جنگل جیغ مشهد، رازآلودترین جنگل ایران!

تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
جنگل جیغ مشهد، رازآلودترین جنگل ایران!

اینجا جنگل جیغ است؛ رازآلودترین جنگل ایران! این جنگل مرموز در استان خراسان رضوی و در نزدیکی طرقبه قرار دارد. درباره جنگل جیغ شایعات زیادی وجود دارد. برخی برای صداهای عجیب و غریب این جنگل، دلایل علمی می‌آورند و برخی دیگر شایعات افراد محلی را باور دارند. رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها موضوع جذابی خواهد بود. اگر شما هم درباره جنگل جیغ مشهد کنجکاو هستید، این بلاگ برای شماست!

دلیل نام‌گذاری عجیب جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

همان‌طور که از نام این جنگل پیدا است، ماجرا به صدای جیغ مانندی ارتباط دارد که شب‌ها در جنگل شنیده می‌شود. اغلب کسانی که به دیدن این جنگل رفته‌اند، شنیدن چنین صدایی را تایید می‌کنند. برخی این ماجرا  را به مسائل ماورایی پیوند می‌زنند و برخی نیز دلیلی علمی برای آن می‌یابند.

هر سال افراد زیادی با روحیات ماجراجویانه برای کشف حقیقت به این جنگل سفر می‌کنند. بعضی از آن‌ها از نیمه ‌راه پشیمان می‌شوند و برخی دیگر می‌توانند شب‌ها به جنگل پا بگذارند. مشهور است که شب‌ها صدای جیغ بلندی در جنگل جیغ مشهد شنیده می‌شود و روزها خبری از این صدا نیست.

با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید

جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ در استان خراسان رضوی و در روستای سربرج در نزدیکی طرقبه مشهد قرار دارد. برخی به این آن، جنگل سربرج نیز می‌گویند. راه دسترسی به جنگل جیغ چندان دشوار نیست و می‌توان به‌ راحتی از آن دیدن کرد.

فاصله روستای سربرج تا مرکز شهر مشهد نزدیک به ۳۲ کیلومتر است. از شهر مشهد می‌توان در عرض ۴۰ تا ۵۰ دقیقه به این روستا رسید. کسانی که قصد دارند از تهران به جنگل جیغ بروند باید مسافتی در حدود ۹۲۴ کیلومتر را طی کنند. مدت‌زمان پیمودن این مسیر نزدیک به ۱۱ ساعت طول می‌کشد.

راز جنگل جیغ مشهد چیست؟

جنگل جیغ

جنگل جیغ مشهد

یکی از داستان‌های شایع می‌گوید این جنگل طلسم شده است. برخی از محلی‌ها فکر می‌کنند اجنه در جنگل جیغ ساکن‌ هستند. عده‌ای نیز به داستانی قدیمی اعتقاد دارند که در آن زنی را در این مکان در آتش سوزانده‌اند. آن‌ها می‌گویند صدای جیغ به صدای آن زن مربوط می‌شود. طبیعتا شنیدن این داستان‌های عامیانه برای بسیاری از پیدا کردن دلیل علمی این صدا جذاب‌تر است!

تحقیقاتی نیز درباره دلیل به ‌وجود آمدن صدای جیغ در جنگل انجام شد. در نهایت عده‌ای به این نتیجه رسیدند که پیدایش این صدا به سال ۱۳۹۰ و پس از حمله ملخ‌ها به جنگل برمی‌گردد. آن‌ها معتقدند این صدا می‌تواند از سوی ملخ‌های بسیاری ایجاد شود که در جنگل زندگی می‌کنند.

کسانی که این دلیل را قانع‌کننده نمی‌دانند علت شنیدن صدای جیغ را پیچیدن باد در میان شاخ‌ و برگ درختان اعلام می‌کنند. البته برخی شب‌ها حتی نسیم ملایمی نیز در جنگل نمی‌وزد و باز هم صدای جیغ شنیده می‌شود. مشکل دیگر این فرضیه این است که چرا در طول روز با پیچیدن باد در لا به‌ لای درختان این صدا به گوش نمی‌رسد.

اقامت در جنگل جیغ

یک اقامتگاه بوم‌گردی در مسیر جاده خلج وجود دارد که امکان اقامت در مناطق ییلاقی طرقبه را برای گردشگران فراهم می‌کند. یکی دیگر از روش‌های اقامت در کنار جنگل جیغ ماندن در خانه روستاییان سربرج است. برخی از مردم روستایی این منطقه خانه خود را برای اقامت شبانه کرایه می‌دهند. در لیست هتل‌های مشهد می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت رزرو کنید.

بهترین هتل‌های مشهد از دید کاربران

بهترین زمان بازدید از جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

برای تماشای طبیعت آن منطقه بهترین زمان فصل بهار است. جنگل جیغ در فصل بهار ظاهری سرسبز و تماشایی به خود می‌گیرد. روستای ییلاقی سربرج نیز در این فصل زیباتر می‌شود. تابستان نیز فصل مناسبی برای سفر به این جنگل است.به یاد داشته باشید که آب ‌و هوای این منطقه در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود و گردشگری را دشوار می‌کند. بارش برف و کولاک در زمستان در مناطق اطراف طرقبه شایع است.

اگر قصد دارید برای زیارت و همچنین تماشای جنگل جیغ مشهد، این جنگل عجیب و غریب، به مشهد سفر کنید، فراموش نکنید می‌توانید بلیط هواپیمای خود را با قیمت مناسب از اسنپ تریپ بخرید.

بهترین قطار‌های تهران مشهد

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد