همه چیز درباره فرودگاه رامسر

تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ مهر ۱۴۰۰
فرودگاه رامسر

رامسر در ۲۷۷ کیلومتری تهران، از پرمسافرترین شهرهای مازندران است. شاید فکر کنیم کی ممکن است سفر با ماشین و گذشتن از جاده‌های سرسبز را رها کند و با هواپیما سفر کند. اما گاهی برای اینکه زود به مقصد برسیم ناگزیر از خرید بلیط هواپیما سفر هوایی هستیم. در این مطلب درباره فرودگاه رامسر نوشته‌ایم.

فرودگاه رامسر کجاست؟

پرواز رامسر

برای رسیدن به فرودگاه رامسر باید وارد جاده تنکابن – رامسر شویم و تا میدان شهید خلعتبری پیش برویم. فرودگاه رامسر در مجاورت این میدان و در نزدیکی ساحل است.

رامسر، شهری‌ست نزدیک جنگل و دریا و همین یکی از دلایل توجه به آن در دوره‌های مختلف بوده است. از وقتی رامسر تبدیل به یک منطقه گردشگری شد، ساخت فرودگاه هم در آن کلید خورد. فرودگاه رامسر سال ۱۳۳۱ افتتاح شد. شهرت این فرودگاه بعد از کودتای ۲۸ مرداد به اوج خودش رسید. از این فرودگاه بود که هواپیمای حامل شاه از زمین بلند شد و او را به خارج از کشور منتقل کرد.

در دوران پهلوی، اینجا فرودگاهی بیشتر تشریفاتی و تفریحی بود که تنها سران مملکتی اجازه پرواز از آن را داشتند. اما بعد از انقلاب بقیه هم اجازه استفاده از فرودگاه را پیدا کردند.

فرودگاه رامسر به چه مقاصدی پرواز دارد؟

اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر

در روز ۱۷۹ پرواز تفریحی از این فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه همچنین در کارنامه خود ۱۶ پرواز مسافری در یک روز را هم دارد، اما در حال حاضر مقاصد پروازی این فرودگاه محدود به دو شهر تهران و مشهد می‌شود.

اطلاعات پرواز فرودگاه رامسر نشان می‌دهد که از این فرودگاه به فرودگاه مهرآباد هر روز هفته، پرواز رفت و برگشت برقرار است. همچنین این فرودگاه به صورت مرتب در هفته دو پرواز رفت و برگشت به مشهد دارد. پرواز به اهواز هم از رامسر ممکن است، اما این پرواز مرتب نیست. در جمعه برخی از هفته‌ها پرواز رامسر-اهواز انجام می‌شود. این را هم بگوییم که هنوز مسیر‌های پروازی عمومی از رامسر به خارج از کشور و بر عکس تعریف نشده است.

اطلاعات پرواز

برای باخبر شدن از زمان پروازها می‌توانیم به سایت فرودگاه به نشانی https://ramsar.airport.ir/21 برویم. همچنین شماره تماس‌های ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۷ و ۰۱۱۵۵۲۲۶۳۷۸ پاسخگوی ماست.

فرودگاه چه امکاناتی دارد؟

در حال حاضر فرودگاه رامسر پایانه تاکسی، بوفه، سیستم روشنایی باند، تاکسی، پارکینگ، رستوران و بوفه دارد.

جاذبه‌های نزدیک

جواهرده

ساحل: فرودگاه، در مجاورت جاده ساحلی (تنکابن – رامسر) قرار دارد و قدم‌زنان هم که از فرودگاه به سمت ساحل برویم، کمتر از پنج دقیقه راه داریم.

جواهرده: قصد بسیاری از سفر به رامسر دیدن جواهر‌ده است. اگر با هواپیما خودمان را به رامسر رسانده‌ایم و قصد داریم بلافاصله به جواهرده برویم، حدود ۳۰ کیلومتر تا آنجا راه داریم.

تله‌کابین رامسر: مسافت فرودگاه تا تله‌کابین رامسر که به بام رامسر هم معروف است، حتی از جواهرده هم کمتر است؛ بام رامسر در ۱۲ کیلومتری فرودگاه قرار دارد.

قلعه مارکوه: بسیاری در سفرشان به رامسر به دیدن جاذبه‌های طبیعی اکتفا نمی‌کنند. اگر می‌خواهیم در کنار لذت بردن از طبیعت، جاهای دیدنی شهر را هم از دست ندهیم، از فرودگاه رامسر فاصله زیادی با آنها نداریم. فرودگاه تا قلعه مارکوه ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و از آنجا تا کاخ مرمر فقط ۳٫۸ کیلومتر راه داریم.

قلعه مارکوه

بوستان صفارود: بوستان جنگلی صفارود و گرسماسر که از دیگر جاهای دیدنی رامسر هستند به ترتیب در ۱۱ و ۵۱ کیلومتری فرودگاه قرار دارند.

بلوار معلم: در سفرمان به رامسر بلوار معلم این شهر را هم نباید فراموش کنیم. قدم زدن در این بلوار یکی از کارهایی‌ست که مسافران این شهر حتما انجامش می‌دهند. از فرودگاه رامسر تا بلوار معلم فقط ۲٫۷ کیلومتر فاصله است.

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

7 خرداد 1402
کاخ مرمر

کاخ مرمر کجاست؟

8 اسفند 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد