورها را به تومان نمایش می‌دهد.

نام کشورنام اپراتورمکالمه با ایران دریافت مکالمه ارسال پیامک
عربستانMobily, Zain۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱۵۰۰
عراقZain, Asiacell, Korek۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱۵۰۰
ترکیهTurkcell, Turk telekom۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱,۵۰۰
امارات متحده عربیDU (Emirates integrated Telecom)۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱,۵۰۰
آذربایجانAzercell , Backcell۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱,۵۰۰
افغانستانMTN۳,۸۰۰۳,۸۰۰۱,۵۰۰
افغانستانRoshan۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
اتریشT Mobile (Telering)۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
اندونزیTelkomsel۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
اوگانداMTN۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
ایتالیاTIM۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
آفریقای جنوبیMTN۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
آلمانTelekom Deutschland (T-Mobile), E Plus (Telefonica)۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
پاکستانTelenor۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
تاجیکستانTcell۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
تایلندAWN, True Move۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
تایوانTaiwan Star۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
چینChina Mobile, China Unicom۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
روسیهMTS, TELE2 TMT۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
سوئیسSunrise۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
عمانOman Mobile۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
قبرسMTN (Areeba)۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
قطرOoredoo۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
کامرونMTN۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
مالزیDigi۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
مجارستانT Mobile۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
نیجریهMTN۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
یمنMTN۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
استرالیاOptus۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
بلژیکProximus, Orange۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
لوکزامبورگProximus, Tango۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰
چکT Mobile۵,۰۰۰۵,۰۰۰۱,۵۰۰

چطور می توان سیستم رومینگ ایرانسل را فعال کرد؟

برای فعال‌سازی رومینگ ایرانسل درگوشی اندروید، ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی settings اندروید خود شوید. گزینه بیشتر یاmore  را انتخاب کنید و در مرحله بعد، وارد قسمت اینترنت موبایلMobile Networks شوید. در صورتی که دارای دو سیم کارت هستید، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو در قسمت حالت شبکه Network mode، گزینه WCDMA (preferred)/GSM را انتخاب کنید.

برای انتخاب شبکه رومینگ اندروید به‌صورت دستی نیز می‌توانید در قسمت اپراتور شبکهNetwork operators، Service Provider شرکت مخابراتی و جست‌وجوی شبکه search networks را انتخاب کنید و اپراتور مورد نظر را برگزینید. بعد از فعال شدن رومینگ، وارد بخش Mobile Network Setting تنظیمات اینترنت گوشی شوید و Data Enabled را انتخاب و سپس گزینه Data roaming را فعال کنید.

برای فعال‌سازی سیستم رومینگ در گوشی‌های ios به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Carrier را لمس کنید. در مرحله بعد، شبکه اپراتوری را که می‌خواهید به آن وصل شوید، انتخاب کنید. وارد منوی Settings شوید و پس از انتخاب گزینه Cellular، در منوی نمایش داده شده، آیتم Cellular Data و Data Roaming  را فعال کنید.

فعال‌سازی سیم کارت رومینگ از طریق کد دستوری ایرانسل

شما چه دارای سیم کارت اعتباری و چه دارای سیم کارت دائمی ایرانسل باشید، از یک روش می‌توانید سیم کارت خود را به رومینگ بین‌المللی تبدیل کنید. بعد از ورود به محدوده رومینگ، بعضی از گوشی‌ها به‌صورت خودکار تبدیل به این سیستم می‌شوند. اگر سیم کارت شما به رومینگ تبدیل نشد، ابتدا یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید. مطمئن شوید که کشور میزبان از خدمات اپراتور ایرانسل پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توانید از طریق کد *۱*۱۱۱# اقدام به فعال‌سازی سیستم رومینگ ایرانسل خود کنید.

رومینگ همراه اول چیست؟

نحوه استفاده از رومینگ ایرانسل

اگر قصد دارید از طریق سیستم رومینگ با فردی در ایران تماس داشته باشید، کافی است کد ۰۰۹۸ را به جای صفر اول شماره تماس وارد کنید. در صورت تماس با شماره ثابت نیز با حذف صفر اول کد شهر، گزینه ۰۰۹۸ را جایگزین کنید.

نحوه تماس با خطوط تلفن همراهنحوه تماس با خط ثابت
۰۰۹۸۹۳۵۱۲۶۴۵۶۷۰۰۹۸۲۱۲۵۲۵۲۵۲۵

هزینه استفاده از سرویس رومینگ پرواز ایرانسل چقدر است؟

یکی از مزیت‌های دیگر سیستم رومینگ این است که کاربران می‌توانند هنگام حضور در هواپیما در زمان سفرهای هوایی، از تلفن خود برای ارتباط با دیگران استفاده کنند. این خدمات شامل مکالمه، پیامک و اینترنت تلفن همراه است. با فعال کردن سیستم رومینگ سیم کارت خود، به‌راحتی می‌توانید از خدمات پرواز ایرانسل بهره ببرید.

توجه داشته باشید که تمام شرکت‌های هواپیمایی از خدمات رومینگ پرواز ایرانسل پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است در برخی پروازها این امکان میسر نباشد. تعرفه استفاده از خدمات رومینگ پرواز ایرانسل به شرح زیر است:

نوع خدماتمبلغ
مکالمه به ازای یک دقیقه۹٫۰۰۰ تومان
ارسال پیامک۳,۰۰۰ تومان
اینترنت (مگابایت)۷۰,۰۰۰ تومان

 

قبل از خرید بلیت هواپیما، بهتر است از خدمات رومینگ پرواز ایرلاین‌ها اطمینان حاصل فرمایید. شرکت‌های هواپیمایی که از سیستم رومینگ ایرانسل پشتیبانی می‌کنند، به شرح زیر هستند:

هواپیمایی آئروفلوتهواپیمای اماراتفیلیپین ایرلاینز
آل نیپون ایرویزهواپیمایی اتحادقطر ایرویز
آذربایجان ایرلاینزهنگ کنگ ایرلاینزایرلاین سلطنتی اردن
بریتیش ایرویزایبریا ایرلاینسنگاپور ایرلاینز
شرکت هواپیمایی سبو پسیفیکهواپیمایی لیبیهواپیمایی سعودی
اجیپت ایرعمان ایرهواپیمایی TAM

چطور می توان سیستم رومینگ را غیر فعال کرد؟

رومینگ ایرانسل

رومینگ ایرانسل

چنانچه در کشورهای پشتیبان سیستم رومینگ و مناطق مرزی نباشید، استفاده از خدمات سیم کارت شما با تعرفه عادی محاسبه می‌شود. از آنجایی که تعرفه رومینگ اپراتور ایرانسل چندان بالا نیست، می‌توانید برای از بین نرفتن تنظیمات خود، رومینگ را غیر فعال نکنید تا در سفرهای بعدی خود سیستم فعال باشد. اما چنانچه قصد غیر فعال کردن رومینگ  سیم کارت ایرانسل خود را دارید، می‌توانید از طریق کد *۲*۱۱۱# سیم کارت خود را به حالت عادی برگردانید.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

فعال شدن رومینگ ایرانسل در مناطق مرزی

چنانچه در شهرهای مرزی ساکن هستید، در صورت فعال شدن رومینگ، روی تلفن همراه خود نام اپراتور IR-TCI یا IR-MCI را مشاهده می‌کنید. در این صورت، تمامی هزینه مکالمات، پیام‌ها و اینترنت گوشی شما با تعرفه کشور همسایه محاسبه می‌شود. بهتر است برای کم کردن هزینه‌های ذکر شده، سرویس رومینگ گوشی خود را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن سیستم رومینگ گوشی، موارد زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد تنظیمات Setting گوشی شوید.
  • گزینه اینترنت Networkرا انتخاب کنید.
  • تنظیمات دستی Manualرا فعال کنید.
  • IR-MCI یا IR-TCIرا انتخاب کنید.

اگر قصد سفر به هرجای ایران را دارید می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد