معرفی انواع هتل و اقامتگاه

تاریخ انتشار : 6 اسفند 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۲ بهمن ۱۴۰۱
انواع اقامتگاه و هتل

اگر یک‌بار هم سری به سایت‌های رزرو هتل و اقامتگاه زده باشید، به اسامی متفاوتی از اقامتگاه‌ها بر می‌خورید. اما این اقامتگاه‌ها چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک برای شما، بهترین گزینه و مکان برای اقامت در شهری دیگر است؟ لیست انواع اقامتگاه‌های مسافرتی بلند بالاست، اما چند مورد را که موقع مقایسه انواع هتل و اقامتگاه‌ بیشتر به چشمتان می‌خورد را در این مطلب سایت اسنپ‌تریپ توضیح داده‌ایم تا با توجه به بودجه، سلیقه، و دیگر ترجیحات خود، بهترین گزینه را در زمان سفر رزرو کنید.

هتل

انواع اقامتگاه : هتل

نمای بیرونی یک هتل مجلل

هتل‌ها شناخته‌ترین نوع اقامتگاه‌ها به‌شمار می‌روند و با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، از ۱ ستاره تا ۵ ستاره طبقه‌بندی می‌شوند. در هتل‌های ۵ ستاره از امکانات لوکس و خدمات بیشتری مانند چندین رستوران، امکانات ورزشی، و امکانات آبی مانند استخر، می‌توانید استفاده کنید. شاید خالی از لطف نباشد که از هتل‌های ۷ ستاره هم اسمی بیاوریم که در برخی از کشورهای دنیا قرار دارند. اما این هتل‌ها به صورت رسمی ۷ ستاره ندارند و برخی از مهمانان به خاطر خدمات و سرویس‌دهی فوق‌العاده‌شان، ۲ ستاره دیگر هم به آن‌ها اضافه کرده‌اند.

هتل آپارتمان

انواع اقامتگاه : هتل آپارتمان

فضای داخلی هتل آپارتمان

هتل آپارتمان‌ها نسبت به هتل‌ها امکانات و هزینه کمتری دارند اما برای اقامت‌های بلند مدت مناسب‌ترند. در هتل آپارتمان از فضای بزرگ‌تر و امکانات داخلی بیشتری می‌توانید استفاده کنید؛ برای مثال اگر تصمیم دارید در طول سفر خودتان آشپزی کنید، بسیاری از هتل آپارتمان‌ها دارای آشپزخانه و لوازم مورد نیاز شما هستند. در ایران هم هتل آپارتمان‌های ۳ ستاره، بیشترین امکانات و بالاترین درجه کیفی را دارند.

 

اتاق های هتل چه فرقی باهم دارند؟

 

بوتیک هتل

انواع اقامتگاه : بوتیک هتل

فضای بیرونی بوتیک هتل

بوتیک هتل در مقایسه با انواع هتل و اقامتگاه، اتاق‌های کمتر و بالطبع، ظرفیت پذیرش مسافران کمتری را هم دارد. اما چیدمان متفاوت و منحصر به فرد، معماری هنری و تم‌محور، نکته‌ایست که بوتیک هتل را از دیگر انواع اقامتگاه‌ها به تافته‌ای جدا بافته تبدیل می‌کند. ساختمان‌های قدیمی بسیاری به بوتیک هتل تبدیل می‌شوند و خدماتی را به مسافران ارائه می‌کنند که در کمتر هتلی یافت می‌شود.

اصطلاحات رایج هتلی

متل

انواع اقامتگاه : متل

نمای بیرونی متل

متل‌ها معمولا در کنار جاده‌ها و اطراف شهر ساخته می‌شوند و هرکدام امکانات متفاوتی دارند. اما چیزی که متل‌ها را از دیگر انواع اقامتگاه‌ها متمایز می‌کند، قرار گرفتن فضای پارکینگ در نزدیکی اتاق‌هاست. هزینه اقامت در متل‌ها در اکثر مواقع پایین‌تر از هتل بوده و بسیاری از مسافران سفرهای جاده‌ای متل را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

خانه مسافر و مهمانسرا

نوع اقامتگاه : مهمانسرا

دکوراسیون داخلی یک مهانسرا

خانه مسافر و مهمانسراها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها در امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند فرق دارند. مزیت اصلی خانه مسافر و مهمانسراها به دیگر انواع اقامتگاه‌ها، کم‌هزینه و مقرون به صرفه‌تر بودن آنهاست. در برخی از خانه مسافرها و یا مهمانسراها کافی‌شاپ و یا رستوران هم برای استفاده مهمانان در نظر گرفته شده.

اقامتگاه بوم‌گردی

انواع اقامتگاه : بومگردی

فضای دلنشین بومگردی

اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق طبیعی و داخل برخی از شهرها قرار دارند و همراه با هدف فراهم کردن مکانی برای استراحت مسافران، اهداف دیگری را هم دنبال می‌کنند. هدف اصلی تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی را شاید بتوان جذب مسافران به مناطق کمتر شناخته شده با امکانات محلی و با کمترین آسیب به طبیعت برشمرد. اکثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی را خانواده‌هایی خوش‌ذوق راه‌اندازی کرده‌اند تا تجربه زندگی در خانه‌های قدیمی با فرهنگ مخصوص آن منطقه را به مسافران بشناسانند.

مجتمع گردشگری

نوع اقامتگاه : مجتمع گردشگری

نمای مجتمع گردشگری در مه

مجتمع‌های گردشگری معمولا اتاق‌ها و سوئیت‌هایی به‌صورت ویلایی در محوطه‌ای بزرگ دارند. مجتمع‌های گردشگری با امکانات تفریحی و ورزشی که برای مسافران ایجاد کرده‌اند، برای استراحتی چند روزه به دور از هیاهوی شهرنشینی، کاملا مناسب‌اند. هزینه یک شب اقامت در مجتمع‌های گردشگری وابسته به امکاناتی‌ست که در خود جای داده‌اند.

اقامتگاه سنتی یا هتل سنتی

انواع اقامتگاه : سنتی

حیاط یک اقامتگاه سنتی

برخی از خانه‌های قدیمی، پس از گذشت سال‌های زیادی که کسی در آن‌ها ساکن نبوده، به اقامتگاه سنتی و یا هتل سنتی تغییر کاربری می‌دهند. پس از مرمت و بازسازی و چیدمانی شبیه به دوران گذشته، این هتل‌های سنتی در پی روزهای خوش گذشته خود، از مسافران پذیرایی می‌کنند. در بسیاری از اقامتگاه‌های سنتی غذاهای محلی سرو می‌شود و امکاناتی نزدیک به هتل‌ها را به مهمانان می‌دهند. اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و جدید در زمان سفر خود به یک شهر تاریخی هستید، با رزرو یکی از اقامتگاه‌های سنتی یا هتل‌های سنتی، لذت سفر خود را دوچندان خواهید کرد.

هاستل

انواع اقامتگاه : هاستل

فضای داخلی هاستل‌ها

هاستل، یکی دیگر از انواع هتل و اقامتگاه که‌‌ در برخی جاها به مهمان‌پذیر و اقامتگاه جوانان هم شناخته می‌شود. اتاق‌های هاستل‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند اما به خاطر هزینه پایین، بیشتر مورد استقبال جوانان و افرادی که با کوله‌پشتی راهی سفر می‌شوند هستند. اگر اهل معاشرت با افراد جدید در طول سفر هستید، شاید انتخاب هاستل برای سفر بعدیتان انتخاب بدی نباشد.

ستاره‌ی هتل‌ها به چه معناست؟

 

برای سفر به هر شهر و کشوری، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب نوع اقامتگاه را در پیش‌روی خود می‌بینید. در سایت اسنپ تریپ می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید و هتل‌ها را مقایسه کنید. خواندن نظرات مسافران و تجربه آنها دید خوبی به شما می‌دهد و می‌توانید با دیدد بازتری انواع هتل های مختلف با امکانات مختلف را رزرو کنید. با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر دارید، یا تنها می‌خواهید در هتلی لوکس به استراحت بپردازدید، و یا تجربه‎‌ای جدید را در خانه‌ای قدیمی داشته باشید، می‌توانید با چند جست‌وجوی ساده اقامتگاه مورد نظرتان را در سایت اسنپ‌تریپ پیدا کنید.

دسته:مهارتهای سفرهتل

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد