در کدام خیابان‌ها پیاده‌روی کنیم؟

تاریخ انتشار : 22 دی 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ آبان ۱۴۰۰
زیباترین خیابان های ایران

دل خوشی بیشتر ما این است که وقتی از خانه بیرون می‌رویم یا به شهر دیگری سفر می‌کنیم خیابان‌های زیبایی سرراهمان باشد که بتوانیم در آنها قدم بزنیم و دل‌مان باز شود. در هر شهری خیابان دل‌انگیزی پیدا می‌شود که این کارکرد را برای ساکنان و مسافرانش دارد. و ما در این نوشته سری به آنها زده‌ایم، سری به زیباترین خیابان‌های ایران.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران با چنارهای بلندش، یکی از زیباترین خیابان‌های پایتخت است. خیابانی که از تجریش شروع می‌شود و تا راه‌آهن ادامه پیدا می‌کند و هر نقطه‌اش حال و هوای خاصی دارد. خیابان ولیعصر که در هر فصلی زیباست، تا پیش از انقلاب ۵۷، خیابان پهلوی نام داشت، در ماه‌های اول انقلاب اسمش به مصدق تغییر کرد. و بعد از آن به خیابان ولیعصر تغییر نام داد. برخی از قسمت‌های این خیابان دیدنی‌تر از جاهای دیگرش هستند، مثل پارک ملت، باغ فردوس و حوالی پارک ساعی.

در تهران جز خیابان ولیعصر، آن دسته از خیابان‌هایی که حال و هوای قدیمی‌شان را حفظ کرده‌اند و هنوز ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی‌شان خراب نشده، جزو قشنگ‌ترین خیابان‌ها هستند.

خیابان سی تیر که تاریخ زنده پایتخت به حساب می‌آید و با آمدن دکه‌ها و کافه‌های سیار نسبت به گذشته‌اش تغییر کرده. و خیابان باب همایون و محله عودلاجان، از خیابان‌هایی هستند که هنوز مثل خیلی چیزهای دیگر چهره امروزی و دم دستی به خود نگرفته‌اند.

شیرازخیابان ارم

یک روز پاییزی که در خیابان ارم شیراز قدم بزنیم، از دیدن برگ‌هایی که زمین را فرش کرده و زیر پایمان خش‌خش می‌کند به وجد می‌آییم. و باران هم که آمده باشد، کیفیت همه چیز را دوبرابر می‌کند. خیابان ارم که باغ ارم هم در آن قرار دارد، تنها خیابان زیبای شیراز نیست. خیابان لطفعلی خان زند که بسیاری از جاهای دیدنی شیراز هم در آن واقع شده، از دیگر خیابان‌های دیدنی شیراز است.

اصفهان

خیابان چهارباغ عباسی

اگر از یک اصفهانی اسم زیباترین خیابان این شهر را بپرسیم، قطعا جوابش خیابان چهارباغ است. در خیابان چهارباغ می‌توانیم ساعت‌ها پیاده‌روی کنیم، از زیر سایه روشن درخت‌های چنار و نارونش بگذریم، روی نیمکت‌هایش بنشینیم، و دوچرخه‌سوارهایی را ببینیم که از جلویمان رد می‌شوند و صدای زنگ‌شان از دوردست‌ها به گوش می‌رسد و در خیابان می‌پیچد.

در خیابان چهارباغ عباسی به باغ هشت بهشت می‌رسیم. رستوران شهرزاد، از بهترین رستوران‌های اصفهان هم در همین خیابان قرار گرفته. و وارد کوچه‌پس‌کوچه‌ها که بشویم به یکی از نهرهای اصفهان یا مادی‌های شهر می‌رسیم. این خیابان به میدان نقش جهان و سی و سه پل هم راه دارد.

رشت

خیابان علم الهدی

دو سه سالی‌ست که رشت خیلی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفدار زیاد پیدا کرده. همین که به ورودی شهر می‌رسیم، قلب‌مان برای چیزهایی که قرار است در این شهر سرزنده و پرجنب و جوش ببینیم می‌تپد. هم برای جاهایی مثل میدان شهرداری و هم خیابان‌ها و کوچه‌پس کوچه‌هایی که بوی تازگی می‌دهد.

یکی از اولین جاهایی که هر مسافری به محض رسیدن به رشت به آن سر می‌زند، خیابان علم‌الهدی است. این خیابان از میدان شهرداری شروع می‌شود و به سبزه میدان می‌رسد. علم‌الهدی که به آن پیاده‌راه هنر هم می‌گویند به بازار رشت هم راه دارد. این خیابان، خیابان سنگفرشی‌ست که تصویر آنهایی که برای پرنده‌ها دانه می‌ریزند تماشایی‌ترش کرده. جز خیابان علم‌الهدی، خیابان گلسار که دو رستوران شورکولی و رازقی را هم در خودش جای داده، جزو زیباترین خیابان‌های ایران است.

تبریز

خیابان تربیت

پیاده‌راه یا خیابان تربیت در تبریز را هم باید جزو زیباترین خیابان‌‌های تبریز دانست. این پیاده‌رو که به میدان شهرداری یا ساعت تبریز راه دارد، پر از مغازه و پاساژ و لباس‌فروشی‌ست. دیزی و کبابی محمدی و چلومرغ حاج مجید هم در این خیابان قرار دارند. و چون ماشینی در آن رفت‌وآمد نمی‌کند می‌توان با خیال راحت در آن قدم زد.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد