مراقبت کرونایی در سفر هوایی

تاریخ انتشار : 17 شهریور 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
مراقبت کرونایی در سفر هوایی

کرونا؛ مهمانی که حالا حالاها قصد رفتن ندارد. در طول یکسال و نیم اخیر، همه ما تلاش کردیم تا با وجود کرونا، زندگی‌های عادی‌مان را از سر بگیریم. اگر از افرادی هستید که می‌خواهید بعد از مدتی طولانی سفر بروید، یا مجبورید به سفر کردن، این چک لیست برای شماست. تمام مواردی که باید در طول سفر هوایی در زمان کرونا به یاد داشته باشید را در ادامه مطلب بخوانید.

تست کرونا بدهید

تست کرونا

در روزهایی که جهش‌های تازه کرونا پیدا می‌شود، بسیاری از ایرلاین‌ها‌، مخصوصا شرکت‌های هواپیمایی خارجی، مسافران را ملزم می‌کنند تا با تست منفی کرونا سوار هواپیما شوند. این شرایط همواره در حال تغییر است. بنابراین اگر مجبور به سفر هوایی در زمان کرونا هستید، حتما شرایط مربوط به ایرلاین و شرکت هواپیمایی را مطالعه کنید. ایرلاین‌ها را بررسی کنید و ببینید کدام در زمینه رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی موفق‌تر عمل کرده‌اند. در صورتی که کمی هم احساس ناخوشی می‌کردید، سفرتان را برای سلامتی خودتان به عقب بیاندازید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین شرایط پذیرش مسافر و خرید بلیت پرواز خارجی

ماسک بزنید

ماسک در هواپیما

به احتمال زیاد تا زمان رفتن کرونا، اجبار به پوشیدن ماسک برقرار خواهد بود. علاوه بر آن، به خاطر نزدیک بودن افراد در طول پرواز، تا جایی که می‌توانید ماسک‌تان را برندارید. فراموش نکنید که ماسک به اندازه کافی و لازم برای سفر همراه داشته باشید. چندتایی را هم برای احتیاط در کیف دم دستتان قرار دهید.

حواستان به دست‌ها باشد

ضدعفونی کردن دست‌ها

تا حد امکان دستتان را به صورت نزنید، هرچقدر هم که سخت باشد. حواستان باشد تا قبل از برداشتن ماسک یا زمان خوردن غذا و خوراکی، به خوبی دست‌ها را ضدعفونی کنید. حتی اگر بتوانید به محض نشستن در صندلی هواپیما، اطرافتان را با مواد ضدعفونی تمیز کنید، خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

فاصله اجتماعی

در طول پرواز شاید نشود به درستی فاصله ایمن با دیگر مسافران را رعایت کرد. اما در زمان ایستادن برای تحویل بار و کارت پرواز، رد شدن از گیت‌های امنیتی، و صف سوار شدن به هواپیما، تا جایی که توانستید فاصله‌ اجتماعی با دیگران را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: نکات سفر در زمان کرونا

اوضاع کرونا در مقصد را بررسی کنید

بررسی وضعیت کرونا در مقصد

اگر سفر هوایی شما در این روزهای کرونا ضروری نیست، امکان به تعویق انداختن آن را هم در نظر بگیرید. به هرحال، سلامتی خود و خانواده‌تان از هر چیز دیگری مهم‌تر است. علاوه بر آن، از وضعیت کرونا در شهر مقصد اطلاع داشته باشید.

خوراک مقوی همراهتان باشد

خوراکی در هواپیما

برای سفر هوایی در زمان کرونا، تغدیه‌های کوچک و جمع جور را در کیف دستی بگذارید. اگر هم خودتان خوردنی آماده کردید، در بسته‌بندی شفاف قرارشان داده، و قبل از گذاشتن کیف برای چک شدن در مرحله امنیتی، آن را مانند وسایل الکترونیکی بیرون بگذارید.

وسایل لازم را ببرید

بستن وسایل در زمان کرونا

قبل از جمع کردن وسایل سفرتان، در نظر داشته باشید که چه وسایلی در هواپیما به شما داده می‌شود تا در پرواز از آنها استفاده کنید. برای مثال، هدفون همراهتان باشد که تا حد امکان وسایل الکترونیکی هواپیما استفاده نشود. یا اگر بالشت پشت‌گردنی مخصوص پرواز دارید، دم دستان بگذارید و یادتان نرود. تا به جای بالشت هواپیما، از وسیله شخصی خودتان در سفر هوایی در زمان کرونا استفاده کنید.

واکسن بزنید

واکسن کرونا

اگر نوبت واکسن به گروه سنی شما رسیده، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر هوایی در زمان کرونا، واکسن بزنید. در صورتی که هم که نوبت واکسن به شما نرسیده، سیستم ایمنی بدنتان را قوی نگه دارید و نکات بهداشتی را در طول سفر به یاد داشته باشید.

تجربه شما از سفر هوایی در زمان کرونا چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان اسنپ‌تریپ، از موارد بهداشتی که لازم است در این روزها به آنها عمل شود بگویید.

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد