۱۰ مقصد شگفت‌انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

تاریخ انتشار : 21 مهر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ آبان ۱۴۰۰
۱۰ مقصد شگفت‌انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

غذا یار و همراه جدانشدنی هر سفری‌ست. مخصوصا اگر عاشق خوردن باشید، مقصدتان جدید و آتش اشتیاق خوردن غذاهای جدید و متنوع در دلتان شعله‌ور باشد. ۲۴ مهر یا ۱۶ اکتبر، روز جهانی غذاست. به همین مناسبت، لیستی از چند کشور و غذاهای خیابانی معروفشان را برایتان تهیه کرده‌ایم. تا هم گشت و گذاری به کشورهای مختلف دنیا، و هم یک شکم‌گردی متفاوت در خیابان‌هایشان کرده باشیم.

مکزیک؛ تاکو و ناچو

مکزیک بهشت غذاهای خیابانی است و تاکو (Taco) غذای ملی و  معروف آنچ برای همین هرجای این کشور که قدم بگذارید، با تنوع در پخت تاکو روبه‌رو می‌شوید. البته تاکو شهرت جهانی هم دارد و به روش‌های مختلفی در بسیاری از شهرها پیدا می‌شود. تنها وجه مشترک تاکوها، وجود نان نرم و خوشمزه تورتیلا (Tortilla) است.

خالی از لطف نیست که اسمی از ناچو (Nacho) هم بیاوریم. یکی از غذاهای خیابانی مکزیک که با چیپس تورتیلا، پنیر آب شده چدار، و هالوپینو درست می‌شود.

انگلیس؛ ماهی و چیپس

از بسیاری از مردم انگلستان که بپرسید، به شما می‌گویند چیزی انگلیسی‌تر از ماهی و سیب زمینی سرخ کرده (Fish and Chips) نیست! این غذای ساده و خوش طعم، مورد طبع و سلیقه خیلی‌هاست، به شرطی که ماهی دوست داشته باشید. این غذا بیشتر با ماهی‌های کاد، هادوک، و هیک تهیه می‌شود. اول ماهی‌ها را در ترکیب تخم مرغ و شیر می‌گذارند و بعد از گذاشتن در آرد، سرخشان می‌کنند. سس فرانسوی تارتار (Tartar Sauce) از انگلیسی بودن غذا کم و طعم بهشتی آن را دوچندان می‌کند.

اسپانیا؛ امپادانا

امپادانا (Empanadas) مثل بسته کوچک و داغ شکم‌پری‌ست که هم راحت درست می‌شود، و با یک بار خوردن دلتان را می‌برد. البته در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین این غذا را درست می‌کنند، اما اصلیتش به اسپانیا بر می‌گردد. داخلش هم با چیزهای متنوع و دلخواه، مثل گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات پر می‌شود.

ژاپن؛ یاکی‌توری

در نگاه اول شاید فکر کنید ژاپن غذاهای خیابانی زیادی ندارد، اما سخت در اشتباهید. یکی از معروف‌ترین غذاهای ژاپنی که باید امتحان کنید، یاکی‌توری (Yakitori) است. این غذا با گوشت مرغ، در سیخ‌های کوچک بامبو یا آهنی بر روی زغال درست می‌شود. انواع مختلفی دارد و آن را شور یا شور و شیرین و با سس سویا آماده می‌کنند. یک وقت به هوای اینکه یاکی‌توری شبیه به جوجه کباب ایرانی خودمان است از آن صرف نظر نکنید. طعم و مزه‌ی این غذا را باید چشید، آن هم در خود ژاپن.

هند؛ روتی

نان روتی (Roti)، مانند برنج در غذاهای هندی سهم و اهمیت دارد. هم در کنار دیگر غذاها سرو می‌شود، و هم به‌عنوان ایفاکننده‌ی نقش اصلی در ساندویچ‌ها حاضر است. اگر در خیابان‌های هند این نان را دیدید، به‌عنوان میان‌ وعده هم می‌تواند امتحانش کنید.

ترکیه؛ دونر کباب

دونر کباب (Döner kebab) معرف حضور اکثر مردم دنیاست. قبل‌ترها گوشتی که در این غذا استفاده می‌شد، گوشت بره بود. اما امروز در استانبول، با ترکیب گوشت گاو و بره یا گوشت گاو، دونر را می‌پزند. بعد از اینکه گوشت به بهترین شکل پخت، آن را برش‌های عمودی می‌دهند. دونر کباب را هم در نان و ساندویچ می‌توان خرید، و هم آن را با برنج سرو می‌کنند

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های استانبول

ایتالیا؛ پیتزا

در هر لیست مربوط به غذا، از ایتالیا و پیتزاهایش نمی‌توان گذشت. این نوع از پیتزا که اسمشان Pizza al taglio است، به جای دایره، در سینی‌های مستطیل و مربعی درست می‌شوند. این مدل پیتزا از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی رم هستند و طعمی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کنند.

آمریکا؛ بوریتو

تقریبا همه می‌دانیم که آمریکا مهد همبرگر و انواع مختلفش است. اما از بوریتو (Burrito) هم باید بگوییم. در این غذای ساندویچی و آسان، نان تورتیلا به دور مواد مختلفی مانند گوشت، سبزیجات و ادویه، و پنیر پیچیده می‌شود. بوریتو کمی شبیه به تاکوست، اما فرق‌هایی هم دارد و با چیزهای متفاوتی درستش می‌کنند.

آلمان؛ کری‌ورست

شاید هیچ غذای خیابانی دیگری مثل کری‌ورست (Currywurst) به بخش جدانشدنی فرهنگ آلمانی تبدیل نشده باشد. غذایی که به یک میان‌وعده خیابانی نزدیک‌تر است و از سوسیس سرخ شده و سیب زمینی تشکیل شده. اما بخش اصلی کری‌ورست، سس گوجه‌ایست که با ادویه مخصوص تهیه می‌شود و عطری دلنشین دارد.

یونان؛ گیروس

غذاهای مدیترانه‌ای و یونانی، به ذائقه و سلیقه ما ایرانی‌ها آشناست. یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی یونانی، گیروس (Gyros) که ماده اصلی آن، گوشت قرمز یا مرغ است. بعد از طبخ، گوشت را نازک برش می‌دهند و در نان پیتا (نان معروف یونانی) می‌گذارند. بعد از آن هم سس مخصوص و سبزیجاتی مثل پیاز، کاهو، و گوجه فرنگی اضافه می‌کنند. اگر راهی یونان شدید، این غذا را از یاد نبرید.

بیشتر بخوانید: کجای تهران غذای خیابانی بخوریم؟

دسته:جهانگردیرستوران

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد