راهنمای سفر به پاریس، شهری که عاشقش می‌شوید!

تاریخ انتشار : 12 دی 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ دی ۱۴۰۱
برج ایفل، معروف‌ترین جاذبه پاریس

سفر به پاریس، قدم زدن در شانزه لیزه، خوردن یک قهوه در کافه‌های کنار خیابان و گرفتن عکس یادگاری با برج ایفل رویاهای مشترک بسیاری از مردم دنیاست. چرا که شاعران و نویسندگان، داستان‌های عاشقانه زیادی را در این شهر روایت کرده‌اند و همین موضوع باعث شده پاریس محبوب دل همه جهانیان شود.

اگر قصد دارین به این شهر سفر کنید تا آخر این بلاگ همراه باشید تا  نکات و راهنمایی‌های لازم این سفر را بدانید. خوب است بدانید خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر نیز کار سختی نیست و می‌توانید برای خرید بلیط با بهترین قیمت به سایت اسنپ‌تریپ سر بزنید.

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

شهر پاریس را بشناسیم

پاریس را می‌توان پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه دانست. به طور تخمینی جمعیت این شهر برابر با ۲٬۱۶۵٬۴۲۳ نفر در سال ۲۰۱۹ و مساحت آن برابر با ۱۰۵ کیلومترمربع است. همچنین پاریس، پایتخت فرانسه را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز مالی، دیپلماسی، بازرگانی، مد، غذا و علم در جهان نامید.

پاریس دقیقا کجاست؟

در نظر داشته باشید که پاریس در شمال مرکزی فرانسه قرار دارد. این شهر در قوس شمالی رودخانه سن واقع شده است و در درون آن دو جزیره قرار دارد که جزیره بزرگ‌تر که بخش قدیمی شهر محسوب می‌شود، ایل دو لا سیته نام دارد و بخش کوچک‌تر، با نام ایل سن لویی شناخته می‌شود.

هوای شهر عاشقان

آب و هوای پاریس در هر فصل متغیر است. این شهر در چهار فصل متمایز، آب و هوای معتدلی را تجربه می کند. میانگین حداکثر دمای روزانه از ۴۶ درجه فارنهایت (۸ درجه سانتیگراد) در زمستان و ۷۷ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) در اوج تابستان متغیر است. همچنین لازم است بدانید که سرما یا گرمای شدید در این شهر بسیار نادر است.

بهترین زمان سفر به پاریس

تصویری از برج ایفل در پاریسبهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به پاریس دانست. آب و هوای این شهر در این دو فصل برای گشت‌وگذار عالی است. همچنین جشنواره‌های متعددی در این زمان در شهر پاریس برگزار می‌گردند و باعث می‌شوند تا شما از سفرتان لذت بیشتری ببرید؛ بنابراین اگر می‌خواهید به طور کامل از پاریس لذت ببرید، شش ماه اول سال برای بازدید ایده‌آل است.

نکات فراموش نشدنی در سفر به پاریس

پاریس یکی از معروف ترین نقاشی‌های جهان را دارد.

موزه لوور پاریس معتبرترین و مشهورترین تابلوی نقاشی جهان، مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است.

از پاریس به عنوان شهر نور یاد می شود.

یکی از لقب‌های پاریس شهر نور است؛ زیرا این شهر یکی از اولین شهرهای اروپایی بود که چراغ های خیابانی را نصب کرد.

پاریس یک شهر زیرزمینی دارد.

پاریس شهری زیبا است، اما در زیر دیوارهایش  شهری پر از تاریکی وجود دارد که معمولاً به عنوان شهر زیرزمینی پاریس شناخته می شود؛ این شهر به نام “دخمه ها” نامیده می شود.

دیدنی ها و تفریحات معروف شهر پاریس

در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس را معرفی می‌کنیم:

۱٫    برج ایفل

برج ایفل در فهرست مکان‌های دیدنی فرانسه در رتبه بالایی قرار دارد و پربازدیدترین جاذبه گردشگری در جهان است. این برج نمادین توسط الکساندر-گوستاو ایفل برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ طراحی شد. این سازه ابداعی اکنون به عنوان یک شاهکار معماری استادانه در نظر گرفته می شود و نمادین‌ترین منظره پاریس است. برج ایفل با رسیدن به ارتفاع ۳۲۴ متری، تا زمانی که ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک ساخته شود، بلندترین ساختمان جهان بود. جالب است بدانید که بسیاری از افراد تنها برای دیدن این برج به فرانسه سفر می‌کنند.

۲٫    موزه لوور

موزه لوور، از جاذبه‌های مشهور پاریس

لوور، کاخی مجلل که زمانی خانه پادشاهان فرانسه بوده، در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین موزه برتر پاریس شناخته می‌شود. موزه لوور هزاران اثر هنری  را به نمایش می‌گذارد که بسیاری از آنها شاهکار محسوب می‌شوند. بسیاری از گردشگران فقط برای نگاه کردن به یک اثر از این موزه دیدن می کنند، اما اگر شما قصد سفر به پاریس را دارید، سعی کنید از بیشتر آثار این موزه به خصوص بخش ایران باستان آن دیدن کنید.

۳٫    کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام پاریس در سال ۱۱۶۳ توسط پادشاه لوئیس نهم (سنت لوئیس) و اسقف موریس دو سولی تأسیس شد و ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال طول کشید.

۴٫    خیابان شانزه‌لیزه

قسمت پایین شانزلیزه، در همسایگی میدان کنکورد ، شامل یک پارک بزرگ، محوطه شانزه لیزه ، و موزه هنرهای زیبای پتی کاخ می‌شود. قسمت بالایی آن نیز تا طاق پیروزی امتداد دارد و با مغازه‌های لوکس، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و تئاترها پوشیده شده است. این منطقه شلوغ گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و می‌توان آن را محل تجمع پاریسی‌ها دانست.

۵٫    موزه اورسای

برخی از ارزشمندترین نقاشی‌های جهان در گالری‌های بزرگ این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه اورسای یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پاریس است تا مروری بر تاریخ هنر امپرسیونیست برای گردشگران باشد .

۶٫    کاخ اپرا گارنیه، اپرای ملی پاریس

خانه اپرای کاخ گارنیه به سفارش ناپلئون سوم در سال ۱۸۶۰ توسط چارلز گارنیه به سبک باروک پرشور طراحی شد. گارنیر بیش از یک دهه، از سال ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵، خستگی ناپذیر روی این پروژه کار کرد. امروز، این نقطه عطف نمایشی نمادی از رژیم امپراتوری ناپلئون است.

خوشمزه‌های فرانسوی

سوپ پیاز؛ از غذاهایی که در سفر به پاریس باید امتحان کنید

اگر به تست غذاهای جدید علاقه‌مند هستید و قصد سفر به پاریس را دارید، لازم است حتما به یکی از رستوران‌های شهر بروید و غذاهای زیر را امتحان کنید.

  • سوپ پیاز فرانسوی
  • سوفله شکلاتی
  • فلامیش
  • سالاد نیسواز
  • راتاتویی
۱۰ مقصد شگفت‌انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

ارزان‌تری روش سفر به پاریس

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن هزینه‌های سفر به پاریس را کاهش دهید خرید بلیط پرواز خارجی به مقصد پاریس از سایت اسنپ‌تریپ است. چرا که نه تنها خیالتان از بابت پشتیباتی ۲۴ ساعته راحت خواهد بود، بلکه بلیطتان را با بهترین قیمت می‌خرید.

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد