در مشهد سوغات و چیزهای دیگر را از کجا بخریم؟

تاریخ انتشار : 4 بهمن 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
سوغات مشهد

ولع خرید در سفر بیشتر از قبل به سراغ آدم می‌آید. دوست داری چیزهایی را به یادگار یا سوغات از شهری که به آن سفر کرده‌ای بخری یا شنیده‌ای که قیمت‌ها در شهری که به آن رفته‌ای ارزان‌تر از جاهای دیگر است. درست است که مشهد را به زعفران، نبات، زرشک و نقره جاتش می‌شناسند، اما سوغات مشهد چیزهای دیگری هم هست و در این شهر می‌شود اجناس مختلف را معمولا ارزان‌تر خرید. یکی از سوالات اصلی مسافران مشهد این است که بهترین سوغات این شهر را کجای شهر می‌فروشند؟ با اسنپ تریپ همراه باشید.

بازار رضا، اولین انتخاب برای خرید سوغات مشهد

ولین انتخاب مسافران و زائران شهر مشهد بازار رضاست. بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر مشهد، نزدیک حرم است و مغازه‌های زیادی دارد. بزرگ و طولانی بودن بازار رضا که از خیابان بین المقدس شروع می‌شود و به میدان هفده شهریور ختم می‌شود در محبوبیتش بی‌تاثیر نیست. اگر دنبال خرید مهر و تسبیح، سجاده، انگشتر فیروزه و عقیق هستید، یا نه به دنبال خرید نبات، زرشک، زعفران و ادویه، بهترین مکان خریدنش بازار رضاست. طبقه دوم بازار رضا پر از مغازه‌های فیروزه، طلافروشی و صنایع دستی‌ای مثل پارچه های گلدوزی شده است. مشهدی‌ها می‌گویند تنوع اجناس در بازار رضا زیاد است ولی قیمت‌ها معمولا بالاست و باید حواست را خوب جمع کنی. البته آنها معتقدند در هیچ کجای مشهد نمی‌توان به خوبی و ارزانی فیروزه‌ها و نقره جات بازار رضا پیدا کرد.

بهترین برند زعفران و زرشک در مشهد ادمان، زعفرانیه و سحرخیز است. می‌توان زرشک، زعفران و نبات را از بازار رضا یا مجتمع الماس شرق که جنس‌های متنوع و نسبتا ارزانی دارد خرید. انتخاب‌های دیگری هم هست. مثلا برای خرید زعفران به نمایندگی زعفران سحرخیز در خیابان احمدآباد رفت. و زرشک را نیز از آجیل حسینی در میدان توحید خرید.

زرشک مشهد

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد؛ از زیارت تا سیاحت

سوغات دیگر را از کجا بخریم؟

مجتمع تجاری الماس شرق

لباس

برای خرید لباس انتخاب‌ها متنوع است. مجتمع تجاری الماس شرق یکی از انتخاب هاست. این مجتمع هم مکانی است برای خرید و هم مکانی برای تفریح. داشتن شهربازی، سینمای ۴ بعدی، آکواریوم، آبنمای جامپینگ و رستوران‌های مختلف از جذابیت‌های الماس شرق است. علاوه بر لباس، می‌توان لوازم خانگی و دکوری را با قیمت مناسبی از این مجتمع خرید. برای خریدن لباس انتخاب‌های دیگری هم وجود دارد. مراکز خرید خیابان ۱۷ شهریور اجناس متنوع و باب سلیقه‌ای دارند. و به عقیده بسیاری برای خرید لباس ارزان‌ترین و بهترین مکان خیابان ۱۷ شهریور و لباس فروشی‌هایش است.

طلا و سفره عقد

یکی از خیابان‌های مشهد که می‌توان برای خرید اجناس مختلف روی آن حساب کرد و قیمت‌های مناسبی دارد خیابان مفتح مشهد است. این خیابان برای خرید طلا و سفره عقد بهترین گزینه است. خیابان مفتح، خیابان‌های فرعی دیگری هم دارد که وسایلی مثل کیف و کفش را می‌توان با قیمت ارزان از آنها خرید. مانتوی خوب را می‌شود از خیابان ایثار و بین خیابان‌های مفتح و علیمردانی خرید، جایی که به راسته مانتوفروشان هم معروف است. برای خرید کیف‌های متنوع می‌شود به خیابان وحید در همین خیابان مفتح رفت و کفش را هم از همان‌جا تهیه کرد.

ارزان ترین بازار مشهد، جمعه بازار مهرآباد است. جمعه بازار مهرآباد واقع در ابتدای جاده میامی و شمال شرق مشهد جنس‌های متنوع و ارزانی از لباس گرفته تا دکوری و لوازم خانگی دارد. و معمولا شلوغی بیش از حد آن آدم را کلافه می‌کند.

موبایل و کتاب

در شهر مشهد، اگر می‌خواهید موبایل و لوازم جانبی آن را بخرید باید راه منطقه چهارطبقه واقع در انتهای خیابان خسروی و موازی خیابان سعدی را در پیش بگیرید.

*یکی از چیزهایی که در سفر نباید فراموشش کرد و باید جایی را در چمدان به آن اختصاص داد کتاب است. اگر کتاب با خودتان برده بودید که هیچ. وگرنه برای خریدنش در مشهد باید یا به خیابان مدرس و یا به خیابان سعدی و پاساژ مهتاب بروید. برای خرید محصولات فرهنگی هم چهارراه شهدا و پاساژ فیروزه جای خوبی است .

بیشتر بخوانید: کدام مراکز خرید مشهد مناسب خریدند؟

دسته:سوغات

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ علی ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ از ۰۸:۲۹

    به نظرم پوشاک بهشت که طبقه بالای پاساز شرق زیسته دور میدون طبرسیه از همه جا مناسب تره

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد