همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول

تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
فرودگاه جدید استانبول

اگر در دو سال اخیر به استانبول سفر کرده باشید، پروازتان در فرودگاه جدید استانبول به زمین نشسته‌. اما این فرودگاه چرا ساخته شد و چه ویژگی‌هایی دارد که فرودگاه آتاتورک استانبول نداشته؟ اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را درباره فرودگاه جدید استانبول بخوانید تا با زیر و بم آن آشنا شوید.

جایگزین فرودگاه آتاتورک

اگر پیش از آغاز به کار فرودگاه جدید، به استانبول رفته باشید فرودگاه آتاتورک را به یاد دارید. شلوغی، صف‌های طولانی، و فضای کم فرودگاه در بدو ورود به استانبول، استقبال گرم و صمیمی از مسافران و گردشگران به نظر نمی‌رسید. اما حدود ۲ سال پیش تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه جدید استانبول منتقل شدند.

بزرگترین فرودگاه جهان؟

این فرودگاه را به نام فرودگاه بین‌المللی استانبول می‌شناسند و در ترکی به صورت İstanbul Havalimanı نوشته می‌شود. البته در نظر بگیرید که فرودگاه همچنان تکمیل نشده و قرار است تا سال ۲۰۲۸ تمامی ۴ فاز این فرودگاه به بهره‌برداری برسد. اگر طبق برنامه‌ریزی پیش برود، پس از اتمام تمامی فازها در مساحت ۷۶٫۵ میلیون متر مربع، فرودگاه استانبول میزبان ۲۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد بود و عنوان بزرگترین فرودگاه جهان را از آن خودش می‌کند.

فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

فرودگاه جدید استانبول در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و در ۴۰ کیلومتری میدان تقسیم، مرکز شهر استانبول، است. با تاکسی از همان مرکز شهر تا فرودگاه حدود ۵۰ دقیقه راه دارید.

رفت و آمد از فرودگاه استانبول به شهر و بالعکس از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • اتوبوس: در مسیرهای مختلف به استانبول و به صورت ۲۴ ساعته و همه روزه انجام می‌شود. قیمت بلیط‌های اتوبوس از فرودگاه استانبول هم متغیرند.
  • تاکسی: تاکسی‌های نارنجی (اقتصادی و ارزان)، تاکسی‌های آبی (راحت و کمی گرانتر)، و تاکسی‌های مشکی (سواری‌های لوکس) شما را از فرودگاه به مقصدتان در استانبول می‌رسانند.
  • کرایه اتومبیل: اگر ترجیح می‌دهید خودتان رانندگی کنید، می‌توانید به سراغ یکی از نمایندگی‌های کرایه اتومبیل و خودرو در فرودگاه استانبول بروید.
  • مترو: طبق اطلاعات فرودگاه، همچنان خط متروی فرودگاه به صورت کامل قابل استفاده نیست و بهتر است از مسیرهای دیگر استفاده کنید.

فرودگاه استانبول چه امکاناتی دارد؟

اگر بین دو پرواز وقت و زمان خالی دارید می‌توانید استراحت کنید یا خودتان را در فرودگاه استانبول سرگرم کنید. اینترنت رایگان، زمین بازی برای کودکان، و رستوران و کافه‌های مختلف در اختیار شما هستند.

فروشگاه‌‌ها: در فرودگاه مغازه‌های بدون عوارض گمرکی یا همان Duty Free متنوعی هم قرار گرفته.

ترمینال‌ها: فرودگاه جدید استانبول یکی از بزرگترین ترمینال‌ها را در بین فرودگاه‌ها دارد که هم مسافران داخلی و هم خارجی را جای می‌دهد. در سال‌های آینده هم قرار است به تعداد این ترمینال‌ها اضافه شود.

پارکینگ: پارکینگ طبقاتی فرودگاه استانبول ظرفیت ۴۰ هزار خودرو را دارد.

محل‌های استراحت: در فرودگاه مکان‌هایی برای استراحت مسافران قرار گرفته شده و از اسپا و امکانات حمام هم می‌توانید استفاده کنید.

کدام هتل‌ها به فرودگاه استانبول نزدیک هستند؟

  1. YOTEL Istanbul Airport Hotel: این هتل نزدیکترین هتل به فرودگاه است و ۴۵۱ اتاق با امکاناتی لوکس دارد. این هتل در واقع بزرگترین هتل ترمینال فرودگاه در اروپاست. اینترنت رایگان، امکانات ورزشی، رستوران، و اتاق جلسات تنها برخی از امکانات این هتل هستند.
  2. Kemer Country Hotel ​: هتل ۵ ستاره‌ در حدود ۱۵ کیلومتری فرودگاه استانبول است که در منطقه‌ای آرام قرار دارد.
  3. Park Inn by Radisson Istanbul Airport: از این هتل ۴ ستاره تا فرودگاه استانبول تنها ۱۰ دقیقه با خودرو فاصله است. این هتل هم گزینه‌ خوبی برای اقامت در نزدیک فرودگاه به‌شمار می‌رود.

با بهترین ایرلاین ‌های دنیا آشنا شوید

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد