درباره دربند تهران، محله خوش آب و هوای پایتخت

تاریخ انتشار : 14 مرداد 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
دربند تهران

خیلی از ما با دربند تهران خاطره‌ها داریم. هروقت دلمان گرفته و از شلوغی و دود و دم این پایین به سطوح آمده‌ایم و دنبال جایی برای فرار کردن بوده‌ایم، دربند مثل یک منجی به دادمان رسیده است. خوش آب و هوا و پر دار و درخت در شمال تهران. حالا هر چقدر هم که زمانه تغییر کرده باشد و سرگرمی‌های جدید آمده باشد. باز هم دربند عاشقان خودش را دارد.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

دربند کجاست؟

می‌روی میدان تجریش، توی بازارش می‌گردی و بعد اگر دلت خواست پیاده می‌روی و یا همانجا تاکسی‌های دربند را سوار می‌شوی. از کوچه‌ پس کوچه‌های پر دار و درخت و خلوت که صدای پرنده و کلاغ‌هایشان بلند است، می‌گذری و می‌رسی به دربند.

دربند

این منطقه یکی از تفرجگاه‌های قدیمی پایتخت است. تا قبل از اینکه مردم بیایند، در برش بنشینند و چند ساعت را خوش باشند، شاهان قاجار می‌آمدند و در آن اطراق می‌کردند. رضا شاه دستور ساخت مهمانخانه و ویلا را در این منطقه داد و پلی هم که امروز در این منطقه می‌بینیم یادگار دوران اوست.

شب های دربند

در هتل دیپلمات هم که حالا در سمت چپ رودخانه می‌بینیم تا وسط‌های دوران محمدرضا شاه پهلوی مهمانان خارجی رفت و آمد می‌کردند و برای خودش هتل آبرومند آن دوران محسوب می‌شد.

تندیس برنزی کوهنورد هم که در میدان سربند در محله دربند است و نماد این منطقه، در سال ۱۳۴۱ توسط رضا لعل ریاحی، پیکره‌تراش و نقاش ایرانی ساخته شده و ایده ساختش را حسن وجدان‌خوش، از کوهنوردان آن زمان پیشنهاد کرده و کل‌اش با ۱۰ هزار تومان ساخته شده.

مجسمه کوهنورد

جذابیت‌های دربند یکی دو تا نیست. هم کوچه باغی و خوش آب و هواست و هم در دلش یک عالمه کافه و رستوران دارد. جاهایی که می‌شود روی تختشان نشست و چند دقیقه‌ای بی‌خیال همه چیز شد. جدا از این تله سیژ هم هست، برای آنهایی که می خواهند تا پای کوه بروند. شب‌ها حال و هوای دیگری دارد، بوی جگر و کباب همه جا را پرکرده و جای سوزن انداختن نیست. به خصوص اگر آخر هفته ها را برای رفتن انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های فشم کدامند؟

بهترین رستوران‌های دربند تهران

نمی‌شود که تا دربند برویم و چیزی نخوریم. این است که می‌خواهیم بدانیم کدام رستوران برویم که سرمان کلاه نرود و پشیمان بیرون نیاییم.

رستوران کوهپایه

رستوران کوهپایه

این رستوران جزو رستوران‌های محبوب خیلی‌ها در دربند تهران است. هم قشنگ است و صدای رودخانه را می‌توان تویش شنید. و هم پر دار و درخت و پر سایه است، هم محیط دوستانه دارد. هم کارکنانش خوش برخوردند و هم غذایش باکیفیت و خوشمزه است. این خلاصه‌ای از نظرهای کاربران در سایت‌های مختلف است. از شیشلیک و کباب بره اینجا تعریف می‌کنند اما باید بدانید که کوهپایه اصلا رستوران ارزانی نیست.

آدرس: بالاتر از میدان دربند

رستوران رُست

رستوران رست دربند

شب‌های دربند خاطره‌انگیزتر و خوش آب و هواتر از روزهایش است. و اینطور معروف است که رستوران رست هم شب‌هایش بهتر از روزهایش است و در کل رستوران بدی نیست. روی کوه نشسته‌ای و غذا می‌خوری و چشم‌اندازی از تهران هم روبه رویت است.

در این رستوران دو نوع کته سرو می‌شود، ساده و بوشهری. کته بوشهری با گوجه و ادویه پخته می‌شود و کمی تند است. از کباب ترش و جوجه دربندی این رستوران زیاد تعریف می‌کنند و باید بدانید در این رستوران مزه‌های جدید در انتظارتان است. قیمت‌ها در اینجا هم بالاست.

آدرس: ابتدای دربند

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد