مناطق تماشایی و جذاب در میامی مشهد که باید آنها را ببینید!

تاریخ انتشار : 9 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
مناطق تماشایی و جذاب در میامی مشهد که باید آنها را ببینید!

میامی مشهد منطقه‌ای در دهستان میامی واقع در ۵۰ کیلومتری مشهد است که جاذبه‌های گردشگری مختلفی در خود جای داده و ازاین‌رو بسیاری از زائران پس از زیارت در مشهد، برای بهره‌مندی کامل از سفر به خراسان از این روستا نیز دیدن می‌کنند.

اگر مشتاق شده‌اید که از میامی دیدن کنید بهتر است پیش از هر چیز با جاذبه‌های آن آشنا شوید. آشنایی با چگونگی اقامت در میامی و نحوه سفر به این منطقه نیز به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

جاهای دیدنی میامی مشهد

میامی مشهد

میامی مشهد، از جاذبه‌های پرطرفدار مشهد

میامی مشهد جاهای دیدنی مختلفی دارد که مقبره امامزاده یحیی مهم‌ترین آنها به‌شمار می‌آید. وجود چشمه آب گرم نیز برای دوست‌داران آب‌تنی و افرادی که به درد مفاصل دچار هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد. در ادامه به معرفی کامل این اماکن و جاذبه‌ها می‌پردازیم.

چشمه آب گرم میامی مشهد

استفاده از آب گرم یکی از روش‌های سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بوده که امروزه نیز به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. از‌این‌رو پزشکان زیادی به بیماران خود توصیه می‌کنند که حتما آب‌تنی در این چشمه شفابخش را در اولویت درمان خود قرار دهند.

این چشمه توانسته سالانه و در فصل‌های مختلف گردشگران زیادی به‌خود جذب کند؛ به‌گونه‌ای که تورهای مختلف حتی ممکن است سفر یک‌روزه به میامی برگزار کنند تا افراد علاقه‌مند یا دارای مشکلات مفصلی، راحت‌تر به چشمه آب گرم دسترسی داشته باشند.‌

کاروان‌سرای میامی مشهد

کاروان‌سرایی با ۵۲۵۰ متر مربع مساحت که تاسیس آن به دوران صفویه برمی‌گردد و با نمای آجری خود و کتیبه‌های سنگی حجاری به‌خوبی شما را به تاریخ آن زمان می‌کشاند.

این مکان شما را شگفت‌زده می‌کند، به‌خصوص اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و بناهای قدمتی باشید. بازدید از این کارونسرا برای عموم آزاد است پس در اولین فرصت می‌توانید برای دیدن آن اقدام کنید.

اقامت در میامی مشهد

در زمان سفر به میامی می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های اطراف میامی اقامت کنید. یکی از این هتل‌هاف هتل میامی مشهد است که در خیابان امام رضا قرار گرفته و هتلی باکیفیت و مقرون به صرفه برای اقامت در بین هتل‌های شهر مشهد محسوب می‌شود. این هتل ۳ ستاره از سال ۱۳۹۲ و با تعداد ۳۹ اتاق در ۵ طبقه شروع به کار کرد و اتاق‌های ۱ تا ۳ تخته را برای رزرو ارائه می‌دهد. رستوران ایرانی، روم سرویس، کافی‌شاپ، خدمات CIP، و جکوزی از امکانات و خدماتی هستند که هتل میامی مشهد برای مهمانان و مسافرانشان فراهم کرده‌اند. پرسنل خوش‌رو و حرفه‌ای هتل هم تلاش می‌کنند تا اقامت خوشی را برایتان رقم بزنند.

جنگل جیغ مشهد، رازآلودترین جنگل ایران!

چطور به میامی مشهد برویم؟

میامی مشهد

تصویری از امامزاده در میامی مشهد

برای اینکه به میامی بروید ابتدا باید خود را به مشهد برسانید. مسافرت به مشهد نیز از طریق مختلف امکان‌پذیر است. برای سفر به مشهد می‌توانید رانندگی با خودرو شخصی را انتخاب کنید یا مسافرت با اتوبوس را برگزینید.

البته مسافت استان و شهر شما تا مشهد نیز می‌تواند در این انتخاب تاثیرگذار باشد. اگر در شهرهای جنوبی و حتی مرکزی زندگی می‌کنید احتمالا باید ساعت‌های طولانی در اتوبوس، ماشین شخصی یا قطار در حرکت باشید تا به مشهد برسید.

در این شرایط برای کوتاهی مسیر، خستگی کمتر و استفاده بهینه‌تر از تعداد روزهای سفر می‌توانید پرواز هوایی را انتخاب کنید. بسته به شهر شما این مسافت معمولا در حد چند ساعت کوتاه طول می‌کشد.

این درحالی‌است که برای مثال؛ از بندرعباس تا مشهد حدودا ۱۵۰۰ کیلومتر است و با اتوبوس یا ماشین ممکن است بیش از ۲۰ ساعت طول بکشد. پس روش آسان‌تر انتخاب سفر هوایی است. برای رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از طریق مجموعه‌های مختلف مانند اسنپ‌تریپ اقدام کنید.

اتوبوس‌های مشهد به میامی هر روز این مسافت را طی می‌کنند تا گردشگران بتوانند به‌راحتی از آن منطقه دیدن کنند. این فاصله با خودرو شخصی حدودا یک ساعت طول می‌کشد اما با اتوبوس طبیعا زمان بیشتری باید در مسیر باشید.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین، قطار و هواپیما

درصورتی‌که با استفاده از ماشین شخصی می‌خواهید به میامی بروید، باید از طریق بلوار بابانظر (۱۰۰ متری قدیم) به سمت بلوار مفتح (طلاب قدیم) حرکت کنید. بعد از عبور از این بلوار وارد جاده میامی شوید. این سفر تقریبا یک ساعت طول خواهد کشید.

اگر ماشین ندارید نیز نگران نباشید. خط اتوبوس ۵۰۱ از پایانه مصلی شما را به این مکان گردشگری می‌برد. فقط بهتر است قبل از اقدام برای سفر با اتوبوس، از ساعت حرکت آن مطلع شوید.

جاذبه های اطراف میامی مشهد

میامی منطقه‌ای با قدمت بالا است که بین مشهد و سرخس قرار دارد. با توجه به قدمت این منطقه متوجه می‌شویم که در گذشته کاروان‌های بسیاری برای رفتن به مشهد از میامی عبور می‌کردند. به همین دلیل نیز وجود کاروان‌سراهای تاریخی در اطراف آن کاملا طبیعی است.

اگر به بناهای تاریخی علاقه‌دارید و حضور در کارونسراهای قدیمی شما را با حس و حال عجیبی روبه‌رو می‌کند سفر به میامی مشهد را از یاد نبرید. جاذبه‌های اطراف این منطقه شامل موارد زیر است:

کاروان‌سرای عباس‌آباد

کاروان‌سرای عباس‌آباد

کاروان‌سرای عباس‌آباد در میامی مشهد

قدمت این بنا را به زمان صفویه نسبت می‌دهند البته در دوره قاجار ترمیم و بازسازی شد و تا به امروز دیگر تغییری در آن به‌وجود نیامد. این کاروان‌سرا در ۷۵ کیلومتری شرق میامی در روستای عباس آباد واقع شده است و شما را به اعماق تاریخ می‌برد. به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصتش پیش آمد دیدن آن را در برنامه خود قرار دهید.

البته سفر تنهایی به این منطقه کویری خیلی پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است به‌صورت گروهی یا به‌همراه تورهای گردشگری به دل کویر بزنید و در کنار لذت بردن از کویر این کاروان‌سرا را نیز ببینید.

جاهای دیدنی اطراف مشهد که نباید از دستشان بدهید!

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی، از جاذبه‌های اطراف میامی مشهد

یکی از تفرجگاه‌های محبوب مشهد که علاوه‌بر هوای مطبوع دارای مراکز تفریحی، ورزشی و رستوران است تا افراد بتوانند لذت یک سفر تفریحی را به‌طور کامل تجربه کنند پارک کو سنگی است. این پارک تا میامی حدودا ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید

بازار رضا

بیشتر افرادی که به مشهد سفر می‌کنند خرید از این مرکز تجاری یا حتی دیدن بازار رضا را در برنامه سفر خود دارند. در این بازار شما می‌توانید به‌راحتی برای دوستان و آشنایان سوغاتی تهیه کنید.

بازار درضا در سال ۱۳۵۵ تاسیس شد و با وجود افتتاح مراکز تجاری مدرن هنوز هم محبوبیت زیادی در بین زائران و گردشگران دارد. این بازار در ضلع شرقی میدان آب قرار دارد و فاصله آن تا میامی حدودا ۵۰ کیلومتر است.

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد

تصویری از پارک وکیل آباد در بهار، از جاذبه‌های اطراف میامی مشهد

یکی از زیباترین پارک‌های مشهد که با مسیرهای پیاده‌روی و پلکان متعدد توجه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند، پارک وکیل آباد است که سرسبزی و زیبایی آن می‌تواند خاطره یک روز پر از آرامش را در ذهن شما به‌یادگار بگذارد.

در این تفرجگاه زیبا شما با رودخانه فصلی نیز روبه‌رو می‌شوید. این رودخانه در فصل بهار و پاییز به اوج خود می‌رسد و صدای آب خروشان در کنار درختان سر به فلک کشیده آرامش خاصی برای مسافران به‌همراه دارد.

فاصله این پارک تا میامی مشهد حدود ۸۰ کیلومتر است و شما بعد از بازگشت از این منطقه گردشگری و رسیدن به مشهد می‌توانید دیدن آن را در اولویت خود قرار دهید.

کلات نادری

کلات نادری شهری تاریخی است که بناهای خود را از دوران افشاریه و نادر شاه به‌یادگار دارد. قصر خورشید یکی از بناهای محبوب در کلات است که ساختمان آن ترکیبی از معماری ایرانی و هندی را در خود جای داده تا شاهد زیبایی خاصی باشیم.

در این شهر بناها و آثار تاریخی دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آنها به کتیبه نادری، موزه نادرشاه، قلعه فرود برج‌های نگهبانی، بند نادری و بقایای دروازه ارغوان‌شاه اشاره کرد. حدودا ۵۵ کیلومتر مسافت بین میامی مشهد تا کلات نادری وجود دارد.

چالیدره کجاست؟ + امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

 

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد