کافه‌های شیراز و بستنی فروشی‌های معروف این شهر

تاریخ انتشار : 28 فروردین 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
کافه های شیراز

در شهر گشته‌ایم و حسابی خسته شده‌ایم و دلمان می‌خواهد جایی باشد که چند دقیقه‌ای را بتوانیم در آنجا بنشینیم، چیزی بخوریم و کمی خستگی درکنیم، مثلا یک کافه. کافه‌گردی یکی از جاذبه‌های سفر محسوب می‌شود به خصوص اگر آن شهر کافه‌های تماشایی‌ای داشته باشد مثل اصفهان یا شیراز. اردیبهشت فصل سفر به شیراز است و ما هم به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تعدادی از کافه‌های شیراز را معرفی کنیم، کافه‌هایی که جزو بهترین‌ها هستند و نظرات درباره آنها در سایت‌های مختلف مثبت بوده است.

کافه فردوسی

کافه فردوسی

معروف‌ترین کافه شیراز، کافه فردوسی است و بین جوان‌های شیرازی کافه محبوبی به حساب می‌آید. کافه فردوسی کافه‌ای با دکور نیمه سنتی‌ست، دیوارها کاشی‌های آبی دارند و روی میزها شعرهایی از فردوسی بزرگ نوشته شده.  آنچه باعث محبوبیت کافه فردوسی شده جدا از رفتار خوب کارکنانش و فضای خودمانی و صمیمی‌اش، کیفیت غذاها و خوراکی‌ها و قیمت مناسب‌شان است. کاهو سکنجبین، آبدوغ خیار، شربت‌هایی مثل بهارنارنج، عرق بیدمشک، انواع پاستا و سالاد سزارهای اینجا را به گفته خیلی‌ها باید امتحان کرد. این کافه تا ساعت ۱۱ صبح ،صبحانه نیز ارائه می‌کند.

آدرس: کافه فردوسی در مرکز شهر و خیابان فردوسی، پلاک ۱۹۴ واقع شده.

سوغات شیراز را از کجا بخریم؟ اینجا بخوانید. 

کافه هدایت

کافه هدایت شیراز

یکی دیگر از معروف‌ترین کافه‌های شیراز، کافه هدایت است. کافه هدایت که در خیابانی به همین اسم قرار گرفته، کافه‌ای کوچک و دلنشین است. این کافه که میزهایی در فضای باز هم دارد، کافه نسبتا شلوغی‌ست به طوری که حدود ساعت ۷ عصر به شلوغ‌ترین حدش می‌رسد. اگرچه بسیاری از آنهایی که تجربه رفتن به این کافه را داشته‌اند  میگویند شما در این کافه معطل نخواهید شد. منوی کافه هدایت شامل صبحانه هم هست، از املت پنیر این کافه زیاد تعریف می‌کنند. و علاوه بر پاستاها و سالادها، غذاهای افغانی مثل چیلی کباب را هم می‌توان در اینجا امتحان کرد، اگرچه که جزو غذاهای روز به حساب می‌آید. انار زنجبیل و میکس پرتقال و کوکتل‌های اینجا نیز باب طبع بوده.

آدرس: بیست متری سینما سعدی، خیابان هدایت، نبش کوچه چهارم

بیشتر بخوانید: ۷ رستورانی که در سفر به شیراز باید رفت

کافه شهر کاغذی

کافه شهر کاغذی شیراز

اگر دلتان بخواهد با یک تیر دو نشان بزنید، در کتابفروشی‌ای بگردید، کتاب‌ها را ورق بزنید و بعد در کافه‌ای بنشینید و توی هوای آزاد چای یا قهوه‌ای بخورید و بادی به سرتان بخورد، کافه شهر کاغذی جای مناسبی است. کافه شهر کاغذی کافه‌ای‌ست که  درکنار یک کتابفروشی قرار گرفته توی حیاطی باصفا، با یک عالمه درخت و حوضی در وسط. درحقیقت کافه شهر کاغذی خانه‌ای قدیمی‌ست که کاربری کافه را پیدا کرده و جای دنجی‌ست برای فرار از شلوغی شهر.

آدرس: قصرالدشت، حدفاصل سه راه برق و ملاصدرا، کوچه ٢۵ قصرالدشت

 بهترین بستنی و فالوده را کجای شیراز بخوریم؟

فالوده شیرازی

فالوده‌های شیراز لنگه ندارد و درست زمانی که از گشت و گذار خسته‌اید و نای راه رفتن ندارید، یک کاسه فالوده شیرازی با آبلمیوی اصیل این شهر می‌تواند نجاتتان دهد.

بابا بستنی: این اسم معرف حضور خیلی‌هاست و توصیه خیلی از آدم‌ها هم این است که اگر شیراز رفتید بدون خوردن بابا بستنی ترکش نکنید. به عقیده بسیاری صف‌های طویل جلوی این بستنی فروشی خود، گویای کیفیتش است. بابا بستنی ۴ شعبه در شیراز دارد.

شعبه ۱: شیراز، حد فاصل میدان جام جم و چهارراه چنچنه، روبروی باغ ناری

شعبه ۲: شیراز، بلوار چمران، خیابان نیایش، بین کوچه ۶ و ۸

شعبه ۳: شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری)، بعد از کوچه ۱۷

شعبه ۴: شیراز، خیابان قدوسی غربی

بستنی و فالوده فروشی‌های پشت ارگ کریم‌خان نیز از دیگر جاهایی‌ست که می‌شود بستنی و فالوده فرد اعلایی در آنها خورد. در بناهای تاریخی گشته‌اید و با یک کاسه فالوده همه چیز کامل می‌شود.

بستنی دراک که هم آبمیوه دارد و هم بستنی در میدان معلم، نبش خیابان معلم از بهترین جاها برای خوردن آبمیوه، فالوده و بستنی‌ است. به گفته خیلی‌ها نباید از خیر بستنی های بیرون از محوطه سعدیه نیز گذشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به شیراز

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

حمام وکیل شیراز کجاست؟

حمام وکیل شیراز کجاست؟

24 مرداد 1402
بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

28 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد