جاهای دیدنی شهرکرد که حتما باید رفت

تاریخ انتشار : 26 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جاهای دیدنی شهرکرد

شهرکرد که در گذشته دهکرد نامیده می‌شد، مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است. مرتفع‌بودن شهرکرد باعث‌شده است که لقب بام ایران را بگیرد. سابقه تاریخی، طبیعت زیبا و آب‌وهوای معتدل شهرکرد، این شهر را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است. در بلاگ اسنپ تریپ نگاهی داریم به چند جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی شهرکرد.

دیدنی‌های تاریخی

قلعه دزک

قلعه دزک

در استان چهارمحال‌وبختیاری قلعه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد و قلعه دزک را می‌توان بین این قلعه‌ها زیباترین دانست. قلعه دزک هم مثل خیلی از قلعه‌ها و خانه‌های تاریخی دیگر یادگاری از دوران قاجار است. این قلعه معماری داخلی شگفت‌انگیزی دارد. یکی از نکات جالب درباره قلعه دزک اقامت شش ماهه علامه دهخدا در این قلعه است. به گفته خود دهخدا ایده نوشتن امثال و حکم و لغتنامه در این قلعه به ذهنش رسیده.

آدرس: شهر کرد، ۲۲ کیلومتری شهرکرد، روستای دزک

خانه ستوده چالشتری

خانه ستوه چالشتری

خانه ستوده اندرونی قسمت حاکم‌نشین قلعه چالشتر است  و می‌توان آن را تنها باقی‌مانده این مجموعه تاریخی دانست. قلعه چالشتر از دوران صفوی و قاجار به یادگار مانده. خانه ستوده علاوه بر اینکه معماری زیبایی دارد که به خودی خود می‌تواند باعث جذب گردشگران باشد، این روزها از سه موزه آثار سنگی، موزه کاروزندگی و موزه مردم‌شناسی هم بهره می‌برد.

آدرس: شهر کرد، چالشتر،خیابان بهار

موزه باستان‌شناسی (حمام پرهیزکار)

موزه باستان شناسی

حمام پرهیزکار در دهه ۲۰ شمسی احداث شد. این گرمابه یکی از آخرین بناهایی است که در دوران پهلوی به سبک حمام‌های قدیمی ایران ساخته شد. این بنا از طرف خانواده آزاده در دهه ۳۰ شمسی وقف عام شد و حالا به عنوان موزه باستان‌شناسی فعالیت می‌کند. در این موزه ابزارهای سنگی مربوط به دوران نوسنگی، مجسمه‌های گلی با قدمت ۹۰۰ سال، ابزار و ظروفی مربوط به هزار دوم و پنجم قبل از میلاد و… نگهداری می‌شود.

آدرس: شهرکرد، خیابان ولیعصر شمالی، موزه باستان‌شناسی

قلعه جونقان

جونقان

جونقان شهری در جنوب غربی شهرکرد است. این شهر در میان کوه‌های زاگرس قرار گرفته و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. قلعه جونقان در مرکز این شهر قرار دارد و در دوران مشروطیت پایگاهی برای مشروطه‌خواهی مردم بختیاری بوده. پل جونقان، کاروانسرای خان‌اوی از دیگر جاذبه‌های گردشگری جونقان هستند.

جاذبه‌های طبیعی، از زیباترین جاهای دیدنی شهرکرد

آبشار زردلیمه

آبشار زردلیمه

اگر اهل طبیعت‌گردی حرفه‌ای و پیاده‌روی هستید رفتن به این آبشار بکر و زیبا در نزدیکی شهرکرد را پیشنهاد می‌کنیم. برای دیدن آبشار زردلیمه باید از شهرکرد به سمت دیناران رانندگی کنید و بعد در مسیری که مخصوص کوچ عشایر است پیاده‌‌روی کنید. طبیعت منطقه، درختان سرسبز بلوط و بادام و جاذبه‌های گردشگری‌ای مثل پل خداآفرین که در مسیرتان قرار دارد، این سفر کوتاه را جذاب‌تر می‌کند.

آدرس: شهرکرد، جنوب منطقه اردل، کنار رودخانه بازفت

بیشتر بخوانید: کدام مناطق در ایران دشت لاله واژگون دارند؟

تالاب چغاخور

تالاب چغاخور

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تابستان تالاب چغاخور است. به جز آرامش و زیبایی خود تالاب پرندگان محلی و مهاجری مثل غاز و اردک و حواصیل و لک‌لک که می‌توانید اطراف تالاب ببینیدشان از جاذبه‌های این تالاب به حساب می‌آیند. تالاب چغاخور دسترسی ساده‌ای دارد و خیلی‌ها در مسیر سفرشان چند‌ ساعتی کنار این تالاب استراحت می‌کنند.

آدرس: بروجن، ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال‌وبختیاری

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین هتل‌های شهرکرد کدامند؟

بهترین هتل‌های شهرکرد کدامند؟

5 بهمن 1401
روستای سر آقاسید

راهنمای رفتن به روستای سرآقا سید؛ ماسوله زاگرس

3 بهمن 1397

۱ نظر

  • پاسخ امیر رضا ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۱:۴۴

    ممنون از راهنمایی

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد