جذاب‌ترین مقاصد ایران برای یک سفر رمانتیک!

تاریخ انتشار : 18 بهمن 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
جذاب‌ترین مقاصد ایران برای یک سفر رمانتیک!

تا به امروز به این فکر کرده‌اید که برای یک سفر رویایی با همراه زندگی‌تان کجا بروید؟ اولین قدم گشت و گذار در اینترنت است. و احتمالا با اولین سرچ می‌توانید لیستی از شهرها و کشورهای محبوب زوج‌ها را سراسر جهان پیدا کنید. اما در ایران با هزینه‌‌ی کمتر و در هوای سرد و زمستانی، چه مقاصدی مناسب گردش و مسافرت چند روزه است؟ برای پاسخ به این سوال برای چند دقیقه با اسنپ‌تریپ همراه شوید تا پیشنهاداتی برای گذراندن ولنتاین متفاوت و منحصربه‌فرد و مقصدی بی‌نظیر برای سفر رمانتیک را به شما بدهیم.

شهرهای شمالی؛ مقصدی برای تمام فصول

رامسر

از رامسر و رشت گرفته، تا دیگر شهرهای کوچک و بزرگ در شمال ایران، برای سفر در هر فصلی مناسبند. حتی با اینکه این شهرها ممکن است آب و هوای مطبوع تابستان را نداشته باشند، اما زیبایی خاص خودشان را پیشکش مسافران می‌کنند.

اگر بخواهید شهری را در شمال ایران برای سفری رمانتیک انتخاب کنید، با هر بودجه و سلیقه‌ای، گزینه‌های زیادی دارید. رشت برای زوج‌هایی که عاشق باران و امتحان کردن غذاهای شمالی هستند و رامسر برای افرادی که بخواهند هم از جنگل و هم از ساحل استفاده کنند، مقاصدی مناسب و دردسترس به‌شمار می‌روند. اگر هم از دسته کسانی هستید که از مسیر سفر لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم جاده‌ چالوس را برای رسیدن به شهر مورد نظر انتخاب کنید و خاطره‌ای به‌یادمانی بسازید.

کیش و قشم؛ محبوب عاشقان

کیش

آب و هوای خوب و دلنشین جنوب ایران در نیمه‌ی دوم سال دیگر نیازی به تعریف کردن ندارد. اگر هوس چند روز مسافرت عاشقانه در نزدیک آب‌های خلیج فارس را کرده‌اید، چه گزینه‌هایی بهتر از کیش و قشم؟ اگر بیش‌تر ترجیحتان به خرید است، جزیره قشم و درگهان مراکز خرید و بازارهای با قیمت مناسب‌تری دارند. اما در صورتی‌که بیش‌تر بخواهید از تفریحات آبی و غیرآبی لذت ببرید یا در هتلی لوکس با چشم‌انداز بی‌پایان خلیج فارس استراحت کنید، پیشنهاد ما به شما جزیره کیش است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به کیش و راهنمای قشم‌گردی

شیراز؛ شهر عاشقان شعر و فرهنگ

شیراز

شهری شاعرانه‌تر از شیراز سراغ دارید؟ شاید فکر کنید شیراز در زمستان و برای یک سفر ولنتاینی، زیبایی بهار و اردیبهشت را نداشته باشد. اما مگر غیر از این است که شب‌نشینی در جوار آرامگاه حضرت حافظ به همراه کسی که دوستش داری، اوقاتی خوش و زیبایی را برایتان رقم می‌زند؟ سفر شیراز در زمستان بیش‌تر با همسفرتان زیبا می‌شود. برای اقامت هم می‌توانید روی هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و لوکس شیراز حساب باز کنید، و هم روی اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی دنج با حیاط‌های نقلی‌شان.

یزد؛ اقامت در شب‌های پرستاره و آرام

یزد

در صورتی که از زوج‌هایی هستید که هم به تاریخ و شهرهای قدیمی علاقه‌مندید، و هم طبیعت و کویرگردی، بهترین مقصد برای داشتن مسافرتی عاشقانه در ایران برای شما یزد است. دیدنی‌ها و مکان‌های تاریخی شهر یزد، شهر بادگیرهای بلند و تاریخی، آن‌قدر چشم‌نوازند که سفر رمانتیک و فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زنند. در اطراف یزد شهرها و جاذبه‌های مختلفی قرار دارند که سفرتان را متفاوت‌تر از قبل می‌کنند. علاوه بر آن، تجربه قدم زدن بر روی شن‌ها و ماسه‌های کویر زیر نور خورشید زمستانی، انرژی و حال خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به یزد

اصفهان؛ جایی برای دوست‌داران تاریخ

اصفهان

نصف جهان به خودی خود، یکی از شهرهای دیدنی برتر ایران محسوب شده. و دیدنش در هر فصل سال، خالی از لطف نیست. قدم زدن در میدان نقش جهان و محله‌ی صمیمی جلفا، طی کردن چهارباغ تا رسیدن به زاینده‌رود و پل‌های تاریخی اصفهان، برای هر زوج تاریخ‌دوستی دلچسب است. اگر آن‌قدر خودتان را دوست‌دار تاریخ و فرهنگ می‌دانید که بدتان نمی‌آید به سبک گذشته چند روزی را سپری کنید، برای اقامت به سراغ هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های زیبای اصفهان بروید.

اردبیل؛ انتخاب اول و آخر اسکی‌بازان

اردبیل

در حالی‌که در زمستان بسیاری راهی جنوب و شهرهای گرم ایران می‌شوند. اگر از طرفداران هوای سرد و برفی هستید، دست همسفر و همراه زندگی‌تان را بگیرید و راهی شهرهای غرب و شمال‌غربی شوید. اردبیل با داشتن هوای سرد و برفی، از مقاصد محبوب کسانی‌ست که می‌خواهند اسکی کنند یا صرفا در هوای زمستانی و برفی خوش بگذرانند. شهر سرعین هم به آبگرم‌های طبیعی‌اش شهرت خاصی دارد و همچنان در بین گردشگران محبوب است.

بیشتر بخوانید: راهنمای رفتن به پیست اسکی آلوارس؛ جایی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری

چابهار؛ چهاربهار در کنار اقیانوس

چابهار

قدم زدن در ساحل شب‌تاب، سفر به مریخ با تماشای کوه‌های مریخی، دیدن تالاب صورتی‌رنگ و عجیب لیپار و نگاه کردن به لنج‌ها و قایق‌های کوچک و بزرگ در زمان غروب آفتاب، تنها گوشه‌ای از سفر رویایی‌تان با کسی که دوستش دارید می‌تواند باشد. چابهار شهری‌ست که به اقیانوس می‌رسد و در هر فصلی با آب و هوای خوبش دلتان را می‌برد. چابهار با همه‌ی مزایا و زیبایی‌هایی که دارد، برای سفر رمانتیک به مقصدی تازه و جذاب و عوض کردن حال و هوایتان مناسب است.

بیشتر بخوانید: هتل‌های خاص ایران را بشناسید

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد