نوروز را در اصفهان چه طور بگذرانیم؟

تاریخ انتشار : 3 اسفند 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نوروز را در اصفهان چه طور بگذرانیم؟

اصفهان یکی از اصلی‌ترین مقاصد سفر در نوروز است. هم خوش آب و هواست. هم دیدنی‌های زیادی را در خودش جای داده و هم حال و هوای عیدش هم مثل بقیه سال دیدنی است. اما در عید باید در اصفهان چه کار کنیم و کجاها را از نظر بگذرانیم؟ ما در این پست قصد داریم جاهای خاص‌تری را برای رفتن در سفر اصفهان معرفی کنیم.

کجا برویم؟ کجا پیاده‌روی کنیم؟

اصفهان جاهای دیدنی زیاد دارد. از جاذبه های اصلی‌اش همچون، زاینده رود، سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان و مساجد این میدان مثل مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو و بازار اصفهان که بگذریم، جاهای بکر دیگری هم برای رفتن هست.

موقع غروب و شب ها به جلفا بروید. این محله بسیار دلفریب، پر از رستوران و کافه و مرکز خرید است و راه رفتن در آن حال و هوای آدم را عوض می‌کند. خیابان چهارباغ با درختان سربه فلک کشیده اش، جای دیگری است که می‌توان برای پیاده روی و دوچرخه سواری رویش حساب کرد. اگر کارت ملی همراه داشته باشید، از دکه های مخصوص می‌توانید دوچرخه کرایه کنید.

قدم زدن در کنار مادی‌های اصفهان را فراموش نکنید. مادی‌ها، نهرهای بزرگ و پرآبی هستند که اطرافشان درختان تنومندی است که بر کل خیابان سایه انداخته‌اند و گاهی نسیم خنکی نیز می‌وزد. جایی دنج و آرام، برای پیاده روی. اصفهان مادی‌های زیادی دارد اما بزرگترین آن مادی نیاصرم، در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد که از کنار پل مارنان سرچشمه گرفته و از کنار محله لبنان می‌گذرد. مادی شاه از وسط کاخ ها می گذرد و مادی فرشادی از خیابان استانداری راه هشت بهشت را در پیش می گیرد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اصفهان

در اصفهان چی و کجا بخوریم؟

اصفهان تا دلتان بخواهد رستوران و خوردنی دارد و در طول سفر به آدم بد نمی‌گذرد.

صبحانه

اگر دلتان خواست به قول معروف صبحانه مشتی و خودمانی‌ای بخورید باید سری به قهوه خانه دایی غفور در خیابان چهارباغ و کوچه فروهر بزنید. حاج غفور یکه و تنها املت ها، نیمروها، عدسی و لوبیای خیلی خوشمزه‌ای را جلویتان می‌گذارد. اگر دلتان خواست صبحانه را در جایی لوکس بخورید که انتخاب ها بیشتر باشد  به شربت خانه فیروز در محله جلفا، نزدیک کلیسای وانک بروید.

ناهار و شام

یک وعده را حتما به رستوران شهرزاد اختصاص دهید. رستوران شهرزاد که در طول سال‌ها خم به ابرو  نیاورده یکی از قشنگ ترین رستوران‌های اصفهان است که هم غذایش بسیار خوشمزه است و هم قیمت‌ها معقول. فقط اینکه قبل از ساعت ۱ باید آنجا بود که به خصوص در روزهای تعطیل شلوغ می‌شود. ‌

یکی از رستوران های خوب دیگر اصفهان که از عمر آن دو سه سال بیشتر نمی‌گذرد، عشایر است. در عشایر می‌توان بهترین کباب کوبیده و بریانی را خورد، ضمن اینکه آبگوشتی در عشایر ارائه می‌شود که هرچند مقدارش کم است، اما بسیار لذیذ است و باید حتما امتحانش کرد. قیمت ها پایین است، هرچند که ساعت ۳ به بعد دیگر کرکره‌های عشایر پایین می‌آید. عشایر در منطقه آتشگاه قرار گرفته.

اگر دلتان آبگوشت و دیزی در محیطی باصفا خواست می‌توانید سری به بازار فرش، واقع در میدان نقش جهان بزنید. در این بازار سراغ دیزی سرا را از هرکس بگیرید نشانتان خواهد داد. دیزی‌ای که مثلش را در هیچ کجای اصفهان نمی توان پیدا کرد.

بهترین هتل‌های اصفهان کدامند؟

فست فود

اگر دلتان فست فود خواست، سری به محله جلفا بزنید. در خیابان نظرشرقی و جنب میدان جلفا، انتخابتان می‌تواند پیتزا گارنی باشد، پیتزایی که با خمیر بسیار نازکی درست شده. ضمن اینکه در گارنی اول باید چیپس و پنیر سفارش داد که یکی از بهترین هاست. در خیابان خاقانی می‌توان سراغ ساندویچ کارن رفت. کارن، بندری‌ها و چیکن برگرها و ساندویچ گراز خیلی خوبی دارد. در خیابان شیخ بهایی، ساندویچ شقایق، ساندویچ‌های بسیار خوش طعمی دارد.

دوغ و گوشفیل

اگر دلتان دوغ و گوشفیل بخواهد می‌توانید سری به خیابان‌های اطراف نقش جهان بزنید. دوغ و گوش فیل عدالت نیز بین میدان امام حسین و چهارراه تختی هم خوشمزه است و هم جای نشستن دارد.

در اصفهان به کدام کافه برویم؟

شربت سرای روزگار، در پشت مسجد شیخ لطف الله و سرای اسپادانا، جای دنجی برای نشستن و چای خوردن هست، ضمن اینکه خود سرای اسپادانا، سرای دلنشینی است که حوضی در وسط و صندلی‌هایی در اطراف دارد و می‌توان خود را به یک قهوه مهمان کرد.

بیشتر بخوانید: کافه‌ها و شربت‌خانه‌های اصفهان

سوغات اصفهان چی بخریم؟

دور میدان نقش جهان و همچنین بازار اصفهان، صنایع دستی زیادی وجود دارد. بازار قیصریه نیز انواع و اقسام ادویه، پارچه‌های قلمکار و ظروف سفالی و فرش‌های نفیس را در خود جای داده. برای خریدن سوغات در سفر اصفهان می‌توان بازار قیصریه را انتخاب کرد و برای خریدن گز اصفهان و پولکی هم می‌توان به یکی از شعبات گز مظفری در خیابان شیخ بهائی یا شیخ صدوق سر زد. گز کرمانی و گز سلامتیان نیز گز فروشی های اصیل اصفهانند.

بیشتر بخوانید: بهترین گز اصفهان را از کجا بخریم؟

اطراف اصفهان کجا برویم؟

اگر دلتان می‌خواهد یک روز را در طبیعت بگذرانید از اصفهان خارج شوید و راه شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان را در پیش بگیرید. سمیرم که ۲ ساعت با اصفهان فاصله دارد، بهشتی است پر از دار و درخت و جاهای دیدنی. پارک دریاچه سمیرم، آبشار تنگه رودقر، آبشار ملخ و بی بی سیدان، یکی از بی‌نظیرترین تصاویر را در دل طبیعت به وجود آورده‌اند. ضمن اینکه سمیرم سیب‌های خیلی خوش طعم و آبداری هم دارد. از دیگر جاهای دیدنی اطراف اصفهان که سرسبز است و در عید می‌توان رفت: کوهرنگ در فاصله ۳ ساعته از اصفهان. کوهرنگ به آب و هوای خوش، آبشار و چشمه دیمه معروف است. پل زمان خان، شهرک تفریحی چادگان، ورزنه و کویر مصر است.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای سفر به اصفهان

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد