راهنمای کامل سفر قشم و قشم گردی

تاریخ انتشار : 15 دی 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
راهنمای کامل سفر قشم و قشم گردی

قشم نه تنها بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس، بلکه شگفت‌انگیزترین آن‌ها شمرده می‌شود. جزیره‌ی قشم با قدمتی طولانی و با جاذبه‌هایی عجیب و گاهی مرموز، یکی از دیدنی‌ترین مقاصد در خلیج نیلگون ایران است. اما قشم تنها دلیل سفر به جنوب نیست. از مراکز خرید و تفریحات آبی و سواحلش گرفته، تا جاذبه‌های بی‌نظیر و جزایر خارق‌العاده‌ی اطرافش. علاوه بر این‌ها، در راهنمای سفر به قشم و قشم گردی درباره‌ی رستوران‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی قشم خواهید خواند.

تاریخچه قشم

گفته می‌شود که قدمت جزیره قشم، به ساسانیان بر می‌گردد و به آن ابر کاروان می‌گفتند. برخی هم معتقدند که در این جزیره قبل از اسلام و دوره‌ی مادها سکونت دیده شده. قبل از حکمرانی قاجار، پرتغالی‌ها نفوذشان را گسترش دادند و مدتی هم هندی‌ها و انگلیسی‌ها بر جنوب و قشم تسلط داشتند. بعد از رسیدن قاجاریه به حکومت، جزیره قشم تحت سلطه‌ی کشور دیگری نبوده.

سفر قشم، ساحلی در قشم

بهترین فصل سفر به قشم

قشم جزیره‌ای با آب و هوای گرم و مرطوب و شرجی است. برای همین اگر از هوای گرم فراری هستید، در تابستان به قشم نروید. اواسط تیر تا اواسط شهریور، گرم‌ترین روزهای جزیره قشم هستند. بهترین زمان سفر به قشم، نیمه‌ی دوم سال و پاییز و زمستان، مخصوصا ماه‌های دی و بهمن است. البته که فصل بهار هم فرصت مناسبی برای سفر به قشم به‌شمار می‌رود، اما اواخر بهار باز هم هوای گرم قشم در انتظار مسافران و گردشگران است.

سفر ارزان به قشم

همانطور که گفتیم بهترین زمان سفر قشم پاییز و زمستان است، ولی باید بدانید هزینه سفر به قشم در این بازه به نسبت بیشتر خواهد بود. از آنجا که مسافران زیادی تابستان و روزهای گرم را برای سفر قشم انتخاب نمی‌کنند، برای همین مسافرت در تابستان برایتان ارزان‌تر تمام خواهد شد. یک راه دیگر برای سفر ارزان به قشم، این است که با تور قشم به جزیره بروید. در تعطیلات و ایام نوروز هزینه‌های سفر جزیره قشم افزایش دارند و اگر بتوانید بعد از این تاریخ‌ها به سفر بروید، مسافرتتان برایتان مقرون به صرفه‌تر تمام خواهد شد.

سفر قشم، غروب در قشم

راه‌های سفر به قشم

برای رفتن به قشم، گزینه‌های مختلفی دارید از بینشان می‌توانید انتخاب کنید.

سفر به قشم با هواپیما: سریع‌ترین راه برای رسیدن به جزیره از بسیاری شهرهای ایران، مسیر هوایی و سفر با هواپیماست. باید در نظر داشته باشید که فرودگاه قشم تا مرکز شهر و بسیاری از نقاط جزیره فاصله دارد. قیمت بلیط هواپیما قشم به بسیاری از عوامل مانند ایرلاین، کلاس پرواز و روز و تاریخ بستگی دارد.

سفر به قشم با ماشین شخصی: اگر سفر جاده‌ای دوست دارید، سفر با خودرو به قشم می‌تواند سفری فراموش‌نشدنی برایتان باشد. در سفر با خودرو به قشم باید خودتان را به بندر پل برسانید و از آنجا با لندی کرافت به قشم می‌روید. از مرکز بندرعباس تا بندر پل تقریبا ۷۰ کیلومتر، و مسیر آبی از بندرعباس تا قشم حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

سفر قشم با خودروی شخصی

سفر به قشم با قطار: سفر با قطار به قشم از شهرهایی که ایستگاه راه آهن دارند امکان‌پذیر است. زمانی که از ایستگاه قطار بندرعباس پیاده شدید، باید به اسکله شهید حقانی بروید. قایق‌های مسافربری از بندرعباس راهی اسکله شهید ذاکری قشم می‌شوند و این مسیر کمتر از ۱ ساعت زمان می‌برد.

رفت و آمد در جزیره قشم

در جزیره قشم مترو و اتوبوس پیدا نمی‌شود. برای همین اگر با خودروی شخصی سفر نکرده‌اید، تاکسی بهترین گزینه برای رفت و آمد خواهد بود. البته امکان کرایه خودرو در قشم هم وجود دارد و برای برخی هزینه‌ی اجاره‌ی خودرو از تاکسی کمتر و به‌صرفه‌تر است. اگر هم با خانواده و دوستان و جمعیت زیادی به قشم می‌روید، می‌توانید برای گشت و گذار در جزیره ون اجاره کنید. برای اجاره خودرو لازم است کارت ملی یا شناسنامه و گواهینامه همراهتان باشد.

جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم

قشم گردی برای بسیاری از جاذبه‌های دیدنی‌اش شروع می‌شود. با دیدنی‌هایی که باید در سفر به قشم از آن‌ها بازدید کنید، آشنا شوید.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم می‌توان به دره ستارگان اشاره کرد. البته اینجا به دره ستاره‌ی افتاده در بین محلی‌ها معروف است؛ چراکه می‌گویند میلیون‌ها سال قبل ستاره‌ای از آسمان افتاده و نتیجه‌اش این دره شده. اما دلیل اصلی شکل‌های عجیب کوه‌ها و صخره‌ها، فرسایش و گذر زمان است. صدای باد که در دره ستارگان بپیچد، حال و هوای رازآلود دره دوچندان می‌شود.

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا قشم

یکی از عجایب قشم جنگل‌های حرا با درختانی کوتاه و سرسبز و ریشه‌های در هم تنیده و در آب است. آب در جنگل‌های حرا بالا و پایین می‌رود و علاوه بر آن، پوشش جانوری جالبی هم دارد. در برخی فصول سال بومیان اینجا میگو صید کرده و در زمان بازدید، پرندگانی مانند فلامینگو و پلیکان را هم شاید ببینید.

بندر لافت

بندر لافت قشم

برای تماشای خانه‌های روستایی و غروب طلایی جزیره قشم، باید راه بندر لافت را در پیش بگیرید. بادگیرها بلند، نخلستان‌ها و کوچه‌های باریک چیزهایی هستند که در بندر لافت خواهید دید.

اقامتگاه بوم گردی جووا قشم

سد و روستای گوران

گوران قشم

گوران از کلمه‌ی گبران گرفته شده و اینجا جایی‌ست که زرتشتیان زندگی می‌کردند. در روستای گوران از مراحل ساخت لنج و قایقی می‌توانید بازدید کنید. جالب است بدانید که سد گوران در دوره‌های مختلف تاریخ ایران، از هخامنشیان تا پهلوی ساخته شده.

دره یا تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم

در روستای چاهوی شرقی، دره یا تنگه چاهکوه قرار گرفته. در ابتدای مسیر فضای زیادی را می‌بینید، اما هرچه جلوتر بروید راه باریک و به سختی می‌توانید آسمان بالای سرتان را ببینید. تنگه چاهکوه چاه‌های کم عمقی دارد که اهالی روستا برای ذخیره‌‌ی آب از آن استفاده می‌کردند.

بام قشم

بام قشم

بام قشم یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته ‌شده‌ی جزیره است. گفته می‌شود در محدوده‌ی خلیج فارس اولین سکونتگاه انسان، بام قشم بوده. در شب می‌توان آسمان پرستاره‌ را دید و در روز خلیج فارس و جنگل حرا هم پیدا هستند. برای رفتن به بام قشم باید به روستای سلخ بروید. از مرکز شهر قشم تا اینجا حدود ۱ ساعت راه دارید.

غار خربس

غار خربس قشم

در حدود ۱۰ کیلومتری مرکز شهر غارهایی در دل کوهی نسبتا مرتفع قرار دارند. گفته می‌شود غار خربس زمانی برای مردم حکم پناهگاه را داشته.

دره تندیس‌ها

دره تندیس‌ها قشم

شباهت دره تندیس‌ها با دره ستارگان بر کسی پوشیده نیست، اما اینجا به خاطر تندیس‌های عظیمش معروف و از دره ستارگان بزرگ‌تر است. صدف‌های زیادی در کف دره توجه‌تان را جلب خواهند کرد و این از شواهدی‌ست که اینجا قبلا زیر آب بوده.

جزایر ناز

جزایر ناز قشم

جزایر ناز از سه جزیره نزدیک قشم تشکیل شده‌اند. آب دریا که در برخی از ساعت‌های روز عقب برود، پیاده یا با خودرو می‌توانید به جزایر ناز بروید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

غار نمکی قشم

غار نمکی قشم، غار نمکدان قشم

غار نمکدان یا غار نمکی قشم طولانی‌ترین غار نمکی دنیاست و بیش از ۶ کیلومتر طول دارد. تخمین زده شده که غار نمکی قشم عمری ۵۰۰ ساله دارد و انگار به موزه‌ای پر از تابلوهای با جنس نمک وارد می‌شوید. برای رفتن به داخل غار چراغ قهوه را فراموش نکنید. غار نمکدان نزدیک روستای سلخ است و با مرکز شهر فاصله دارد. بهتر است آب و خوراکی همراهتان داشته باشید.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها قشم

آن زمانی که پرتغالی‌ها به ایران وارد شدند، قلعه‌هایی را در مکان‌های مختلفی ساختند؛ از جمله در قشم، هرمز و لارک. این قلعه روی تپه‌ای قرار گرفته که از آن به خوبی می‌توان دریا و خلیج فارس را دید. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، بازدید از قلعه پرتغالی‌ها در زمان سفر قشم می‌تواند برایتان خاطره‌انگیز باشد.

جزایر اطراف قشم

در زمان سفر قشم می‌توانید از جزیره خارج شوید و سری به جزایر نزدیک آن بزنید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام

برای رفتن از قشم به جزیره هنگام باید به اسکله کندالو بروید و از آنجا با قایق به هنگام بروید. فاصله جزیره هنگام تا قشم حدود ۴۵ دقیقه است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید دلفین‌ها را در مسیرتان ببینید. سفر به هنگام برای بسیاری سفری یک روزه و برای برخی دیگر چند روزه است و در جزیره کمپ می‌زنند. سواحل هنگام معروفند و گاهی در آن می‌توانید لاک‌پشت‌ها را هم ببینید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز

هرمز جزیره‌ایست که به خاک‌های رنگی‌اش شهرت دارد و از قشم به هرمز می‌توانید بروید. دیدنی‌های جزیره هرمز متنوع و زیادند؛ دره مجسمه‌ها، معدن خاک سرخ هرمز، الهه نمک، قلعه پرتغالی‌ها، فرش خاکی هرمز و دره سکوت. اگر خواستید شب در جزیره می‌توانید اقامت کنید و از شب‌های زیبای هرمز لذت ببرید.

چیزهایی که درباره جزیره هرمز نمی‌دانید

پارک‌های قشم

لیست پارک و پارک‌های ساحلی که برای تفریح و گردش در قشم مناسبند را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

پارک زیتون: پارک زیتون نزدیک ساحل قرار گرفته و برای هر سن و سالی مناسب است. در پارک می‌توانید استراحت کنید، از منظره و امکانات تفریحی بهره‌مند شوید و در ساحل قدم بزنید.

پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل: اگر دوست دارید از نزدیک زندگی کروکودیل‌ها را از نزدیک ببینید، رفتن به این پارک را در سفر قشم از دست ندهید. البته که حیوانات دیگری مانند ایگوانا، لاک‌پشت و مار هم در این پارک هستند.

تفریحات قشم

تفریحات آبی قشم هیجان‌انگیزند و برای تنوع دادن به برنامه‌ی سفرتان، به سراغ این تفریحات هم می‌توانید بروید:

غواصی: حس و دیدن زندگی آبزیانی که در عمق خلیج فارس در جریان است، بی شک تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. با نکاتی که غواصات ماهر به شما می‌گویند و با تجهیزات کامل، می‌توانید از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرید.

غواصی در قشم

قایق‌سواری: یکی از رایج‌ترین تفریحات آبی قشم، قایق سواری است، آن هم در جنگل‌های حرا.

پاراگلایدر: اگر بخواهید از ارتفاع بالا و زیاد، جزیره قشم و تا جایی که چشم کار می‌کند، آب‌های خلیج فارس را ببینید، پرواز با پاراگلایدر در قشم را تجربه کنید.

پاراگلایدر در قشم

از دیگر تفریحات قشم می‌توان به سافاری، آفرود، بنانا سواری، فلای بورد و شاتل سواری اشاره کرد.

سوغات قشم

قشم چند سوغات معروف دارد که باید آن‌ها را امتحان کنید و اگر دلتان خواست با خود به شهرتان بیاورید. نان تموشی یا توماشی، یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ایست که بر هر مسافری که به قشم می‌رود، خوردنش واجب است. کیک هلر در کارگاه‌های شیرینی‌پزی روستای هلر، ۱۸ کیلومتری قشم درست می‌شود و از سوغات قشم است. البته که لازم نیست برای خوردن کیک هلر تا این روستا بروید، در اکثر شیرینی‌فروشی‌های شهر این کیک را پیدا خواهید کرد. خرما، حصیر، شلوارهای نواردوزی و ادویه را هم به عنوان سوغات قشم می‌شناسند.

مراکز خرید قشم

هر شهری یک بازار قدیم و سنتی دارد، قشم هم از این قاعده مستثنی نیست. در بازار قدیم قشم چیزی نیست که نتوانید پیدا کنید و بخرید. اگر هم می‌خواهید به مراکز خرید مدرن و لوکس قشم بروید، سیتی سنتر ۱ و ۲، بازار پردیس و بازار بین‌المللی ستاره قشم از بهترین‌ها هستند.

مراکز خرید قشم

درگهان هم یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در قشم است. فاصله قشم تا درگهان ۲۰ دقیقه با خودرو بیشتر نیست و کالاهای با قیمت مناسب را در اینجا می‌توان خریداری کرد. بازار قدیم، مرکز خرید دو دلفین، بازار بزرگ دریا، بازار مروارید و بازار نخل تنها برخی از مراکز خرید درگهان هستند.

بهترین مراکز خرید قشم کدامند

غذاهای محلی قشم

چشیدن غذاهای سنتی و محلی هر شهر، یکی از بهترین قسمت‌های سفر است. اما در سفر به قشم چه غذاهای محلی را باید امتحان کرد؟ مهیاوه، رنگینک، هواری، پودینی کوسه، ماهی کباب، عنکاس، کلمبا، قلیه ماهی و میگو،کباب بز و برنج دیشو از غذاهای محلی قشم هستند. میوه‌های استوایی عجیب و خوش‌طعمی مثل آواکادو، دراگون فروت، گواوا، پاپایا و استارفروت را هم از قلم نیاندازید.

غذاهای محلی قشم که باید امتحان کرد

بهترین رستوران‌های قشم

در کدام رستوران‌های قشم می‌توان بهترین غذاها را برای هر سلقیه‌ای سفارش داد؟

رستوران دفاری: برای علاقه‌مندان به فضاهای سنتی و غذاهای عربی، رستوران دفاری گزینه مناسبی است. در اینجا غذاهای ایرانی، دریایی و عربی طبخ می‌شود و از موسیقی زنده بهره‌مند خواهید شد.

رستوران دفاری قشم

رستوران خوان بوم: یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌ها در قشم، رستوران خوان بوم است. طراحی این رستوران به شکل دیواره‌های سنگی است که نورپردازی بامزه‌ای هم دارد. در منوی رستوران غذاهای دریایی، ایرانی و فست فود را می‌توان پیدا کرد.

رستوران خوان بوم قشم

رستوران سنتی خاله: در نزدیک قلعه پرتغالی‌ها، رستوران خاله با غذاهای خانگی و خوشمزه‌اش آماده پذیرایی از مسافران است. برای خوردن غذاهای محلی قشم این رستوران یکی از گزینه‌های ایده‌آل به‌شمار می‌رود.

رستوران خاله قشم

رستوران بادیل: اگر طرفدار غذای دریایی هستید و بدتان نمی‌آید آن‌ها را به روش جدیدی نوش‌جان کنید، رستوران بادیل انتخاب خوبی خواهد بود.

رستوران بادیل قشم

رستوران شاورما، رستوران نعیم، رستوران سهیلی، رستوران اقامتگاه سنتی ناخدا امینی، رستوران الوند، رستوران دهلیز و رستوران سی رول از دیگر رستوران‌های قشم هستند.

هتل‌های قشم

کدام هتل و اقامتگاه برای اقامت در زمان سفر به قشم مناسب است؟ با انواع هتل‌های قشم آشنا شوید.

هتل‌های ساحلی قشم

اگر دلتان می‌خواهد نزدیک به ساحل و خلیج فارس اقامت داشته باشید، هتل‌های ساحلی قشم مناسبند که در برخی از آن‌ها اتاق‌ها به دریا دید دارند.

هتل ساحلی خلیج فارس قشم: این هتل ۳ ستاره کمی از مرکز شهر دور است و اتاق‌ها و سوئیت‌هایی با ظرفیت ۲ تا ۸ نفره دارد. رستوران، کافی‌شاپ، فضای سبز و فضای بازی کودکان از امکانات هتل ساحلی خلیج فارس است.

هتل ساحلی خلیج فارس قشم

هتل فولتون قشم: ویلا، سوئیت، اتاق و آپارتمان در هتل فولتون قابل رزروند. کافی‌شاپ فضای باز، چایخانه سنتی، رستوران ایرانی و خدمات تهیه بلیط و گشت از خدمات و امکانات هتل فولتون هستند.

هتل فولتون قشم

هتل ساحل طلایی قشم: در حدود ۱۱ کیلومتری مرکز شهر، این هتل ۴ ستاره ساحلی قرار گرفته. هتل ساحل طلایی قشم امکانات و خدماتی از جمله رستوران، کافی‌شاپ، روم سرویس و خدمات تور دارد.

هتل ساحل طلایی قشم

هتل‌های ۴ ستاره قشم

هتل‌های ۴ ستاره قشم بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها هستند.

هتل آوینا قشم: یکی از نوسازترین هتل‌های قشم، هتل آویناست. اتاق و سوئیت‌های ۱ تا ۴ تخته برای استراحت مهمانان هتل مهیا بوده. خدمات و امکاناتی مانند رستوران ایرانی، روم سرویس، کافی‌شاپ و سالن کنفرانس در این هتل قرار دارد.

هتل آوینا قشم

هتل آتامان قشم: تمیزی و نظافت، پرسنل حرفه‌ای و کارکنان خوش‌رو، دسترسی مناسب و کیفیت غذای قابل قبول از مزایای هتل آتامان قشم از نظر مسافران است. از این هتل تا پارک زیتون و مراکز خرید قشم فاصله‌ی زیادی هم ندارید.

هتل آتامان قشم

هتل‌های ارزان قشم

هتل‌های ۲ ستاره و ۳ ستاره قشم به نسبت اقتصادی‌ترند.

هتل مارینا ۲ قشم: این هتل که در نزدیک مرکز خرید ستاره قرار دارد، از هتل‌های ارزان قشم به‌شمار می‌رود. هتل ۳ ستاره مارینا ۲ امتیاز خوبی هم از مسافران کسب کرده. امکانات و خدمات هتل مارینا ۲ قشم شامل چایخانه، روم سرویس و رستوران می‌شود.

هتل مارینا 2 قشم

هتل امیر قشم: هتل امیر قشم در دسته‌ی هتل‌های ۲ ستاره قشم قرار می‌گیرد که نسبت به هزینه‌ی دریافتی، امکانات قابل قبولی ارائه می‌دهد. رستوران، کافه، فست فود، سفره‌خانه و چایخانه در دسترس مهمانان هتل است.

هتل امیر قشم

هتل‌های ۳ ستاره قشم کدامند؟

هتل آپارتمان‌های قشم

تنوع هتل آپارتمان‌های قشم بالاست؛ از هتل آپارتمان‌های ارزان و ۱ ستاره تا ۳ ستاره و لوکس را می‌توان رزرو کرد. مسافران از اقامت در

هتل آپارتمان سما ۲ قشم

هتل آپارتمان سما ۲ قشم

هتل آپارتمان سما ۲ قشم در بلوار آزادگان و در ورودی شهرک سام و زال قرار گرفته. این هتل آپارتمان ۳ ستاره، یکی از انتخاب‌های مورد علاقه مسافران در بین هتل‌های شهر قشم است. هتل آپارتمان با تعداد ۱۶ اتاق و سوئیت در ۴ طبقه ساخته شده و و از مهمانان و مسافران پذیرایی می‌کند.

 هتل آپارتمان قباد قشم

اتاق های هتل آپارتمان قباد قشم

هتل آپارتمان قباد قشم  که در خیابان فلسطین و چهارراه پردیس قرار گرفته، موقعیت منحصر به فردی در جزیره دارد. این هتل آپارتمان ۲ ستاره با تعداد ۱۶ اتاق و سوئیت، در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد. در سفر به قشم هم اتاق‌های تمیز و راحت ۲ و ۳ تخته و سوئیت‌های ۲ نفره را در این هتل آپارتمان می‌توان رزرو کرد که قیمت‌های خوبی نسبت به دیگر هتل‌های جزیره قشم دارند. روم سرویس و کافی‌شاپ در دسترس مهمانان قرار می‌گیرد و پرسنل به خوبی از شما پذیرایی می‌کنند.

 هتل آپارتمان آدینه قشم

هتل آپارتمان آدینه قشم

هتل آپارتمان آدینه قشم در بلوار سپیدار و نزدیک مرکز شهر واقع شده است. ساخت این هتل آپارتمان ۲ ستاره در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسید و با ۱۳ اتاق و در چهار طبقه پذیرای مسافران جزیره قشم می‌باشد. برای یک نوشیدنی و کمی خستگی در کردن می‌توانید به کافی‌شاپ هتل آپارتمان مراجعه کنید. رضایت داشته‌اند و به آن‌ها امتیاز خوبی داده‌اند.

هتل آپارتمان لوکس پرشیا قشم

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم

در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی قشم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اگر دوست دارید در سفر به قشم اقامتی منحصر به فرد و ویژه‌ای را تجربه کنید، به سراغ رزرو اقامتگاه‌های بومگردی قشم بروید. اقامتگاه بوم گردی ساحلی فردیس، اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی، اقامتگاه بوم گردی خانه دوست، اقامتگاه بوم گردی خالو و اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح برخی از این اقامتگاه‌ها هستند.

اقامتگاه‌های بومگردی قشم

بهترین هتل قشم کدام است؟

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

2 آبان 1402
عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

23 مرداد 1402

۹ نظر

  • پاسخ آقای گرجی ۱۹ دی ۱۴۰۰ از ۰۹:۰۲

    چه خوب بووود

  • پاسخ فهیمه نسترن ۲۳ دی ۱۴۰۰ از ۰۵:۱۹

    واقعا هوس کردم برم قشم… 🥺

  • پاسخ جمال ۴ بهمن ۱۴۰۰ از ۱۰:۱۲

    هزینه پارک کروکودیل چقدره؟!

  • پاسخ اسما صالحی ۹ خرداد ۱۴۰۱ از ۰۸:۳۹

    سلام و درود بر شما با توضیحات جامع و کاملی که در سایتتون قراردادید. ضمن تشکر از شما که بشخصه از راهنمایی های مفیدتون استفاده کردم ، خواستم برای سایر دوستان هم که به پیج شما سر میزنند یک پیشنهاد بدهم که در سفرشون به جزیره زیبای قشم می توانند برای تفریحات دریایی از خدمات کلوپ غواصی نگین ساحل قشم استفاده کنند.

    • پاسخ اسنپ تریپ ۹ خرداد ۱۴۰۱ از ۰۹:۲۶

      سلام دوست عزیز، ممنون از انرژی مثبت و پیشنهادتون.

  • پاسخ معصومه صالح نزاد ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ از ۰۵:۲۶

    سلام
    در روز آخر سفرمون به قشم با دوستانم تصمیم گرفتیم بریم برای غواصی و به لطف تیم حرفه ای کلوپ غواصی نگین ساحل قشم خیلی بهمون خوش گذشت .

  • پاسخ ژاله نعیم ۷ تیر ۱۴۰۱ از ۰۵:۳۳

    برای آموزش حرفه ای غواصی بشخصه بعد از چند ماه تحقیق و بررسی بین انتخابهای مختلفی که داشتم ، به این نتیجه رسیدم که منم مثل خیلی ها در اولین قدم در جستجوی یک مربی حرفه ای بودم تا از طریق ایشان کارم را پیش ببرم در حالی که راحتترین کار انتخاب یک مرکز آموزشی خوب هست زیرا در یک موسسه آموزشی همیشه روند دوره های آموزشی در جریان ست و در نهایت یک مربی هم با شاگردانشان به همان مرکز آموزشی مراجعه خواهند کرد.
    نتیجه انتخاب من موسسه غواصی نگین ساحل قشم شد که علاوه بر پیشنهاد مدرسین و سایر شاگردان، تنها مرکز الماس SSI در ایران ست که این خودش یک تایید بزرگ ست. با استفاده از تجربیات و آموزشهای حرفه ای مدرسین شان بهترین نتیجه را تا این دوره آموزشی گرفته ام . ضمن تشکر از زحمات پرسنل این موسسه به سایر دوستان علاقمند به آموزش دوره های حرفه ای غواصی پیشنهاد میدهم که در مورد این مرکز بررسی دقیق را انجام دهند.

  • پاسخ فرزانه ملایی ۱۵ تیر ۱۴۰۱ از ۰۷:۲۳

    از بین تفریحات آبی همیشه غواصی یک چیز دیگه بوده و اون ترس و دلهره ای که اکثر آدمها از جمله خود من قبل از شروع غواصی دارن اونو هیجان انگیزتر میکنه، اولین تجربه غواصیم در کنار عمو رضا اینقدر خوب بود که باعث شد من در اولین دوره آموزش غواصی open wather شرکت کنم و با تدریس روان آقای زحمت کش از مدرسین نمونه کلوپ غواصی نگین ساحل قشم nsq diving center موفق شدم اولین گام را در این عرصه به راحتی بردارم. از زحماتشون تشکر میکنم 🙂

  • پاسخ ماندانا موسوی ۹ مرداد ۱۴۰۱ از ۰۵:۴۲

    جا داره از شما تشکر کنم زیرا در سفری که به قشم داشتیم از توضیحات جامع و کامل پیج شما استفاده کردیم. درکنار توضیحات مفید شما بنده هم کلوپ غواصی نگین ساحل قشم را به سایر دوستانی که به قشم سفر می کنند معرفی میکنم چون با روی خوش و کادر حرفه ایشون یک خاطره زیبا را برای ما ثبت کردن.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد