همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

تاریخ انتشار : 8 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۸ آبان ۱۴۰۲
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

این روزها آنتالیا یکی از مناطق محبوب برای سفر ایرانیان به‌حساب می‌آید و بسیاری از مسافران برای استراحت در روزهای تعطیل، در این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند. فرودگاه اسپارتا ترکیه یکی از گزینه‌های محبوب برای این سفر بوده و به‌عنوان نزدیک‌ترین فرودگاه به آنتالیا محسوب می‌شود.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب بلیطی است که شما را به این فرودگاه برساند. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از خدمات اسنپ تریپ استفاده کنید. این سیستم فروش آنلاین، بلیط‌هایی را به مقاصد مختلف از جمله فرودگاه اسپارتا به شما نمایش می‌دهد؛ پس از انتخاب بلیط مورد نظر خود و پرداخت هزینه مربوط به آن کافی است در تاریخ و ساعت عنوان شده در فرودگاه حاضر شوید.

اسپارتا، نزدیک‌ترین فرودگاه به آنتالیا

فرودگاه اسپارتا ترکیه در سال ۱۹۹۷ و در شهر اسپارتای ترکیه، افتتاح شد. این فرودگاه وسعت ۵۴۰۰ متر مربعی داشته و می‌تواند در هرسال پذیرای نزدیک به  ۶۰۰۰۰۰ مسافر باشد. اغلب پروازهای این فرودگاه همگی به‌صورت بین‌المللی هستند اما در سال ۲۰۰۸، پروازهای داخلی بین فرودگاه اسپارتا و فرودگاه آتاتورک استانبول توسط ایرلاین اطلس جت، راه‌اندازی شد که به رونق این فرودگاه کمک کرد.

این فرودگاه همچنین در سال ۲۰۰۵، توانست به بیش از ۳۸۳۵۸ مسافر خدمات پروازی را ارائه دهد. نکته مهم در مورد این فرودگاه تعطیلی برخی از خطوط هوایی در فصول کم تقاضاست و این موضوع به‌دلیل محدودیت ظرفیت آن است. فرودگاه اسپارتا یک مقصد مهم برای تورهای آنتالیا بوده و ترانسفر آسان از این فرودگاه به هتل‌های آنتالیا ارائه می‌شود.

موقعیت مکانی فرودگاه اسپارتا و فاصله آن با شهرهای مهم ترکیه

فرودگاه اسپارتا

فرودگاه اسپارتا ترکیه، نزدیکترین فرودگاه به آنتالیا

فرودگاه بین‌المللی اسپارتا در جنوب غربی آنتالیا و در فاصله ۱۴۰ کیلومتری آن قرار گرفته است. این فرودگاه در منطقه Keçiborlu تاسیس شده و تقریباً ۲۸ کیلومتر تا شهر فاصله دارد.

همچنین فاصله این فرودگاه تا استانبول حدود ۵۰۹ کیلومتر است که با وسیله نقلیه نزدیک به شش ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین، فاصله آن تا آلانیا بسته به محل اقامت و نوع وسیله نقلیه حدود سه تا چهار ساعت بوده و متغیر است. فاصله این فرودگاه تا آنتالیا نیز ۱۴۰ کیلومتر بوده و برای رسیدن به آن بر اساس میزان ترافیک حتی تا سه ساعت نیز ممکن است در مسیر بمانید.

قلعه رومی آنتالیا؛ از جاذبه‌های ترکیه که باید حتما ببینید

چرا ایرانیان فرودگاه اسپارتا را در سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند؟

ازآنجایی‌که تنها پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا در همین فرودگاه است، بنابراین محبوبیت بیشتری در میان ایرانیان پیدا کرده و اغلب، آن را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. انتخاب این فرودگاه باعث کاهش هزینه‌ها شده و هر مسافری پس از پیاده شدن از مسیر زمینی ۱۴۰ کیلومتری، می‌تواند به مقصد خود یعنی آنتالیا برسد. همچنین در این فرودگاه، مردم محلی، استقبال گرمی از مسافران ایرانی به عمل می‌آورند و این موضوع باعث رضایت آن‌ها شده است.

علاوه‌بر این، در نزدیکی این فرودگاه، رستوران‌های ایرانی معتبری وجود دارد که مسافران می‌توانند برای استراحت و صرف غذا به آن‌ها مراجعه کنند.

با تفریحات شبانه آنتالیا آشنا شوید!

امکانات فرودگاه اسپارتا

فرودگاه اسپارتا جزو بهترین فرودگاه‌های ترکیه بوده و امکانات بسیار زیادی دارد. این فرودگاه شامل اینترنت بی‌سیم در قسمت‌های مختلف، صرافی برای تبدیل ارز، بخش اطلاعات فرودگاه، واحدهای تجاری ۲۴ ساعته، رستوران‌ها و کافه‌ها، سالن‌های استراحت، دستگاه‌های خودپرداز، کلینیک، نمازخانه، پارکینگ، اتاق بازی کودکان و اتاق نوزاد و محل نگهداری چمدان‌ها و بار است. امکانات فرودگاه آنتالیا بسیار کامل و برای مسافران مناسب است.

فاصله تهران تا آنتالیا از طریق فرودگاه اسپارتا

بسیاری از گردشگرانی که قصد دارند از شهرهای اطراف ترکیه هم بازدید کنند، مسیر تهران اسپارتا را انتخاب می‌کنند و پس از حضور در فرودگاه و گشت‌وگذار در آنتالیا، با حمل‌ونقل زمینی به دیگر شهرهای ترکیه می‌روند. مدت زمان پرواز تهران به اسپارتا حدود سه ساعت بوده و ایران ایرلاین و ترکیش ایرلاین از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در این مسیر هستند. همچنین در طول مسیر خدماتی که هر ایرلاین در نظر گرفته نیز به مسافران ارائه می‌شود و از این نظر انتخاب خوبی برای سفری راحت و دل‌پذیر خواهد بود.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

ترانسفر از فرودگاه اسپارتا چگونه است؟

فرودگاه اسپارتا ترکیه ترانسفر راحتی و آسانی را برای رفتن مسافران از فرودگاه به هتل‌های مورد نظرشان در نظر گرفته است. اتوبوس‌های توریستی و ون‌های آماده در فرودگاه وجود دارند که آن‌ها را به مقصد می‌رسانند. هزینه ترانسفر بستگی به انتخاب وسیله دارد؛ مسلماً تاکسی گران‌تر از ون و اتوبوس خواهد بود.

همچنین، اگر سفر شما به صورت گروهی یا تور است، این هزینه در ابتدای سفر و روی توری که دریافت کرده‌اید، محاسبه می‌شود.

رسیدن به فرودگاه اسپارتا به‌راحتی انجام می‌شود. اتوبوس‌های شماره ۶۰۰ هر نیم ساعت یک‌بار از پایانه اتوبوس‌های آنتالیا به فرودگاه اصلی، مسافران را منتقل می‌کنند. همچنین تاکسی‌ها، ماشین‌های VIP هتل‌های آنتالیا و تاکسی‌های شهری نیز در دسترس هستند. برای رفتن به این فرودگاه، می‌توانید از مترو یا ترانسفر فرودگاهی نیز استفاده کنید.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه اسپارتا

در نزدیکی فرودگاه آنتالیا، چندین هتل برای اقامت اضطراری وجود دارند که در اینجا آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

هتل Antalya Farm House

هتل Antalya Farm House یک اقامتگاه اقتصادی در نزدیکی فرودگاه بوده و دارای امکاناتی مانند وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، استخر روباز، باغ و تراس است. اتاق‌ها دارای تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای و حمام بوده و رستوران هتل نیز غذاهای متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

این هتل به مراکز تفریحی و تجاری نزدیک هستند و فاصله آن تا مراکز خرید با رانندگی، حدود ۱۰ دقیقه و تا فرودگاه آنتالیا سه کیلومتر است؛ همچنین، امکان دسترسی به ایستگاه تراموا و ساحل نیز وجود دارد.

هتل Seven Stars

هتل سون استار اکسکلوسیو آنتالیا با بزرگ‌ترین استخر منطقه و باغی زیبا و آرامش‌بخش، در موقعیتی ایده‌آل واقع شده است. در این مجموعه ۳۰ اتاق با تهویه مطبوع، بالکن، صندوق امانات و خدمات سرو غذا وجود دارد. این هتل با امکانات و خدمات خود، گزینه‌ مناسبی برای تفریح و استراحت در تعطیلات است. همچنین فاصله مکانی آن نیز تا اسپارتا بسیار کم است.

قیمت پروازهای تهران اسپارتا

قیمت پروازهای تهران به فرودگاه اسپارتا متغیر بوده و تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال تاریخ پرواز، نوع ایرلاین و کلاس پرواز نقش مهمی را در تعیین قیمت دارند. همچنین پروازهای فرست کلاس با خدمات لوکس، قیمت بالاتری داشته و قیمت پروازهای اکونومی کمتر است. ایرلاین‌های زاگرس، ماهان، تابان، ایران ایر، کاسپین و قشم ایر پروازهای تهران به اسپارتا را انجام می‌دهند. همچنین خطوط هوایی اطلس نیز پروازهای اسپارتا به استانبول را ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید ارزان‌ترین بلیط را برای سفر خود انتخاب کنید، بهتر است روزهایی را در نظر بگیرید که مناسبت خاصی وجود نداشته و تقاضا برای سفر نیز کمتر باشد. در صورتی که در تورهای لحظه آخری ترکیه ثبت‌نام کنید، نیز هزینه‌هایتان به میزان زیادی کمتر خواهد شد.

تماشای غروب نارنجی ساحل در سفر به آنتالیا

خرید آنلاین بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه

در این مطلب به‌طور کامل در مورد فرودگاه اسپارتا صحبت شد و امکانات و مشخصات آن را بررسی کردیم. قبل از هر سفری، بهتر است تحقیقات کاملی درباره فرودگاه مقصد انجام دهید تا پس از رسیدن با مشکل مواجه نشوید. فرودگاه اسپارتا پروازهای داخلی و پروازهای خارجی مختلفی را انجام می‌دهد و بسیاری از ایرلاین‌های داخلی نیز مسیرهای پروازی را به سمت آن خواهند داشت. همچنین برای رزرو هتل در آنتالیا می‌توانید به سایت اسنپ‌تریپ مراجعه کنید و هتل خود را در هرجای ترکیه با قیمتی مناسب رزرو کنید.

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد