از کجای اهواز خرید کنیم؟ راهنمای مراکز خرید این شهر

تاریخ انتشار : 24 شهریور 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ مهر ۱۴۰۲
مراکز خرید اهواز

هوا که خنک‌تر بشود فصل سفر به شهرهای جنوبی مثل اهواز هم از راه می‌رسد. شهری که خرمایش معروف است و برای خرید سوغات هم به هرکدام از مراکز خریدش که سر بزنیم، دست خالی برنمی‌گردیم. این مراکز خرید را بیشتر در مناطقی مثل کیانپارس و خیابان امام پیدا می‌کنیم. ما در اینجا درباره تعدادی از مراکز خرید اهواز نوشته‌ایم.

بازار کاوه

بازار کاوه اهواز از مراکز خرید اهواز

بازار کاوه نزدیک رودخانه کارون قرار گرفته و در آن می‌شود همه چیز پیدا کرد. از آن بازارهایی که پر دستفروش است و هرکی بساطش را در گوشه‌ای پهن کرده. بازار کاوه، بازار رنگارنگی‌ در بین مراکز خرید اهواز است. سبزی تازه، ماهی و میگو، میوه‌های خوش رنگ و لعاب، ادویه‌های تند و تیز و ترشی‌های مختلف را در این بازار می‌توانیم پیدا کنیم. فلافل‌ها و سمبوسه‌های اهواز خیلی معروفند و یکی از جاهای خوردنش همین بازار کاوه است.

آدرس: حد فاصل طالقانی و خیابان امام خمینی، خیابان کاوه

مرکز خرید زیتون

اگر از یک اهوازی سراغ مرکز خریدی را بگیریم که قیمت‌هایش معقول باشد و بهمان زیاد فشار نیاید، آدرس مرکز خرید زیتون را می‌دهد. برای خریدن لباس زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی این مرکز خرید خوب است.

آدرس: فلکه سنگر

مرکز خرید هیراد

ممکن است در اهواز به لوازم الکتریکی احتیاج پیدا کنیم، لوازمی مثل انواع قطعات کامپیوتر، و سیم. برای خرید اینطور لوازم باید برویم مرکز خرید هیراد.

آدرس: پادادشهر

مرکز خرید امام رضا

مرکز خرید امام رضا اهواز

یکی از بازارهای محبوب خود اهوازی‌ها، بازار امام رضاست. دلیل محبوبیت این بازار به این برمی‌گردد که در آن همه چیز پیدا می‌شود، منظور از همه چیز هم مواد غذایی و لوازم خانگی مثل مبلمان و فرش و کمد و کیف و کفش است.

آدرس: کیانپارس، نبش خیابان میهن

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اهواز، از پل‌های کارون تا بازار فلافل

بازار کارون

برای اینکه انتخاب‌های متنوعی داشته باشیم، یکی از جاها بازار کارون است. این مرکز خرید در اهواز جزو شلوغ‌ترین‌هاست و قیمت‌ها در آن متنوع است. بیشتر مغازه‌های اینجا را لباس‌فروشی، کیف و کفش، لوازم آرایش، عینک، اسباب بازی و…تشکیل می‌دهند، اما تمرکز اینجا بیشتر روی فروش لباس و کیف و کفش است. بازار کارون در خیابان نادری قرار گرفته و جز آن انتخاب‌های دیگری هم در همین خیابان داریم.

آدرس: خیابان نادری

سیتی سنتر مهزیار

سیتی سنتر مهزیار

اگر هم بخواهیم تفریح کنیم و هم خرید راهش رفتن به سیتی‌سنتر مهزیار است. در بین بازار دستفروش‌های اهواز و خیل زیاد بازارهای قدیمی، این سیتی سنتر تافته جدا بافتانه‌ای‌ست، امروزی‌ست و در ۱۱ طبقه مغازه‌های زیادی را در خود جای داده. دو هایپرمارکت بزرگ دارد و دو طبقه‌اش به شهربازی اختصاص پیدا کرده. وقتی از خرید هم خسته شدیم می‌توانیم به فودکورت یا سفره‌خانه سنتی‌اش برویم. کیف و کفش، مانتو و شال، عینک و ساعت‌فروشی، لواز آرایشی و بهداشتی، بیشتر مغازه‌های اینجا را به خود اختصاص داده.

آدرس: خیابان حجت

لیست غذاهای جنوبی ایران؛ از خوزستان تا سیستان‌وبلوچستان

بازار دستفروش‌ها

بازار دستفروش ها از جمله مراکز خرید اهواز

اگر بخواهیم در کوچه و خیابان‌های باریک اهواز راه برویم و با زندگی مردم محلی آشنا شویم و چیزهای ارزان قیمت پیدا کنیم، راهش سر زدن به بازار دستفروش‌هاست. اهواز، از این نوع بازارها یکی دوتا ندارد و در خیابان‌های مختلفی می‌توان از این نوع بازارها پیدا کرد. بازار عبدالحمید در خیابان نظامی(نظری‌پور) بین خیابان نادری و امام خمینی (ره) یکی از آنهاست. جای دیگر، خیابان باریک علم‌الهداست که به بازار پاکستانی‌ها معروف است. بیشتر فروشنده‌های این بازار را زنانی تشکیل می‌دهند که  بساط‌شان را پهن کرده‌اند و چشمشان به رهگذران است.

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

پل سفید

از پل سفید، نماد اهواز چه می‌دانید؟

27 فروردین 1398
رستوران های اهواز

در اهواز کجا غذا بخوریم؟

27 آذر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد