کدام مراکز خرید مشهد مناسب خریدند؟

تاریخ انتشار : 18 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۲ تیر ۱۴۰۲
مراکز خرید مشهد

وقتی به مشهد می‌رویم بخشی از سفرمان به خرید سوغات می‌گذرد. از یک طرف بعضی از فروشگاه‌ها، قیمت‌شان بالاست و از طرف دیگر هم نمی‌توان زعفران و زرشک سوغاتی را از مغازه‌های بی‌نام‌ونشان خرید. پس چه کار باید کرد؟ شناخت مراکز خرید مشهد کار سختی نیست. به خاطر رفت‌ و آمد زیاد در این شهر، بهترین مراکز خرید آن را می‌توان راحت پیدا کرد. در این مطلب می‌گوییم که برای هر خریدی باید کجای شهر برویم.

مرکز خرید پروما مشهد

مرکز خرید پروما مشهد

یکی از بهترین مراکز خرید مشهد با سطح قیمتی متوسط و بالا، پروماست. در طبقه همکف این مرکز خرید یک هایپرمارکت وجود دارد که در آن می‌شود از لباس تا وسیله خانه را با قیمت‌های متوسطی پیدا کرد. گاهی تورهای گردشگری مسافران را به پروما می‌آورند و مسافران همه وقت خودشان را در طبقه همکف می‌گذارند و به طبقه‌های بالاتر نمی‌رسند. مرکز خرید پروما مشهد یک شهربازی هم برای سرگرم کردن بچه‌ها ساخته که مرهمی برای درد مادران و پدران موقع خرید است.

آدرس: میدان جانباز، بلوار فردوس

فاصله تا حرم: ۳۰ دقیقه

رزرو هتل مشهد

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان مشهد

پاساژ آرمان هم از دیگر مراکز خرید مشهد است و آن دسته از مسافرانی که وقت کافی برای خرید کردن از پاساژهای دور از حرم ندارند، معمولا به پاساژ آرمان سر می‌زنند. در این پاساژ آب‌نمای زیبایی طراحی شده که به مسافران اجازه می‌دهد غیر از خرید سری به دالان‌های داخل آب‌نما هم بزنند.

این مجتمع تازه‌ساز نزدیک هتل آرمان قرار گرفته و قیمت اجناس آن تقریبا بالاست. در طبقه زیر همکف هم تفریح‌های دیگری برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. چرم مشهد و ال‌سی وایکیکی از برندهای فعال این پاساژ هستند.

آدرس: خیابان نواب صفوی

فاصله تا حرم: ۱۰ دقیقه پیاده‌

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید درباره سفر به حرم امام رضا بدانید

الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق

اگر دنبال یکی از بهترین مراکز خرید مشهد باشیم باید اسم الماس شرق به گوش‌مان خورده باشد. الماس شرق معماری جالبی دارد. روی سقف آن گنبدی آبی‌رنگ است که با معماری مذهبی این شهر پیوند خورده. این مجتمع شش طبقه‌ای در آخرین طبقه خود شهربازی، سینما پنج بعدی، آکواریوم دریایی، عکاس‌خانه و رستوران و کافی‌شاپ هم دارد.

آدرس: اتوبان چراغی، میدان خیام بلوار خیام شمالی

فاصله تا حرم: ۲۵ دقیقه

مرکز خرید وصال ؛ از مراکز خرید مشهد

مرکز خرید وصال

برخی از آنهایی که برای خرید به الماس شرق می‌روند به خاطر موزه پروفسور بازیما، یکی از جاهای دیدنی مشهد هم که شده سری به مرکز خرید وصال می‌زنند. این موزه جذاب‌ترین پارک علمی در ایران است.

در این پارک، یک مربی، برای کودکان در موقعیت شبیه‌سازی‎‌شده‌ای، داستان آفرینش را تعریف می‌کند. برای اینکه شیوه عملکرد بدن انسان را آموزش دهند، بازدیدکننده‌ها از دهان بزرگ یک انسان می‌گذرند و به قلب، معده و اعضای دیگر بدن می‌رسند.

این پارک آنقدر جذاب است که بزرگسالان هم‌اندازه کودکان از آن لذت می‌برند. البته خود مجتمع وصال هم مغازه‌هایی برای خرید کردن دارد، اما به خاطر نزدیکی به مرکز الماس معمولا خلوت‌ است.

آدرس: خیابان خیام، بلوار بهارستان

فاصله تا حرم: ۲۵ دقیقه

روستای زشک؛ از جاذبه‌های اطراف مشهد

بازار فردوسی مشهد

بازار فردوسی مشهد

از بین بازارهای معروف مشهد، بهترین قیمت‌ها را می‌توانیم در بازار فردوسی پیدا کنیم. طبقه منفی یک آن مربوط به وسایل نوزادان، طبقه همکف برای فروش لباس زنانه و مردانه، طبقه اول بورس مانتو و روسری و در طبقه دوم لوازم عروس و داماد فروخته می‌شود.

می‌توان در اینجا لباس مجلسی زنانه یا کت‌وشلوار مردانه مناسب را با یک سوم قیمت تهران پیدا کرد. ارزان‌ بودن جنس‌های این بازار مشهد باعث شده که در هر ساعت شلوغ باشد. در انتهای خیابان این بازار، بورس مانتو‌فروشی‌های ارزان مشهد را پیدا می‌کنیم.

آدرس: کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی طلاب مشهد

فاصله تا حرم: ۱۵ دقیقه

مرکز خرید خورشید

مرکز خرید خورشید

خیلی از مسافران برای خوردن شیرینی‌های قنادی طوسی، به خصوص قطاب‌های آن، به خیابان احمدآباد مشهد می‌روند و وارد پاساژ خورشید می‌شوند. با این حال همه مشتریان پاساژ خورشید، با این هدف اینجا نیامده‌اند.

داشتن شعبه‌ برندهایی مثل منگو، کت، دیاموند و کوتون، باعث شده این بازار شلوغ باشد. پاساژ خورشید به مترو طالقانی نزدیک است، اما می‌توانیم با تاکسی‌های خطی زردرنگ هم از حرم به آن برسیم.

آدرس: بلوار احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبروی سه راه راهنمایی

فاصله تا حرم: ۲۵ دقیقه

بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

اگر بخواهیم از پاساژهای مشهد که شکل مدرن و امروزی‌تری دارند فاصله بگیریم باید سراغ بازار امام رضا مشهد برویم.  اینجا آنقدر نزدیک به حرم است که مسافرانی که فقط به قصد دیدن حرم به مشهد می‌آیند دسترسی راحتی به آن دارند. خیلی‌ها هم به‌خاطر قدمت تاریخی و معماری آن به بازار امام‌رضا می‌آیند.

بیشتر مسافران مهر و سجاده‌های سوغاتی را از این بازار می‌خرند. ادویه‌های خورشتی، زرشک، زعفران هم در قدم به قدم در آن پیدا می‌شود.

طبقه بالای این بازار بزرگ مشهد، صنایع‌دستی، فیروزه و طلاکاری فروخته می‌شود.

فقط نباید فراموش کنیم که ساعت کار این بازار برخلاف بازارهای لوکس که ۲۴ ساعته باز هستند، بیشتر از ۲۲ نیست و معمولا بین ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ تعطیل است.

همچنین  نزدیک اینجا بازار فرش مشهد قرار دارد که قبلا به بازار رضا متصل بوده است. اگر قصد خرید هم نداشته باشیم رفتن به بازار فرش مشهد برای دیدن معماری آن می‌ارزد. ارزان‌ترین لباس‌ها را می‌شود نزدیک بازار بزرگ مشهد و ورودی میدان هفدهم شهریور خرید.

آدرس: یک ورودی آن از ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) و یا ضلع دیگر آن از سوی میدان هفدهم شهریور شروع می‌شود.

فاصله تا باب‌الرضا: ۵دقیقه پیاده‌

سرای بلور مشهد

سرای بلور مشهد

ارزان‌ترین لوازم خانگی را می‌توان در سرای بلور مشهد پیدا کرد. برخی از مغازه‌های آن صرفا عمده‌فروش هستند، اما برخی مغازه‌ها هم ظروف چینی، لوازم آشپزی و پخت‌و‌پز را به صورت غیرعمده با قیمت‌های بسیار پایین‌تری می‌فروشند. البته مجتمع گوهرشاد در مشهد هم با همین کاربری ساخته شده است. بیشتر مشهدی‌ها برای خرید جهیزیه به سرای بلور می‌روند.

آدرس: خیابان امام‌رضا

فاصله تا حرم: ۱۵ دقیقه

بازار گل مشهد

بازار گل مشهد

گل‌های طبیعی، آپارتمانی و مصنوعی و باغچه‌ای را می‌توان از بازار گل مشهد خرید. نزدیک عید اینجا پر از شور و شوق خرید‌ عید و سفره هفت‌سین می‌شود. حتی اگر قصد خرید گل هم نداشته‌باشیم، چرخ زدن در آن سرحال‌مان می‌کند. به‌خصوصکه این بازار نزدیک پاساژ وصال و پاساژ الماس شرق است. می‌توان برنامه رفتن به بازار گل مشهد را بعد از پاساژگردی قرار دهیم.

آدرس: خیابان خیام

فاصله تا حرم: ۲۵ دقیقه

بیشتر بخوانید: بوستان کوهسنگی مشهد کجاست؟

بازار جنت

بازار جنت مشهد، بازار سنگ‌فرش‌شده‌ای است که ورود ماشین‌ها به آن ممنوع شده. از این بازار می‌شود لباس و کفش و کیف خرید. پیاده‌روهای قدیمی و سنگ‌فرش‌شده‌ اینجا برای گردشگران، به‌خصوص گردشگران خارجی جالب است.

به خاطر سنگفرش‌های خیابان برای رفتن به بازار جنت مشهد یا باید تاکسی گرفت یا ماشین را با فاصله از آن پارک کرد. برخی از مشهدی‌ها برای خرید لوازم الکترونیک به نزدیکی این بازار در میدان سعدی می‌روند.

آدرس: خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت

فاصله تا حرم: ۲۰ دقیقه

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد؛ از زیارت تا سیاحت

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۳ نظر

  • پاسخ لیلا ۲۵ آذر ۱۳۹۷ از ۰۲:۰۴

    سلام ممنون از اطلاعاتتون خیلی استفاده کردم واقعا نمیدونستم مشهد این همه جای تفریحی داره

  • پاسخ Mahdi ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ از ۱۹:۵۶

    بازار رضا هشت صبح بازه تا ۲۱:۳۰ودر تعطیلات عید تا سه چهار صبح بازه

  • پاسخ ندا ۱۹ مهر ۱۳۹۹ از ۱۵:۲۷

    سلام
    عالی بود بیشتر مکان ها رو گفته بودید
    اما کاش مکان های معتبر برای خرید اینترنتی هم بگید
    مثلا برای اسباب بازی و بازی فکری فروشگاه مک گیم عالی هستش برای خرید

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد