بهترین هتل‌های سنتی ایران را بشناسید!

تاریخ انتشار : 21 فروردین 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ بهمن ۱۴۰۱
بهترین هتل‌های سنتی ایران را بشناسید!

گاهی وقت‌ها دلمان می‌خواهد مدل‌های مختلفی از سفر رفتن را امتحان کنیم؛ از تغییر دادن وسیله‌ی مسافرت و امتحان کردن مقاصد گوناگون گرفته، تا رفتن به هتل‌هایی که حس و حال مخصوص به خودشان را دارند. هتل‌های سنتی ایران در شهرهای زیادی پیدا می‌شوند و با قدم گذاشتن به یکی از آن‌ها، سبک زندگی قدیم و حس نوستالژی رفتن به خانه بزرگ‌ترها در فامیل برایتان یادآوری می‌شود. در این مطلب ۱۵ هتل و اقامتگاه سنتی و تاریخی ایران را برایتان لیست کرده‌ایم تا اگر قصد سفر دارید، اقامتی به‌یادماندنی را سپری کنید.

هتل عباسی اصفهان؛ کاروانسرایی که هتل شد!

اولین هتلی که در هر لیست هتل های سنتی ایران به چشم می‌خورد، هتل عباسی‌ست. هتلی ۵ ستاره که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های دنیا شناخته می‌شود و در بد ورود انگار که به یک موزه در اصفهان قدم گذاشته‌اید. بسیاری از مسافران هتل عباسی اصفهان را نه فقط برای خدمات و امکانات لوکسش انتخاب می‌کنند، بلکه می‌خواهند تجربه اقامت در کاروانسرایی قدیمی را در سفر اصفهان داشته باشند.

هتل عباسی اصفهان
هتل عباسی

اقامتگاه سنتی نظامیه تهران؛ اقامت در خانه تاریخی پایتخت

ممکن است وقتی برنامه‌ریزی سفر به تهران را انجام می‌دهید، فکر کنید پایتخت پر شده از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره. اما چند سالی می‌شود که تعدادی از خانه‌های قدیمی و تاریخی تهران به بوتیک هتل و هتل سنتی تغییر کاربری داده‌اند تا دستتان برای رزرو هتل در تهران باز باشد. اقامتگاه سنتی یا بوتیک هتل نظامیه تهران در قلب شهر قرار گرفته. امکانات و خدمات هتل تمام و کمال است و موقعیت مکانی آن دسترسی به هرجای تهران را به شما می‌دهد.

اقامتگاه سنتی نظامیه تهران
اقامتگاه سنتی نظامیه

هتل داد یزد؛ مکانی برای دوست‌داران تاریخ و معماری

معماری منحصر به فرد هتل داد یزد و استفاده از کاهگل و آجر در ساخت آن، باعث شده تا این هتل ۴ ستاره در عین سادگی، یکی از جذاب‌ترین هتل‌های سنتی ایران باشد. هتل داد یزد اتاقی دارد به اسم اتاق ۹۵ ساله که دوست‌داران تاریخ را به خودش جذب می‌کند. این امکان را هم دارید تا اتاقی با چشم‌انداز حیاط دلباز هتل رزرو کنید و لذت ببرید.

هتل داد یزد
هتل داد

اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز؛ زیباترین خانه شیراز

در بین اقامتگاه‌های شیراز، انتخاب بهترین گزینه در زمان سفر کمی سخت است. چرا که هرکدام زیبایی خاصی دارند و آدم دلش می‌خواهد به تک‌تکشان سر بزند. اقامتگاه یا هتل سنتی پنج دری شیراز برای کسانی‌که می‌خواهند در مرکز شهر باشند و با هزینه‌ای مناسب در خانه‌ای تاریخی چند روزی را بگذرانند، ایده‌آل خواهد بود.

اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز
اقامتگاه سنتی پنج دری

هتل لاله کندوان؛ اقامت در دل کوه و صخره

شاید پیش خودتان فکر کنید که چرا یک هتل صخره‌ای در لیست هتل های سنتی ایران باید باشد؟ هتل صخره‌ای لاله کندوان در دل کوه قرار گرفته و شبیه به آن را کمتر جایی در جهان می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر این‌ها، با اقامت در این هتل مدتی را شبیه ساکنان روستا زندگی خواهید کرد و سفری کاملا متنوع را تجربه می‌کنید. به این دلایل است که این هتل را در لیست قرار داده‌ایم.

هتل لاله کندوان
هتل لاله کندوان

هتل سنتی اصفهان؛ سفری به خانه اعیان‌نشین‌ها

اگر در سفر اصفهان بخواهید در چند قدمی میدان نقش جهان، در یکی از هتل های تاریخی ایران اقامت داشته باشید، هتل سنتی اصفهان همان جایی‌ست که باید به آن بروید. قدمت هتل و این خانه اعیانی، به حدود ۵۰۰ سال پیش بر می‌گردد و دو حیاط اندرونی و بیرونی دارد. در برخی از اتاق‌های هتل سنتی اصفهان مانند اتاق شاه‌نشین آن، آینه‌کاری و تزئینات زیبا به چشمتان می‌خورد.

هتل سنتی اصفهان
هتل سنتی اصفهان

بوتیک هتل هومان یزد؛ اقامتی خاص در شهر خشتی

در بافت تاریخی یزد که قدم بزنید، خانه‌های قدیمی زیادی را می‌بینید و دلتان می‌خواهد در سفر یزد، در یکی از آن‌ها شب را به صبح برسانید. اتاق‌های بوتیک هتل هومان که پنجره‌هایشان به حیاط حوض‌دار و پر درخت باز می‌شود و بزرگ و روشن هم هستند، اقامتی همه‌چیز تمام را در یزد برایتان به جا می‌گذارد.

بوتیک هتل هومان یزد
بوتیک هتل هومان

هتل پارسیان سنتی کپری قلعه گنج؛ زندگی زیر سایه‌ی آسمان کویری

چند مورد از هتل های سنتی ایران هستند که ظاهرشان را از روی خانه‌ها و سبک زندگی افراد محلی و بومی برداشته‌اند؛ مثل هتل سنتی کپری قلعه گنج در استان کرمان. اتاق‌های این هتل ۴ ستاره از کپر ساخته شده‌اند و همین باعث شده تا به‌عنوان یکی از هتل‌های خاص ایران هم شناخته شود. سرتان را که در شب بالا بگیرید آسمان صاف و پرستاره‌ی کویر خودنمایی می‌کند.

هتل پارسیان سنتی کپری قلعه گنج
هتل سنتی کپری

اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها کاشان؛ بهترین خانه تاریخی کاشان

یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی در کاشان، خانه عامری‎هاست که این روزها مسافران می‌توانند در آن اقامت هم داشته باشند. داشتن چند بخش و خانه‌ی تو در تو و بزرگ، حیاط و حوض پرآب و معماری چشم‌گیر، اقامتگاه یا هتل سنتی سرای عامری‌ها را از دیگر هتل‌های کاشان مجزا می‌کند.

اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها کاشان
اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها

هتل سنتی ددمان زنجان؛ سفری به زنجان قدیم

در بین هتل‌های زنجان و هتل‌های سنتی ایران، کمتر هتل سنتی و تاریخی پیدا می‌شود. هتل سنتی ددمان زنجان اتاق‌های زیادی ندارد و برای دوری از زندگی شهرنشینی و اقامت در خانه‌ای که به قدیم‌ها می‎بردتان، پیشنهاد می‌شود. در حیاط و کافه فضای باز هتل ددمان می‌توانید بنشینید و با همسفرانتان گپ بزنید.

هتل سنتی ددمان زنجان
هتل سنتی ددمان

اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان؛ دلنشین‌ترین هتل سنتی اصفهان

هر گوشه هتل و اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ را که چشم بیاندازید، جزئیاتی ناب و خیره‌کننده پیدا خواهید کرد. زیبایی‌های این خانه ۳۵۰ ساله محدود به فضای بیرونی و معماری‌اش نمی‌شود و در اتاق‌های اقامتگاه هم گچ‌بری و تزئیات داخلی دلتان را می‌برد. گفته شده حدود چهار سال برای مرمت و بازسازی خانه سرهنگ وقت صرف شده تا بتواند با دیگر هتل های سنتی ایران رقابت کند.

اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ اصفهان
اقامتگاه سنتی کاخ سرهنگ

بوتیک هتل اسکرو شیراز؛ اقامتی آرام در قلب شهر

مانند برخی از هتل های تاریخی ایران، این بوتیک هتل که تازه هم تاسیس شده، قبلا کاروانسرا بوده. بوتیک هتل اسکرو شیراز در مجموع ۸ اتاق دارد که هرکدام به بهترین نحو تزئین و چیده شده‌اند و کاملا از یک‌دیگر متمایزند. هرآنچه که در زمان سفر شیراز نیاز داشته باشید، در این هتل حاضر و آماده است.

بوتیک هتل اسکرو شیراز
بوتیک هتل اسکرو

اقامتگاه سنتی سرای صباغیان کاشان؛ خانه‌ی متفاوت کاشان

با اینکه تنها مدت کمی از افتتاح اقامتگاه سنتی یا هتل سرای صباغیان کاشان می‌گذرد، به یکی از محبوب‌ترین هتل‌های مسافران تبدیل شده. اقامتگاه عمری ۲۵۰ ساله دارد و در حیاط بزرگ آن می‌توانید خودتان را به صرف نوشیدنی در آب و هوای متفاوت و کویری کاشان دعوت کنید.

اقامتگاه سنتی سرای صباغیان کاشان
اقامتگاه سنتی سرای صباغیان

هتل سنتی یزد؛ اقامتگاه محبوب

در مقایسه با بسیاری از هتل‌های سنتی ایران که در این لیست معرفی شده‌اند، هتل سنتی یزد برای سفرهای اقتصادی گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد. این هتل در سال‌های دور محل زندگی خاندان معروف رشتیان بوده. این هتل ۳ ستاره به علت موقعیت مکانی خوب و دسترسی راحت به جاذبه‌های شهر، همیشه یکی از انتخاب‌های اول مسافران یزد است.

هتل سنتی یزد
هتل سنتی یزد

اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز؛ اقامتی فراموش‌نشدنی

در بنای قدیمی و دو طبقه‌ی آجری اقامتگاه یا هتل سنتی فروغ مهر شیراز، ۱۸ اتاق برای پذیرایی از مسافران و مهمانان شهر شیراز با امکانات مجهز در نظر گرفته شده. علاوه بر اینکه خود اقامتگاه بنایی تاریخی و دیدنی محسوب می‌شود، به دلیل موقعیت مکانی خوب آن، به تعدادی از جاذبه‌های دیدنی شیراز که در مرکز شهر قرار دارند هم نزدیک هستید.

اقامتگاه سنتی فروغ مهر شیراز
اقامتگاه سنتی فروغ مهر

اقامت در هتل ایران مهر شیراز، اقامتی در دل رویا

در بین هتل های سنتی ایران، هتل ایران مهر شیراز از همان اقامتگاه‌هایی است که حیاطی نوستالژی و دلنشین دارد. این هتل که در سال ۱۳۹۸ بازسازی شد، اکنون با بنای سه طبقه و ۱۴ اتاق خود آماده پذیرایی از میهمانان است. اصلی‌ترین مزیت هتل ایران مهر، دسترسی خوبش به جاذبه‌های شیراز مانند حمام وکیل، بازار وکیل و مسجد است. 

حیاط هتل ایران مهر شیراز

آیا شما تجربه اقامت در یکی از این هتل‌ها یا هتل‌های سنتی و تاریخی ایران را دارید؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان اسنپ‌تریپ به اشتراک بگذارید.

دسته:ایرانگردیهتل

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد