هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

تاریخ انتشار : 9 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۲ تیر ۱۴۰۲
هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

مشهد پایتخت مذهبی ایران، مهد زیارت و سیاحت، سالانه از جای جای دنیا تقریبا ۲۷ میلیون گردشگر و مسافر دارد. مشهد جدا از فضای زایرتی و مذهبی، از نظر گردشگری گزینه محبوب مسافران است و افراد زیادی به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به مشهد سفر می‌کنند. یکی از گام‌های مهم قبل از مسافرت، این است که شما درمورد هزینه‌های خود برنامه معینی داشته باشید. هنگامی که برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی می‌کنید، خوب است نکاتی را درمورد هزینه‌ها و خرج‌های سفر بدانید. در این بلاگ ما قصد داریم در این مطلب با بررسی موارد مختلف به این پرسش پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

راه‌های مختلف سفر به مشهد

عده‌ای از افراد سفر کردن با تور را دوست دارند، اما عده‌ زیادی از مردم ترجیح می‌دهند طبق زمان و سلیقه خودشان سفر کنند. برای رسیدن به مشهد راه‌های مختلفی وجود دارد.  شما می‌توانید با چهار وسیله حمل‌ونقل، شامل خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس به مشهد سفر کنید. همچنین برای سفر به مشهد بدون تور باید هزینه اقامتگاه را نیز در نظر بگیرید که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

سفر هوایی به مشهد

پرواز بر فراز آسمان‌های ایران آن هم به مقصد مشهد، سفری راحت و امن خواهد بود. هزینه سفر به شهر مشهد با هواپیما به دلیل گران‌تر بودن بلیط هواپیما، پرهزینه‌تر از روش زمینی است. اینکه هزینه سفر با هواپیما دقیقا چه قدر است، به فاصله شهر شما با مشهد و همچنین نوع بلیط و زمان خرید آن بستگی دارد. اگر با هواپیما به مشهد سفر می‌کنید می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

هزینه سفر به مشهد با قطار

بعضی افراد سفر با هواپیما را دوست دارند، بعضی‌ها سفر زمینی را ترجیح می‌دهند و حال و هوای جاده برایشان دل‌پسندتر است. اما دسته سومی هم وجود درد؛ این دسته از افراد ترجیح می‌دهند با قطار سفر کنند و با خیال راحت به صدای سو سوی نوستالژی قطار گوش بسپارند… اگر شما هم جزو دسته سوم هستید و سفر با قطار را ترجیح می‌دهید، به یاد داشته باشید هزینه سفر به شهر مشهد با قطار به نوع قطار و همچنین زمان سفر شما بستگی دارد. در ادامه دو نمونه از هزینه سفر به مقصد مشهد با قطار از شهر‌های مختلف را آورده‌ایم.

  • از مبدأ تهران: حداقل ۱۵۰ هزار تومان. (در سال ۱۴۰۱)
  • از مبدأ اصفهان: حداقل ۳۵۰ هزار تومان. (در سال ۱۴۰۱)

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

چمدان خود را به راننده اتوبوس تحویل می‌دهید، قهوه خود را در دست می‌گیرید و برای یک سفر پر رمز و راز با اتوبوس حاضر می‌شوید! سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها است. هزینه سفر به شهر مشهد با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه، ارزان‌تر خواهد بود. چند نمونه از هزینه سفر با اتوبوس به مشهد در سال ۱۴۰۱ به ترتیب زیر است:

  • از مبدأ تهران: حداقل ۲۴۰ هزار تومان.
  • از مبدأ تبریز: حداقل ۳۴۰ هزار تومان.
  • از مبدأ شیراز: حداقل ۳۵۰ هزار تومان.
  • از مبدأ اصفهان: حداقل ۳۲۰ هزار تومان.

در سفر به مشهد با اتوبوس می‌توانید بلیط اتوبوس خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر زمینی به مشهد

در سفر به مشهد با ماشین شخصی، دست شما در زمینه مدیریت هزینه‌ها و مخارج، بازتر است. می‌توانید در هتل یا اقامتگاه موردنظر خود در مسیر استراحت کنید یا حتی در فضای سبز چادر بزنید. تنها نکته‌ای که در محاسبه هزینه سفر به شهر مشهد با ماشین شخصی بسیار اهمیت دارد، میزان مصرف بنزین خودرو است. با احتساب فاصله مسیر از شهر خود تا مشهد، می‌توانید هزینه سفر را محاسبه کنید (قیمت بنزین سهمیه‌ای در سال ۱۴۰۱: لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد: ۳ هزار تومان).

هزینه اقامت در مشهد

علاوه بر خرید بلیط سفر، باید بودجه‌ای را هم برای رزرو هتل کنار بگذارید. برای رزرو هتل‌های مشهد بهتر است قبل از رسیدن به مشهد اقدام کنید. به‌صورت آنلاین می‌توانید هتل موردنظر خود را باتوجه‌به امکانات، قیمت و موقعیت مکانی آن انتخاب کنید. اغلب این مهمان‌سرا‌ها و اقامتگاه‌ها در کوچه‌های اطراف حرم واقع شده‌اند. به همین دلیل علاوه بر کم‌هزینه‌بودن اقامت در آن‌ها، دسترسی به حرم و بازار‌های اطراف آن نیز راحت‌تر خواهد بود.

در ادامه، هزینه اقامت در مشهد در انواع هتل‌ها در سال ۱۴۰۱ آورده شده است:

هتل‌های نزدیک حرم

  • هتل درویشی ۵ ستاره: هزینه حداقل ۱٫۵۰۵٫۰۰۰ تومان (ارزان‌ترین نرخ‌ها)
  • هتل رضویه مشهد ۳ ستاره: ۴۱۷٫۰۰۰ تومان
  • هتل مرمر ۱ ستاره: ۶۲۰ هزار تومان

هتل‌های ۵ ستاره مشهد

هتل قصر طلایی: ۱٫۳۰۵٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۵ ستاره که در خیابان امام رضا (ع) قرار دارد و دارای امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران ایرانی،  استخرف سونا و جکوزی است)

هتل بین‌المللی قصر: ۱٫۴۴۸٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۵ ستاره که در خیابان امام رضا (ع) قرار دارد و با خدمات رفاهی مناسب در خدمت زائران و مسافران است.)

هتل پردیسان: ۷۱۵٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۵ ستاره که بزرگراه کلانتری قرار گرفته و دارای سفره‌خانه، رستوران ایرانی و فرنگی، استخر می‌باشد.)

هتل پارس: ۵۵۸٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۵ ستاره که در بلوار وکیل آباد است که امکاناتی نظیز فضای سبز، امکانات ورزشی، جکوزی و استخر می‌باشد.)

برخی از هتل‌های ارزان مشهد

  • هتل هاترا ۳ ستاره: ۲۵۰٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۳ ستاره که در خیابان خیابان امام رضا (ع) قرار دارد و با پرسنل خوش‌رو و صمیمی آماده پذیرایی از مسافران است.)

  • هتل گل‌گندم ۲ ستاره: ۲۸۵٫۰۰۰ تومان

(هتلی دو ستاره که در خیابان امام رضا قرار دارد و تنها ۲۰ دقیقه با حرم فاصله دارد.)

  • هتل خانه سبز ۳ ستاره: ۳۵۰٫۰۰۰ تومان

(هتلی ۳ ستاره که در میدان توحید مشهد قرار گرفته و با داشتن واحدهای متنوع و رستوران ایرانی و فست فود، مورد توجه مسافران است)

بهترین هتل‌های مشهد از دید کاربران

هتل‌آپارتمان مشهد نزدیک حرم

  • هتل‌آپارتمان جمالی: ۲۹۸٫۰۰۰ تومان
  • مهمان‌سرا سید (واحد ۱۰۱): ۱۵۰٫۰۰۰تومان
  • سوئیت آرامش مشهد: ۱۸۰٫۰۰۰ تومان

شما می‌توانید هتل موردنظر خود را با بهترین قیمت از سایت اسنپ تریپ رزرو کنید.

هزینه رستوران و شکم‌گردی در مشهد

اگر اهل غذا و شکم‌گردی هستید، بهتر است قبل از سفر هزینه‌های مربوط به غذا و خوراکی‌های حین سفر را در گوشه ذهن خود تعیین کنید. برای مثال یکی از راه‌های کاهش هزینه خورد و خوراک، این است که از منزل غذا‌های کنسروی و آماده ببرید همچنین. معمولا اکثر هتل‌های مشهد رستوران و یا کافی شاپ دارند که می‌توانید به آنجا بروید و وعده‌های غذایی خود را میل کنید. همچنین می‌توانید در رستوران‌هایی که هزینه سرو غذا در آن‌ها مقرون ‌به‌ صرفه‌تر است، غذا میل کنید.

لیست بهترین رستوران‌های مشهد برای یک شکم‌گردی حسابی!

جا‌ذبه‌های گردشگری مشهد

مشهد دیدنی‌های بسیاری دارد، از شاندیز گرفته تا مراکز خرید و فضای سرسبز و آثار تاریخی؛ از آرامگاه نادرشاه افشار تا طوس و آرامگاه فردوسی، از پارک آبی تا مسجد گوهرشاد همه و همه از جاذبه‌ها و شگفتی‌های محبوب مسافران هستند. برای برخی از این مکان‌ها ورودی دریافت می‌شود و برخی دیگر رایگان‌اند. . در زیر، هزینه برخی از جا‌های دیدنی مشهد را مشاهده می‌کنید:

  • بلیط سرزمین موج‌های آبی (سال ۱۴۰۱): بزرگسالان ۷۰ هزار تومان و کودکان ۵۰ هزار تومان.
  • باغ گیاه‌شناسی مشهد (سال ۱۴۰۱): ۱۰ هزار تومان.
  • ورودی پیست اسکی شیرباد مشهد (سال ۱۴۰۱): ۱۰۰ هزار تومان.
  • بلیط موزه نادری مشهد (سال ۱۴۰۱): بزرگسالان ۳ هزار تومان و کودکان زیر ۶ سال رایگان.
با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید!

هزینه‌های سوغاتی در مشهد

همه ما هنگامی که می‌شنویم یکی از نزدیکانمان به مشهد مقدس سفر کرده است، به فکر سوغاتی‌های این شهر می‌افتیم. اگر قصد تهیه سوغاتی برای عزیزان خود دارید، این مورد را هم باید در هزینه سفر به شهر مشهد لحاظ کنید. برخی از معروف‌ترین سوغاتی‌های مشهد عبارت‌اند از:

زرشک، دانه‌های قرمز دوست‌داشتنی!

زرشک، از پرطرف‌دارترین سوغات مشهد به‌حساب می‌آید. قیمت زرشک مشهد بسته به کیفیت آن، در رنج قیمت ارزان، متوسط و گران، دسته‌بندی می‌شود. بسته‌بندی زرشک تأثیر مستقیمی بر قیمت این محصول دارد. اگر می‌خواهید به‌عنوان سوغات، زرشک را به نزدیکان خود تقدیم کنید، بهتر است زرشک‌های بسته‌بندی‌شده را تهیه کنید. محدوده قیمت زرشک بسته‌بندی‌شده، گران‌تر از زرشک فله است.

زعفران، طلای سرخ خراسان

به زعفران طلای سرخ خراسان می‌گویند. خراسان مهد پرورش زعفران است و بهترین و باکیفیت‌ترین زعفران را می‌توان در بازار‌های مشهد پیدا کرد. قیمت زعفران هم متغیر خواهد بود و با قیمت‌های متفاوت در دسترس است.

روستای زشک؛ از جاذبه‌های اطراف مشهد

نخودچی کشمش، یک میان ‌وعده سالم

در ایام کودکی، آن قدیم ندیم‌ها، نخودچی کشمش خوشمزه‌ترین سوغاتی دنیا بود! آن‌روزها که با جیب‌های پر از خانه مادربزرگ برمی‌گشتیم و با دیدن آجیل‌ها و سوغاتی‌های رنگ و وارنگ دلمان غنج می‌رفت… نخودچی کشمش یکی از سوغاتی‌های خاطره‌انگیز مشهد است که در عین خوشمزه بودن،  یک میان‌وعده سالم و مغذی به‌حساب می‌آید و به نسبت دیگر سوغات مشهد از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

سخن آخر،

مشهد شهر مهربانی و میهمان‌نوازی‌ها است. تمام مسافران با حال خوب و مهربان در این شهر سیر و سیاحت می‌کنند. پس در سفر خود به مشهد نگران هزینه‌هایتان نباشید، مشهد شهری است که هر مسافری می‌تواند در این شهر با هر سلیقه و روحیه‌ای اقامت کند. هزینه سفر به مشهد بر اساس اولویت‌بندی و توقعات افراد، متفاوت است. برخی به هتل لوکس فکر می‌کنند، برخی تفریحات برایشان مهم‌تر است، برخی به وعده‌های غذایی بیشتر اهمیت می‌دهند و … هرکدام از این موارد در تعیین هزینه سفر نقش مؤثری دارند. اگر قصد سفر به شهر مشهد دارید، می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید. همچنین برای سفر هوایی به مشهد می‌توانید بلیط هواپیما خود را با بهترین قیمت بخرید.

اطراف مشهد کجارا ببینیم؟
دسته:ایرانگردیپروازهتل

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد