چطور یک سفر تنهایی ولی امن را تجربه کنیم؟

تاریخ انتشار : 27 دی 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۴ مرداد ۱۴۰۲
چطور یک سفر تنهایی ولی امن را تجربه کنیم؟

آیا تا به حال به تنها سفر کردن فکر کرده‌اید؟ همه‌ی کسانی که تجربه سفرهای تنهایی را دارند توصیه می‌کنند یک بار هم شده این تجربه متفاوت را داشته باشید. وقتی تنها مسافرتی بروید، می‌توانید به سبک و سرعت خودتان به مکان‌های دیدنی بروید و حتی افراد جدید آشنا شوید، بدون اینکه منتظر دیگران بمانید. در این تجربه شگفت‌انگیز می‌توانید زمان بیشتری را به خودتان اختصاص دهید و از لحظه لحظه آن لذت ببرید. اگر نگران امنیت خود در یک سفر تنها هستید این بلاگ را از دست ندهید. قرار است به شما بگوییم چطور در سفرتان که بدون دوستان یا خانواده رفته‌اید امنیت داشته باشید.

راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

برای یک سفر تنهایی دلچسب

طبیعی است که درباره تنهایی سفر کردن کمی حس نگرانی به سراغتان بیاید؛ به‌خصوص اگر قصد سفر به کشور دیگری را داشته باشید. خوشبختانه، راه‌های هوشمندانه‌ای برای حفظ امنیت در این مسیر وجود دارند. در ادامه، راه و روش سفری تنها و بدون‌خطر را مرور می‌کنیم:

۱٫ جزئیات سفرت را با بقیه به اشتراک بگذار

سفر تنهایی

برنامه سفر، اطلاعات رزرو هتل و جزئیات دیگر را برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود در خانه ارسال کنید. همچنین، قبل از هر سفر تنها، در مقصد به کارکنان هتلی که در آن اقامت دارید، اطلاع دهید به کجا می‌روید و چه زمانی می‌خواهید برگردید. در حین سفر، ارتباط خود را با دست‌کم یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود حفظ کنید. می‌توانید این کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. سعی کنید تا حد ممکن دیگران را از حال خود، باخبر کنید.

۲٫ از قبل به فکر چاره باش!

در حالت ایده‌آل، امیدواریم هرگز در سفر تنهایی خود با مشکل پزشکی، تصادف یا سرقت مواجه نخواهید شد. با این حال، بهتر است که بدانید در صورت وقوع یک رویداد ناگهانی و بد، به کجا مراجعه کنید. قبل از سفر در مورد بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های پلیس و سایر امکانات اورژانسی اطراف تحقیق کنید. اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، عبارات اضطراری به زبان محلی را یاد بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید کمک بخواهید. راستی فراموش نکنید هر داروی تجویزی، ماسک صورت، ضدعفونی‌کننده دست و مواردی را که ممکن است نیاز داشته باشید، همراه خود ببرید.

همه چیز درباره سفرهای طولانی با اتوبوس

۳٫ حواست به وسایل با ارزشت باشه!

وقتی می‌خواهید از هتل بیرون بروید، فقط آنچه را که نیاز دارید، بردارید؛ حواستان به وسایل مهم مانند تلفن، کارت اعتباری، پول نقد، شناسنامه و .. باشد. اگر به خارج از کشور سفر کرده‌اید در مواقع اضطراری، در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن گذرنامه، باید یک فتوکپی از آن نیز داشته باشید. کپی گذرنامه را در مکانی امن و جدا از جایی که پاسپورت را گذاشته‌اید، نگهداری کنید. در نظر بگیرید که یک کپی از آن را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود در خانه، بگذارید. همچنین مهم است که هنگام سوار شدن به قطار، اتوبوس یا سایر وسایل حمل و نقل، هوشیار باشید و وسایل خود را نزدیک به خود نگه دارید. پول اضافی، جواهرات، اصل گذرنامه و سایر اسناد مهم را در صندوق امانات هتل قرار دهید.

۴٫ باید و نبایدها در سفر تنهایی!

در یک سفر تنهایی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • با افراد غریبه به مکان‌های دیگر نروید.
  • هنگام پیاده‌روی یا رانندگی به اطرافیان خود توجه داشته باشید.
  • اگر احساس ناراحتی و ناامنی می‌کنید، وارد یک مکان عمومی مثل رستوران شوید.
  • اگر کسی از شما پرسید که آیا تنها سفر کرده‌اید، بگویید که در راه ملاقات با همسر، خویشاوند یا دوستان خود هستید.

۵٫ اول تحقیق، بعد انتخاب!

در مورد امن‌ترین محله‌های مقصد خود و همچنین مناطق و محله‌هایی که ممکن است خطرناک باشند، تحقیق کنید. قبل از سفر، از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی درباره مقصد از دیگران پرس‌وجو کنید. تجربیات دیگران می‌توانند برای انجام سفر تنهایی کارآمد باشند. با امن‌ترین مسیرها و بهترین روش‌های حمل و نقل عمومی آشنا شوید. شناخت بیشتر منطقه‌ای که از آن بازدید می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا اقامتگاه‌های با امنیت بالا را انتخاب کنید.  اگر تصمیم دارید به یک سفر تنهایی بروید نگران محل اقامتتان نباشید. چرا که می‌توانید رزرو هتل موردنظرتان در هر کجای ایران را به راحتی و به صورت آنلاین از اسنپ‌تریپ انجام دهید.

۶٫ بیمه مسافرتی فراموش نشود!

حتما قبل از سفر مخصوصا زمانی که مقصدتان خارج از کشور است، بیمه مسافرتی بخرید. چرا که اگر اتفاق ناگواری برایتان افتاد دیگر نگران جبران هزینه‌ها نیستید.

از تنهایی‌ات لذت ببر

سفر تنهایی

با رعایت مواردی که گفتیم، می‌توانید از امنیت سفر خود مطمئن شوید و خاطره‌ی خوبی از تنها مسافرت کردن داشته باشید. یکی از مزایای سفرهای تنهایی، پیدا کردن دوست‌های تازه است. در سفرهای دسته جمعی، عموماً کم پیش می‌آید که بتوان با افراد ناآشنا وقت گذراند. از خوبی‌های دیگر آن، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شما است. دیگر برای انجام کارهای سفر به کسی وابسته نیستید و می‌توانید روی خود حساب کنید. تمامی این موارد می‌توانند سفر شما را لذت بخش کنند.

بسیار سفر باید حتی به تنهایی!

در سفر تنهایی شما می‌توانید تجربه متفاوتی از سفر کردن داشته باشید و آرامشی متفاوت با سفرهای دسته‌جمعی را احساس کنید. حواستان باشد در این مسافرت متفاوت، برنامه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، از وسایل باارزش خود محافظت کنید و از قبل با شرایط مقصد آشنا شوید.

برای خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس به مقصدی که برای این تجربه هیجان انگیز انتخاب کرده‌اید می‌توانید به سایت اسنپ‌تریپ سر بزنید و با خیالی راحت بلیطتان را بخرید.

نکاتی که باید در اولین سفر با هواپیما بدانیم
دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد