سفر به خوانسار در پاییز

تاریخ انتشار : 22 آبان 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
سفر به خوانسار در پاییز

نام خوانسار، برای بسیاری از ما یادآور عسل خوشمزه، دشت لاله‌های واژگون، و کوچه باغ‌هایی‌ست که در هر فصلی از سال، حال و هوای متفاوتی دارند. خوانسار در بهار و تابستان زیباست، اما طبیعت و درختانی که هرکدام به رنگی درآمده‌اند، این شهر را در پاییز دیدنی‌تر هم می‌کند. در این مطلب بلاگ اسنپ‌تریپ، از سفر به خوانسار در پاییز برایتان گفته‌ایم و اقامتگاهی را برای سفری بی‌دغدغه و راحت به شما معرفی کرده‌ایم.

خوانسار کجاست؟

شهر خوانسار در استان اصفهان قرار گرفته. از اصفهان تا خوانسار ۱۷۰ کیلومتر فاصله است و حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. اگر از تهران به خوانسار می‌خواهید بروید، باید ۳۸۰ کیلومتر یا ۴ ساعت رانندگی کنید. بهترین مسیر از تهران به خوانسار، رفتن از قم و سلفچگان و دلیجان است. بعد از گذشتن از گلپایگان، به خوانسار می‌رسید.

چرا خوانسار را باید دید؟

اگر از هوای پاییزی و قدم زدن بر روی برگ‌ها لذت می‌برید، پاییز خوانسار را نباید از دست بدهید. با اینکه طبیعت بهار خوانسار و لاله‌های واژگونش، بسیاری از مردم را به اینجا می‌کشاند، اما هوای کوهستانی خوانسار در پاییز را هم باید تجربه کرد. تماشای درختانی که به رنگ زرد و نارنجی درآمده‌اند و راه رفتن بر روی برگ‌ها در کوچه باغ‌های خوانسار، سکوت را می‌شکند و آرامش خاصی را به آدم هدیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: کدام مناطق در ایران دشت لاله واژگون دارند؟

خوانسار به چشمه‌هایش معروف است. پارک جنگلی سرچشمه خوانسار، جایی‌ست که حوضچه‌های زیادی را در آن می‌توان پیدا کرد. علاوه بر طبیعت چشم‌نواز خوانسار، از مکان‌های تاریخی مثل خانه تاریخی ابهری‌ها و خانه حبیبی‌ها هم می‌توان بازدید کرد. مسجد جامع خوانسار به خاطر داشتن سقف چوبی، منحصر به فرد و جایی دیدنی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای گردشگری خوانسار

در خوانسار کجا اقامت کنیم؟

یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در خوانسار، مجتمع گردشگری گلستانکوه است. این مجتمع علاوه بر امکانات و خدمات اقامتی خوبی که دارد، به دشت لاله‌های واژگون و سد باغکل هم نزدیک است. و می‌توانید از طبیعت زیبای خوانسار بهره‌مند شوید.

امکانات و خدمات مجتمع گردشگری گلستانکوه

در رستوران‌های متنوع مجتمع گلستان‌کوه، غذاهای متنوع ایرانی، فست فود، و سنتی طبخ و آماده می‌شود. از امکاناتی مانند سالن بدنسازی، فضای بازی کودکان، و کافی‌شاپ هم در طول اقامتتان برخوردار خواهید شد. فضای سبز مجتمع امکان قدم زدن در هوای خوب و مطبوع خوانسار را برایتان فراهم می‌کند. می‌توانید در آلاچیق‌های محوطه بنشینید و مدتی را به دور از هیاهو و شلوغی، زندگی کنید.

هم اتاق‌های سنتی و هم سوئیت‌های دوبلکس را با ظرفیت‌های مختلف از ۲ تا ۷ نفر می‌توانید رزرو کنید. اگر گروهی و خانوادگی به خوانسار می‌روید، این مجتمع بهترین گزینه در بین هتل‌های خوانسار برای اقامتی دلچسب و به یادماندنی است. و از امکانات تفریحی، ورزشی، و سرگرمی این مجتمع می‌توانید استفاده و سفری خاطره‌انگیز را در شهر خوانسار داشته باشید.

رزرو مجتمع گردشگری گلستانکوه خوانسار از اسنپ تریپ

رزرو مجتمع گردشگری کاروانسرای گلستانکوه خوانسار از اسنپ تریپ

بهترین فصل سفر به خوانسار

بهترین فصل برای سفر به خوانسار، بهار و تابستان است. اما خوانسار، یکی از بهترین مقصدهای ایران برای سفر پاییزی هم به‌شمار می‌رود. و در این فصل زیبایی خاص خودش را دارد. به علت آب و هوای کوهستانی و سرد خوانسار، تا حد ممکن در فصل‌های سرد سال به این شهر نروید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر به خوانسار در پاییز و زمستان، از شرایط جاده مطلع باشید و نکات ایمنی را در ذهن داشته باشید.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

خوانسار

خوانسار، بهشتی در بهار

3 اردیبهشت 1398
راهنمای گردشگری خوانسار

راهنمای کامل سفر به خوانسار

17 اردیبهشت 1396

۱ نظر

  • پاسخ وحید ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ از ۱۱:۲۷

    خوانسار واقعا طبیعت زیبایی داره!

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد