قلعه رومی آنتالیا؛ از جاذبه‌های ترکیه که باید حتما ببینید

تاریخ انتشار : 4 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
قلعه رومی آنتالیا؛ از جاذبه‌های ترکیه که باید حتما ببینید

اینجا قلعه رومی است، از جاذبه‌های تاریخی و شگفت‌انگیز آنتالیا که قدمتش به قرن ۲ میلادی باز می‌گردد. بازدید از این قلعه مخوف خالی از لطف نیست! برای باستان­شناسان دلیل احداث این قلعه به دست رومیان هنوز هم ابهاماتی را دارد که ذهن آنها را به خود مشغول می‌­کند، از همین رو نظرات متفاوتی درباره این مکان بیان می‌­شود که آن را به محلی با رمز و رازهای بسیار زیاد، تبدیل کرده است. در این بلاگ بیایید باهم به دل قلعه رومی آنتالیا سفر کنیم و راز و رمزهای این قلعه مرموز تاریخی را کشف کنیم!

تاریخچه قلعه رومی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای گردشگری محبوب در ترکیه است که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از مکان­های دیدنی و جذاب این منطقه به ترکیه سفر می‌­کنند. در زبان ترکی قلعه رومی را هیدیرلیک کوله می­‌گویند و به معنای مکانی در نظر گرفته شده که برجی در آن قرار دارد و جشنواره روز خضر در آن برگزار می‌­شود.

در خصوص جشنواره روز خضر نیز باید بدانید که یکی از جشن­های ۳گانه شیعیان علوی است که در فصل بهار برگزار می­‌شود و براساس این باور شکل گرفته که در این روز، حضرت خضر و الیاس با یکدیگر ملاقت می­‌کنند.

هنوز به­ صورت دقیق برای باستان­ شناسان مشخص نشده که به چه دلیلی رومیان این قلعه را در شهر آنتالیا بنا کرده­‌اند، در زمان­‌های گذشته از این محل برای دیده‌­بانی و مشاهده کشتی‌­هایی استفاده می‌­شد که به سمت آنتالیا می­‌آمدند.

یکی از باورهایی که براساس نقاشی­‌های به جا مانده بر روی دیوارهای داخلی قلعه رومی آنتالیا به­ وجود آمده، بر این موضوع تاکید دارد که قلعه رومی به­ عنوان مقبره یادبودی به سبک لاتین ساخته شده است.

در بازدید از این بنا، متوجه خواهید شد که ساختار این قلعه با ارتفاعی ۱۴ متری از ۲ بخش تشکیل می­شود که طبقه اول آن مربعی­ شکل است و بخش دیگری شبیه به استوانه را می­بینید که سلجوقیان به این قلعه اضافه کرده­‌اند تا برای دیده‌­بانی مورد استفاده قرار بگیرد.

به­ طور کلی نمی­‌توان تاریخچه دقیقی را برای قلعه رومی آنتالیا در نظر گرفت و یکی از جذابیت‌­های این مکان باستانی نیز به­ دلیل وجود همین راز و رمزهای نهفته است.

بهترین زمان بازدید از قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی در فاصله ۲۵ متری از پارک کارالی اوغلو و در کنار دیوارهای شهر کاله ایچی واقع شده است که قسمت ورودی آن نیز در سمت شرقی این مکان قرار دارد و بعد از آن در ابتدا یک اتاق کوچک دیده می­شود که از آنجا می­توان با استفاده از یک راه­ پله باریک تا طبقه دوم قلعه رسید.

در تمام طول روز امکان مراجعه و بازدید از این قلعه برای همه افراد فراهم می­شود اما امکان واردشدن به محوطه داخلی قلعه رومی برای عموم وجود ندارد و می­توانید در محوطه بیرونی نظاره‌­گر زیبایی و شکوه آن باشید.

از همین رو به­طور کلی محدودیت زمانی برای بازدید از قلعه رومی وجود ندارد و به­صورت شبانه­روزی برای عموم قابل دسترسی است. پس همین حالا برای گذران روزهای تابستانی، پرواز آنتالیا خود به مقصد ترکیه را از طریق اسنپ تریپ رزرو کنید تا قلعه رومی را از نزدیک ببینید.

جاذبه‌های نزدیک قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا

طبیعت اطراف قلعه رومی آنتالیا و مجاورت آن با دریای مدیترانه چشم­انداز زیبایی را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌­گذارد که می­توانید لحظاتی را غرق در زیبایی آن شوید. بعد از تماشای قلعه و مناظر جذاب آن بهتر است به دیدن دیگر مکان­‌های اطراف بروید.

کاله‌­ایچی

یکی دیگر از بخش­های تاریخی که در نزدیکی قلعه رومی قرار دارد، کاله ایچی است. هرچند تنها برخی از بخش­های این مکان تاریخی سالم هستند اما دیدن آن برای بسیاری از گردشگران خوشایند خواهد بود، به ­خصوص اگر به تاریخ هم علاقه داشته باشند.

در این بخش، خیابان­های باریک با دیوارهای قدیمی و بلند را مشاهده خواهید کرد که نشان­‌دهنده پیشینه تاریخی آن خواهد بود. رستوران­ها و مغازه­‌های مختلفی را نیز می‌­توانید در این اطراف ببینید.

پارک کارالی اوغلو

وقتی آنتالیا را برای سفر تفریحی خود انتخاب می­‌کنید، در کنار تمامی جاذبه­‌های تاریخی، می‌­توانید سری هم به پارک‌­های زیبای این شهر بزنید. پس بعد از گشت ­و گذار در قلعه رومی آنتالیا چه خوب که سری هم به پارک کارالی اوغلو بزنید.

کارالی اوغلو یکی از بزرگترین پارک­‌های مصنوعی آنتالیا به ­شمار می­رود که قرارگیری آن در امتداد ساحل بر زیبایی­های پارک افزوده است. با پیاده‌روی در این مکان زیبا لحظاتی را به دور از مشغله­‌های فکری بگذرانید و اجازه دهید تا هوای تازه انرژی مضاعفی برای گشت ­و گذار در اطراف شهر به شما بدهد. اگر هوس صرف کیک و قهوه یا غذایی خوشمزه به سرتان زد، حتما به یکی از کافه­‌ها یا رستوران­‌های کارالی اوغلو بروید.

با تفریحات شبانه آنتالیا آشنا شوید!

برج ساعت

یکی دیگر از نمادهای تاریخی در شهر آنتالیا برج ساعت نام دارد که تاریخچه ساخت آن به قرن ۱۹ میلادی برمی‌­گردد و با توجه به اینکه از میان ۸۰ برج آنتالیا تنها بازمانده محسوب می­‌شود، می‌­توان آن را نمادی از پایداری و استقامت دانست.

مسجد ییولی مناره

این مکان تاریخی شش گنبد دارد و معمولا به نام­‌های مختلفی همچون علاءالدین و مسجد کنگره­‌دار نیز شناخته می­شود. شما می­توانید بعد از بازدید از قلعه رومی، ساعتی را هم به تماشای این مسجد بگذرانید.

وجود چندین شیار بر روی پیکره بنا که از بیرون قابل مشاهده است، باعث شده تا این مکان تاریخی به­نام ییولی معروف شود که امکان بازدید از آن در تمام ساعات روز به جز هنگام عبادت مردم، برای شما وجود دارد.

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

آبشار دودن

اگر به دیدن جاذبه‌­های طبیعی علاقه دارید، بعد از تماشای قلعه رومی، یکی از بهترین محل­‌هایی که می­‌توانید برای این منظور انتخاب کنید آبشار دودون بوده که دارای ۲ آبشار در بالا و پایین منطقه است.

باید در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط آب ­و هوایی، اگر در بهار و تابستان آنتالیا را به­ عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌­کنید، زمان مناسب­‌تری برای گذران وقت در کنار این آبشار است.

دروازه هادریان

از دیگر نمادهایی که یادآور حضور رومیان در شهر تاریخی آنتالیا است، می­‌توان به دروازه هادریان اشاره کرد که در نزدیکی قلعه رومی آنتالیا قرار دارد و می­‌توانید شکوه و عظمت آن را نظاره‌­گر باشید.

هدف از ساخت این دروازه که ارتفاعی برابر با ۸ متر دارد و ستون­‌های آن از جنس مرمر است، سفر هادریانوس، امپراطور وقت روم بود که در ۱۳۰ سال قبل از میلاد به ­صورت ۳ قوسی ساخته شد.

بندر آلانیا، خلیج آنتالیا و مسجد اسکه از دیگر مکان‌­هایی است که می‌­توانید در نزدیکی قلعه رومی برای بازدید و گذران لحظاتی خاطره­‌انگیز در این شهر انتخاب کنید.

آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

هتل‌های نزدیک به قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا

نمایی از طبیعت اطراف قلعه رومی آنتالیا

در زمان سفر به شهر آنتالیا برای اینکه با خیال راحت به گشت­ و گذار در شهر بپردازید باید هتل مناسبی را پیدا کرده، از همین رو اگر دوست دارید که در نزدیکی قلعه رومی اقامت داشته باشید، می­توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

هتل آلپ پاشا

یکی از بهترین هتل­‌هایی که در نزدیکی قلعه رومی آنتالیا واقع شده، آلپ پاشا است. فضای داخلی این اقامتگاه به سبکی مدرن طراحی شده که تضاد جالبی با مکان­های تاریخی اطراف خود دارد.

اتاق­های این هتل منظره ­ای روبه دریای مدیترانه را به شما نشان می­‌دهد، از امکانات آن نیز می­‌توان به تهویه مناسب، تلویزیون، یک استخر کوچک و خدمات رفاهی مورد نیاز اشاره کرد که می­توانید در زمان حضور خود از آنها استفاده کنید.

البته یکی از فضاهای مناسب برای دوست­داران تاریخ و باستان­‌شناسی که در این هتل وجود دارد، موزه است که بازدید از آن برای شما جالب توجه خواهد بود.

با بهترین هتل‌های آنتالیا آشنا شوید!

هتل اسکی ماسال

این هتل نیز فاصله زیادی با قلعه رومی ندارد و می­توانید برای مدت­زمان حضور خود در آنتالیا، یکی از اتاق­های اسکی ماسال را برای اقامت رزرو کنید. اینترنت رایگان، استخر، فضای سبز و اتاق بازی از سری امکانات این مکان است.

یکی از جذابیت‌­های هتل اسکی ماسال، دیوارهای قدیمی رومی بوده که آن را احاطه کرده است، در ضمن دسترسی مناسبی نیز به نقاط مختلف شهر و همچنین فرودگاه دارد.

هتل ویلا تولیپان

فاصله این هتل تا قلعه رومی چیزی در حدود ۰٫۴ کیلومتر است که اتاق­های آن تهویه مناسبی دارند و در تراس می­‌توانید منظره زیبای شهر را نظاره‌­گر باشید. پارکینگ اختصاصی، دسترسی به اینترنت، باغ و فضای سبز از سری امکانات این مجموعه به­ شمار می‌­رود که در اختیار مسافران قرار می­گیرد.

هتل کیانا کالیسی

با در نظر گرفتن مسافت کمی که بین هتل کیانا کالیسی و قلعه رومی وجود دارد، این امکان برای شما فراهم شده است تا برای انتخاب اقامتگاهی مناسب در نزدیکی قلعه رومی، کیانا کالیسی را انتخاب کنید.

هتل کیانا کالیسی علاوه ­بر اینکه در نزدیکی قلعه رومی آنتالیا قرار داشته، دسترسی مناسبی به بازار قدیم این شهر نیز دارد. پذیرش ۲۴ ساعت، بار، اتاق­‌های بدون سیگار و اینترنت از جمله امکاناتی است که در این محل برای گردشگران دیده می­‌شود.

اگر برای تفریح و گشت­ و گذار به شهر آنتالیا سفر می­‌کنید، اسنپ تریپ به شما این امکان را می­دهد تا از طریق رزرو هتل خارجی، از بابت محل اقامت خود اطمینان کامل داشته باشید و در سفر از تماشای مکان­های تاریخی همچون قلعه رومی لذت ببرید.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

بازدید از قلعه رومی آنتالیا در یک کلام!

قلعه رومی آنتالیا یکی از مکان­‌های تاریخی این شهر محسوب می­‌شود که درباره تاریخچه و هدف ساخت آن ابهامات زیادی وجود دارد و همین امر موجب جلب توجه گردشگران خواهد شد. محوطه بیرونی این مکان بسیار زیبا و دیدنی است و از یک بخش مربع­ شکل و برجی استوانه‌­ای تشکیل می‌­شود. برای رزرو هتل و بلیط هواپیما به ­منظور دیدن این قلعه می­‌توانید از اسنپ تریپ کمک بگیرید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد