همه چیز درباره‌ی نظرات و امتیاز هتل‌ها در اسنپ‌تریپ

تاریخ انتشار : 27 آبان 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
همه چیز درباره‌ی نظرات و امتیاز هتل‌ها در اسنپ‌تریپ

ما در اسنپ‌تریپ با طراحی انواع فیلترها و چندین فاکتور مثل موقعیت مکانی هتل روی نقشه، انتخاب بهترین عکس‌ها برای هتل، نوشتن کامل مشخصات و امکانات هتل، همیشه سعی کردیم مهمانان انتخاب راحت و دقیقی داشته باشند. یکی از این فاکتورها که به انتخاب بهتر توسط مهمان کمک می‌کند و فرصتی‌ست برای ثبت تجربه‌ی مسافر، قسمت نظرات هتل شماست.

در سال ۱۳۹۹ به‌روزرسانی جدیدی روی قسمت نظرات و امتیاز هتل‌ها صورت گرفت تا با راحتی ثبت نظر توسط مهمانان تعداد نظرات هتل‌ها افزایش یابد و همچنین با دقیق بودن امتیازها، مسافران با علاقه و اطلاعات بیشتری به انتخاب هتل شما ترغیب شوند.
از اینکه در ارائه‌ی خدمات بهتر به مهمانان اسنپ‌تریپ همراه ما هستید و در کنار ما برای جلب نظر مشتری و افزایش نظرات مثبت روی صفحه‌ی هتلتان تلاش می‌کنید، از شما سپاسگزاریم.
این صفحه جهت اطلاع‌رسانی به مدیران و رزرواسیون هتل‌ها طراحی شده تا پاسخگوی سوالات شما در زمینه‌ی ثبت نظرات و امتیازات باشد.
معرفی بخش‌های مختلف نظر و امتیاز، روش‌های ثبت نظر، قوانین ثبت و تایید نظرات، نحوه‌ی امتیازدهی و محاسبه‌ی امتیازها را در ادامه بخوانید.

فرم نظردهی و امتیاز شامل چه قسمت‌هایی است و چگونه کار می‌کند؟

فرم جدید نظرات در اسنپ‌تریپ شامل این موارد می‌شود :

امتیازدهی :

در این قسمت مهمان به ۶ مورد امتیاز می‌دهد. پر کردن این گزینه‌ها و امتیازدهی به همه‌ی موارد اجباری است.
در دوران کرونا گزینه‌ی “رعایت پروتکل‌های بهداشتی” هم به این قسمت اضافه شده تا مهمان نظر دقیق‌تری نسبت به نظافت هتل ثبت کند و هتل‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند امتیاز بیشتری نسبت به دیگر هتل‌ها داشته باشند.

نوشتن نظر و نکات مثبت و منفی:

در این قسمت مهمان به طور کلی نظرش را نسبت به اقامت با انتخاب گزینه‌ی خوب، بد یا متوسط ثبت می‌کند و می‌تواند با نوشتن در کادرهای نکات مثبت، نکات منفی و کادر نظرات، نظرش را جامع و کامل شرح دهد. پر کردن این قسمت اختیاری است.

معرفی هتل به دیگران:

پس از نوشتن نظر، قسمتی وجود دارد که کاربر بتواند با امتیاز ۱ تا ۱۰ اقامت در هتل مد نظر را به دوستان و آشنایان معرفی کند. پر کردن این قسمت اختیاری است.

مهمان اسنپ‌تریپ از چه راه‌هایی می‌تواند برای هتل محل اقامتش نظر ثبت کند؟

۱ – ورود به لینکی که مهمان پس از اقامت در هتل یا اقامتگاه به صورت SMS دریافت می‌کند. در این SMS که پس از خروج برای مهمان به همان شماره‌ای که رزرو با آن ثبت شده ارسال می‌شود لینکی وجود دارد که مهمان با کلیک روی لینک وارد صفحه‌ی هتل می‌شود و نظرش را ثبت می‌کند.
۲ – ورود به صفحه‌ی هتل یا اقامتگاه در وب‌سایت اسنپ‌تریپ. (مهمان باید با همان شماره موبایلی که رزرو ثبت شده است به عنوان کاربر ورود کند.)
۳ – ورود به صفحه‌ی هتل یا اقامتگاه در سوپراپلیکیشن اسنپ‌. (شماره‌ای که کاربر با آن وارد سوپراپلیکیشن شده است ملاک است. درواقع شماره‌ای که کاربر با آن وارد سوپراپلیکیشن شده باید با شماره‌ای که رزرو با آن ثبت شده مطابقت داشته باشد.)
۴ – ورود به صفحه‌ی هتل یا اقامتگاه در اپلیکیشن اسنپ‌. (شماره‌ای که کاربر با آن وارد اپلیکیشن شده است ملاک است. درواقع شماره‌ای که کاربر با آن وارد اپلیکیشن شده باید با شماره‌ای که رزرو با آن ثبت شده مطابقت داشته باشد.)
۵ – از قسمت پروفایل کاربری اسنپ‌تریپ می‌شود روی رزروهای موجود در پروفایل نظر و امتیاز ثبت کرد. (به زودی)

راه‌هایی که امکان ثبت نظر از طریق آن‌ها وجود ندارد کدام است؟

۱ – از طریق اپلیکیشن آپ و سایت سازمانی (B2B) اسنپ‌تریپ امکان ثبت رزرو وجود ندارد. مهمانی که از این ۲ راه رزرو انجام داده از راه‌های ۲ تا ۴ می‌تواند نظر ثبت کند.

قوانین ثبت نظر و امتیاز به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسنپ‌تریپ:

چه کسانی می‌توانند نظر ثبت کنند؟

مهمانی که حتما در هتل یا اقامتگاه موردنظر اقامت داشته باشد و آن را از طریق اسنپ‌تریپ رزرو کرده باشد. (شماره موبایلی که رزرو به وسیله آن ثبت شده است ملاک بررسی است)
برای ثبت نظر روی وب‌سایت و از طریق ورود به صفحه‌ی هتل، از مسافر خواسته می‌شود که به سایت وارد شود و یا ثبت نام کند. باتوجه به اینکه ملاک بررسی، شماره موبایل مسافر است، ثبت نام و ورود باید با شماره‌ی ثبت شده در رزرو انجام شود.
بنابراین کامنت کسانی که در هتل رزرو از طریق اسنپ‌تریپ نداشته‌اند ثبت نخواهد شد.

چه زمانی مهمان می‌تواند نظرش را ثبت کند؟

ثبت نظر و امتیازدهی، از لحاظ زمانی فقط می‌تواند در بازه زمانی خروج از هتل تا ۲ ماه پس از خروج از هتل انجام شود. (یعنی قبل از به اتمام رسیدن اقامت و همچنین با گذشت بیش از ۲ ماه از اقامت، ثبت نظر و امتیازدهی میسر نیست)
بنابراین مهمانانی که رزروشان کنسل شده امکان ثبت نظر ندارند.

هر مهمان چندبار می‌تواند نظر ثبت کند؟

به ازای هر رزرو، مهمان فقط یک بار می‌تواند نظر ثبت کند. (ثبت بیش از یک نظر برای یک رزرو مقدور نیست.)
بنابراین کامنت تکراری ثبت نخواهد شد.

محاسبه‌ی امتیاز هتل به چه صورتی است؟

پس از ثبت امتیاز توسط مهمان و تایید نظر توسط ادمین اسنپ‌تریپ، میانگین امتیازهایی که مهمان وارد کرده بعنوان امتیاز آن کامنت نمایش داده می‌شود. و از میانگین امتیازهای همه‌ی کاربران امتیاز کل هتل به دست خواهد آمد.

چه امتیازی باید بگیریم تا امتیاز هتل‌مان “عالی” باشد؟

اگر هتلتان امتیاز ۳٫۵ و بالاتر بگیرد با کلمات “خوب”، “خیلی خوب” و “عالی” نمایش داده خواهد شد و در صورتی که امتیاز کل هتلتان زیر ۳٫۵ باشد کلمه‌های “بد” و کلمات توصیفی منفی برای هتل نوشته نخواهد شد. تا فرصتی باشد برای افزایش کیفیت خدمات و ورود به رده هتل‌های ۳٫۵ به بالا.
عالی : امتیاز ۴٫۵ تا ۵
خیلی خوب : امتیاز ۴ تا ۴٫۵
خوب : امتیاز  ۳٫۵ تا ۴
امتیازهای ۳٫۵ و پایینتر کلمه‌ی توصیفی ندارند.

نحوه محاسبه‌ی امتیاز کل هتل به چه صورت است؟

برای نمایش امتیاز کل هر هتل ۲ فاکتور محاسبه وجود دارد :
۱ – دو گزینه‌ی «دسترسی به نقاط مهم» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا» تاثیری در میانگین ندارند. ۵ فاکتور دیگر امتیازدهی، با وزن یکسان در میانگین هتل محاسبه می‌شوند.
۲ – امتیازهایی که جدیدتر ثبت شده‌اند در محاسبه میانگین هر فاکتور و همچنین محاسبه میانگین امتیاز کلی هتل وزن بیشتری دارند. این وزن‌دهی به این صورت است:
• امتیازهای مربوط به ۳ ماه اخیر: وزن ۵
• امتیازهای مربوط به ۳ تا ۶ ماه اخیر: وزن ۴
• امتیازهای مربوط به ۶ ماه تا ۱ سال اخیر: وزن ۳
• امتیازهای مربوط به ۱ تا ۲ سال اخیر: وزن ۲
• امتیازهای مربوط به ۲ تا ۳ سال اخیر وزن ۱
• امتیازهای قدیمی‌تر از ۳ سال اخیر: وزن ۰

آیا می‌توان نظرات قدیمی را حذف کرد؟

باتوجه به اینکه تعداد نظرات هتل می‌تواند یکی از نشانه‌های پرفروش و پر مخاطب بودن هتل در سایت اسنپ‌تریپ باشد حذف نظرات به نفع هیچ هتلی نخواهد بود.
ضمن اینکه با سیستم امتیاز دهی جدید که امتیاز نظرات قدیمی تاثیر خیلی کمی در عدد نهایی امتیاز هتل دارند خود به خود نظرات قدیمی ناکارآمد و بی تاثیر خواهند بود.
نظرات خیلی قدیمی به مرور آرشیو شده و نمایش داده نخواهند شد، تا آنچه به مهمان نمایش داده می‌شود نظرات تازه و برآمده از جدیدترین خدمات هتل باشد.

چرا درحالیکه نظر جدیدی ثبت نشده اما عدد امتیاز هتل تغییر کرده و بالاتر یا پایین‌تر رفته؟

ممکن است شما با تغییر عدد امتیاز هتلتان آخرین نظرات را بررسی کنید و ببینید نظر جدیدی اضافه نشده. در این موارد نظری که دارای متن نوشتاری باشد ثبت نشده اما مسافر یا مسافرانی نظرات بدون متن ثبت کرده‌اند که این نظرات چون فقط دارای امتیاز است و متنی ندارد در قسمت نظرات نمایش داده نمی‌شود. شما می‌توانید تعداد کل نظرات تاثیرگذار روی امتیاز هتلتان را در کنار عدد امتیاز ببنید. برای مثال در کنار عدد ۳٫۳ نوشته شده ۳۰ نظر. به این معنی که امتیاز ۳٫۳ از ۳۰ نظر با متن و بدون متن به دست آمده که شما نظرات بدون متن را نمی‌بینید.

نظرات بر چه اساسی توسط ادمین اسنپ‌تریپ تایید یا رد می‌شوند؟

نظرات ثبت شده پیش از قرار گرفتن روی سایت توسط ادمین اسنپ‌تریپ در بخش محتوای هتل‌ها بررسی و خوانده می‌شود تا اگر نظری مغایر با سیاست‌های ثبت نظر اسنپ‌تریپ بود برای جلوگیری از تضییع حقوق هتل‌ها و مسافران، از انتشار آن جلوگیری شود.

چه کامنت‌های تایید نمی‌شوند؟

۱ – نظراتی که شمال نام هتل رقیب و یا نام سامانه‌ی رزرواسیون رقیب باشند.
۲ – نظراتی که غیر مستقیم شامل فحاشی یا حاوی زبان یا مفاهیمی باشند که می‌تواند توهین تلقی شود.
۳ – نظراتی که مستقیما شامل فحاشی، توهین، تهدید، مسائل جنسیتی، توهین به دین، نژادپرستی و حمله به یک فرد باشد.
۴ – نظرات مغرضانه یا اغراق آمیز (در این مورد تلاش ما این است با کمک تیم پشتیبانی اسنپ‌تریپ و تماس با مهمان و پرسنل هتل جویای مشکل پیش آمده باشیم و پس از بررسی دلیل غرض ورزی و اغراق و عصبانیت، راجع به تایید یا رد نظر تصمیم گرفته شود)

آیا نظرات منفی کمتر از نظرات مثبت تایید می‌شوند؟

نظرات منفی که مغایر با سیاست‌های اسنپ‌تریپ نباشد حتما تایید خواهد شد و در این زمینه تفاوتی بین نظرات منفی و مثبت وجود ندارد. متقابلا اگر نظر مثبتی هم مغایر با سیاست‌های اسنپ‌تریپ باشد رد خواهد شد.
نظرات منفی محترمانه و سازنده بهترین مرجع ارتباط ما و هتل‌ها با مهمان است تا با شناخت نیاز مهمان‌ها بهتر بتوانیم برای رفاه مهمان تلاش کنیم.

در صورتی که درباره‌ی هر کدام از قسمت‌های ثبت و تایید نظرات و امتیازها سوال، انتقاد یا پیشنهادی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات همین صفحه برای ما بنویسید.

در صورت بروز هرگونه مشکل یا مشاهده‌ی نظراتی مغایر با سیاست‌های اسنپ‌تریپ بر روی سایت، لطفا با سیتی‌لید هتل خود در تیم زنجیره تامین اسنپ‌تریپ در میان بگذارید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دسته:کانال اسنپ‌تریپ

مطالب مرتبط :

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

13 اسفند 1401

توضیحات قرارداد مارکت پلیس

26 مهر 1400

۱ نظر

  • پاسخ یوسفی ۵ بهمن ۱۳۹۹ از ۰۹:۱۶

    میخوام راجب هتلی که رفتم نظر بدم لطفا راهنماییم کنید

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد