نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا (ع) بدانید

تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حرم امام رضا ع

مشهد، مسافرپذیرترین شهر ایران است. به طوری که برطبق آمار در تابستان سال ۹۶، بیش از ۱۱ میلیون و ۴۲ هزار نفر به مشهد سفر کرده‌اند. برای بسیاری از مسافران مشهد نیز، به خصوص آن دسته که برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند، جالب است که درباره هزینه های سفر به این شهر بدانند. در این نوشته نکاتی را که باید درباره سفر به حرم امام رضا بدانید، نوشته‌ایم.

هزینه‌های سفر

حمل و نقل مشهد

راه‌های زیادی برای رفتن به مشهد هست، هم می‌توان با ماشین شخصی یا اتوبوس به مشهد سفر کرد، هم به صورت هوایی و هم با قطار.

قیمت بلیط هواپیما بسته به اینکه شما در چه تاریخی به مشهد سفر می‌کنید (از نظر مناسبت‌های پیش رو) یا بلیط‌تان را از کدام یک از شرکت‌های هواپیمایی می‌خرید متفاوت است. بلیط رفت و برگشت هواپیما از تهران به مشهد به طور متوسط در کلاس اکونومی ۲۰۸ و دربیزینس کلاس ۵۵۹ هزار تومان است.

اگر بخواهید با قطار سفر کنید، بلیط قطار رفت و برگشت به این شهر بسته به نوع قطار و خدماتی که به شما ارائه می‌شود، بین ۳۸ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر اتوبوس را هم برای رسیدن به مشهد انتخاب کنید، به طور مثال از تهران قیمتی بین ۴۰ تا ۶۸ هزار تومان بابت بلیط آن باید بپردازید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به مشهد

راه‌های رفت و آمد به حرم امام رضا

هزینه های سفر به مشهد

هزینه‌های سفر هرکس متفاوت از دیگری است. اما اگر با ماشین شخصی به مشهد سفر نکرده باشید، هزینه‌های اقامت شما به طور کلی از این قرار است.

در مشهد نیز مثل بسیاری از شهرهای بزرگ مثل تهران، مترو، تاکسی و اتوبوس‌های بی‌آرتی جزو کاربردی‌ترین وسایل حمل و نقل شهری هستند. اگر در مشهد بخواهید از مترو استفاده کنید، کارتان بسیار راحت است. چون تقریبا با کمک مترو می‌توان به همه جای شهر به آسانی رفت و آمد کرد.

در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد. که خط ۱ آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می‌کند. و با استفاده از آن می‌توانید از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسید. و یا تا انتهای غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید.

خط ۲ مشهد هم از بلوار طبرسی شروع می‌شود. و از ایستگاه هایی مثل راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می گذرد و در ایستگاه کاوه به انتها می‌رسد.

برای رفت و آمد هم باید از کارت‌های اعتباری به اسم “من کارت” استفاده کنید. که قابل شارژ هستند. مترو مشهد از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه  شب کار می‌کند.

جز اتوبوس‌های بی‌آرتی و سایر اتوبوس‌ها نیز که هزینه جابه جایی با آنها ۳۵۰ تا ۵۰۰ است، هزینه رفت و آمد با تاکسی نیز در این شهر چندان گران در نمی‌آید. اگر در مشهد بخواهید دربست بگیرید بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان باید بپردازید. و هزینه جابه جایی به طور معمول ۱۰۰۰ تومان است.

هزینه‌های اقامت

هتل فرهنگ و هنر مشهد

مشهد، شهر هتل‌های ایران است و تا دلتان بخواهد از هتل‌های لوکس و پنج ستاره تا مسافرخانه و سوئیت را می‌توان در آن پیدا کرد. خیابان امام رضای مشهد، خیابان هتل‌های مشهد است. و به دلیل فاصله کمی که با حرم امام رضا (ع) دارد، خیلی‌ها ماندن در این خیابان را به خیابان‌های دیگر ترجیح می‌دهند. همه چیز بستگی به این دارد که شما می‌خواهید چه مقدار هزینه کنید.

مسافرخانه‌های مشهد، جزو پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها در این شهرند. اگرچه اقامت در هتل یک ستاره در مشهد بسیار ارزان تمام می‌شود. به طوری که برای اقامت در هتل و هتل آپارتمان یک ستاره در این شهر باید چیزی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هزینه کنید. اقامت در هتل آپارتمان از این جهت که به شما امکان آشپزی می‌دهد. و می‌تواند در کم کردن هزینه‌های سفرتان موثر باشد.

همچنین اگر قصد اقامت در هتلی دو یا سه ستاره را داشته باشید، هزینه اقامت شما بین ۱۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در می‌آید. و این هزینه برای اقامت در هتل‌های چهار و پنج ستاره مشهد به دو و حتی سه برابر می‌رسد. هزینه اقامت در هتل‌های لوکس این شهر بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: هتل آپارتمان‌های ارزان مشهد

بد نیست این را هم بدانید که نمی‌توانید برای اسکان روی پارک‌های سطح شهر و صحن حرم، حساب کنید. چراکه ممنوع است. اگرچه در حرم امام رضا، مکان‌هایی برای استراحت و خواب زائران تعبیه شده است. و می‌توانید به صورت رایگان شب را در آنها سر کنید.

مراکز خرید مشهد و اطراف حرم امام رضا

اینطور معروف است که کرکره مغازه‌های اطراف حرم سالهاست پایین نیامده و کارکنان این مغازه‌ها به صورت شیفتی کار می‌کنند. خیابان‌های مشهد آنقدر سرزنده‌اند که نیمه شب را موقع راه رفتن در آنها حس نمی‌کنید، شلوغ و سرزنده و بیدار. اگر قصد سفر به شهر مشهد دارید، می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید. همچنین برای سفر هوایی به مشهد می‌توانید بلیط هواپیما خود را با بهترین قیمت بخرید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های مشهد و مراکز خرید مشهد

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد