مراکز خرید آبادان؛ گشت‌وگذار در بازارهای این شهر بندری

تاریخ انتشار : 22 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
مراکز خرید آبادان

آبادان یکی از مهمترین شهرهای خوزستان است. با اینکه آبادان این روزها رونق و زرق‌وبرق سال‌های خیلی دور را ندارد، هنوز یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوب به شمار می‌رود.

از آنجایی که آبادان منطقه آزاد بازرگانی است و با دیگر شهرهای بندری فاصله چندانی ندارد، بسیاری از مسافران در این شهر به دنبال خرید هستند. اگر شما هم گذرتان به این شهر بندری افتاده با ما همراه باشید و با مراکز خرید آبادان آشنا شوید:

بازار ته لنجی‌ها

بازار ته لنجی های آبادان

ته‌لنجی به اجناسی می‌گویند که ملوانان و خدمه مجاز هستند که به کشور وارد کنند. هر ملوان می‌تواند در سال ۶ بار کالاهایی با ارزش ۱۵۰۰ دلار وارد کند.

بازار ته‌لنجی‌ها از مغازه‌های مختلف تشکیل شده است و دست‌فروش‌ها هم بساطشان را در خیابان این بازار پهن می‌کنند. در بازار ته لنجی‌ها می‌توانید انواع کفش، لباس، عینک، مواد غذایی، ادویه‌های معطر و متفاوت و خوراکی‌های خارجی را پیدا کنید. البته موقع خرید حواستان به قیمت‌ها باشد، چون گاهی قیمت‌ها مغازه به مغازه فرق می‌کند.

موقع خرید موادغذایی حتما به تاریخ انقضای اجناس توجه کنید. اگر قصد خرید هم ندارید، زندگی شبانه و شاد بازار ته‌لنجی‌ها، به خصوص در شب‌های عید، ارزشش را دارد که در سفرتان به این بازار سری بزنید.

آدرس: آبادان، خیابان امام خمینی

بازار مرکزی آبادان

بازار-مرکزی-آبادان

اگر می‌خواهید در یک روز همه خرید‌هایتان را انجام دهید، به بازار مرکزی آبادان بروید. بازار مرکزی از مهم‌ترین مراکز خرید آبادان است که ساختمانی دو طبقه دارد. در این مرکز خرید هم کیف و کفش و لباس پیدا می‌شود و هم لوازم خانگی و هم خوراکی‌های داخلی و خارجی.  اجناس این بازار  هم به نسبت قیمتشان مناسبند.

نکته مثبت دیگر درباره این بازار این است که می‌توانید بعد از خریدتان به بازار ماهی‌فروش‌ها که در روبه‌روی این بازار قرار دارد سر بزنید. در ادامه بازار ماهی‌فروشان آبادان را معرفی می‌کنیم.

آدرس: آبادان، انتهای خیابان دبستان، روبه‌روی بازار ماهی‌فروش‌ها

بازار ماهی فروشان

بازار-ماهی-فروشان-آبادان

بازار ماهی‌فروشان آبادان از مراکز مهم فروش غذاهای دریایی در جنوب کشور است. این بازار بهشت کسانی است که عاشق غذاهای دریایی هستند. تنوع ماهی‌‌ و میگو و آبزیان دیگر در این بازار انقدر زیاد است که شاید اگر خودتان جنوبی نباشید از دیدن این همه ماهی مختلف گیج شوید. در سفرتان حتما زمانی را برای دیدن این بازار در نظر بگیرید.

بازار الوند (کنزالمال)

کنزالمال-آبادان

کنزالمال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آبادان است. قدیم‌ها محل این بازار به بازار چینی‌ها معروف بود. این مرکز خرید امروزه با حدود ۴۰۰ واحد تجاری به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجاری آبادان تبدیل شده است. تنوع اجناس در کنزالمال بالاست و هر چیزی را که به دنبالش هستید، می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

آدرس: آبادان، اتوبان آبادان- خرمشهر

پاساژ کویتی‌های آبادان

بازار-کویتی-های-آبادان

این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای آبادان است. از آنجایی که اجناس بازار کویتی‌ها بیشترشان اصل هستند، شاید از نظر قیمت نسبت به جاهای دیگر کمی گران‌تر به نظر می‌آید.

در این بازار بیشتر لباس مردانه عرضه می‌شود، البته تنوع اجناس انقدر زیاد است که زنان هم می‌توانند در این بازار گشت‌وگذار کنند و حوصله‌شان سر نرود.

آدرس: آبادان، سر چهار راه امیری

برای رزرو هتل های آبادان اینجا را ببینید.

 

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

بهترین هتل‌های آبادان برای اقامت کدامند؟

بهترین هتل‌های آبادان برای اقامت کدامند؟

24 فروردین 1401
بهترین رستوران های آبادان

بهترین رستوران‌های آبادان، شهر طعم‌های تند و تیز کجاست؟

25 شهریور 1398

۱ نظر

  • پاسخ عسل ۱۵ آبان ۱۳۹۷ از ۱۰:۴۰

    سلام، من باتفاق خانواده در عید نوروز به جنوب کشور سفر داشتیم و به بازار کنزالمال هم رفتیم بسیار عالی بود، از نظر قیمت خیل خیلی ارزانتر از شهر خودمان و از نظر کیفیت هم بسیار عالی بود. توصیه میکنم حتماً مسافرین عزیز سری به این بازار بزنن.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد