هر آنچه که باید در مورد ویزای عمان بدانید

تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
هر آنچه که باید در مورد ویزای عمان بدانید

ویزای عمان نوعی مجوز است که برای اتباع خارجی صادر می‌شود تا به دلایل مختلف مانند گردشگری، تجاری یا کاری به این کشور سفر کنند. فرآیند درخواست ویزا به‌طور کلی ساده است و می‌تواند به صورت آنلاین یا از طریق سفارت یا کنسولگری عمان انجام شود. بسته به هدف سفرتان، ممکن است از شما خواسته شود مدارک دیگری مانند نامه حمایت مالی یا مدرک رزرو هتل را ارسال کنید. شرایط ویزا و زمان پردازش با توجه به کشور مبدا و سایر عوامل می‌توانند متفاوت باشند؛ این بلاگ را بخوانید تا درمورد نحوه دریاف ویزا از عمان بیشتر بدانید.

شرایط ویزای عمان

شهروندان غیر عمانی برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنند که شرایط خاصی برای آن وجود دارد. اول اینکه متقاضیان باید دارای گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ درخواست باشند. ثانیا مسافران باید مدرک رزرو اقامتگاه برای مدت زمان اقامت خود در عمان را نشان دهند. متقاضیان به توجه به ترجیحات و بودجه خود می‌توانند هتل، مهمانخانه یا اقامتگاه رزرو کنند. علاوه بر این، تاییدیه اقامتگاه باید از یک موسسه شناخته شده مورد تایید وزارت گردشگری عمان باشد.

اکثر شهروندان ایرانی به ویزای عمان نیاز دارند که نوع آن به شرایط و دلایل خاص سفر بستگی خواهد داشت. سه نوع ویزای کشور عمان برای اتباع ایرانی وجود دارد که نوع مناسب هر فرد، با توجه به مدت اقامت و برنامه سفر وی مشخص می‌شود. این سه نوع عبارت‌اند از:

  • ویزای یکبار ورود به مدت ۱۰ روز
  • ویزای چند بار ورود (معتبر برای ۳۰ روز)
  • ویزای چند بار ورود اکسپرس (زمان پردازش سریع‌تر)

چطور ویزا بگیریم؟

مدارک مورد نیاز درخواست ویزای عمان

ویزای عمان

نمایی از جاذبه‌های عمان

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای عمان با توجه به نوع ویزای مورد نظر شما متفاوت است. اولین و مهم‌ترین مدرک، پاسپورت معتبر است. پاسپورت شما باید حداقل شش ماه از تاریخ ورود به عمان اعتبار داشته باشد و به حداقل دو صفحه ویزا خالی نیاز دارد. شما به یک قطعه عکس جدید در اندازه پاسپورت نیاز دارید که باید در پس‌زمینه‌ای ساده و سفید گرفته شده باشد.

اگر برای ویزای کاری درخواست می‌دهید، ممکن است به دعوت‌نامه‌ای از یک حامی مالی یا کارفرمای عمانی نیاز داشته باشید. در این نامه باید هدف از بازدید، مدت اقامت و ماهیت کار شما ذکر شود. اگر برای ویزای توریستی درخواست می‌کنید، باید مدارکی مبنی بر اقامت در عمان، مانند رزرو هتل در طول اقامت خود ارائه دهید. متقاضیان باید بعد از پر کردن فرم‌های لازم، مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری عمان ارسال کنند تا مدارک ارائه شده آنها بررسی شوند.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

هزینه ویزای عمان چقدر است؟

هزینه ویزای عمان تقریبا مقرون‌ به‌ صرفه است و به نوع و مدت ویزای مورد نظر شما بستگی دارد. کمترین مبلغی که می‌توانید برای ویزای یکبار ورود و اقامت کوتاه‌مدت بپردازید، ۵ ریال عمان (حدود ۱۲٫۹۸ دلار) با مدت اعتبار حداکثر ۱۰ روز است.

ویزای توریستی برای بازدیدکنندگانی که قصد سفر طولانی‌مدت دارند نیز در دسترس است. هزینه ویزای توریستی استاندارد ۲۰ ریال عمان (حدود ۵۱٫۹۲ دلار) است و ورودی‌های متعدد با مدت اعتبار یک ماهه را ارائه می‌دهد.

ویزای توریستی اکسپرس که پردازش آن کمتر از ۱۲ ساعت طول می‌کشد را می‌توان با هزینه اضافی ۲۰ ریال عمان (تقریبا ۵۲ دلار) دریافت کرد. مسافران می‌توانند برای اجتناب از هرگونه تاخیر در برنامه‌ها، کمی بیشتر هزینه کنند و برای اطمینان از انعطاف‌پذیری و آرامش خاطر در طول سفر، ویزای پرهزینه‌تر و بادوام‌تر را انتخاب کنند.

  • ویزای یکبار ورود – ۵ ریال عمان – ارزان‌ترین گزینه برای اقامت‌های کوتاه‌مدت تا ۱۰ روز.
  • ویزای توریستی استاندارد – ۲۰ ریال عمان – برای کسانی که می‌خواهند تا ۳۰ روز اقامت داشته باشند.
  • ویزای توریستی اکسپرس – ۲۰ ریال عمان (هزینه اضافه) – برای کسانی که می‌خواهند روند درخواست آن‌ها سریع‌تر پیگیری شود.

از گواهینامه بین‌المللی رانندگی چه می دانید؟

زمان جواب‌دهی و اعتبار ویزای عمان

تصویری از مسقط، عمان

زمان جواب‌دهی و اعتبار ویزای عمان فاکتورهای مهمی هستند که در برنامه‌ریزی سفر به این کشور باید در نظر گرفته شوند. زمان پاسخگویی برای پردازش ویزا بسته به نوع ویزای اعمال‌شده و فوریت درخواست، متفاوت خواهد بود.

متوسط زمان پردازش برای ویزای معمولی سه تا پنج روز کاری و برای ویزای فوری یا اکسپرس یک تا سه روز کاری است. با این حال، امکان دارد به دلیل دوره‌های اوج سفر، تعطیلات رسمی و شرایط غیرقابل پیش‌بینی تاخیر وجود داشته باشد. توصیه می‌شود قبل از تاریخ سفر مورد نظر، برای ویزا درخواست دهید تا زمان کافی برای رسیدگی و جلوگیری از هرگونه مشکل لحظه آخری داشته باشید.

مدت زمان اعتبار، یکی دیگر از فاکتورهای ضروری است که باید در هنگام درخواست ویزای عمان در نظر گرفت. اعتبار ویزا به مدت زمانی اطلاق می‌شود که دارنده ویزا اجازه ورود و اقامت در عمان را دارد. اعتبار ویزا بر اساس نوع ویزای اعمال شده، تعداد ورودی‌های مجاز و مدت اقامت مجاز متفاوت است.

معمولا اعتبار ویزای توریستی سه ماه از تاریخ صدور و حداکثر مدت اقامت مجاز ۳۰ روز است. اعتبار ویزای تجاری ممکن است با توجه به ماهیت بازدید تجاری، متفاوت باشد. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود اعتبار ویزا کل مدت اقامت مورد نظر در عمان را پوشش می‌دهد تا از هرگونه مشکل در سفر جلوگیری شود.

هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

آدرس و تلفن سفارت عمان در ایران

سفارت عمان در ایران در شهر تهران قرار گرفته است و مسئولیت ارائه خدمات ‌ به شهروندان عمانی در سفر به ایران و ایرانیان در سفر به عمان را بر عهده دارد. سفارت به‌عنوان بخشی از وظایف خود، خدمات ضروری ویزا، خدمات کنسولی و کمک به اتباع عمانی در زمان حضور در ایران را ارائه می‌دهد.

برای تماس با سفارت عمان در ایران باید با شماره تلفن ۲-۲۲۰۵۷۶۴۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. در صورت نیاز به درخواست ویزای عمان از تهران باید به آدرس تهران، خیابان آفریقا، کوچه تندیس، پلاک ۱۲ مراجعه کنید. موقعیت مکانی سفارت به گونه‌ای است که به خطوط حمل‌ و‌ نقل عمومی دسترسی خوبی دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. با خرید بلیط هواپیما از اسنپ‌تریپ در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید بلیط خود را بخرید.

سفارت عمان در ایران یک وب‌سایت فعال به آدرس http://muscat.mfa.ir/ دارد که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات ضروری در مورد عمان، ایران و خدمات ارائه‌شده توسط سفارت را بیابند. وب‌سایت سفارت عمان، اطلاعات به‌روز درباره رویدادها و فعالیت‌های مربوط به عمان و ایران، مانند جشنواره‌های فرهنگی، سمینارهای تجاری و نشست‌های بین مقامات دو کشور ارائه می‌کند.

در زمان سفر به عمان می‌توانید هتل خود را با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید و یک اقامت متفاوت در این کشور را تجربه کنید.

صفر تا صد ویزای تفلیس گرجستان

دسته:جهانگردیمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد