سیتی سنتر اصفهان؛ ظهور چهره جدیدی از نصف جهان

تاریخ انتشار : 8 مهر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۳ بهمن ۱۴۰۱
سیتی سنتر اصفهان؛ ظهور چهره جدیدی از نصف جهان

زمانی اصفهان را به آثار تاریخی آن می‌شناختند؛ به سی‌و‌سه‌پل، میدان نقش جهان و منارجنبان. اگرچه همه اینها هنوز هم پابرجاست و جزوی جدایی‌ناپذیر از نصف جهان است. اما این‌روزها سازه جدیدی در این شهر ظهور کرده که گروهی از مسافران را از شلوغی مرکز شهر به سمت خود هدایت می‌کند. سیتی سنتر اصفهان، پاساژ بزرگی است. اما هیچ پاساژ بزرگی در ایران مثل آن نیست. در این نوشته به شما می‌گوییم که تفاوت سیتی ‌سنتر با مجتمع‌های دیگر در چیست.

چرا به سیتی‌سنتر اصفهان برویم؟

سیتی سنتر

همه تصوراتتان را از پاساژهای خرید لباس دور بریزید و با نگاه جدیدی به این سازه بنگرید. سیتی‌سنتر چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیاست که در ۷ طبقه طراحی شده. در دو طبقه آن سینما و مرکز همایش‌های بین‌المللی قرار دارد. برای غذا هم می‌توانید روی فودکورت آن حساب کنید و هم روی رستوران‌ها و کافه‌هایی که در این مرکز ساخته شده‌اند. هایپراستار آن نیز شامل سه طبقه این ساختمان می‌شود که بزرگترین هایپراستار در اصفهان است.

تا پیش از این هیچ مال بزرگی در شهر اصفهان تاسیس نشده بود. و بیشتر فروشگاه‌های لباس به‌صورت پراکنده در خیابان‌های متفاوتی مثل خیابان نظر و توحید قرار داشتند. اما امروز با اختصاص بخش اعظم این مجموعه به مغازه‌های لباس، نیاز گروه زیادی از ساکنان شهر حل شده است. برخلاف شهربازی قدیمی اصفهان به نام آبشار، سیتی‌‌سنتر در شهربازی سرپوشیده‌اش بازی‌های جدیدی برای کودکان آورده که تا به حال در ایران سابقه نداشته است.

شهربازی سیتی سنتر اصفهان

این شهربازی بزرگترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه است و ساعت فعالیتش در روزهای مختلف هفته متفاوت. از شنبه تا ۴ شنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۴، ۵ شنبه‌ها از ۱۴ تا ۱ بامداد، و جمعه‌ها از ۱۲ تا ۲۴ می‌توانید به این شهربازی بروید.

هنوز هتل این مجموعه ساخته نشده اما مجموعه ورزشی و موزه آن فعال است. موزه آن ۹ تالار دارد که در سه تالار آن گنجینه‌ای از اشیا ارزشمند تاریخی مربوط به دوره‌های سلجوقیه، ایلخانی، صفویه و قاجار را مشاهده کنید.

در این موزه همچنین کلکسیونی از ساعت و لوازم صوتی و تصویری هم نگهداری می‌شود. نگارخانه این مجموعه هم چند وقتی‌ست که کارش را شروع کرده و در برخی از برهه‌های زمانی نمایشگاه‌هایی در آن برگزار می‌شود. باشگاه ورزشی سیتی‌سنتر هم یک گروه اسکواش، یک گروه اسکیت، و یک گروه بدنسازی دارد که مناسب مسافران طولانی‌مدت شهر اصفهان است.

بهترین هتل‌های اصفهان کدامند؟

چه کسانی به سیتی سنتر اصفهان علاقه‌مند می‌شوند؟

سیتی سنتر اصفهان

گروه بزرگ مخاطبان سیتی‌سنتر را افرادی تشکیل می‌دهند که به خرید لباس علاقه دارند. آن هم نه یک علاقه معمولی؛ چراکه اینجا را باید یک نمونه شبیه‌سازی شده دبی مال در دبی یا مرکز خرید جواهردر استانبول بدانید که اکثر برندهای مشهور لباس را در آن پیدا خواهید کرد.

از نمایندگی برندهای معروف در این مجموعه می‌توانیم به زارا، سواروسکی، دبنهامز، ریباک، نایک، آدیداس، دیفکتو، کوتون، السی‌وایکیکی، اسکیچرز، جین‌وست، و بسیاری دیگر اشاره کنیم. از سوی دیگر کودکان هم بخش مهم مخاطبان سیتی‌ سنتر هستند. در شهربازی سرپوشیده قسمتی هم برای بزرگسالان ایجاد شده تا مانع کلافگی آنها در آن سروصدا شود.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید اصفهان، در این شهر هر چیز را از کجا بخریم؟

سیتی سنتر اصفهان کجاست؟

فروشگاه های مرکز خرید سیتی سنتر

برای رفتن به سیتی‌سنتر باید از شهر خارج شوید و در بزرگراه شهید دستجردی به سمت شیراز حرکت کنید. بعد از سپاهان‌شهر و بهارستان به تابلو این مجموعه برخورد خواهید کرد. با عبور از این مسیر دیگر در ترافیک مرکز شهر قرار نمی‌گیرید. البته در روزهای تعطیل به علت جمعیت زیاد مسیر ورودی به پارکینگ تقریبا قفل می‌شود؛ تا جایی که ممکن است ۲۰ دقیقه‌ هم شما را معطل کند.

فراموش نکنید که در شهر اصفهان پاساژ دیگری هم به نام سیتی ‌سنتر در خیابان چهارباغ عباسی وجود دارد. این مجموعه بسیار کوچک در نزدیکی سی‌و‌سه‌پل قرار گرفته و هیچ ارتباطی با سیتی‌سنتر اصلی ندارد.

چه زمانی به سیتی سنتر برویم؟

پیشنهاد ما به شما این است که در پایان سفر به این مرکز خرید سر بزنید. دلیلمان هم این است که با رفتن به این پاساژ و استفاده از امکاناتی که گفتیم، می‌توانید از ۵ شیرینی‌فروشی آن گز یا نبات و دیگر سوغات اصفهان را بخرید. همچنین برای داشتن یک یادگاری از نصف جهان می‌توانید از فروشگاه صنایع دستی این مجموعه ظرف قلم‌زنی یا میناکاری و یا رومیزی قلم‌کاری شده بخرید. این مال، فاصله زیادی تا آثار تاریخی شهر دارد. برای همین برنامه گردش در میدان نقش جهان و سیتی‌سنتر را در یک روز قرار ندهید.

بهتر این است که برنامه رفتن به اینجا را در در روزی بگذارید که می‌خواهید به کوه‌صفه سر بزنید. این دو حدودا ۱۰ دقیقه با ماشین با هم فاصله دارند. اگر هم برنامه سفرتان به اصفهان کوتاه‌مدت است و قصد دارید که از اصفهان به سمت شیراز یا تهران بروید این مجموعه در سر راهتان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد