فاصله مسیر تهران تا کرمانشاه، گنجینه تاریخ کهن ایران

تاریخ انتشار : 16 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
فاصله مسیر تهران تا کرمانشاه، گنجینه تاریخ کهن ایران
کرمانشاه از شهرهای افسانه‌ای ایران است. شهری خوش آب و هوا که می‌گویند در روزگاران قدیم، به دست طهمورث پیشدادی بنا شده است! آب و هوای خنک و دلنشین کرمانشاه در کنار جاذبه‌های تاریخی‌اش، باعث شده مسافران این شهر را برای تعطیلات خود انتخاب کنند. در این بلاگ، قصد داریم فاصله تهران تا کرمانشاه را با وسایل نقلیه مختلف بررسی کنیم. برای این منظور، فاصله این دو شهر را با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما بررسی خواهیم کرد تا به بهترین مسیر برای این سفر دست پیدا کنیم.

بررسی فاصله زمانی و مسافتی تهران تا کرمانشاه

طاق بستان کرمانشاه

کرمانشاه یکی از استان‌های زیبا در غرب کشور به حساب می‌آید که با وجود تجربه حوادثی همچون جنگ و زلزله همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. از زیباترین و مهم‌ترین آثار باستانی کرمانشاه می‌توان به طاق‌بستان و کوه بیستون اشاره کرد؛ دو نمادی که یادآور تاریخ کهن ایران به شمار می‌آیند. برای سفر به کرمانشاه از تهران دو مسیر پیش روی شما است: مسیر اول از جاده ساوه عبور می‌کند و پس از گذشت از همدان و کنگاور شما را پس از شش ساعت به کرمانشاه می‌رساند. مسیر دوم که از جاده تهران قم آغاز می‌شود، پس از عبور از اراک و ملایر، در جاده کرمانشاه نهاوند ادامه می‌یابد و به اتوبان کرمانشاه همدان ختم می‌شود.

سفر به کرمانشاه با ماشین شخصی

یکی از بهترین روش‌های سفر، استفاده از خودروی شخصی است. چرا که می‌توان با خانواده یا دوستان لحظات بهتری را تجربه کرد و از شهرهای مسیر دیدن کرد. برای پیمود فاصله تهران تا کرمانشاه با ماشین شخصی، دو مسیر پیشروی شما خواهد بود. مسیر نخست، از ساوه و همدان می‌گذرد و مسیر دوم، پس از عبور از ساوه، اراک و نهاوند به کرمانشاه ختم می‌شود.

مسیر اول تهران به کرمانشاه با ماشین شخصی

در مسیر اول، پس از وارد شدن به جاده ساوه و گذر از شهر ساوه از شهر‌های لال جین، همدان، گردنه اسدآباد، کنگاور و صحنه باید عبور کنید. برای رانندگی در این مسیر، باید حواس خود را جمع کنید؛ چون کمی صعب‌العبور است. گردنه اسدآباد به عنوان یکی از خطرناک‌ترین گردنه‌های کوهستانی در ایران شناخته می‌شود. در این گردنه پرپیچ‌ و خم، بارندگی زیاد است و به همین دلیل، همواره حوادث رانندگی بسیاری اتفاق می‌افتند. فاصله تهران تا کرمانشاه از این مسیر، نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است و شما حدودا ۶ ساعت راه در پیش دارید.
بهترین سوغات کرمانشاه چیست؟

مسیر دوم تهران به کرمانشاه با ماشین شخصی

مسیر دوم تهران به کرمانشاه با اینکه کمی طولانی‌تر است، اما مانند مسیر اول خطرناک نیست. اکثر کسانی که از تهران به کرمانشاه سفر می‌کنند، این مسیر را برمی‌گزینند؛ زیرا حوادث جاده‌ای در آن، کم اتفاق می‌افتند.  مسافران در این مسیر از شهرهایی مثل سلفچگان قم، اراک، ملایر، نهاوند و صحنه باید عبور کنند. فاصله تهران تا کرمانشاه از این مسیر ۵۸۰ کیلومتر است و طی کردن آن، چیزی در حدود هفت ساعت طول می‌کشد. یکی دیگر از راه‌های سفر زمینی به کرمانشاه، سفر با اتوبوس است. برای سفر با اتوبوس به کرمانشاه می‌توانید روی اسنپ‌تریپ و تخفیف‌هایش حساب کنید.

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار

سفر با قطار به کرمانشاه

همان طور که می‌دانید، یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر، استفاده از قطار است. در قطار می‌توان استراحت کرد و از مسیر لذت برد. برای سفر به کرمانشاه با قطار باید از ایستگاه‌های سمنگان، همدان، ملایر، نهاوند، کنگاور و صحنه عبور کرد تا به کرمانشاه رسید. این مسیر در حدود ۱۱ ساعت طول می‌کشد. خط ریلی تهران کرمانشاه از طولانی‌ترین خطوط ریلی ایران به شمار می‌آید. برای این سفر باید به ایستگاه راه‌آهن تهران بروید و از آنجا راهی سفر شوید. پس از شش ساعت به نزدیکی‌های اراک خواهید رسید و قطار در ایستگاه سمنگان توقف خواهد داشت. به دلیل این که مسیر طولانی است، توصیه می‌کنیم بلیط قطار سه ستاره تهیه کنید تا در طول سیر راحت باشید. در این مسیر، تنها یک قطار به صورت یک روز در میان فعالیت می‌کند که حوالی ساعت هشت شب حرکت می‌کند و روز بعد در حدود ساعت ۹ صبح به کرمانشاه می‌رسد.

سفر به کرمانشاه با هواپیما

سفر هوایی به کرمانشاه

اگر می‌خواهید سریع‌تر به کرمانشاه برسید و نگرانی بابت هزینه بلیط ندارید، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما ۴۲۳ کیلومتر است که چیزی در حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. یکی از مزایای سفر با هواپیما به کرمانشاه، دیدن رشته کوه زاگرس از آسمان است. اگر می‌خواهید با هواپیما به کرمانشاه سفر کنید، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.
جاهای دیدنی کرمانشاه که حتما باید رفت

بهترین راه سفر از تهران به کرمانشاه

نمی‌توان به راحتی بهترین راه سفر از تهران به کرمانشاه را انتخاب کرد. هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این مسیرها را انتخاب کند. کسانی که نمی‌خواهند مدت زیادی در سفر باشند و با پرداخت هزینه بیشتر مشکلی ندارند، می‌توانند از هواپیما استفاده کنند. کسانی که عجله ندارند و می‌خواهند بیشتر از مسیر لذت ببرند، استفاده از ماشین شخصی و قطار گزینه بهتری برای آن‌ها به شمار می‌آید. فاصله تهران تا کرمانشاه از مسیر ساوه، همدان و کنگاور نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است. این مسیر با ماشین نزدیک شش ساعت طول می‌کشد. مسیر دوم که از قم، اراک، ملایر، نهاوند و صحنه عبور می‌کند، ۵۸۰ کیلومتر است و هفت ساعت طول می‌کشد. مدت ‌زمان رسیدن به کرمانشاه با قطار ۱۱ ساعت و فاصله هوایی تهران تا کرمانشاه ۴۲۳ کیلومتر است. سفر هوایی به کرمانشاه ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

سفری آسان و خاطره‌انگیز به کرمانشاه

شهر کرمانشاه همواره در زمان نوروز، مسافران و گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد تا از آب­وهوا و دیدنی‌های شهر لذت ببرند. در شهر کرمانشاه نگران محل اقامتتان نباشید، شما می‌توانید هتل یا اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.
هتل‌های کرمانشاه را برای اقامتی به‌یادماندنی بشناسید

فاصله تهران تا کرمانشاه از مسیر ساوه، همدان و کنگاور نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است و شش ساعت طول می‌کشد. فاصله از مسیر قم، اراک، ملایر، نهاوند و صحنه ۵۸۰ کیلومتر است و هفت ساعت زمان می‌برد.

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار نزدیک به ۱۱ ساعت طول می‌کشد.

فاصله هوایی بین تهران تا کرمانشاه ۴۲۳ کیلومتر است و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

دسته:ایرانگردیپرواز

مطالب مرتبط :

هتل‌های کرمانشاه را برای اقامتی به‌یادماندنی بشناسید

هتل‌های کرمانشاه را برای اقامتی به‌یادماندنی بشناسید

31 فروردین 1401
غذاهای محلی کرمانشاه

محبوب‌ترین غذاهای محلی کرمانشاه کدامند؟

10 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد