آبگرم رینه کجاست؟

تاریخ انتشار : 5 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۹ آبان ۱۴۰۰
رینه

رینه، شهر کوچکی در مازندران است که خیلی از مسافران به هوای آبگرمش به آن سفر می‌کنند. منظره‌ قله دماوند که بیشتر روزهای زمستان به خاطر آلودگی هوای تهران محو می‌شود، از این شهر ییلاقی خیلی واضح است، انگار که می‌توان دست دراز کرد و لمسش کرد.

رینه کجاست؟

رینه

رینه، از توابع لاریجان مازندران است که حال و هوای روستاهای ییلاقی را دارد. خیلی‌ها برای استفاده از آبگرم رینه، سکوت و هوای پاکش به آن می‌روند؛ البته نزدیکی‌اش به تهران هم در محبوبیتش بی‌دلیل نیست.

ماشین را که در تهران روشن کنیم، حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه بعد در رینه هستیم. ۱۰۸ کیلومتر از تهران تا مقصد راه است و از جاده‌ هراز می‌گذرد. البته اول باید از پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی بگذریم. بعد امام‌زاده هاشم و پلور را پشت سر بگذاریم و به آب اسک برسیم. ۳کیلومتر جلوتر تابلوی راهنمای رینه را می‌بینیم. تابلو را که دنبال می‌کنیم، بعد از روستای مون و روستای انهه به مقصد می‌رسیم.

راه دیگر این‌است که وارد روستای پلور شویم. در پلور به میدانی می‌رسیم که مجسمه‌ کوهنوردی در آن قرار گرفته. جاده‌ای فرعی دور میدان وجود دارد که آسفالت است و مستقیم به مقصدمان می‌رسد. البته این‌ مسیر کمی کوهستانی‌ست و برای فصل سرما پیشنهاد نمی‌شود.

جاده پلور به مازندران

یک راه دیگر هم وجود دارد. در جاده هراز از آب اسک که گذشتیم، نیاک و پول مون را رد کنیم تا به شهر گزنک برسیم. قبل از ورودی شهر، جاده‌ای فرعی و باصفا در سمت چپ هست که به روستای گزانه می‌رود. این مسیر را باید دنبال کنیم تا به امیرآباد و بعد آبگرم رینه برسیم.

چرا باید رینه را ببینیم؟

مسیر دسترسی به رینه

خوبی آبگرم رینه این است که فاصله‌‌ای تا تهران ندارد و آخر هفته و یک روزه هم می‌شود به آن سر زد.

حرارت آبگرم رینه به ۶۲ درجه می‌رسد و همین کافی‌ست که بدانیم باید در پاییز و زمستان به آن برویم. در کنار گوگرد، گرمای آب باعث می‌شود دردهای استخوانی تسکین پیدا کنند.

می‌توانیم از استخر عمومی، حمام آبگرم یا وان آب‌گرم که در خانه‌ها و سوئیت‌های این منطقه وجود دارد، بهره ببریم و تنی به آب بزنیم. در این شهر، آبگرم را با لوله‌کشی به خانه‌ها و سوییت‌ها آورده‌اند و بعضی‌هایشان را می‌توان اجاره کرد. البته قبل از اجاره‌ سوییت حتما باید از داغی آب و کیفیت آبگرم مطمئن شویم.

یکی از جاهای معروفی که آبگرم عمومی دارد، حمام شاه عباسی است. این حمام طبیعی در گذشته پاتوق شاه عباس بوده و به اسم خودش هم معروف شده. هرچند اینجا به‌خاطر شهرتی که دارد کمی هم شلوغ است.

کوچه های رینه

کسانی که اهل کوهنوردی هستند، می‌توانند از این منطقه به قله دماوند صعود کنند. عسل آویشن و گون، سوغات رینه است پس موقع برگشت بد نیست به عنوان سوغات آن را بخریم. این شهر کباب معروفی هم دارد و علاوه بر بوی گوگرد، بوی کباب هم در شهر می‌پیچد.

بهترین فصل سفر به رینه

هر چه هوا خنک‌تر باشد، دوش آبگرم بیشتر می‌چسبد. بنابراین، فصل‌های خنک سال زمان مناسبی برای سفر به اینجا و استفاده از آب گرمش است. البته در تعطیلات تابستان خیلی‌ها از آمل و تهران به این شهر سفر می‌کنند.

جاذبه‌های نزدیک رینه

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت: از پلور ۱۵ کیلومتر که جلوتر برویم به گزنک می‌رسیم. ۵ کیلومتر دیگر که برانیم پل وانا را سمت راست جاده می‌بینیم. خروجی سمت راست بعد از پل را باید انتخاب کنیم تا به آبشار شاهاندشت برسیم. این آبشار در روستای شاهاندشت قرار گرفته و خیلی دیدنی است. آبشار شاهان‌دشت درواقع از ۸ آبشار درست شده که پشت سر هم قرار گرفته‌اند. اینجا بلندترین آبشار مازندران است که در آثار ملی هم ثبت شده.

دشت لار: در پلور، تابلوهای راهنما ما را به دشت لار هم می‌رسانند. البته فقط در ماه خرداد می‌شود به دشت لار رفت که اتفاقا پر از شقایق می‌شود. این‌ منطقه حفاظت‌شده است و باید از سازمان محیط‌زیست برای دیدنش مجوز گرفت.

دشت لار

در رینه کجا اقامت کنیم؟

در رینه هم می‌توانیم اتاق رزرو کنیم و هم سوییت. اگر بخواهیم فقط به آبگرم رینه برویم و شب در روستا نمانیم، با ۲ ساعت رانندگی به آمل می‌رسیم.

آمل دو هتل ۳ ستاره دارد که قیمت‌شان هم مناسب است. شروع قیمت این هتل‌ها ۱۴۰ هزار و ۱۵۲ هزار تومان است.

این قیمت‌ها مربوط به آذر ۱۳۹۷ هستند.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

درباره خوشواش مازندران چه می دانید؟

درباره خوشواش مازندران چه می دانید؟

3 مهر 1397
سنگچال مازندران

با سنگچال مازندران آشنا شوید

4 شهریور 1397

۲ نظر

  • پاسخ زهره ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ۱۵:۴۵

    بسیار عالی بود سپاسگزارم.

  • پاسخ عرفان منصور لاریجانی ۲۱ آذر ۱۳۹۹ از ۱۵:۵۷

    من خودم رینه ای هستم
    خوب بود
    بد نبود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد