۷ کار هیجان‌انگیزی که باید در تابستان انجام داد

تاریخ انتشار : 23 تیر 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۲ مرداد ۱۴۰۰
۷ کار هیجان‌انگیزی که باید در تابستان انجام داد

تابستان بهترین فرصت سفر است، اما جز سفر، برای اینکه بیشتر بهمان خوش بگذرد چه کارهایی انجام دهیم؟ 

پیک‌نیک رفتن

پیک نیک

تابستان فصل مناسبی برای پیک‌نیک رفتن است. در یک عصر تابستانی اگر پارک برویم، احتمالا خانواده‌های زیادی را می‌بینم که روی چمن‌ها زیرانداز انداخته‌اند و بساط عصرانه یا شام را برپا کرده‌اند. پیک‌نیک رفتن تفریحی نیست که در آن فقط به بزرگترها خوش بگذرد و بچه‌ها هم اوقات خوشی را خواهند داشت.

کمپ کردن

کمپ کردن اطراف دریاچه

نه از باد و بوران خبری هست و نه از باران و این موقعیتی‌ست که طبیعت‌گردان برای کمپ کردن منتظرش هستند. هوا که مساعد باشد، کافی‌ست مکان مناسب را پیدا کنیم.

کمپ کردن در طبیعت شاید به راحتی ماندن در هتل و مسافرخانه نباشد و بگویید به دردسرش نمی‌ارزد، ولی یک یا چند روز را در طبیعت گذراندن، جدا از اینکه آدم را نمی‌کشد، چیزهای زیادی یادت می‌دهد، آنطور که در کتاب ۱۰۱ کاری که قبل از مرگ باید انجام دهید هم به آن اشاره شده.

زمین مسطحی که در ارتفاع قرار گرفته، بهترین جا برای کمپ کردن است. اگر در جنگل هستیم بهتر است چادرمان را زیر درختان نصب نکنیم.

نکته دیگر اینکه باید همه وسایل مورد نیاز را برداریم تا به دردسر نیافتیم. وسایلی از قبیل چادر، زیرانداز، وسایل پخت‌وپز و درست کردن آتش و…… مازیچال و دشت دریاسر از معروف‌ترین جاها در ایران برای کمپ کردن هستند.

شنا و آب‌تنی

آب تنی

تابستان، فصل سرگرمی‌های بیرون از خانه است و در بین تفریحات تابستانی، شنا و آب‌تنی طرفدار زیاد دارد. برای این کار جدا از رفتن به استخر، می‌توانیم به شهرهای ساحلی سفر کنیم و دریک هتل ساحلی بمانیم. انتخاب دیگر رفتن به رودخانه‌هاییست که مناسب آب‌تنی‌اند.

بیشتر آبشارها، حوضچه‌ای دارند که عمق‌شان زیاد نیست و می‌توان در آنها آب‌تنی کرد. آبشار شیرآباد در گلستان، یکی از این آبشارهاست. پلنگ دره در شیرگاه و دره زمان هم می‌تواند انتخاب‌های دیگرمان باشد.

قایق‌سواری و رفتینگ

رفتینگ

اگر دنبال ساختن یک تابستان هیچان‌انگیز باشیم، می‌توانیم قایق‌سواری، موج‌سواری و حتی رفتینگ را هم در برنامه بگنجانیم. بیشتر دریاچه‌ها، قایق دارند؛ از دریاچه‌های داخل شهر مثل دریاچه خلیج‌فارس در تهران یا دریاچه کیو خرم‌آباد گرفته تا دریاچه‌هایی که برای رسیدن به آنها باید کمی از شهر دور شویم.

دریاچه بهشهر عباس‌آباد و دریاچه الیمالات نور از جمله این دریاچه‌ها هستند.

جز قایق‌سواری، اگر بخواهیم آدرنالین خون‌مان حسابی بالا برود می‌توانیم در این فصل سراغ رفتینگ هم برویم. پیچ‌وتاب رودخانه‌های خروشان ما را به وجد خواهد آورد و تجربه خیلی نابی را برایمان رقم می‌زند.

باید بدانیم مسیرهای رفتینگ در ایران محدوند؛ ارمند رود در چهارمحال و بختیاری، رودخانه سیروان در کردستان، رودخانه هراز و رودخانه زاینده‌رود از مسیرهای رفتنیگ در ایرانند که تورهای مخصوص به آنها هم هرساله برگزار می‌شود.

اگر خیلی بخواهیم خوش بگذارنیم می‌توانیم سراغ موج‌سواری هم برویم. این روزها ساحل رمین چابهار، میزبان اولین جشنواره موج‌سواری‌ست. این جشنواره تا پایان شهریور ادامه دارد؛ در جایی که منظره کوه‌های مریخی جلوی رویمان است و حتما به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

زدن به دل جاده‌های جنگلی

جاده های جنگلی

در ایران جاده‌های جنگلی زیادی هست که می‌توان در تابستان دل به آنها زد. بعضی از این جاده‌ها برخلاف جاده‌های شناخته شده بکرند و چندان عبور و مروری در آنها صورت نمی‌گیرد.

درخت‌ها در این فصل سال سرسبزند و بلندی و انبوه بودن‌شان باعث می‌شود آفتاب چندان از لابه‌لایشان رخنه نکند. می‌توانیم چند دقیقه‌ای در حاشیه این جاده‌ها کناربزنیم و داخل جنگل شویم.

زیر سایه درخت‌ها از گزند گرما درامانیم. جاده اسالم به خلخال، جاده دوهزار و سه هزار، جاده چمستان، جاده یوش به بلده، جاده امامزاده هاشم به روخانکول، از جمله این جاده‌های جنگلی‌اند.

اقامت در خانه‌های بومگردی

اقامتگاه بومگردی

جز خانه‌های بومگردی‌ای که در وسط شهرها قرار گرفته‌اند، برخی از اقامتگاه‌های سنتی را در جنگل یا در ارتفاعات پیدا می‌کنیم. بهترین فصل ماندن در این دسته از اقامتگاه‌ها بهار و تابستان است.

با ماندن در این خانه‌های بومگردی می‌توانیم با گوشه‌ای از زندگی روستایی آشنا شویم و در خانه‌هایی بمانیم که ساده و خیلی خودمانی‌اند و آدم در آنها احساس راحتی می‌کند.

بستنی درست کردن

بستنی

 

این پیشنهاد برای آنهایی‌ست که قصد سفر ندارند، هرچند در سفر هم می‌توان بستنی درست کرد. بستنی، یکی از نمادهای تابستان است و حرف زدن از این فصل بدون اسم بردن از بستنی بی‌معنا.

یکی از میوه‌های تابستانی مثل انبه را می‌توانیم انتخاب کنیم و دست به کار شویم. تکه‌های انبه را در مخلوط کن می‌ریزیم و کمی شیر و شکر به آن اضافه می‌کنیم.

مواد را داخل قالب بستنی می‌ریزیم و در فریزر می‌گذاریم. بعد از آماده شدن آن، حتما از تابستان خوشمان می‌آید و گرما را برای لحظاتی هم که شده فراموش می‌کنیم.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ آرشام جلالی نائینی ۱۷ تیر ۱۳۹۹ از ۱۳:۵۴

    عالی فقط تو کرونا هستیم و ۶ تاشو نمیشه انجام داد. میشه یک مقاله در مورد تو تابستان کرونایی چیکار کنیم بزارید؟

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد