جدیدترین شرایط پذیرش مسافر و خرید بلیت پرواز خارجی

تاریخ انتشار : 23 تیر 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
شرایط خرید بلیط پرواز خارجی اسنپ تریپ

در شرایط شیوع ویروس کرونا پیشنهاد اسنپ تریپ به شما همچنان ماندن در خانه است. اما اگر به دلایلی مجبور به انجام سفرهای ضروری هستید، لازم است بدانید که در همه کشورها شرایط و قوانین پذیرش مسافر تغییراتی داشته است. اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به شرایط پذیرش مسافر در کشور مقصد و محدودیت‌های پرواز خارجی را در بلاگ اسنپ‌تریپ دنبال کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپاطلاعیه‌های شرکت هواپیمایی ترکیش

۱۱ آبان ۹۹ : باتوجه به ضرورت ارائه‌ی تست منفی کرونا در مقصد نهایی پروازهای ترکیش، لطفا لیست آزمایشگاه‌های معتبر را در پایان همین قسمت بخوانید.

۱۵ مهر ۹۹ : از امروز روزانه یک پرواز در مسیر استانبول-تهران-استانبول طبق برنامه پروازی زیر برقرار می‌باشد.

DestSTASTDOrigPatternFLNoAl
IKA۲۲:۵۰۱۹:۲۰IST۱…۵۶٫۸۷۴TK
IST۰۴:۵۰۰۱:۵۰IKA.۲…۶۷۸۷۵TK
IKA۰۴:۴۵۰۱:۱۵IST۱٫۳۴۵٫٫۸۷۸TK
IST۱۱:۳۰۰۸:۴۰IKA۱٫۳۴۵٫٫۸۷۹TK

۶ مهر ۹۹ : قوانین جدید استرداد و تغییر تاریخ و مسیر
طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش ایرلاینز مورخ ۹۹/۰۷/۰۶، قوانین جدید استرداد و تغییر تاریخ و مسیر، برای مسافرانی که بلیط تایید شده آنها تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ بوده و نتیجه آزمایش Covid-19 آنها مثبت می باشد، به شرح ذیل به استحضار می رسد:
الف) تغییر تاریخ و مسیر:
چنانچه مقصد جدید در همان منطقه یاتایی و در همان کابین بلیط اولیه باشد، تغییرات بدون جریمه و بدون درنظر گرفتن ما به التفاوت کلاس پروازی قابل انجام می باشد.درصورتی که انجام تغییرات، موجب ایجاد اختلال در برنامه اولیه سفر می شود، تغییر تاریخ برگشت (با رعایت بازه زمانی اولیه سفر)بلامانع بوده و بدون محاسبه جریمه و ما به التفاوت نرخی انجام پذیر است.
ب) استرداد:
استرداد بلیط در صورت ارائه مدرک معتبر مبنی بر عدم اجازه سفر (نتیجه مثبت آزمایش و تایید شده از سوی آزمایشگاههای موردتایید این شرکت) از سوی مسافر، بدون جریمه امکان پذیر می باشد.
استرداد بلیط می تواند به صورت بازگشت وجه، یا تبدیل بلیط به حواله سفر با ارزش مضاعف ۱۵% و یا تبدیل به مایل باشد.
در صورتیکه مسافر از اولین  سگمنت پرواز بین المللی بلیط خود استفاده کرده باشد و در نقطه ترانزیت به دلیل عدم اعتبار نتیجه آزمایش و یا اعمال محدودیت از سوی کشور مقصد به او اجازه ادامه سفر داده نشود، استرداد بلیط براساس قوانین اولیه بلیط خواهد بود و شامل این بخشنامه نمی باشد.
مسافرانی که با وجود در دست داشتن بلیط تایید شده تمایل به انجام سفر نداشته باشند، می توانند از بلیط در تاریخ های آینده و تا قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ استفاده نمایند.تمامی کوپن های پروازی باید تا قبل از تاریخ ذکر شده استفاده شوند.
این دستورالعمل برای تمامی بلیط های صادر شده بر روی پروازهای ترکیش ایر لاینز، آنادولوجت و همچنین بلیط های صادر شده که ادامه مسیر با ایرلاین طرف قرارداد داشته باشند، اجرایی می باشد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ

میزان بار مجاز در سفر
همراه داشتن تنها یک کیف دستی به ابعاد ۱۵×۳۰×۴۰ سانتی متر و حداکثر وزن ۴ کیلوگرم به عنوان بار داخل کابین
طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش ایرلاینز مورخ ۹۹/۰۷/۰۵، به استحضار می رساند در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، ورود هرگونه بار دستی اعم از چمدان چرخدار و ساک دستی به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد و مسافران محترم می توانند فقط یک کیف دستی به ابعاد ۱۵×۳۰×۴۰ سانتی متر و حداکثر وزن ۴ کیلوگرم به عنوان بار داخل کابین همراه داشته باشند.
همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر و سهولت در انجام امور تحویل بار، صدور MCO اضافه بار و پرداخت آن قبل از پرواز امکان پذیر می باشد. لطفا در صورت لزوم، مشخصات و میزان اضافه بار را به همراه PNR به آدرس ایمیل زیر ارسال فرمایید.

از سرگیری مجدد پروازهای تهران – استانبول

۲ مهر ۹۹ : طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۹۹/۷/۱، لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید این شرکت هواپیمایی به شرح ذیل می‌باشد. لذار مسافرین محترم این شرکت میبایستی با توجه به ضرورت ارائه تست در مقصد نهایی، به آزمایشگاه‌های ذیل مراجعه فرمایند.

پرواز ازآزمایشگاه‌های مورد تائیدتلفن
تهرانآزمایشگاه آسیب شناسی، تشخیص پزشکی و ژنتیک بهار۱۴۵- ۸۸۹۶۱۷۴۸
آزمایشگاه پاتوبیولوژی آزادی۶۶۹۲۷۰۰۸
آزمایشگاه سعید۲۲۸۷۴۰۱۲
آزمایشگاه پیوند۲۲۲۶۴۱۴۴
آزمایشگاه مدیکال۷۷۵۱۶۶۵۱
بیمارستان جم۸۸۳۰۳۲۲۸
بیمارستان مهراد۸۸۷۵۳۹۵۹
بیمارستان رسالت۲۲۸۶۹۶۴۷
بیمارستان مهر۸۸۹۶۲۱۴۸
آزمایشگاه پاتوبیولوژی ونک۸۸۶۷۱۵۲۱
بیمارستان عرفان۲۳۰۲۱۶۶۳
بیمارستان عرفان نیایش۴۹۷۹۶۱۴۱
بیمارستان دی۸۸۷۷۱۳۷۴
بیمارستان لاله۸۱۴۷۲۰۰۰
آزمایشگاه کیوان۸۸۷۰۶۵۵۵
بیمارستان نیکان۲۱۲۹۱۲۱۰۰۰
آزمایشگاه رصد۷۱۳۶۵
بیمارستان خاتم الانبیا۹۱۲۲۱۰۸۸۱۲
تبریزآزمایشگاه دانش۰۴۱۳۵۵۵۵۱۸۷
اصفهانآذرمهر اصفهان۰۳۱۳۲۲۳۲۰۶۸
آزمایشگاه آریا۰۳۱۳۶۶۳۱۹۰۶
آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک اریترون۰۳۱۳۶۶۱۷۱۹۶
آزمایشگاه دکتر شریفی۰۳۱۳۶۲۴۶۲۰۴
آزمایشگاه وحید۰۳۱۶۷۱۰۵۲۲۳
دکتر یاران۳۲۲۴۱۱۰۰-۳۲۲۰۸۰۴۲
شیرازآزمایشگاه میکروب شناسی پزشکی پارس۰۷۱۳۲۳۳۵۷۵۳
آزمایشگاه راز۰۷۱۳۲۳۳۳۴
آزمایشگاه پاتوبیولوژی نیلو۰۷۱۳۲۳۳۷۰۶۳
آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پیوند۰۷۱۳۲۳۱۸۷۰۰
آزمایشگاه سینا۰۷۱۳۲۳۳۵۹۴۷
مشهدآزمایشگاه پاتوبیولوژی مشهد۰۵۱۵۱۳۸۵۴۶۶۶۴
بیمارستان رضوی۰۵۱۵۱۳۶۰۰۴۰۶۰
آزمایشگاه پردیس حافظ۰۵۱۳۸۶۹۹۰۹۰
آزمایشگاه تشخیص طبی دکتر اجتهادی۰۵۱۳۸۴۲۷۰۵۶
آزمایشگاه نیکان۰۵۱۳۸۴۷۶۶۸۰
آزمایشگاه پارسیان۰۵۱۳۸۵۵۲۶۲۲

۳۱ شهریور ۹۹ : طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش ایرلاینز مورخ ۳۰/۰۶/۹۹ ، این شرکت هواپیمایی از تاریخ ۲۵ سپتامبر (چهارم مهرماه)، پروازهای تهران – استانبول و بالعکس را مجددا انجام خواهد داد.

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ ۹۹/۶/۸، به استحضار می‌رساند در ادامه شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای این شرکت از مبدا ایران تا تاریخ یکم اکتبر ۲۰۲۰ کنسل می‌باشد. تغییرات بلیط‌های مربوط به پروازهای کنسل شده مطابق قوانین Involuntary صورت خواهد گرفت.

برای دیدن ساعت پروازها و مبدا و مقصدها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

اطلاعیه‌های شرکت هواپیمایی فلای دبی

۱۱ آبان ۹۹ : پروازهای تهران به دبی و برعکس در شرکت هواپیمایی فلای دبی از ۸ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آبان ۹۹) در روزهای یکشنبه و چهارشنبه برقرار خواهد بود.

برای دیدن ساعت پروازها و مبدا و مقصدها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما از اسنپ‌تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

اطلاعیه‌های شرکت هواپیمایی امارات

به‌روزرسانی ۱۷ شهریور ۹۹

هواپیمایی امارات در راستای سفر در دوران کرونا بخشنامه‌هایی ابلاغ کرده به این شرح :

تمدید قوانین تغییر بلیط در شرایط کرونا
طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ ۹۹/۶/۱۷، بدین وسیله به استحضار می‌رساند عطف به بخشنامه مورخ۹۹/۶/۱۱، در خصوص قوانین تغییر بلیط در شرایط اپیدمی کرونا، بازه صدور بلیط تا تاریخ ۹ مهر ماه ۹۹ (معادل ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ ) تمدید گردیده است.

شرایط جدید پذیرش مسافران
دارندگان اقامت کشور امارات متحده عربی که قصد سفر از مبدا کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان، فیلیپین و ایران را دارند، می‌بایست جهت تایید نهایی علاوه بر ثبت نام، اقدام به دریافت OK To Board نمایند.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ

گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا (تست به روش PCR)
۵/۵/۱۳۹۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ ۹۹/۵/۵، به استحضار می‌رساند عطف به بخشنامه مورخ ۲۵ تیر ۹۹ کلیه مسافرین هواپیمایی امارات از مبدا ایران به تمامی مقاصد شبکه پروازی امارات (شامل ویزای توریستی یا دارای اقامت به مقصد دبی و یا ترانزیت در دبی) می بایست حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز نسبت به انجام تست کرونا اقدام و گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا را دریافت کنند. این گواهی باید در طول سفر قابل ارائه بوده و در کنار پاسپورت و ویزا از مدارک ضروری سفر می‌باشد.

شایان ذکر است تمامی مسافران ملزم به پر کردن و ارائه فرم سلامت به کانتر پذیرش مسافرین در فرودگاه می‌باشند.

همچنین مسافرین به مقصد دبی لازم است فرم تعهدنامه قرنطینه را نیز در سالن ورودی قبل از ورود به شهر تحویل دهند.

توجه: گواهی عدم ابتلا باید صرفا از طریق تست گیری PVR در مراکز تایید شده این شرکت (عطف به بخشنامه مورخ ۲۵ تیر ۹۹) انجام شود. لازم به ذکر است انجام این تست فقط برای مسافرین بالای ۱۲ سال الزامی است.

پوشش رایگان هزینه درمانی بیماری کرونا برای مسافران هواپیمایی امارات
۴/۵/۱۳۹۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ ۹۹/۵/۴، به استحضارمی رساند هواپیمایی امارات به عنوان اولین ایرلاین در دنیا و در جهت رفاه بیشتر مسافرین اقدام به پوشش رایگان هزینه های درمانی بیماری کرونا تا سقف ۱۵۰٫۰۰۰ یورو و هزینه های قرنطینه روزی ۱۰۰  یورو، حداکثر به مدت ۱۴ روز نموده است. این پوشش بدون در نظر گرفتن کلاس و مقصد پروازی مسافر ارائه شده که می بایست یک سگمنت پروازی تا تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ ( معادل۱۰ آبان ۱۳۹۹) انجام شود و تا ۳۱ روز از تاریخ شروع سفر معتبر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش رایگان هزینه درمانی بیماری کرونا، به آدرس www.emirates.com مراجعه نمایید.

گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا (تست به روش PCR)
۲۵/۴/۱۳۹۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ ۹۹/۴/۲۵، به استحضارمی‌رساند مسافرین محترم هواپیمایی امارات از مبدا ایران میبایستی حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز نسبت به انجام تست کرونا اقدام و گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا را دریافت کنند. این گواهی باید در طول سفر قابل ارائه بوده و در کنار پاسپورت و ویزا از مدارک ضروری سفر می‌باشد.

لیست مراکز تایید شده برای دریافت گواهی عدم ابتلا در تهران شامل:

۱. بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

۲. آزمایشگاه بیمارستان دی (تهران)

۳. آزمایشگاه پاتولوژی ایران تهران)

۴. آزمایشگاه کاویان (تهران)

۵. آزمایشگاه نوبل (اصفهان)

۶. آزمایشگاه یاران (اصفهان)

۷. مرکز پیوند اعضای بیمارستان ابوعلی سینا (شیراز)

۸. آزمایشگاه و پاتولوژی نیلو (شیراز)

۹. آزمایشگاه پزشکی پارس (شیراز)

۱۰. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

معیارها و الزاماتی که باید توسط آزمایشگاه ارائه دهنده خدمت تشخیص مولکولی کووید-۱۹ رعایت شده و آزمایشگاه متعهد به انجام آنها شود، به شرح زیر تعیین گردیده است:

  • تدوین و اجرای دستورالعمل مکتوب برای کاهش ریسک آلودگی مسافران به ویروس در هنگام مراجعه به آزمایشگاه و همچنین در مراحل نمونه برداری
  • پیش بینی مسیر و سازوکارهای متفاوت با فرآیندهای مربوط به بیماران و مراجعین روزمره از قبیل تعیین وقت قبلی برای نمونه برداری از مسافران، فرآیند پذیرش حضوری مجزا از بیماران و مراجعین روزمره، محل نمونه گیری جداگانه، غیره…
  • احراز هویت صحیح فرد مورد آزمایش با استناد به رویت کارت ملی یا گذرنامه، پذیرش آزمایش با نام کامل درج شده در کارت ملی، گذرنامه و کد ملی و همچنین شماره بلیط الکترونیکی
  • تعهد آزمایشگاه به ارائه نتیجه گزارش نهایی آزمایش تشخیص مولکولی حداکثرظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان نمونه برداری در آزمایشگاه
  • انجام تمهیداتی که مانع از اختالل در ارائه مستمر خدمات شود، مثل تامین ذخیره راهبردی کیتها و تجهیزات کلیدی و قرارداد با سایر آزمایشگاههای مجاز به ارائه خدمت به مسافران در صورت نیاز به پشتیبانی.
  • رعایت تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
  •  تعهد آزمایشگاه به رعایت پروتکلهای فنی ابلاغی آزمایشگاه مرجع سلامت، شامل استفاده از روشهای معتبر انجام آزمایش و کیتها و ملزومات مصرفی مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

توجه: گواهی عدم ابتلا باید صرفا از طریق روش تست گیری PCR حاصل شده و سایر روش‌ها و تکنیک‌های آزمایشگاهی مورد تایید کشور امارات متحده نمی‌باشد.

شرایط پذیرش مسافران ورودی به ایران

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ ۹۹/۵/۷، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شرایط پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی، از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ (معادل ۰۵ آگوست ۲۰۲۰ ) به شرح ذیل اعلام می گردد:

۱. فرم خوداظهاری و تعهدنامه می بایستی قبل از پرواز توسط مسافران تکمیل و در بدو ورود به مسئولین مربوطه ارائه گردد.

۲. کلیه مسافرین بالای دو سال در پروازهای ورودی به ایران می بایست اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت قبل از پرواز نمایند و جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی در هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند.

۳.  غربالگری برای همه مسافران در بدو ورود انجام خواهد شد. در صورت مشکوک بودن:

  • مسافران با تابعیت ایرانی، می بایست پس از تکمیل فرم تعهد نامه، خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی نمایند.
  • مسافرین با تابعیت غیر ایرانی به محل های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت راهنمایی شده و به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد. هزینه انجام تست حدودا ۱۷ دلار و اقامت در هتل حدودا مبلغ ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ لایر به ازای هر شب در هتل IBIS واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عهده مسافراست.

۴. در صورت نداشتن گواهینامه سالمت و تست کرونا در بدو ورود:

  • مسافران با تابعیت غیر ایرانی اجازه ورود به کشور را نداشته و بازگردانده خواهند شد. بلیط در چنین شرایطی قابل استرداد نیست و آژانس صادر کننده موظف به اطالع رسانی به مسافرمی باشد.
  • از مسافران با تابعیت ایرانی تست گرفته شده و به مدت ۴۸ ساعت در هتل IBIS واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) قرنطینه خواهند شد و در صورت مثبت بودن تست ، به بیمارستان منتقل می گردند. لازم به ذکر است که هزینه انجام تست حدودا ۱۷ دلار و اقامت در هتل حدودا مبلغ ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال به ازای هر شب به عهده مسافران می باشد.

۵. استفاده از ماسک در فرودگاه ها و در طول پرواز الزامی می باشد.

برای دیدن ساعت پروازها و مبدا و مقصدها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

اطلاعیه‌های هواپیمایی قطر ایرویز

۱۱ آبان ۹۹ : مسافران هواپیمایی قطر که از مبدا ایران قصد سفر دارند باید نتیجه منفی تست PCR که در فاصله ۹۶ ساعت پیش از پرواز در آزمایشگاه‌های معتبر قطر ایرویز انجام شده در دو نسخه به همراه داشته باشند. همچنین فرم رضایت پر شده هم باید همراه مسافر باشد.

موارد زیر مستثنی هستند:
الف‌) کودکان‌زیر‌ ۱۲سال‌ در‌صورتی‌که ‌همراه‌ یکی ‌از‌ اقوام ‌خود ‌که ‌نتیجه ‌آزمایش ‌‌منفی‌ دارد‌ سفر‌ کنند ‌مستثنی‌ هستند.
ب‌) همچنین ‌نوزادها ‌از ‌انجام ‌این ‌آزمایش ‌مستثنی ‌هستند.
پ) کودکان زیر‌ ۱۲ سالی که بدون همراه سفر می‌کنند مستثنی نیستند و باید از یک مرکز پزشکی مورد تایید گواهی همراه داشته باشند.

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی قطر ایرویز را در اینجا ببنید.

برداشتن محدودیت حمل و نقل حیوان زنده
۱/۵/۱۳۹۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر مورخ ۹۹/۵/۱، به استحضار می رساند از تاریخ این بخشنامه، ممنوعیت حمل و نقل حیوانات زنده، خوراک دام و داروهای دامپزشکی از کشورهای زیر به و از طریق کشور قطر برداشته شده است.

  • ایران
  • چین
  • ایتالیا
  • هنگ کنگ
  • ماکائو
  • کره جنوبی

مقررات ورود به ایران
۱/۵/۱۳۹۹

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر ایرویز مورخ ۹۹/۵/۱۵، طبق تصمیم مقامات دولتی ایران، به روزرسانی راهنمای مسافرین ورودی به ایران به شرح زیر اعلام می گردد:

  • به مسافرین ورودی به ایران ویزای بدو ورود داده نخواهد شد.
  • مسافرین ورودی به ایران باید جواب تست منفی PCR خود را که حداکثر ۹۶ ساعت از تاریخ صدور آن گذشته باشد و به زبان انگلیسی باشد را به همراه مدارک پزشکی ارائه دهند.
  •  افراد با ملیت ایرانی که تست منفی PCR به همراه ندارند به محض ورود به ایران تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند. هزینه انجام آزمایشات و قرنطینه به عهده مسافر خواهد بود.
  • مسافرین باید به محض به ورود به ایران فرم تکمیل شده خوداظهاری سلامت را ارائه دهند.

برای دیدن ساعت پروازها و مبدا و مقصدها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

اطلاعیه‌های شرکت هواپیمایی ماهان

۳۱ شهریور ۹۹ : طبق آخرین خبر منتشر شده از سوی هواپیمایی ماهان مورخ ۹۹/۶/۳۱، پروازهای مسافری هواپیمایی ماهان در مسیر تهران – دبی – تهران از روز پنجشنبه مورخ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ (۰۹JUL2020) آغاز گردید. انجام تست کرونا PCR برای کلیه مسافران الزامی است و تأکید می گردد گواهی مربوطه صرفاً باید از مراکز ذیل تهیه گردد:
۱- آزمایشگاه ونک – تهران
۲- آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش – تهران (اتوبان همت غرب)
۳- آزمایشکاه بیمارستان پارس – تهران (بلوار کشاورز)
۴- آزمایشگاه انسیتیتو پاستور (جهت دیپلمات ها و مامورین دولتی جمهوری اسلامی ایران)
۵- آزمایشگاه آذرمهر – اصفهان
۶- آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان – مشهد
۷- آزمایشگاه نیلو – شیراز
۸- آزمایشگاه بوعلی – قم
۹- آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد – کرج

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ماهان ایر مورخ ۲۹/۶/۹۹، پیرو پیگیریهای صورت پذیرفته توسط شـرکت هواپیمایی ماهان در حال حاضر امکان پذیرش مسافر در مسیر تهران -استانبول در روز سه شنبه مورخ۰۱/۰۷/۹۹ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ میسر شده و شرایط الزامی جهت پذیرش، صرفاً همراه داشتن جواب منفی تست کرونا PCR از آزمایشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل می باشد. (حداکثر۷۲ ساعت قبل از پرواز)

لازم به توضیح است که افزایش روزهای پرواز متعاقباً اعلام خواهد شد.

۱-  آزمایشگاه ونک‌ (تهران)

۲-  آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش‌ (تهران)

۳-  آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

۴-  آزمایشگاه انستیتوپاستور (جهت دیپلمات ها و مامورین دولتی جمهوری اسلامی ایران)

۵-  آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد (کرج)

۶-  آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)

۷-  آزمایشگاه آذرمهر(اصفهان)

۸-  آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)

۹- آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

۳ مرداد ۹۹ : هواپیمایی ماهان از روز ۱۵ مرداد ۹۹ برای مسافرانی که از کشورهای دیگر به ایران ورود داشته باشند رعایت این شرایط را الزام کرده :

  1. استفاده از ماسک در کلیه مراحل سفر الزامی است.
  2. همه مسافران پروازهای ورودی، ملزم به دریافت گواهی سلامت و تست منفی کووید ۱۹ (PCR) به زبان انگلیسی که مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا بوده و حداکثر ۹۶ ساعت قبل از لحظه ورود به کشور ایران صادر شده باشد، هستند و آن را باید به نماینده بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه امام خمینی تحویل نمایند.
  3. در صورت عدم ارائه تست معتبر، به مسافران با ملیت خارجی اجاره ورود داده نخواهد شد و مسافرین ایرانی فاقد گواهینامه سلامت نیز به مکان قرنطینه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت به مدت ۱۴ روز هدایت و ملزم به پرداخت کلیه هزینه های اقامت و تست خواهند شد. (جرایمی که بدین منظور برای شرکت هواپیمایی ماهان ثبت می گردد چنانچه به دلیل بی اطلاعی مسافر باشد مستقیما به حساب بدهکاری صادر کننده بلیت لحاظ می شود.)
  4. در بدو ورود به مرز هوایی ایران غربالگری مجدد از همه مسافران انجام خواهد شد و در صورت مشاهده موارد مشکوک پس از تست PCR، مسافران با غیرایرانی در محل های مشخص شده قرنطینه (با اخذ مبلغ) و از مسافران با ملیت ایرانی تعهد نامه اقامت در قرنطینه خانگی اخذ خواهد شد.
  5. الزامی بودن تکمیل فرم خوداظهاری در فرودگاه مبداء و یا حین پرواز و ارائه آن به مسئول مربوطه.

۲۹ تیر ۹۹ : پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر استانبول به تهران مورخ ۳۱ تیر ۹۹ برابر با ۲۱ جولای ۲۰۲۰ الی ۳ مرداد ۹۹ برابر با ۲۴ جولای ۲۰۲۰ جهت انتقال مسافران برقرار می باشد‌‌.

۲۸ تیر ۹۹ : تا اطلاع ثانوی مسافرین با پاسپورت روسیه مجاز به سفر به کشور ایران نخواهند بود مگر اینکه اقامت ایران را داشته باشند.

۲۵ تیر ۹۹ : با توجه به اینکه کلیه قسمت‌های کابین هواپیما طبق استانداردهای وزارت بهداشت ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد، لطفا از به همراه بردن مایعات ضدعفونی کننده در داخل کابین اکیدا خودداری کنید. همراه داشتن این مایعات با استاندارد هوانوردی تطابق ندارد و خطر اشتعال‌زایی به همراه دارد.

برای دیدن ساعت پروازها و مبدا و مقصدها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به روسیه – مسکو

از ۱۵ آگوست ۲۰۲۰ کسانی که اقامت دائم روسیه داشته باشند می‌توانند به این کشور وارد شوند.

برای ورود به روسیه باید نتیجه منفی تست PCR که نهایتا طی ۷۲ ساعت انجام شده ارائه شود. یا پس از ورود به روسیه تا ۷۲ ساعت زمان هست برای انجام این تست.

شرایط هواپیمایی ماهان برای سفر به مسکو

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ماهان مورخ ۹۹/۵/۲۱، با توجه به بازگشایی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر روسیه (مسکو) به صورت یک پرواز هفتگی در روزهای پنج شنبه، شرایط الزامی پذیرش مسافر در این پرواز را به استحضار می‌رساند.

تهران – مسکو:

  • دارا بودن تائیدیه سفارت روسیه در ایران مبنی بر بلامانع بودن انجام سفر
  • همراه داشتن و ارائه جواب منفی تست کرونا (PCR) به زبان انگلیسی و مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد.
  • تکمیل فرم بهداشت و سلامت در حین پرواز و ارائه به مامورین بهداشت مرزی فرودگاه مسکو
  • انجام مجدد تست کووید ۱۹ (PCR) در فرودگاه مسکو که نتیجه تست ۴۸ ساعت پس از ورود مسافر به فرودگاه مشخص می‌گردد و در صورت مثبت بودن، مامورین وزارت بهداشت روسیه بیمار را به قرنطینه وزارت بهداشت این کشور انتقال می‌دهند.

مسکو – تهران

  • همراه داشتن و ارائه جواب منفی تست کرونا (PCR) به زبان انگلیسی که حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد.
  • تا اطلاع ثانوی مسافرین با پاسپورت کشور روسیه مجاز به سفر به ایران نخواهند بود مگر اینکه اقامت ایران را دارا باشند.

برای دیدن ساعت پروازها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به لبنان – بیروت

لبنان برای سفر به این کشور شرایطی در نظر گرفته در همه پروازها مسافران ملزم به رعایت این شرایط هستند.

  • مسافران باید نتیجه منفی تست کووید ۱۹ PCR به همراه داشته باشند (بجز کودکان زیر ۱۲ سال)
  • مسافران به محض ورود به فرودگاه مقصد تحت انجام تست PCR قرار می‌گیرند. هزینه انجام این تست ۵۰ دلار است.
  • همه مسافران ملزم به پر کردن فرم اظهارنامه سلامت از این لینک هستند.

هواپیمایی ماهان – شرایط پذیرش مسافر در مسیر تهران-بیروت-تهران

پروازهای هواپیمایی ماهان در مسیر تهران-بیروت-تهران با شرایط زیر از روز پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹ برقرار می‌باشد.

انجام تست کرونا PCR برای کلیه مسافرین الزامی می‌باشد و تاکید می‌گردد صرفا از این مراکز صورت پذیرد :

  1. بیمارستان عرفان نیایش (تهران)
  2. آزمایشگاه پاتولوژی ایران (تهران)
  3. آزمایشگاه کاویان (تهران)
  4. آزمایشگاه بیمارستان سعید (تهران)
  5. آزمایشگاه بیمارستان آرامش (تهران)
  6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)
  7. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان (مشهد)

در زمان ورود به کشور لبنان نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشد و تصویر پاسخ تست در فرودگاه امام به مسئول کانتر تحویل گردد.

در فرودگاه بین المللی رفیق حریری در بیروت از افراد بالای ۱۲ سال مجدد تست PCR گرفته می‌شود. هزینه این تست ۵۰ دلار است که در زمان خرید بلیط از مسافر اخذ می‌گردد.

نتیجه تست PCR دوم پس از ۲۴ ساعت مشخص میشود و مسافر باید در این فاصله در محل اقامت خود قرنطینه باشد.

تکمیل فرم خوداظهاری توسط همه مسافران (این فرم در پرواز توزیع می‌گردد)

مسافران از بیروت به تهران باید گواهی تست PCR مورد تایید وزارت بهداشت لبنان داشته باشند و همچنین فرم سلامت مورد تایید وزارت بهداشت لبنان را دریافت و پر کنند.

مسافران غیرایرانی بیروت به تهران باید دارای یکی از این ویزاها باشند : اقامت، کار، درمان، تحصیل، ویزای چندبار ورود و ویزای سرمایه گذاری.

هواپیمایی قطر

قطر ایرویز هم در مسیر تهران-بیروت پروازهایی در تمامی روزهای هفته انجام می‌دهد که غیرمستقیم از مسیر دوحه حرکت می‌کند. در این مسیر با توقفی چند ساعته در دوحه، پرواز در فرودگاه رفیق حریری بیروت می‌نشیند.

برای دیدن ساعت پروازها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به چین – گوانجو

هواپیمایی ماهان از ۲۵ تیر ۹۹ هفته‌ای یک پرواز در روزهای دوشنبه در مسیر گوانجو انجام خواهد داد.

شرایطی که هواپیمایی ماهان برای این پرواز اعلام کرده :

  1. استفاده از ماسک در همه مراحل سفر
  2. ویزای معتبر چین برای مسافرین غیر چینی (ویزای صادر شده بعد از ۲۷ مارس ۲۰۲۰)
  3. به محض ورود به گوانجو تست کووید ۱۹ برای همه مسافرین انجام خواهد شد و پس از مشخص شدن پاسخ، مسافرین الزام به ۱۰ روز قرنطینه در هتل خواهند داشت و همه هزینه‌ها به عهده مسافر است.
  4. همه مسافرین باید تست منفی آزمایش PCR به همراه داشته باشند که حداکثر ۲۰ ساعت قبل از پرواز انجام شده. مراکز مورد تایید برای انجام تست هم اعلام شده :
  • بیمارستان دی (تهران)
  • آزمایشگاه سعید (تهران)
  • آزمایشگاه آرامش (تهران)
  • آزمایشگاه آذرمهر (اصفهان)
  • آزمایشگاه آراد (کرج)
  • آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

برای دیدن ساعت پروازها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به مقصد انگلستان

برای سفر به مقصد انگلستان لازم است که از قبل به صفحه ای که از طرف این کشور معرفی شده بروید و فرم خود اظهاری پزشکی را از این لینک دریافت کرده و پر کنید. همچنین با ورود به کشور مقصد باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانید. افراد زیر ۱۸ سال که همراه شما سفر میکنند و با شما در یک خانه قرنطینه می‌شوند نیازی به پر کردن این فرم ندارند.

سه ایرلاین برای مقصد انگلستان ارائه‌ی پرواز دارند که شرایط خاصی را علاوه بر شرایط خود این کشور اعلام نکرده اند.

ایران ایر، ماهان و قطر ایرویز

برای دیدن ساعت پروازها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به مقصد تایلند

هیچ مسافر و خدمه هواپیمایی تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ مجاز به ورود به تایلند نیست.

مگر اینکه این شرایط استثنا را داشته باشند :

  • اتباع و ساکنین تایلند باشند
  • اعضای درجه یک خانواده شهروندان تایلند باشند
  • دانش آموزانی که مجوز تحصیلی معتبر دارند
  • خدمه هواپیمایی که با پرواز ایزوله و برنامه ریزی شده قصد برگشت به تایلند را دارند

اگر این شرایط را دارید و قصد بازگشت به تایلند را داشته باشید لازم است که موارد زیر را رعایت کنید :

  • همه مسافران باید نتیجه تست PCR منفی به همراه داشته باشند که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از رسیدن به تایلند انجام شده باشد
  • گواهی ورود باید توسط سفارت رویال تایلند صادر شده باشد
  • مسافران دارای بیمه برای تامین هزینه های پزشکی در تایلند باشند
  • گواهی بهداشتی متناسب با شرکت هواپیمایی صادر شده باشد
  • مسافران ۱۴ روز تحت قرنطینه قرار می‌گیرند

برای دیدن ساعت پروازها و خرید بلیت به اپلیکیشن اسنپ‌تریپ و یا سوپراپ اسنپ مراجعه کنید.

شرایط خرید بلیط پرواز خارجی از اسنپ تریپ

شرایط خرید بلیط پرواز و سفر به مقصد فرانسه – پاریس

سفر به پاریس برای کشورهای شینگن بلامانع است و در مورد همه مسافران، لازم است که در سایت وزارت خارجه فرانسه گواهی عدم ابتلا به ویروس کووید ۱۹ پر شود.

ایرلاین های ارائه دهنده پرواز به پاریس

ایران ایر

این ایرلاین در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته پرواز مستقیم به پاریس دارد.

قطر ایرویز

قطر ایرویز هم به صورت روزانه پروازهای غیرمستقیم پاریس – تهران را انجام می‌دهد.

امارات

پروازهای هواپیمایی امارات از ۲۷ تیر از سر گرفته می‌شود.

طبق آخرین اطلاعات سایت هواپیمایی امارات؛ مسافرانی که از مبدا افغانستان، بنگلادش، مصر،هند، ایران، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، روسیه، سودان، تانزانیا به امارات متحده عربی سفر می‌کنند لازم است اصل و کپی گواهینامه تست منفی PCR را همراه داشته باشند. اگر مبدا دیگری دارید می‌توانید آزمایش PCR را در خود دبی انجام دهید.

پیش از شروع سفر لطفا فرم خوداظهاری وضعیت پزشکی را از این لینک دریافت و پر کنید. همچنین لازم است فرم تعهد به قرنطینه را هم پر کنید تا اگر در کشور مقصد نتیجه تست PCR مثبت شد خود قرنطینگی را رعایت کنید.

اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به شرایط و قوانین پذیرش مسافر در پروازهای خارجی، در همین صفحه به روز رسانی خواهد شد.  در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفا با پشتیبانی اسنپ تریپ تماس بگیرید.

از آخرین شرایط پذیرش مسافران در کشورها باخبر شوید

بهترین راه انجام تست PCR در این روزها درخواست آنلاین و انجام تست در منزل است. بنابراین در صورت نیاز به انجام سفر ضروری خارجی می‌توانید از طریق خدمات آنلاین سایت و اپلیکیشن اسنپ‌دکتر درخواست تست کرونا را ثبت کنید و بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها تست خود را انجام دهید.

دسته:اخبارپرواز

مطالب مرتبط :

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

17 خرداد 1401
رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

3 خرداد 1401

۲ نظر

  • پاسخ Abdul Rahman zazai ۱ آذر ۱۴۰۰ از ۱۶:۰۹

    Hi hopefully you are fine and doing well I want to go to Brazil just I need reservations ticket please send me how much casting and also price
    Thanks

    • پاسخ اسنپ تریپ ۷ آذر ۱۴۰۰ از ۰۷:۴۴

      سلام، ممنون از همراهی شما. می‌تونین به http://www.snapptrip.com/flights برین و بلیط مورد نظرتون رو ببینید و خریداری کنید.

    ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد