مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران به تفکیک شهرستان (۳)

تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ آذر ۱۴۰۰
جاذبه های گردشگری مازندران

مازندران، جدا از دریا و سبزی جنگل‌هایش، جاهای زیادی برای دیدن دارد. جاهایی که به دلیل فاصله کم شهرهای شمالی با هم و دسترسی آسان به این مناطق، رفتن و گشت و گذار در آنها آنقدر که تصورش سخت است اتفاق دور از ذهنی نیست. اسنپ تریپ در پست اول و دوم، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران را به تفکیک شهرستان معرفی کرده است. و در این پست چندتای دیگر از آن‌ها را معرفی می‌کند.

دریاچه عباس آباد-بهشهر؛ دریاچه‌ای در میان جنگل

دریاچه عباس آباد

مازندران تا دلتان بخواهد، دریاچه دارد. یکی از دیدنی‌ترین‌ها، دریاچه عباس آباد است. دریاچه ای که در لابه‌لای درختان ناگهان با آن مواجه می‌شوید. و چیزی که در انتظارتان است آواز پرنده هاست و هوایی تازه. در کنارش هم باغ ۱۴۰ هکتاری عباس آباد، یکی از ۹ باغ ایرانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و مهم‌ترین باغ غیرکویری ایران قرار گرفته. عمارت موجود در وسط دریاچه هم که در گذشته با پلی چوبی به ضلع شمالی متصل می‌شد یکی از یادگارهای دوره صفوی است. در وقت پرآبی این عمارت کامل به زیر آب می‌رود. و تنها نشانه آن درختان روییده بر سقفش است.  بهار بهترین وقت سفر به اینجاست.

مسیر دسترسی: دریاچه عباس آباد در بهشهر، نگین گردشگری مازندران و در ۶۰ کیلومتری ساری است. در ابتدای جاده بهشهر-گلوگاه در سمت راست وارد جاده عباس آباد می‌شوید. ۶ کیلومتر می‌روید و از میان جاده پر پیچ و خم عباس آباد و عبور از روستای علی تپه (یا التپه) به دریاچه عباس آباد می‌رسید.

شبه جزیره میانکاله-بهشهر؛ سرزمین پرندگان مهاجر

شبه جزیره میانکاله

در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی بهشهر، می‌رسید به سرزمین پرنده‌های مهاجر و اسب‌هایی که آزادانه برای خود این‌طرف و آن‌طرف می‌روند. شبه جزیره میانکاله، یکی از بکرترین جاهای مازندران است. جایی که صبح‌ها آواز پرندگانش به اوج می‌رسد. در پاییز صدها پرنده مهاجر مثل فلامینگو، قوها، مرغابی‌ها و عقاب به شبه جزیره میانکاله می‌آیند. و جزیره پر می‌شود از کسانی که برای تماشای پرنده‌ها و پرنده‌نگاری به کنارش آمده‌اند. زیبایی میانکاله را ساحل زیبا و کم عمقش، تنوع پوشش گیاهی و جانوری، مراتع و چراگاه‌های سرسبز، در کنار شنزارها که پر از حس زندگی است کامل می‌کند. بهار، پاییز و زمستان بهترین وقت رفتن به میانکاله است.

مسیر دسترسی: بهترین مسیر دسترسی به میانکاله جاده بندر امیر آباد، نرسیده به دو راهی لپوزاغمرز به سمت شرق است.

سد و دریاچه شیاده-بابل؛ تجربه قایق‌سواری در دریاچه

سد شیاده

شیاده در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی بابل، به دلیل قرار گرفتن در میان جنگل و آب و هوای لطیفش، یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران است. سد این دریاچه بر روی رودخانه چلیم، یکی از سرشاخه‌های رودخانه بابلرود در روستای شیاده ساخته شده. وجود وسایل ماهیگیری، امکان قایق سواری و پیاده روی در جنگل‌ها، دریاچه شیاده را به جایی خواستنی تبدیل کرده. در نزدیکی اینجا روستای زیبای فیلبند قرار گرفته و سفر به آن فرصتی است برای فرار از زندگی شهری و قدری آرام شدن.

مسیر دسترسی: بابل، بخش بندپی غربی

سد سنبل رود-قائم شهر؛ از جاذبه‌های گردشگری مازندران

سد سنبل رود

در ۲۴ کیلومتری قائم شهر، یکی از شش منطقه گردشگری مازندران قرار گرفته. سد سنبل رود که یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی کشور هم محسوب می‌شود در میان پوشش جنگلی واقع شده و پارک جنگلی کنار آن جان می‌دهد برای پیاده روی و گشت گذار. وقتی هم که از قدم زدن در جنگل فارغ شدید می‌توانید در اسکله سد، سوار قایق شوید یا سوار درشکه ها آنهمه زیبایی را ببینید و از خودتان بپرسید این‌همه قشنگی واقعی است؟ بهترین زمان رفتن به سنبل رود بهار و اوایل تابستان و اوایل پاییز است.

پارک جنگلی فین-چالوس؛ اقامتی دنج در دل جنگل

پارک جنگلی فین

چالوس که خودش یکی از دیدنی ترین جاده های ایران است و سفر به شمال با آن گره خورده، دیدنی های زیادی را در خودش جا داده. از پیج های تندش که بگذرید و باد خنکی صورتتان را نوازش کند. در کیلومتر هفت جاده چالوس و بعد از مرزن آباد می‌رسید به پارکی بکر با درختان جنگلی برافراشته که خستگی راه را از تنتان بیرون می‌کند. عبور رودخانه چالوس از میان این پارک و وجود کلبه هایی که برای مسافران تعبیه شده، اینجا را به جایی دنج برای ماندن تبدیل کرده. در نزدیکی این جنگل مرداب کندوچال قرار گرفته. تله کابین نمک آبرود و دریاچه ولشت از دیگر دیدنی‌های مهم جاده چالوس است.

مسیر دسترسی: کیلومتر ۷ جاده چالوس، بعد از مرزن آباد- ورودی شهر چالوس

بیشتر بخوانید: با بهترین رستوران‌های جاده چالوس آشنا شوید

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد