بهترین موزه های تهران، از باغ موزه هنر ایرانی تا حیات وحش دارآباد

تاریخ انتشار : 4 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
موزه دکتر حسابی یکی از بهترین موزه های تهران

تهران انقدر جاهای دیدنی دارد که موزه‌های جذابش به حاشیه رفته‌اند. خیلی‌ از تهرانی‌ها یا مسافران تهران، فراموش می‌کنند که می‌توانند وقتشان را در موزه‌های این شهر بگذرانند. از شمال تا جنوب تهران موزه‌هایی وجود دارند که چه اهل فرهنگ و هنر باشید، چه اهل علم یا تاریخ از دیدنشان لذت خواهید برد. در اینجا نگاهی داریم به چند تا از بهترین موزه های تهران:

باغ موزه هنر ایرانی

باغ-موزه-هنر-ایرانی

اگر دلتان می‌خواهد یک روز را در فضایی سرسبز با عمارتی زیبا بگذرانید یا اگر از عاشقان هنر معماری و مجسمه‌سازی هستید، دیدن باغ موزه ایرانی را در اولویت قرار دهید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این باغ‌موزه ماکت‌هایی از بناهای تاریخی ایران است. این ماکت‌های بتنی را هنرمندان ایتالیایی در دوران پهلوی دوم ساخته‌اند. گشت‌و‌گذار در بین بناهای مینیاتوری شمس‌العماره،‌ برج آزادی، باغ فین، هشت‌بهشت، سی‌وسه‌پل، چهل‌ستون، گنبد کاووس، قره‌کلیسا و… حتما حس‌وحال خاصی خواهد داشت. بعد از قدم‌زدن در این باغ زیبا می‌توانید در کافه مجموعه بنشینید و با یک خوراکی یا نوشیدنی خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید.

گزینه دیگری که بعد از بازدید از این موزه پیش رویتان خواهد بود بازدید از موزه دکتر حسابی است که فاصله کمی با این موزه دارد. در ادامه با موزه دکتر حسابی آشنا می‌شوید.

آدرس: تهران، خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، چهارراه دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی، پلاک ۳۰

موزه دکتر حسابی

موزه-دکتر-حسابی

دکتر حسابی یکی از معروف‌ترین چهره‌های تاثیرگذار ایران است که فعالیت‌های علمی و اجتماعی‌ای که طی حیاتش داشته باعث شده جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. بعد از درگذشت دکتر حسابی خانه این دانشمند به موزه‌ای تبدیل شد که در آن وسایل شخصی، عکس‌های قدیمی، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها و مدارک علمی‌اش به نمایش گذاشته شدند. بنای خانه هم عمری حدودا ۸۶ ساله دارد و حیاط باصفا و کافه‌‌ای که در این محل ساخته شده روزهای تعطیل افراد زیادی را به این موزه می‌کشاند.

آدرس: تهران، پل تجریش، خیابان شهید ابراهیم دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره ۴۷

موزه جواهرات ملی

الماس دریای نور

در زیرزمین بانک مرکزی ایران موزه‌ای ساخته شده که گنجینه‌ای است از جواهراتی که طی دوران‌های مختلف به خزانه ملی ما اضافه شده‌اند. جمع‌آوری این مجموعه از دوران صفویه آغاز شده و از دوران قاجار تا امروز تقریبا تغییری نداشته است. در این مجموعه الماس دریای نور که یکی از معروف‌ترین جواهرات جهان است نگه‌داری می‌شود. همچنین تاج‌های فرح و خاندان پهلوی، تاج کیانی فتحعلی شاه و تعداد زیادی از جواهرات سلطنتی، عصا، شمشیر و تخت‌های پادشاهان برای بازدید در این موزه قرار داده شده است. بازدید از موزه جواهرات ملی فقط از شنبه تا سه‌شنبه و برای افراد بالای ۶ سال امکان‌پذیر است. از شرایط دیگر بازدید از موزه جواهرات این است که قبل از ورود باید تمامی وسایلتان را تحویل بدهید و امکان عکسبرداری از اشیای درون موزه وجود ندارد. با وجود این شرایط هنوز هم این موزه یکی از بهترین موزه های تهران به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، بانک مرکزی جمهوری اسلامی

موزه حیات وحش دارآباد

موزه-حیات-وحش

موزه آثار طبیعی و حیات وحش ایران یکی از بهترین موزه های تهران است. این موزه از ۸ سالن تشکیل شده است که در آن‌ها می‌توانید نمونه‌هایی از جانوران تاکیسیدرمی‌شده آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا، ایران و همچنین نمونه‌هایی از آبزیان و خزندگان زنده را ببینید. علاوه بر این‌ها یکی از سالن‌های این مجموعه به گیاهشناسی اختصاص داده شده است. در فضای باز مجموعه گونه‌هایی از پرندگان و جانوران کوچک نگهداری می‌شوند. سینمای ۶بعدی یکی دیگر از امکانات موزه حیات وحش دارآباد است که می‌تواند تفریحتان را در این مجموعه هیجان‌انگیزتر کند.

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

آدرس موزه های دیگر تهران که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید:

موزه هنرهای معاصر تهران: خیابان کارگر شمالی‌، پارک لاله

موزه کاخ گلستان: میدان امام خمینی

موزه پست و تلگراف: میدان امام خمینی

موزه نیاوران و موزه جهان‌نما: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)

موزه آبگینه: خیابان جمهوری، خیابان سی‌تیر، پلاک ۵۵

موزه هنرهای ملی ایران: میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی

موزه سینما: خیابان ولی‌عصر، باغ فردوس

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد