جاهای دیدنی تهران کجاست؟

تاریخ انتشار : 28 آبان 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
جاهای دیدنی تهران

تهران برای بیشتر ساکنانش، شهریست که دیگر جزو هویت‌شان شده، طوری که سخت است دور بایستیم و به آن نگاه کنیم. دود و دم و ترافیک تهران و ساختمان‌های بی‌قواره‌ را که فاکتور بگیریم، این شهر، شهری دیدنی‌ست. اینجا شهریست با کاخ‌ها، موزه‌ها و پارک‌های زیاد و خانه‌های قدیمی‌ای که هنوز دست بساز و بفروش‌ها نیافتاده‌؛خانه‌هایی که وقتی از کنارشان رد می‌شویم روح‌مان تازه می‌شود. جاهای دیدنی تهران حتما نظرتان راجع به این شهر شلوغ پر از دود تغییر خواهد داد

بازار تهران

بازار تهران

اگر از یک تهرانی اصیل بپرسیم کدام جاهای دیدنی تهران را باید حتما دید، یکی از جواب‌هایش محله‌های قدیمی تهران مثل بازار است. بازار تهران، نبض تپنده شهر محسوب می‌شود، جایی که همیشه شلوغ است و همه چیز را می‌توان از آن نسبتا ارزان خرید.

این بازار، راسته‌ها و بازارهای کوچک و بزرگ زیادی را در دل خودش دارد، اما از جذاب‌ترین قسمت‌هایش، بازار فرش و بازار پارچه است. البته که خوردن یک چای در کوچک‌ترین کافه دنیا را هم نباید از دست داد. در محدوده بازار تعدادی از معروف‌ترین رستوران‌ها هم واقع شده‌اند، مثل رستوران مسلم و شمشیری در سبزه میدان و رستوران شرف‌الاسلامی که به ته‌چین و کباب‌شان معروفند. در محدوده بازار پیاده‌روی در محله عودلاجان را هم نباید از دست داد.

آدرس: بهترین راه رفتن به بازار تهران استفاده از متروست. در ایستگاه ۱۵ خرداد باید از قطار پیاده شویم.

کاخ گلستان ؛ از جاهای تاریخی دیدنی تهران

کاخ گلستان

بازار تهران فقط خودش دیدنی و جذاب نیست. در همان محدوده، کاخ گلستان قرار گرفته که یکی از پربازدیدترین جاهای پایتخت است. کاخ گلستان یکی از باغ های زییای تهران به شمار می‌رود. عمارت شمس‌العماره این باغ اولین ساختمان چند طبقه‌ای محسوب می‌شود که در تهران ساخته شده.

معروف است که ساعت بالای عمارت را ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه هدیه داده است. این کاخ، موزه‌ها و عمارت‌های زیبایی را در خودش جای داده. خلوت کریمخانی، عمارت تخت مرمر، عمارت الماس، تالار برلیان و کاخ اختصاصی از قسمت‌های بسیار زیبای کاخ گلستانند.

آدرس: کاخ گلستان در میدان ارگ قرار گرفته و از ایستگاه ۱۵ خرداد، پیاده می‌توان به آن رسید.

ساعت بازدید: همه روزه ۹ صبح تا ۱۷

خانه مقدم

خانه مقدم تهران

میدان حسن‌آباد برای خیلی‌ها با کاموافروشی‌ها و ساختمان‌های گنبدی‌شکل قرینه‌اش معنا پیدا می‌کند. میدانی که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده و زمانی، جزو بافت تاریخی دوره قاجار به حساب می‌آمده.

میدان حسن آباد را که به سمت میدان حر بروید در بین ابزارفروشی‌ها به خانه‌ای با در چوبی کوچک می‌رسید. اینجا، خانه و موزه مقدم است که یکی از دیدنی‌ترین جاهای تهران است. بعضی‌ها می‌گویند این خانه به خاطر وسایل داخلش جزو گران‌ترین خانه‌های به جا مانده از زمان قدیم در تهران هم است.

خانه مقدم متعلق به محسن مقدم و همسر فرانسوی‌اش بوده و در هر طرفش اشیا یا قسمت‌هایی قرار گرفته که محسن مقدم آنها را از گوشه و کنار ایران جمع‌آوری کرده است. این موزه با حیاط باصفایش، کافه هم دارد.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

ساعت بازدید: از یکشنبه تا جمعه  و از ساعت ۹ تا ۱۶

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز تهران

تهران، شهر پیاده‌‌ها نیست، ولی برخی از جاهایش با پیاده‌ها مهربان است، مثل بلوار کشاورز. می‌توان روی نیمکت‌های بلوار نشست و رفت‌وآمد ماشین‌ها را تماشا کرد یا در زیر سایه روشن درخت‌ها قدمی زد و سرحال شد، انگار که جایی که در آن راه می‌روید، فرسنگ‌ها با شلوغی اطرافش فاصله داشته باشد.

بلوار کشاورز، اسمش قبلا بلوار الیزابت بوده و یکی از تفرجگاه‌های پایتخت محسوب می‌شده، اما این روزها بیشتر جایی‌ست برای پیاده‌روی و گپ‌زدن‌های عاشقانه. روبه‌روی این بلوار پارک لاله تهران قرار دارد، یکی از زیباترین پارک های تهران. خیابان کارگر را هم که بالا بروید به موزه هنرهای معاصر و موزه فرش می‌رسید.

آدرس: بلوار کشاورز از میدان ولیعصر شروع می‌شود و به بیمارستان امام خمینی می‌رسد.

پل طبیعت

پل طبیعت

تا پیش از سال ۱۳۹۳، تهران، پلی نداشت که آدم بتواند رویش با خیال راحت قدم بزند و رفت‌وآمد ماشین‌ها را از آن بالا نگاه کند، یا حتی راه به راه دوربینش را دربیاورد و عکس‌های یادگاری زیادی بگیرد. اما بعد از افتتاح پل طبیعت، تهران صاحب یک جای تفریحی جدید شده. این پل دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند و رویش فودکورت‌های زیادی هم وجود دارد و همه اینها بر محبوبیت‌ش افزوده.

آدرس: میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، ضلع جنوبی اتوبان. دسترسی به پارک از دو ورودی ممکن است؛ یکی خود اتوبان حقانی و دیگری کوچه کنار پارک در ضلع غربی.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد تهران

در یکی از خلوت‌ترین و پردارودرخت‌ترین محله‌های تهران یعنی زعفرانیه، می‌رسید به یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران؛ کاخ سعدآباد. کاخ سعدآباد، ۱۸ کاخ بزرگ و کوچک را در خودش جای داده.

این ۱۸ کاخ مربوط به دوره‌ قاجار تا پهلوی هستند و با قدم گذاشتن در آنها زندگی شاهان را که زمانی در پستوها نهان بود، می‌توان دید. موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه پوشاک سلطنتی، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، موزه آب و موزه سلاح‌های دربار و کاخ تابستانی‌، از قسمت‌های جذاب این کاخ و جزو بهترین موزه های تهران هستند.

آدرس: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار گرفته

ساعت بازدید: نیمه اول سال  همه روزه ( شنبه تا جمعه) از ساعت ۹ تا ۱۹، فروش بلیت تا ساعت ۱۷

نیمه دوم سال همه روزه (شنبه تا جمعه) از ساعت ۹ تا  ۱۷، فروش بلیط تا ساعت ۱۶

تجریش؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران

تجریش

بازار تجریش تهران

اگر در تهران ۵ جا باشد که باید حتما آنها را ببینیم، تجریش حتما یکی از آنهاست. بازار تجریش، همیشه پرجنب‌وجوش و سرزنده است، جایی پر از بو و مزه و رنگ که مثل بازار بزرگ تهران، همه چیز در آن پیدا می‌شود.

عیدها این بازار حال‌وهوای دیگری دارد و همه جای میدان را هفت‌سین و سبزه و گل پر می‌کند. از بازار تجریش که بیرون بیایید، محله‌های اطرافش ما را به جاهای خیلی خوبی می‌رسانند. در محدوده بازار، خیابان مقصودبیک یا دربندی را که برویم به موزه دکتر حسابی و موزه هنر ایرانی می‌‌رسیم.

آدرس:برای رسیدن به تجریش، مترو تجریش یا اتوبوس‌های بی آرتی‌ای که از میدان راه‌آهن تا تجریش می‌روند، بهترین انتخابند.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

تهران، کاخ زیبای دیگری هم دارد، مثل همین کاخ نیاوران. شاهان زیادی از فتحعلی شاه قاجار تا محمدرضا شاه، تابستان‌ها را در این کاخ سپری می‌کردند، ولی انقلاب که فرا رسید، بیشتر عمارت‌های کاخ نیاوران هم به موزه تبدیل شدد. کوشک احمدشاهی، موزه جهان‌نما، کاخ کتیبه‌ها، کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای سلطنتی از جذاب‌ترین بخش‌های این موزه‌اند. کاخ نیاوران، کافه محبوبی هم دارد.

آدرس: میدان شهید باهنر (نیاوران)

ساعت بازدید: همه روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ و ۳۰

دربند ؛ دیگر جای دیدنی تهران

دربند تهران

اگر از دود و دم تهران به ستوه آمده‌ باشیم، می‌توانیم برویم دربند. دربند تهران، محله خوش‌آب‌وهواییست، با دار و درخت‌های زیاد که هنوز هم یکی از تفرج‌گاه‌های تهران برای خیلی‌هاست. در این منطقه رستوران‌های زیادی هم وجود دارد که بعضی‌هایشان روی رودخانه ساخته شده‌اند.

آدرس: میدان قدس، خیابان دربند

دریاچه چیتگر(خلیج‌فارس)

دریاچه چیتگر

تهران، رودخانه‌ای که از وسط شهر بگذرد و آدم‌ها بتوانند کنارش بنشینند، ندارد، اما دریاچه‌ مصنوعی‌ای دارد که تا حدودی در حکم آن رودخانه است. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است، از سال ۱۳۹۲ به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بدل شده و از جاهای تفریحی تهران هم است.

این دریاچه هم خودش زیباست و هم حوصله کمتر کسی از بودن در اطرافش سر می‌رود. قایق‌سواری و پیست دوچرخه‌سواری اطراف آن دو نمونه از تفریحات مهیج‌اش است. به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان هم دارد. رستوران‌ها و کافه ‌ای زیادی هم اطرافش قرار گرفته، جایی که به بام لند معروف است.

آدرس: دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج و شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

با رزرو یک هتل در تهران چند روزی را در پایتخت مهمان این جاهای دیدنی باشید.

شما چه جاهای دیدنی دیگری را در تهران معرفی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۲ نظر

  • پاسخ مجید ۱ دی ۱۳۹۸ از ۱۶:۳۱

    با سلام
    ممنون پست فوق العاده جاهای دیدنی تهران

    • پاسخ اسنپ تریپ ۲۴ دی ۱۳۹۹ از ۰۸:۳۹

      سلام
      سپاس از توجه شما

    ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد